Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3566060 I øvrigt kunne man jo gøre som i Finland. Der kun modtager en-tre indvandrere af muslimsk overbevisning om året. Jeg eg stadig lidt forvirret Michael. Du skrev tidligere det ikke handlede om at generalisere, men alligevel synes jeg hele tiden du snakker generelt om muslimer. Ja det er forfærdeligt det der skete i tønder og mellem os to, så kan straffen ikke være hård nok, uanset om hvilken religion man er til. Ja der findes desværre mange kriminelle invandre i både Danmark og Sverige og nogle står ikke til at redde og andre kan man måske påvirke positivt. Nu er jeg dog i tvivl om hvor mange invandre der findes i Malmø, er der nogen der har et tal på dette? Jeg mindes dog at vi (Danskere) er den største invandre gruppe i skåne, men vi laver selvfølgelige ikke lige så meget ballade som andre invandregrupper måske gør. Jeg ved godt der findes muslimer i afrika, men tit er de her store krige hvor 50.000 mennesker bliver slagtet, stamme orienteret og ikke altid et spørgmsål om religion, selvom nogle måske kunne sammenligne dette. Enig om at man skal respektere de regler der er i det land man bor i, men nu er det jo ikke alle som os Danskere der bor i Sverige, der frivilligt flytter til Danmark osv. og ja når man så har fundet ud af at livet er bedre i København end i en flytninglejer i Beirut, så er det forståligt nok man ikke gider flytte tilbage .. og så selvom man måske er kriminel. Jeg har desvære ingen god løsning til integretion, hvis jeg havde så ville jeg skam være derude i fronten og i systemet og prøve at få tingene til at fungere. Det eneste jeg kan relatere til er at jeg kender mange forskellige mennesker, muslimer, budister, kristne osv og mange, udanset religion har altid opført sig ordenligt og andre er ikke guds bedste børn, men det er ikke fordi jeg kan påstå de alle er muslimer. Har du i øvrigt nogle tal på det du skrev tidligere, med hvor mange der er i arbejde og hvor mange der er på overførselsindkomst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Jeg er nok mere agnostiker end nonteist.... Af nysgerrighed Supermule.. Hvilken slags ateist er du ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dante Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Jeg er nok mere agnostiker end nonteist.... en agnostiker er en person som mener at vi ikke ved og i sagens natur ikke kan vide om Gud eksisterer. Men du stiller alligevel en tese i din udtalelse om pigen fra tønder der er sexmisbrugt. Du antager at hvis der fandtes en gud ville denne ikke tillade noget ondt i verden. Altså har du truffet en empirisk beslutning om at hvis der var en gud ville denne være god. Det eneste du der beviser er at du: 1. ikke ved hvad agnosticisme er 2. Ikke ved hvad "gud" er På denne måde gør du det umådeligt svært for dig selv at diskutere. Jeg antager at det er det du vil siden du er at finde med en holdning på et debatforum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Jeg ved godt hvad agnosticisme er, men ikke hvad Gud er... Det var mere en tese om eksistensen af en Gud, baseret på ting der er sket i den virkelige verden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Jeg synes det er fint, at nogle kan komme med kritik eller en anden syns vinkel end den vi har her hjemme. Men jeg synes ikke det er det vi kan læse i aviserne, Der er det ofte krav om særbehandling Separate Brusekabiner ? Special lavet mad? selvcensur i danske aviser? Jeg synes det er uforståeligt at man behøver at reagere så voldsomt som nogen nu gør. Jeg er da ligeglad med om nogen tegner jesus som en gris eller skriver statsministeren er dum, at jeg er dum osv. Jeg synes at de der ønsker at bo her, evt at få statborgerskab skal overholde reglerne og vise sig som gode borgere i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Jeg personlig må erklære mig 100 % enig i Niels' synspunkter, det handler mere om manglerne ved de tilbagestående styreformer i flertallet af de arabiske lande end det handler om tegninger i en dansk avis. Dertil vil jeg da gerne tilføje at jeg ikke lider af nogen som helst fobier, men finder det dybt utilstedelig og fuldstændigt uacceptabelt hvis derboende( i Danmark) muslimske kredse har været med til forværre sagen med fordrejninger af sagen. Hvis dette er tilfældet vil jeg da gerne støtte en landsforvisning, fordi jeg mener at de udviser illoyalitet overfor det samfund der har taget imod dem. Jeg som dansker i sverige kunne da ikke drømme om at arbejde på at ødelægge det svenske samfund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels_P 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Alle opfører sig stereotypt forudsigeligt og lader sig trække rundt ved næsen efter en nøje koreograferet drejebog. Ja, hvem præcist har gavn af hele dette cirkus? Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Alle opfører sig stereotypt forudsigeligt og lader sig trække rundt ved næsen efter en nøje koreograferet drejebog. Ja, hvem præcist har gavn af hele dette cirkus? Niels Nyhedsmedierne - nu får de større seertal og oplagstal og kan derefter hente flere reklameindtægter fra annoncører. Man siger at moderne journalistik består i at lede to modkørende tog ind på samme spor, hvorefter man sætter sig til at vente. Denne her sag er vel nærmest rent medieskabt massehysteri - bare bekræft folks fordomme, så der kan skaffes nogen seer-/oplags-tal. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Har du i øvrigt nogle tal på det du skrev tidligere, med hvor mange der er i arbejde og hvor mange der er på overførselsindkomst. Jeg har desværre ikke gemt de tal og de er ca. ½ år gamle, men var som følger: Danske indvandre ca 98% i arbejde og 2% på anden indkomst Muslimske indvandre ca 90 på anden indkomst og 10% i arbejde Jeg har prøvet forgævedes hele dagen at få fat i min kontaktperson i Malmö der har givet mig tallene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Den franske avis France Soir genoptrykte onsdag samtlige 12 af de omstridte tegninger af profeten Muhammed, som Jyllands-Posten bragte i efteråret. http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=690458/ ....og tyskerne følger efter: Den tyske avis Die Welt har offentliggjort fem Muhammed-tegninger i dagens udgave. Avisen ligger dermed i linje med den franske avis France Soir, der har genoptrykt samtlige 12 tegninger i dag. Følg løbende udviklingen på berlingske.dk Læs mere her: http://www.berlingske.dk/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Den franske avis France Soir genoptrykte onsdag samtlige 12 af de omstridte tegninger af profeten Muhammed, som Jyllands-Posten bragte i efteråret. http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=690458/ ....og tyskerne følger efter: Den tyske avis Die Welt har offentliggjort fem Muhammed-tegninger i dagens udgave. Avisen ligger dermed i linje med den franske avis France Soir, der har genoptrykt samtlige 12 tegninger i dag. Følg løbende udviklingen på berlingske.dk Læs mere her: http://www.berlingske.dk/ Ohhh this should be fun............... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Genoptrykt tegningerne? Hvor dumme har folk lov til at være. :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Ohhh this should be fun............... Fun og fun...nok mere en demonstration af vigtigheden af retten til at ytre sig. Hverken den tyske eller franske avis gør det for at provokere, men for at oplyse. Og vise at de sympatiserer med JP, og ikke mener at der er noget galt i det de gjorde. Jeg synes vi efterhånden bevæger os rundt på en gyngende grænse imellem pli og provokation, ikke desto mindre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Very fun, it will be.... Så nu kan man vel forudsætte at også frankrig og tyskland bliver boykottet i saudi. Det beviser jo også blot at vi her i europa kan stå sammen. United we stand! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Nej det jeg mener er bare at det bliver spændene at se hvad der så sker............. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frog2 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Er det i virkeligheden ikke mere tekst end tegninger, der er problemet? Hvis jeg tegner en tændstikmand, så er der ikke noget oprørende i det. Hvis den ledsages af en forklarende tekst af at den forestiller Muhammed, så er den først krænkende? Min pointe er, at det ikke kan være tegninger i sig selv, der er problemet, for hvis Muhammed ikke må afbilledes, hvem kan så uden tekst vide, at det er ham, når der ikke er nogen reference at holde det op imod? Så hvad er kernen i Muhammed problemet. Man må gerne skrive om Muhammed og man må også gerne lave tegninger af mænd med og uden turban, skæg, sabler, griseører og bomber på hovedet. Så længe det ikke er ledsaget af forklarende tekst, for først der kan muslimer forstå, hvad det er, indtil da er det bare en alm. tegning. Og sidst men ikke mindst må man stille sig dette spørgsmål. Hvad er det der adskiller imamers fremvisning af billeder fra at JP trykker dem? Hvis det er sådan en helligbrøde burde den vel være stoppet med de 150.000 aviser, eller hvad det aktuelle oplag har været pågældende dag. JP har mig bekendt en yderst begrænset læser skare i de arabiske lande. Og hvad med tv-stationerne, der glimtvis har vist nogle af billederne, hvorfor går de fri af kritik? Bør de ikke også sige ”undskyld”? De er jo også videreformidlere af tegningerne. Er den selvcensur JP startede med at tage op til debat ikke allerede i gang med 2 fede streger under. Jeg venter i spænding på at se det Danske medie, der tør bringe de næste 12 tegninger af Muhammed. Jeg tror den bedste løsning er at sætte tingene lidt på spidsen. Jo flere vestlige landes medier, der tør vise billeder af Muhammed jo hurtigere gå denne krise over. Man kan komme langt ved at presse et lille land som DK, men hvis man skal til at boykotte alle lande, hvor der er fri présse, så er det en boykot der ikke holder ugen ud. Frog2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Fun og fun...nok mere en demonstration af vigtigheden af retten til at ytre sig. Hverken den tyske eller franske avis gør det for at provokere, men for at oplyse. Og vise at de sympatiserer med JP, og ikke mener at der er noget galt i det de gjorde. Jeg synes vi efterhånden bevæger os rundt på en gyngende grænse imellem pli og provokation, ikke desto mindre. Både og. En af konklusionerne på grunden til at den Franske Avis gør det, er at den høre til at være en af de største aviser, men de har ikke læser opslaget med sig mere, det er faldet drastisk og derfor vurdere flere at dette er et tegn på omtale og forhåbentlig flere læsere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Noget der ihverfald kan pisse mig af er ham Abu Laban, han skulle fanme drives ud for hans undergravende virksomhed af DK, damn han bringer mit pis i kog http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=434639 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332539 http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417158/ Selvom jeg ikke bor i DK mere, så er jeg dansker i sjæl og blod..... Nu er de satme gået LANGT over stregen......... Ja, de benytter sig af deres ytringsfrihed, til at udtrykke deres utilfredshed med, at JP bruges sin ytringsfrihed til at lave grin med deres religion ... og ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Noget der ihverfald kan pisse mig af er ham Abu Laban, han skulle fanme drives ud for hans undergravende virksomhed af DK, damn han bringer mit pis i kog http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=434639 OGSÅ MIT GRRRRRRRR::::::fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Man kan jo diskutere hvad andre europæiske avisers motiver er til at bringe de famøse tegninger, men de arabiske lande skal da være velkommen til at boycutte hele Europa..... Jeg håber så de i samme åndedrag hjemkalder alle rettroende muslimer så de ikke forrsumper i det fremmede, og at DE gør som der bliver sagt....... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Så var den gal igen her til aften.... Jyllands-Posten i Viby og København blev atter onsdag aften evakueret på grund af en bombetrussel. Læs mere her: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=690850 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret February 1, 2006 Så var den gal igen her til aften.... Jyllands-Posten i Viby og København blev atter onsdag aften evakueret på grund af en bombetrussel. Læs mere her: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=690850 I dagens anledning har jeg valgt en mere sigende signatur Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=333070 Det vel de flere hundrede års frustrationer der nu kommer frem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=333070 Det vel de flere hundrede års frustrationer der nu kommer frem ...ja, den sidste af de tolv tegninger i JP var simpelthen dråben... :) ...eller skulle man sige: Strået, der knækker kamelens ryg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites