Jump to content
Guest Supermule

Jeg er så trist

Recommended Posts

Guest Supermule

Jeg har en skidt fornemmelse i maven....Meget skidt. Tror desværre ikke det stopper her mht til eskaleringen af volden i mellemøsten....:( Det kommer til at sige bang om ikke så længe et sted i DK, med mange omkomne til følge.... Jeg tror sgu vi skal i krig og det er ikke for at bevare freden, men for at udrydde fjender.... Desværre............:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er til dels enig med dig, jeg tror desværre heller ikke det stopper her. Det eskalerer jo dag for dag lige nu. Jeg troede faktisk aldrig jeg skulle sige dette, men jeg er ikke helt tryg ved at bo i Kbh/Dk lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Tror ikke der er noget sted lige nu, hvor det er "helt" sikkert... Vi balancerer på en knivsæg lige nu og der er nogen der skal gøre op med sig selv om de vil leve videre eller dø..... Tror ikke det bliver de vestlige lande, der kommer til at bøde for dette. Man må tage sine forholdsregler og sikre sine inst. og andet vitalt... Jeg kan love dig for at der er efterretningstjenester ligenu der er gået i forhøjet beredskab. Alt koger og såfremt det kommer dertil, hvor det er dem eller os, så bliver der brugt atomvåben.... Per Stig Møller plejer at være en besindig mand, og når han siger det er en højspændt situation, så tror jeg ham..... Han plejer ikke at overdrive. Derfor er jeg faktisk en kende nervøs ved det hele..... Det kan meget vel gå hen og blive MEGET omfattende det her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest HOLD NU KÆFT

Fedt med endnu en tråd om samme emne. Hvad med bare at forsætte den meget spændende tråd du tidligere har oprettet ?? Gab hvor lamt !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

... Jeg er også virkelig virkelig bange og har den samme underlige fornemmelse i maven... Vi tager foranstaltninger herhjemme... snakker om testamenter og det der ligner, og har desuden diverse back-up-planer... Føler mig slet slet ikke sikker på noget som helst... Terroren har ramt mig på den måde, at jeg er bange... Er så småt begyndt at frygte mine ture til Nørreport og tilbage til Sverige... I mine øjne er situationen langt fra slut endnu... Der er taget hul på bylden og det er temmelig skræmmende... Håber, håber, håber virkelig bare snart det her er slut og det hele kan blive normalt... Utopi, I know... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fedt med endnu en tråd om samme emne. Hvad med bare at forsætte den meget spændende tråd du tidligere har oprettet ?? Gab hvor lamt !!
Den anden tråd er meget politisk og der burde være plads til de andre følelser det her involverer... Vi kan starte med respekten for andre mennesker...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke vi behøver at være bange. Det kræver en ordentlig organisation at udføre terror her. Dem vi ser protestere nu er en bande fattige og uuddandede bøller, som har det bedst når de har noget at hade. Det plejer at gå ud over Israel og USA, men nu er det altså bare os. Jeg tror faktisk at når alt er drevet over vil Danmark have fået meget sympati i den del af verden der sætter yttringfrihed højt. De kan bare ikke sige det højt i øjeblikket pga krigen i Irak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror nu ikke vi behøver at være bange. Det kræver en ordentlig organisation at udføre terror her. Dem vi ser protestere nu er en bande fattige og uuddandede bøller' date=' som har det bedst når de har noget at hade. [/quote']Det behøver jo ikke være direkte terror der bliver problemet, men derimod små provokerede grupper der mener de skal afstraffe danskeren på gaden. Præcis som eksemplet med pølsemanden på Frederiksberg der fik smadret..ja...pølserne - fordi to "af-anden-etnisk-herkomst´ere" mente at svinekødet i pølserne var urent. Det er ikke noget nyt at der er svinekød i pølser - så fortæl mig ikke at JP-tegingerne ikke har deres del af skylden for pølsemandens smadrede fingre! :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det behøver jo ikke være direkte terror der bliver problemet' date=' [/quote'] Nej men det blev sagt: "Det kommer til at sige bang om ikke så længe et sted i DK, med mange omkomne til følge...."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Irrationel frygt Slap nu af. De værste potentielle konsekvenser for os almindelige skandinaver, som har bare en lille sandsynlighed for at blive til virkelighed, er at vi ikke kan tage på billig ferie til bestemte muslimske lande. Hvorfor ser man aldrig nogen være bekymrede over at de kan dø eller blive kvæstet i trafikken. Sandsynligheden for at det i Danmark skulle ende med at der på årsbasis dør flere ved terrorangreb end i trafikken er jo 1 til et eller andet astronomisk tal med ustyrligt mange cifre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror ikke der er noget sted lige nu' date=' hvor det er "helt" sikkert...[/quote'] Hmmm vil sige jeg føler mig rimelig tryg her hvor jeg er. Med mindre de laver en fly finde og knalder ned i...ja det eneste tårn vi har er lufthavnens kontrol tårn, ja så tror jeg faktisk jeg vil byde eventuelle terrorister til fods velkommen...hvis de når så langt i -46 :D Men jeg forstår din bekymring

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu ikke synderligt bekymret. Hvis Terror sker, så sker det. Hvis det ske på baggrund af 12 halvdårlige tegninger af en fyr der hedder Muhammed. Så kommer det i sidste ende nok til at gå hårdest ud over de lande der har været aggressorer, end det land der bliver ramt. Jeg mener faktisk at der ikke er noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Der har i alt for lang tid manglet vilje til at ville tage stilling til hvordan man i "frie lande" vil omgås grupper og lande der ikke vil acceptere denne holdning. Afbrænding af ambassader og handelsblokader er som jeg ser det, noget af det mindst voldsomme der kan gøres, der samtidig tvinger det internationale samfund til at tage stilling til et problem. (så længe ambassaderne er tomme self.) Venter med spænding på hvad der kommer til at ske i Tyrkiet og hvilke konsekvenser der kommer til at få for Tyrkiets muligheder for optagelse i EU.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Slap nu af. De værste potentielle konsekvenser for os almindelige danskere/svanskere, som har bare en lille sandsynlighed for at blive til virkelighed, er at vi ikke kan tage på billig ferie til bestemte muslimske lande. Hvorfor ser man aldrig nogen være bekymrede over at de kan dø eller blive kvæstet i trafikken. Sandsynligheden for at det i Danmark skulle ende med at der på årsbasis dør flere ved terrorangreb end i trafikken er jo 1 til et eller andet astronomisk tal med ustyrligt mange cifre.
bananas, hvad er en "svanskere" :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke mindst skal man også tænke på, at vores medier er en stor del af den massive informationsstrøm vi er midt i pga. konflikten. Dette gør oftest, at ser man den samme hændelse, i flere forskellige medier, kan man sagtens føle at det er større end den måske i virkeligheden er. Der er mange hårde udmeldinger fra ledende personer, men også bare den generelle retorik man hører, fortæller jo en lille smule, at selvfølgelig er der nogle som gerne ville gøre ord til handling, men det er jo stadig retorik, og ordets magt kan til tider være svært at følge til handling. Tænk på de vilkår som mange af de demonstrerende lever under, og lyt nu samtidigt til de herboende muslimer, som faktisk i flere tilfælde har manet til besindighed, så længe JP kunne indrømme at de fejlede i bedømmelsen omkring de tegninger... Som en ung gut sagde i Lorry igår efter fredagsbønen i Moskeen på Dortheavej (300m fra hvor vi bor pt.) "Vi er danskere, og "de" kan ikke forstå det danske samfund da "de" jo ikke bor hér"... Medier er ikke altid af det gode, da de til tider overeksponerer virkeligheden, og derved skræmmer f.eks. ældre mennesker til at de ikke tør gå ud efter mørkets frembrud, selvom det de måske fortæller om er ekstremt lokalt, og kun er sket pga. en andens tidligere handling. Det her er selvfølgelig alvorligt, men truslen er jo ikke på menigmand, men mere på det de opfatter som skadevolder, nemlig det redationelle fejlslag hos JP. Koldt vand i blodet, og ro på, det er lidt ligesom en bekymring jeg havde som ung pöjke (1984-85) med truslen om atomkrig, der gjorde mig bange...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld for at bruge et forkert ord. Rettet til "skandinaver". Af en eller anden grund bliver svenskerne også inkluderet i dødstruslerne selvom det kun er danske og norske aviser som har bragt tegningerne. Geografi-undervisningen i koranskolerne på Vestbredden og i Gazastriben er åbenbart ikke helt så detaljeret som man kunne ønske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld for at bruge et forkert ord. Rettet til "skandinaver". Af en eller anden grund bliver svenskerne også inkluderet i dødstruslerne selvom det kun er danske og norske aviser som har bragt tegningerne. Geografi-undervisningen i koranskolerne på Vestbredden og i Gazastriben er åbenbart ikke helt så detaljeret som man kunne ønske.
De HAR sagt at det var en fejltagelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De HAR sagt at det var en fejltagelse.
Nå det var da godt! Da jeg første gang hørte truslerne kunne jeg ikke lade være med at få associationer til "Monthy Python and the Holy Grail" , hvor Lancelot kommer til at slagte halvdelen af et bryllupsselskab pga. en "mindre" misforståelse.:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

? Ja her forleden dag kom der en person op til min bil og råbte og skreg og kaldte mig, FUCKING DANSKER SVIN !! Og denne person snakkede ellers også dansk. Nu var det om morgenen og jeg var rimelig træt, men glor alligevel liiiige en ekstra gang. For dette var jo ikke en nat i byen, men en alm. hverdag. Der er da ingen tvivl om hvor vores del af samfundet er på vej hen. Der bliver gravet meget dybere grøfter mellem de to kulture nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Humble Pie Definition* på ovenstående: To eat humble pie: to endure mortification; to submit or apologize abjectly; to yield passively to insult or humilitation; – a phrase derived from a pie made of the entrails or humbles of a deer, which was formerly served to servants and retainers at a hunting feast. Lidt hurtigt oversat.. at kunne tåle krænkelse; at overgive sig eller undskylde uden forbehold; at vige passivt ved fornærmelse eller ydmygelse; Severes i små potioner og til begge parter i konflikten. * fundet på die.net

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Madsen: Føler mig slet slet ikke sikker på noget som helst... Terroren har ramt mig på den måde, at jeg er bange... Er så småt begyndt at frygte mine ture til Nørreport og tilbage til Sverige...
Mja Terror... hvad er virkningen egentligt af den. Hvis du vælger at være bange er målet nået. Hvis du vælger at sige fuck dem, så har terroristen et problem med at nå sit mål. Terror er ikke meget mere end hvad aviserne gør den til. Hvis ikke vi havde pressen til at skræmme og konstant holde os i et konstant trusselsniveau, var en bombe her og der fuldstændig virkningsløs. Der er ikke noget at være bange for, man burde hellere frygte trafikken ref den graf der er indsat. I Danmark dræbes flere af trafik, end der dræbes medborgere i EU som følge af terror. Det er ret simpelt faktisk. Terror virker jo på denne måde: * Nogen futter en lille bombe af der dræber nogle få, og sårer lidt. * Så går pressen i aktion, med tårevældede journalister på stribe der rapporterer i overdrevede salgsrelaterede detaljer, om hvor tragisk det er. * Så indkalder man expertpaneler der sidder og fantaserer om skrækscenarioer, og HVAD der kan ske imorgen. * Nationen mobiliserer midler til at jage spøgelser, således det virkeligt ser ud af noget over for vælgerne. * Hr. og Fru Danmark gør deres borgerpligt, de sidder klistret til deres TV og avis, og troskyldigt labber de det hele i sig og gyser, og troskyldigt parerer de nærmest ordre ved at lade sig forfærde og blive bange for sin egen skygge ....ved tanken om hvad der dog kunne ske. Hvad er så Terror: Fase 1. En mindre aktion. Fase 2. Pressen arbejder for terroristen, og skaber et større trusselsbillede. Fase 3. Befolkningen (millioner) bliver nu terroriseret af pressen, til terroistens store fordel. Helt ærligt - og meget konkret - hvad er i bange for - terroristen er i dit hovede, og ikke i din bybus? Men når folk bliver ved med at snakke om ham, eksisterer han jo og folk skræmmer hinanden unødigt. Jeg er sgu mere bange for at blive ramt bagfra af en psykopat i en hurtig bil i tunnelen HVER morgen, end at blive bombesprængt i Kbh. eller London for den sags skyld. Husk på at uanset hvad vi gør i vores liv - så er vi i livsfare fra vi fødes til vi på en eller anden måde dør, inden de statistisk ønskelige 70-80 leveår. Se nedenfor: Dræbte: 2.494 Sårede:18.302 Lad os være realister, tror i den statestik bliver overgået af terror i DK? Er mere bekymret for at pressen bilder min familie noget ind, så de bekymrer sig unødigt i stedet for at nyde livet og se sig for i trafikken. draebte_i_personbil_2005.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terroristen er i dit hovede' date= og ikke i din bybus?
Qua din udtalelse, så findes terroristen, statistisk set, i overflod i vores lands-sammenbindende trafikrør under Øresund. Tankevækkende...som du også skriver. :thumbup: Jeg kan gi´ dig ret det meste af vejen...og må på grædende knæ endnu engang indrømme: Store nyheder = seertal = reklame-indtægter = proportionsforvridende nyhedsformidling for ussel mammons skyld. H. G. Wells - "The Shape of Things to Come"::
  • "Naturally, and according to the best business traditions, the newspapers hired or sold themselves to the war salesmen. What was wrong in that? Telling the news in those days was a trade, not a public duty. A daily paper that had dealt faithfully with this accumulating danger would quite as naturally and necessarily have found its distribution impeded, have found itself vigorously outdone by more richly endowed competitors, able because of their wealth to buy up all the most attractive features, able to outdo it in every way with the common reader. --- It wasn´t that the newspaper owners and the munition dealers wanted anyone hurt. They only wanted to sell equipment and see it used up. Nor was it that the newspapers desired the wholesale mangling and butchering of human beings. They wanted sales and advertisements. The butchery was quite by the way, an unfortunate side issue to legitimate business. Shortsightedness is not diabolical, even if it produces diabolical results."

:flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites