Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Så blev Le Directeur på den franske avis fyret for optrykket... Ejeren af den franske avis France Soir har fyret sin ansvarlige direktør, som stod bag beslutningen om at bringe Jyllands-Postens Muhammedtegninger. Der står mere på www.eb.dk, om man skulle ha´ lyst til at informere sig selv.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mmmelissa555 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 BRÆNDTE det danske flag ?? Nu er jeg sikker på at i forstå muslimernes følelse af krænkelse :D PS: Hvis man er for ytringsfrihed så må man også finde sig i at ens flag brliver brændt.... Präcis Eingin, det vil jeg give dig fuldständig ret i..! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333239 For lige at vise at ikke alle er imod den vestlige tankegang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Bodnia Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333239 For lige at vise at ikke alle er imod den vestlige tankegang. Det er meget sigende for debatten samt deltagere i debatten at de fleste citerer artikler fra Ekstra Bladet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Det her skal nok få en lykkelig slutning.... NOT.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
oleskyum 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Hvad handler det egentlig om, måske Olie, penge og magt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Det er meget sigende for debatten samt deltagere i debatten at de fleste citerer artikler fra Ekstra Bladet Er du gal en lam kommentar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Hvad handler det egentlig om, måske Olie, penge og magt. Det handler om at Aben Laban endelig har fået et middel til at tilsvine det land han hader så inderligt. Hvordan kan det egentlig være at vi altid skal være så tolerante når der intet kommer den anden vej ? Når der sker terrorbombninger, æresdrab, massevldtæger, sten mod politiet, pantsvindel er alle hurtigt ud og sige at nu skal man jo huske at ikke alle muslimer er sådan, men når EN avis trykker nogen tegninger er det ALLE danskere der skal straffes. De må da kunne indse at det ikke er helt rimeligt ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Faktum er at vi er et vidt forskelligt folkefærd, der evolutionært er mere en 200 år fra hinanden. Det er dømt til at gå galt og det går galt. På den positive side, så tror jeg at denne sag er med til at få den almindelige dansker op af stolen og overveje sit kryds til næste folkeafstemning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Jeg mener aldrig at have hørt at Islam dyrker kompromiet, så derfor Steen så tror jeg desværre at dit rimelige spørgsmål er Allahs spildte ord på Balle Lars. Vi bør jo egentlig ikke jamre.. Kristendommen og Islam har jo meget tilfællles: en lang og blodig historie hvor det gjaldt om for hver en pris at slå dem der tænkte anderledes ihjel. Hurtigt og ubamhjertigt. Vi bør huske korstogene, erobringen af Amerika og de uendelige krige i middelalderen i Europa. Vores problem idag, som Plesner er inde på , er simpelthen vi er blevet bløde...vi er blevet civiliserede , polerede urbane individer der næsten græder når leverpostejen desværre skal varmes, går i plastik fordi det er synd for dyrene, betaler erstatning til indbrudstyven der er kommet til at brække et ben i vores hus, lader overfaldsmanden voldtage vores kone fordi det ikke er civiliseret med håndgemæng. Vi er blevet en flok dikkende lammehaler der dikker i takt til hvad en flok mere elller mindre begavede levebrødspolitikkere messer for os. Desværre. Når så et enfant terrible stiller sig op og flammende prøver at gøre opmærksom på nationalfølesen, så ska vi nok få dæmpet ham med racismeparagraffer eller lignende. Forestil jer at skidderikken Laban havde boet i USA ???? De havde simpelthen lavet et bedetæppe ud af ham og derefter havde han fået 650 års fængsel ? Hvad gør vi? Spørger om han ikke også har lyst til at pisse os ned af maven, nu da han har pisset os ned af ryggen!! Nu har vi set og hørt om integrationspolitik i gudsjammerligt mange år, og ligefedt hjælper det, selv muslimer født i danmark , med universitetsuddannelser bag sig , mennesker der har boet hele livet i dejlige Danmark, stiller sig kraftedme op og forkynder at de synes statsministeren skal give en undskyldning for tegningerne eller i det mindste straffe Jyllandsposten??????? De skulle ikke have brugt timerne i samfundsfag til at frekventere deres latterlige koranskole, alene det at de ikke ved at magten i et demokratisk samfund er delt i tre er frygtindgydende... Jeg er squ virkelig , virkelig vred. Jeg håber ikke indlægget blver bortcensureret, fordi det det er ikke rettet mod en gruppe af mennesker der kan defineres ved en religion , men det er i højeste grad rette mod en gruppe der kan defineres ud fra en diagnose der hedder Massepsykopati. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels_P 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 denne sag er med til at få den almindelige dansker op af stolen og overveje sit kryds til næste folkeafstemning. En appelsin i turbanen. Tja.. Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Lad være med at sætte lighedstegn mellem Abu Laban (og andet imam-ros) og "muslimerne". Alle tænkende danske muslimer vil nok have sig frabedt at blive repræsenteret af en ekstremist. Denne sag viser ikke noget om "muslimerne" - den viser muligvis et og andet om ekstremisterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels_P 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Lad være med at sætte lighedstegn mellem Abu Laban (og andet imam-ros) og "muslimerne". Alle tænkende danske muslimer vil nok have sig frabedt at blive repræsenteret af en ekstremist. Denne sag viser ikke noget om "muslimerne" - den viser muligvis et og andet om ekstremisterne. Ja tak, lad os slippe for landskampstemningen. Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 3, 2006 Plesner: Jeg tror sgu vi skal omkring 500 år tilbage. Måske lidt længere, når vi så rammer korsfarerenes tid. Ca. der hvor en fanatisk kristen virkeligt gad ride på hest helt ned i ørkenen, for at slå Muslimer ihjel med et sværd fordi en præst sagde det var guds vilje.... så er vi ca. i den tidsregning de lever i lige nu. Alle: Men rolig, omkring 500 år fra nu er de så oplyste - at de fatter hvad demokrati, ytringsfrihed, humor, kvinders rettigheder og virkelighedens verden er. Det er jo tydeligt at der er Allah... og så de andre... *Gaaaab* Deres nutid kan vi læse om i vores historiebøger, hvis ellers vi gad.... At de brænder et flag eller billeder af, herregud det gør vores forvirrede desperate røde ungdomspartier jo også herhjemme, eller de kaster med maling - - - for grineren...samme niveau ikk? Mon de virkelig regner med at blive taget særligt seriøst? Iøvrigt så SVT24 igår, hvor en bitch af en journalist fra Dagens-Nyheter sidder og fnyser af Anders Foghs tale til de arabiske lande. Hun snakkede om et højredrejet uvenligt danmark hun næsten ikke kendte mere. Tydeligtvis ved hun ikke hvor Malmø ligger, den eneste nordeuropæriske by der har præsteret at brænde en Moske af 3 gange. Det er også uheldigt, og har sikkert intet at gøre med den kæmpe voksende højre ekstremistiske bevægelse der lurer herovre. Uha nej da.... sverige er rent som sne, deltager aldrig i krige, de sælger kun våben til de stridene parter og uddeler en fredspris til den som stopper blodbadet. Tænk hvis nogen jallaer sydpå hørte det med Moskeen? Do-milde-himmel ...hvor var hun dog slukket i ægget den kælling.... he he he.... ************************ Men på den anden side..... har i set det er ved at blive lyst om morgenen når man kører på arbejde.... skønt.. se DET er nemlig vigtigt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Nemlig ja Hehe du har fat i noget Thomas.. og ja .. selv om jeg godt nok køre tidligt så er det fantastisk det er begyndt at blive lysere. Broen ser fantastisk ud i solop og nedgang.. og så er det jo bare rart det er begyndt at blive lysere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3591089 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333553 Indtil nu har mit pis ikke kogt, men det gør det fandme nu - Fri krig mod alle ekstremistiske muslimske..... Det her går i min verden lang over harmen en tegning kan forårsage. Det er i min verden en krigserklæring! At sloges med fredelige demonstartioner og verbalt, er OK - men at overskride grænsen og ty til vold, er at få bægeret til at flyde over. Og så er det lige gyldigt hvilken nationalitet, religion, forening, gruppe, privatperson osv - der overtræder og tyer til vold. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Jeg synes Jyllandsposten skulle holde en tegnekonkurrence: "hvem kan tegne det sjoveste billede af Muhammed" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Den danske ambassade i Syrien er brændt ned, det vil sige, en krigserklæring er det vel i og med, de har angrebet dansk territorie. Danmark er medlem af Nato dvs..... USA ... Fandme primitivt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 http://www.frip.dk/undskyld/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Polle Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 Kan ikke lade være med at undre mig hvorfor de 2 forsøg på at brænde moskeen i Malmö ned ikke har ført mere ballade med sig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 "Send the marines!" - når nej dem har vi ikke nogen af "Send the Navy!" - ja vi har en hjemmeværnskutter ledig - den skal bare have nye forsyninger af citron-måner nede omkring Biscayen. hmmm - tror vist at mulighederne for repressalier er noget begrænset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 Kan ikke lade være med at undre mig hvorfor de 2 forsøg på at brænde moskeen i Malmö ned ikke har ført mere ballade med sig? Fordi der ikke var nogen svenske muslimer der tog ned og sladrede i mellemøsten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels_P 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 Der var heller ingen svensk medieopbakning til afbrændingen. Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 Kan ikke lade være med at undre mig hvorfor de 2 forsøg på at brænde moskeen i Malmö ned ikke har ført mere ballade med sig? Fordi propagandaværdien begrænses af, at i hvert fald ét af brandattentaterne blev udført af ekstremistiske muslimer, der var utilfredse med, at moskeens over-imam - eller hvem fanden det var - tog afstand fra terrorangrebene 11. september 2001. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2006 "Send the marines!" - når nej dem har vi ikke nogen af "Send the Navy!" - ja vi har en hjemmeværnskutter ledig - den skal bare have nye forsyninger af citron-måner nede omkring Biscayen. hmmm - tror vist at mulighederne for repressalier er noget begrænset. Næ vi ved jo vor lidt der skal til for at hidse dem op. Der var en muslim i London der sammenlignede det med da Bin Laden angreb New York. Problemet er jo at nu har de været ude og afsløre hvad der gør dem gale. Lidt ligesom da man var lille og drillede sin lillesøster. Det var kun sjovt så længe hun blev sur. Hvor nemt er det ikke for anti-muslimer at tegne sjove tegninger og smide dem ud på internettet ? Hvis nu imamerne havde ignoreret de tegninger fra starten havde de sparet en masse muslimer fra at blive fornærmet og de havde fjernet grunden til at nogen kunne finde på det igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites