Jump to content
Gio

65 uopklarede mord i Skåne

Recommended Posts

Jeg faldt lige over et tema i Sydsvenskan, som viste sig at være ganske interessant læsning - hvis man interesserer sig lidt for kriminal-stof....og ellers er generelt interesseret i området man bor i :) http://sydsvenskan.se/system/topicRoot/OL_STA_FALL/ 40-åring, Kristianstad, juli 2004. Den 40-årige mannen giftmördades på ett hotellrum i Kristianstad sommaren 2004. Polisen misstänker en tragisk familjehistoria och åklagaren vill ej släppa namnet. Jimmy Svensson, 20 år, Ängelholm, juli 2004. Försvann i juli 2004. Sågs sista gången cyklande förbi Annas Tehus i Ängelholm vid 16-tiden samma dag. Det tog till våren 2005 innan polisen rubricerade om det från ett försvinnande till mord, förtegna om anledningen till det. Ann-Kristin Malm, Dalby, september 2005. Polisen befarade kort efter hennes försvinnande att hon blivit mördad. Hon lämnade jobbet på eftermiddagen 20 september och åkte hemåt. Den 4 december hittades hon mördad och nergrävd söder om Veberöd. En man har varit anhållen – han är nu fri men fortfarande misstänkt. ...og listen fortsætter :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er i hvert fald ét område, hvor Sverige må være världsledande: Politimæssig inkompetence. Nu var det ikke i Skåne, men højst mærkværdig sag med "kanibalmorderen", der først myrdede sin ene plejesøster i marts og så den anden i oktober. Forkert mand sad i varetægt to måneder på trods af at en anden - morderen - havde efterladt sit eget blod i lejligheden. Det havde været naturligt at kigge lidt rundt i den allernærmeste kreds, om der var nogen, der havde skåret sig - så var man stødt på den unge mand, der boede i et udhus og var skingrende skør. Lidt trist for søster nr. to, at det ikke rigtig kørte for dem. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Det var også en tvangstanke da der var hele 4 politibetjente der brugte 15 minutter på at belære mig om trafik, og skrive en dobbelt p-bøde en søndag morgen kl.07:15. Jeg holdt heldigvis min mund, de kan ikke så godt lide morsomheder de der polis gutter. Havde kastet bilen i venstre side, imod færdselsretningen et par meter for kort til en fodgængerovergang. Jeg blev næsten overbevist om at min handling virkeligt var så kriminel, og forseelsen var det værste der var sket på deres vagt. Jeg var ved at flække af grin, jeg troede de tog pis på mig de første 2 minutter, eller det var skjult kamera..... det var dog slet ikke til min fordel. Bare surt at stå der og glo på dem i 15 minutter grundet skalle 600SEK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites