Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2006 har du ikke et link.. så har jeg noget at kigge på i stedet for at gå til i et hotel værelse =) http://debat.jubii.dk Men som sagt. Den nævnte tråd blev slettet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Synes faktisk det siger det hele.... Og der ER stavefejl i den.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 folk burde pröve at läse andet end sentationspräget aviser som ekstrabladet og bt. Godt nok er skrifttypen lidt mindre og formuleringer og sproget lidt mere avanceret, men giv det en chance ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Supermule: Aaarghhh, det indläg i Ekstrabladet, synes jeg nu er noget unuanceret. For mange muslimer er der jo en årsag til, at de ikke längere lever i mellemösten. Det skal vel ikke gå ud over dem, at der findes så tåbelige mennesker, som vi har set i den seneste tid (eller de sidste mange tusinde år??? På begge ”sider”!). Hvilket dog minder mig om, at jeg var ude at köre i taxa i går... Ja, det var dumt! Men i et öjebliks frustration over at alle busser var aflyst, da jeg skulle hjem fra arbejde, havde jeg glemt alt om at der fandtes muhammed-tegninger og at jeg var dansk, så jeg satte mig gladeligt ind i den förste den bedste taxa. Desvärre var det temmelig tydeligt, da jeg åbnede munden, at jeg var dansk, og det var åbenbart en direkte opfordring til den palästinensiske taxachaufför om at diskutere sagen. Nåja, tänkte jeg. Det kunne da väre interessant at höre hvad en almindelig moderat muslim mente om sagen... Manden var meget ivrig for at fortälle at han altid havde elsket Danmark, da vi var et fredeligt folk, og at han var svensk statsborger og ville kämpe på den svenske side i tilfälde af krig, men men men... Som det er meget generelt for de fleste muslimer, synes han tegningerne var for provokerende og kränkende og at der ikke fandtes nogen grund til at publicere dem. Det kan jeg til dels! väre enig i, når det nu har så stor betydelse for dem og ikek for os, men det viste sig hurtigt, at tegningerne var blevet noget värre end de egentlig er. Han mente bl.a., at Mohammed var tegnet med en gris i favnen -et kort öjeblik var det dog med grisehale og det var meget nedvärderende. Jeg mente dog ikke der fandtes en sådan tegning, og har efterfölgende tjekket. Jeg kan sgu ikke finde en grisehale på de 12 tegninger...Han forsögte at forklare det ved at vende sagen om, hvordan vi ville have det hvis han tegnede en karikatur (han spurgte mig tilmed om jeg overhovedet vidste hvad en karikatur var ) af mig med grisehale eller lign. eller min far eller nogen anden person som var vigtig. Jeg prövede at forklare, at vi ikke havde de samme äresbegreber, og at vi ikke ville tage det så seriöst. Og hvis han ville lave karikaturtegninger af en person for at väre nedvärderende, ville personen mest sandsynligt bare ikke beskäftige sig med vedkommende eller som manden rigtig nok sagde, vi ville stävne ham med det samme. Ja, sagde jeg. Så må man gå rettens vej og ikke brände flag og ambassader. Så kom den bedste kommentar: "Jamen, Danmark startede" :o Ak ja, selvom manden var integreret i det svenske samfund, havde han stadig det foräldede äresbegreb liggende dybt i sig. Herpå kom så de obligatoriske alle-er-imod-muslimer-argumenter... Vi havde jo aldrig lavet karikaturtegninger af Jesus eller moses eller jöderne... Öh nå, sagde jeg. Det mente jeg jo nok, at der fandtes talrige eksempler på, og at langt de fleste af os har en stor grad af selvironi, at det ikke generer os, hvorfor skulle det dog det?. Så fortalte manden, at det var forbudt ved lov ikke at nävne hvor mange jöder der döde under 2. verdenskrig. Öhhh, det mente jeg nu også, at der fandtes talrige böger, film og artikler om. Men okay, jeg ved ikke med 100% sikkerhed, om der findes en lov der skulle forbyde det. Men det forekommer mig da noget underligt. Men altså, han fortsatte. Vi kunne jo aldrig finde på at göre grin med jöder (manden var jo palästinenser...), og det som samtidig var provokerende fra Jyllandspostens side, var, at udover ikke at ville sige undskyld (äääh?) så havde avisen altid en jödestjerne! på forsiden. Der var jeg så et stort spörgsmålstegn. Efterfölgende er jeg kommet frem til, at det må väre avisens sol-symbol der nu fortolkes som en jödesjerne. Suk! Det manglede bare, at han begyndte på at fortälle at det hele var en stor sammensvärgelse den vestlige verden havde gang i. Ak ja, og så fik jeg tilmed betale for den tur også. Suk! Religion er roden til alt ondt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Til næste gang, I tager en taxa: Danske islamistiske ekstremister med imamen Abu Laban i spidsen har besøgt lande i Mellemøsten og hetzet mod Danmark med de tolv tegninger fra Jyllands-Posten plus tre "bonustegninger". 1: Muhammed med grisetryne og griseøre. 2: Muhammed, der har seksuel omgang med en hund og 3: Muhammed som pædofil. Disse tre billeder er altså fremskaffet og fremvist af islamisterne selv, og har intet med danske medier at gøre. Den historie kan ikke fortælles af svenske medier, for den vil falde uden for Søde Sverige, Stakkels Muslimer, Dumme Danmark-rammen. Se bare Sydsvinskens Danmarkskorrespondent Karen hvad-skal-man-med-research-når-man-har-sine-faste-fordomme-om-ækle-Danmark Söderberg, der gør ekstremistsekten Islamisk Trossamfund til en "paraplyorganisation" for de danske muslimer og skriver henrevet om dens kække unge imam (glemt navnet), der vil alting så godt, og i Dagens Nyheter giver brandstifteren Abu Laban besindige statsmandsagtige råd til den danske regering. Det fremgår naturligvis ikke af interviewet, at han efter 22 år i landet ikke kan tale dansk. Rigtige journalister ville være nødsaget til at spørge, når man nu havde de folk inde, hvorfor de viser billeder frem af profeten med grisetryne. Det ville være et relevant spørgsmål. Men de har ikke journalister på svenske medier, men systemtro folkepædagoger, der er meget forsigtige med sandheden, da staten mener, at et folk kan blive skadet af for meget sandhed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Har fjernet Supermules Muhammed tegning. Vi skal ikke have mere ballade nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Der stod jo ikke andet end undskyld på den..............:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Der stod jo ikke andet end undskyld på den..............:( Så gør det vel heller ikke så meget den blev fjernet?:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Én af de "bonus tegninger" der var lagt til de 12, var nu egentligt et fotografi. Kilde: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=693298/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Historie om Pölsemands overfald var falsk. Kilde: Ritzau -- Historien om, at en pølsemand på Frederiksberg i fredags blev overfaldet af to unge indvandrere, er fri fantasi, mener politiet. Pølsemanden er nu sigtet for falsk anmeldelse. Fredag eftermiddag skulle pølsemanden være blevet overfaldet med en baseballkølle af to unge, der kaldte ham 'danskersvin'. Han blev også beskyldt for at sælge urent kød, lød det i anmeldelsen. - Det er politiets samlede opfattelse, at overfaldet slet ikke har fundet sted, siger kriminalinspektør Bent Isager-Nielsen. Nu skal anklagemyndigheden afgøre, om pølsemanden skal stilles for retten. -- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Jeg kunne godt snart bruge en eftermiddag med knojern til at finde ud af hvad og hvor meget ham der "Abu Danskerhader" har fingrende med i spillet her. Hele verden .... flere måneder efter avisudgivelsen.... på lille danmark ingen arabere ved hvor ligger alligevel.... og alt den vrede så præcist placeret. Det kan ikke lade sig gøre uden hjælp herfra... og hvem var det lige der førte an med at være sur. Tror godt vi så småt kan begynde at tænke lidt for os selv. Hvad er terror? .... en bombe der springer fingrene af et barn på hovedbanegården, eller at vende en religiøs bevægelse under falske forudsætninger imod en nation med den præcision, med ernorme økonomiske tab. Han har ventet på det den bandit... og vi sidder 5 millioner og er så handlings lammede. Ikke een så det komme, alle havde travlt med at lukke munden på Pia fordi han jo var SÅDAN en sød rar præst, der var SÅ integreret. Svenskerne vil ikke se det, Danskerne vil ikke forstå det. Lige en strøtanke der fløj over mit keyboard.... BTW : Fedt indlæg Niels. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Dusør udlovet for at myrde ophavsmanden til tegningerne 8. feb 2006 kl. 21:33 / Opdateret 8. feb 23:57 Taleban-dusør: 100 kilo guld for profettegner Taleban i Afghanistan lover 100 kilo guld for at myrde den ansvarlige for tegningerne af profeten Muhammed. Forsvarets Efterretningstjeneste er bekymret Taleban-militsen i Afghanistan lover at betale 100 kilo guld til den person, der dræber den ansvarlige for tegningerne af profeten Muhammed, som i september blev offentliggjort i Jyllands-Posten. Det skriver det afghanske nyhedsbureau AIP. Hvis nogen dræber den ansvarlige for tegningerne i Danmark vil »Taleban give 100 kilo guld«, oplyser Taleban-lederen Mullah Dadullah i et telefoninterview med AIP. Han tilføjer, at der også er guld til de, der dræber danske, norske eller tyske soldater. Fem kilo per dræbt soldat. FE: Stor risiko for angreb Forsvarets Efterretningstjeneste, FE, vurderer risikoen for terror og angreb mod de danske styrker i Afghanistan som høj lige nu, og forsvarsminister Søren Gade (V) har bedt om også at få en mere langsigtet vurdering. »Vi skal jo sende mange flere danske soldater til Afghanistan i maj«, siger Gade. Demonstrationer i Afghanistan Indtil videre har mindst 11 personer mistet livet 20 såret under demonstrationer i Afghanistan. »Vi er forberedt på, at der kan blive voldsomme demonstrationer. Måske også efter fredagsbønnen«, siger Alexandra Strand Holm, der er i Kabul for Dansk Flygtningehjælp. Mullah Dadullah oplyser, at siden offentliggørelsen af tegningerne har flere frivillige meldt sig som selvmordsbombere. Ifølge AIP er Dadullah Taleban-kommandant for det oprør, der er i gang imod regeringen i Afghanistan. Kilde: Politiken.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Ja..... Havde jeg siddet med fingeren på knappen, så skal de da være helt sikre på at de havde været skæggede grillkyllinger lige nu..... Hvornår er der nogen der tør tage det endelige opgør med den stenalderreligion.....?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Hvornår er der nogen der tør tage det endelige opgør med den stenalderreligion.....?? Historisk set er kristendommen vel ikke meget bedre!!! ..."Du ser splinten i den broders öje, men ikke bjälken i dit eget" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Nej det har du så evigt ret i, men det der karakteriserer et intelligent individ, er det faktum at, vedkommende ikke begår den samme fejl 2 gange... Ergo, så skulle vi meget gerne være blevet klogere end for 1000 år siden.... Det er berøringsangst er det..... :sick: Historisk set er kristendommen vel ikke meget bedre!!! ..."Du ser splinten i den broders öje, men ikke bjälken i dit eget" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Nej det har du så evigt ret i, men det der karakteriserer et intelligent individ, er det faktum at, vedkommende ikke begår den samme fejl 2 gange... Ergo, så skulle vi meget gerne være blevet klogere end for 1000 år siden.... QUOTE] Hvem er vi? Klogere???? Ex-jugoslavien?, Rwanda? Nope! så snart der går religion i det, ryger forstanden ud og det gälder for alle (vestlige) religioner! Hvor intelligent er det at tage et opgör med en vis specifik religion som helhed? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Se på det i et bredere perspektiv.... Hvor i verden er der uro??? Hvilken religion er den mest udbredte i de områder??? Når du så har svaret på det, så sæt dig ned og tænk over følgende: Bliver det et spørgsmål om en krig imellem islam og kristendommen, så sæt dig ned og kig på et kort. Hvem kunne vinde mest ved at udrydde fjenden? Vesten er sikret en stabil region, Rusland har ikke flere problemer med Tjetjenien, Armenien, kazakhstan og Azerbadsjan.... Når verdens 5 mest magtfulde mænd sætter sig ned og kigger hinanden i øjnene og siger; Skal vi ikke gøre op med det her én gang for alle, så ville jeg ryste i bukserne, hvis jeg sad i Mellemøsten.... Det der ville kunne få den vestlige verden op på stikkerne for alvor, er hvis 68 generationen ville miste alt det de har gået og sparet op til deres pension... Så skal du se krig.... Så hvis jeg var Imam i mellemøsten, ville jeg tænke mig godt og grundigt om....meget længe..... Én ting er den måde vi reagerer på i vesten, men pisser man Vladimir Putin af, så er han iskold..... Betragt det her som en kærkommen lejlighed til at diskutere noget som vi, i vesten, har så stor berøringsangst overfor... Vores tolerance overfor ting som det her, skal bare ikke være eksisterende. Religion skal IKKE være afgørende for dagsordenen i DK og resten af verden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Se på det i et bredere perspektiv.... Hvor i verden er der uro??? Hvilken religion er den mest udbredte i de områder??? Når du så har svaret på det, så sæt dig ned og tænk over følgende: Bliver det et spørgsmål om en krig imellem islam og kristendommen, så sæt dig ned og kig på et kort. Hvem kunne vinde mest ved at udrydde fjenden? Vesten er sikret en stabil region, Rusland har ikke flere problemer med Tjetjenien, Armenien, kazakhstan og Azerbadsjan.... Når verdens 5 mest magtfulde mænd sætter sig ned og kigger hinanden i øjnene og siger; Skal vi ikke gøre op med det her én gang for alle, så ville jeg ryste i bukserne, hvis jeg sad i Mellemøsten.... Det der ville kunne få den vestlige verden op på stikkerne for alvor, er hvis 68 generationen ville miste alt det de har gået og sparet op til deres pension... Så skal du se krig.... Så hvis jeg var Imam i mellemøsten, ville jeg tænke mig godt og grundigt om....meget længe..... Én ting er den måde vi reagerer på i vesten, men pisser man Vladimir Putin af, så er han iskold..... Betragt det her som en kærkommen lejlighed til at diskutere noget som vi, i vesten, har så stor berøringsangst overfor... Vores tolerance overfor ting som det her, skal bare ikke være eksisterende. Religion skal IKKE være afgørende for dagsordenen i DK og resten af verden.... Ruslands problem med Tjetjenien handler altsaa ikke kun om muslimer. Naeh jeg tror ikke der ville komme noget ud af det. Man ville faa selvmordsbombere over hele verden som kaempede deres egne sager. Man kan ogsa vende det om at sige at det i den vestlige verdens interesse at holde regioner nede. Man kan jo godt loese problemer i afrika hvis man ville, men er den vestlige verden interesseret i at afrika og mellemoesten har adgang og kan udbygge samme teknologier som man kan i usa og resten af den vestlige verden. Jeg ved ikke hvad jeg selv synes men det er i hvert fald noget man kan spoerge sig selv om. Sjovt du snakker om Putin, som jo har nogenlune samme historie som Ariel Sharon. Hvis du ikke skulle vaere klar over det saa er Sharon tidligere generel i den Israelske haer, hvor han stod for nogle boldige indtog i Libanon. Deruodver stod han for importen af 2 millioner russike joeder til de besatte omraader i Gaza, dette stod paa mens han var boligminister. Putin er jo tidligere KBG mand og derfor Systemets mand og nok aldrig helt objektiv hvad angaar Tjetjenien.. Religion er ikke forfaerdeligt. Men fanatisme er forfaerdeligt. Om det er en mand der slaar ihjel i jesus eller allahs navn eller en gruppe fodboldhooligans der overfalder en familie far og hans soen, det er der ikke den store forskel paa. Problemet med mange muslimer bunder i oplysning. Hvordan sikre vi os at de faar et objektivt budskab og ikke det som visse imamer praediker. Dette faar vi ikke ved at forbyde deres religion, for saa faar imamerne jo ret i at vi hader dem og det goer vi jo ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Vores tolerance overfor ting som det her' date=' skal bare ikke være eksisterende. Religion skal IKKE være afgørende for dagsordenen i DK og resten af verden....[/quote'] Husk nu lige paa at man rent faktisk i Danmark har naeget at adskille kirke og stat som man jo (saa vidt jeg ved) har i Sverige. Derfor bygger meget af den danske lov og normer jo paa religion. Vi har saa bare vaeret saa heldige at vi har kunne indfoere demokrati. Men hvis du kigger udover muslimer og islam, saa findes der jo ogsaa mange fanatiske kristne. Der findes mange hoejre orienterede joediske grupper i Israel som udfoere terrorvirksomhed, du hoere bare ikke saerlig meget om det i medierne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 I oevrigt en interessant drejning sagen har taget med det der billede omkring ham franskmanden som var klaedt ud som gris. Dette er jo bare med til at skade imamernes sag og det er vigtigt at vise at de staar svagt og har loeget. Der skal nok komme noget internationalt ud af det. Deruodver, saa er det jo en befrielse at vaere heroppe i stockholm hvor jeg ikke kan se tv2 men derimod BBC world. Det er rart at vide at der rent faktisk foeregaar andet i verden end muhammed tegninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Religion havde jo en praktisk betydning i gammel tid hvor retssystemet ikke var så udviklet endnu. Så havde man brug for at sætte nogle grundregler, du må ikke slå ihjel og heller ikke stjæle osv... det håndhævede kirkerne med hård hånd. I nyere tid hvor retssamfundet har vundet ind, har vi ikke så meget brug for religionen, andet end til fødsel, bryllup og begravelse (glemte lige konfirmation, mindre detalje). sådan opfatter jeg ihvertfald kristendommen. Muslimerne holder stadig fast i deres religion, hvilket der ikke er noget galt i, men for folk her i europa virker det på mange noget forældet og svært for nogen at sætte sig ind i da vi har advanceret fra det for længe siden. Danmark har ikke været meget anderledes i gammel tid hvor kristendommen dominerede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Hvis jeg forstår dig ret Supermule så syntes du vi skal "tage opgøret" en gang for alle med Fanatiske Muslimer eller bare Muslimer i alt almindelighed. Hvis du med "tage opgøret" mener krig, så er det jo helt hen i vejret, hvad vil du lige opnå med en religionskrig??? For at vinde en krig over fanatiske muslimer eller bare fanatikere i det hele taget, bliver du nød til at slå dem alle sammen ihjel, og jeg kan så garantere dig for at alle der er moderate muslimer temlig hurtigt ville blive fanatiske. Og at udryde en gruppe mennesker fordi man syntes deres religion er roden til alt ondt hmm jeg syntes jeg har hørt det før???? Nå ja Nazi Tyskland????? Jeg håber du kan se hvad jeg mener, den slags er totalt uacceptabelt og aldeles ulovligt iflg. alle internationale konventioner, der ud over er det en totalt usympatisk holdning der løser absolut ingen problemer over hovedet. Hvis jeg har misforstået hvad du skrev(og det håber jeg) så undskylder jeg gerne med det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Jeg synes bestemt ikke at "vi" skal tage opgøret én gang for alle.... Dog skal du regne med at bliver stabiliteten i den vestlige verden truet, så er der nogle der vil "skide" på FN og deres mangel på handling.... De taler jo det hele ihjel.... Hvis du kigger på det lidt nøgternt.... IRAN er ved at udvikle atomvåben... Tro ikke andet. Det ved Israel... De har lige købt 300 "bunkerbuster" bomber af USA... Hvad tror du de skal bruge dem til? Israel venter ikke så længe at optionen vedr. det præventive "firststrike" forsvinder.... Har de først fået sat et atomart sprænghoved på en raket med en rækkevidde på over 1500km, så går det helt galt i mellemøsten.... Så er Pakistan, Indien, Saudi og Israel truet.... Det sidder Israelerne ikke og venter på... De er inde i et magt tomrum efter Ariel Sharon.... Landet er ustabilt politisk og det er en farlig cocktail.... Lunten er ekstrem kort, da landets sikkerhed kommer først. Problemet er bare at Israelerne er jøder og IKKE så velkomne i den arabiske verden.... Laver de et præventivt angreb på Iran, så tænder det hele af dernede............ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 De er inde i et magt tomrum efter Ariel Sharon.... Landet er ustabilt politisk og det er en farlig cocktail.... Lunten er ekstrem kort, da landets sikkerhed kommer først. Problemet er bare at Israelerne er jøder og IKKE så velkomne i den arabiske verden.... Laver de et præventivt angreb på Iran, så tænder det hele af dernede............ Sheez du udtaler dig altsaa om en masse ting, som du blander sammen. Desuden saa er der alt for meget dommedagstrommer over det du skriver. Vi har netop diplomatiske forbindelser, FN m.m. for at sikre at folk foelger den samme dagsorden. Israel har jo vaeret kendt for ikke at ville foelge den. Ariel Sharon var allerede foer han blev syg paa vej ud fordi han ikke kunne enes med resten af hans parti og derfor stiftede sit eget parti. Det er yderst tvivlsomt at Israel vil angribe Iran, det er nok naermere taenktsomt at USA vil angribe Iran eller Syrien, jeg er lidt i tvivl om hvem der kommer foerst. Israel har mere at bekymre sig om som er langt taettere paa. Netop at Hamas er blevet folkevalgt til at lede det palestinaensiske folk og dette er et problem, fordi iflg. Hamas, saa skal selvmordsbomber og terror ikke stoppes foer joederne er ude af Israel. Det er en trussel som er langt mere konkret for Israel og deres sikkerhed. Iran nyder godt af at kunne ryste verden ved at snakke om atomvaaben. I sidste ende er det yderst tvivlsomt at de har lyst til at starte en krig med den vestlige verden. Det ville vende op og ned paa oliemarkedet og det er ikke i nogen af de mellemoestliges interesse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Palestinænserne er ikke noget problem for Israel... De er nemlig ikke blevet klogere i de snart 60 år de har kæmpet for et land... De kaster stadig med sten og sprænger busser i luften.... Det er lidt ligesom en byld i røven, man ikke kan komme af med.... Irreterende, men ikke livstruende... Der var ikke noget nemmere for Israel end at slippe af med Palestina og dets indbyggere.... Det tog ca 24 timer, så er det overstået og alle spor slettet... USA vil ikke angribe Iran, for ikke at piske en stemning op i mellemøsten... De vil i givet fald bruge andre lande til det(læs Israel)... Olien skal du ikke tænke på, da det primært er Kina der aftager alt olie fra Mellemøsten pt... Dog er det vigtigt for den økonomiske stabilitet i verden, at olien bliver ved med at flyde.... Men lad os nu se..... Fremtiden er svær at spå om, men prøv at se det i et lidt mere globalt perspektiv.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites