Jump to content
Guest Supermule

De Brænder Vores Flag!

Recommended Posts

Lille kommentar fra sidelinien: Uanset hvad denne sag ender med så man da sige at Jyllands-posten har fået markedsført sig selv som slogan'et vist nok siger: Jyllands-posten, Danmarks internationale avis (eller noget i den retning) :) Man kan da konkludere at de er et kendt navn blandt mange lande/internationale medier nu.... Fandt nogle gode links på nettet på en avis som tydeligvis har valgt side - blev faktisk lidt overrasket over hvor meget en avis må tage stilling til:-) http://www.brusselsjournal.com/node/382 http://www.brusselsjournal.com/node/698 etc. etc. etc..................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lille kommentar fra sidelinien: Uanset hvad denne sag ender med så man da sige at Jyllands-posten har fået markedsført sig selv som slogan'et vist nok siger: Jyllands-posten, Danmarks internationale avis (eller noget i den retning) :) Man kan da konkludere at de er et kendt navn blandt mange lande/internationale medier nu.... Fandt nogle gode links på nettet på en avis som tydeligvis har valgt side - blev faktisk lidt overrasket over hvor meget en avis må tage stilling til:-) http://www.brusselsjournal.com/node/382 http://www.brusselsjournal.com/node/698 etc. etc. etc..................
Den kendte jeg ikke.. Det er gode artikler - vil specielt fremhæve den sidste artikel hvor tegningerne også er gengivet (ellers ikke til at støve op på nettet eller JP's egen hjemmeside synes jeg).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3565874 Så må man jo bare flytte sit salgsmarked, for der er da heldigvis andre befolkningsgrupper der er intresserede i danske produkter.
Det er jo bare ikke lige som at knipse med fingrene. Det er svært at opdrive et marked som daligt vil stå for 5-10 millioner kroner og som på årlig basis vil omsætte for 3 milliarder kroner. Mellemøsten er Arlas fjerde største marked og derfor kan jeg da godt forstå de værner om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det er korrekt! Men er det ikke behageligt at se at der er andre folk i denne verden, der bakker op om det danske samfund.
Enig.. Men de har jo hele tiden været der. Dem der brænder flag af og de imamer der ønsker en aden dagsorden i Danmark har jo været der længe og har jo sagt de samme ting i mange år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Al den snak om krænkede muslimer er urimelig og hyklerisk. Hvorfor skulle noget fornuftigt menneske blive "krænket" af at se et billede af en mand med turban på. De fleste muslimer er nok fornuftige mennesker, der kan tåle at se lidt af hvert, ligesom vi andre kan. De hævdede sarte følelser findes tilsyneladende i størst udstrækning i Saudi-Arabien og i Fatahlien. To af verdens værste regimer, der har valgt at bygge deres samfund på en kombination af fanatisk religiøs ekstremisme og klassisk politistatsundertrykkelse. Saudi-Arabiens vigtigste eksportvarer er olie og selvmordspiloter. :( Ja, hr og fru Saudi-Arabien krænkes - men nok mindre af danske avistegninger end af deres eget religiøse magtapparats overgreb. Enhver saudiarabisk kvinde er i realiteten i Guds navn belagt med husarrest, som manden nådigt kan dispensere fra, hvis han ønsker det - tal om krænkelse. Det er ikke manden på gaden, der på grundlag af sine religiøse følelser boykotter danske varer, aktionerne er besluttet og udført af religiøse kommissærer. Det er en slags kulturrevolution, man holder i gang, for at mobilisere en undertrykt befolkning og rette dens frustrationer de "rigtige" steder hen. For palæstinenserne er fem minutters tv-had mod Vesten med obligatorisk flagafbrænding jo blot endnu et politisk-religiøst ritual blandt andre ritualer. Det skulle ikke undre mig, om der også er et økonomisk spor. Hvem konkurrerer Arla med i Saudi-Arabien? De står netop over for at etablere et nyt stormejeri, hvem bliver ramt af den konkurrence? Follow the money... :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Al den snak om krænkede muslimer er urimelig og hyklerisk. Hvorfor skulle noget fornuftigt menneske blive "krænket" af at se et billede af en mand med turban på. De fleste muslimer er nok fornuftige mennesker, der kan tåle at se lidt af hvert, ligesom vi andre kan. De hævdede sarte følelser findes tilsyneladende i størst udstrækning i Saudi-Arabien og i Fatahlien. To af verdens værste regimer, der har valgt at bygge deres samfund på en kombination af fanatisk religiøs ekstremisme og klassisk politistatsundertrykkelse. Saudi-Arabiens vigtigste eksportvarer er olie og selvmordspiloter. :( Ja, hr og fru Saudi-Arabien krænkes - men nok mindre af danske avistegninger end af deres eget religiøse magtapparats overgreb. Enhver saudiarabisk kvinde er i realiteten i Guds navn belagt med husarrest, som manden nådigt kan dispensere fra, hvis han ønsker det - tal om krænkelse. Det er ikke manden på gaden, der på grundlag af sine religiøse følelser boykotter danske varer, aktionerne er besluttet og udført af religiøse kommissærer. Det er en slags kulturrevolution, man holder i gang, for at mobilisere en undertrykt befolkning og rette dens frustrationer de "rigtige" steder hen. For palæstinenserne er fem minutters tv-had mod Vesten med obligatorisk flagafbrænding jo blot endnu et politisk-religiøst ritual blandt andre ritualer. Det skulle ikke undre mig, om der også er et økonomisk spor. Hvem konkurrerer Arla med i Saudi-Arabien? De står netop over for at etablere et nyt stormejeri, hvem bliver ramt af den konkurrence? Follow the money... :cool:
Kloge ord, Nils... :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Mjah jeg tror desværre ikke det er så nemt. Man kan også sige Saudi-Arabien har en interesse omkring deres sikkerhedsbrister ved mekka, men jeg tror desværre det også kan være så enkelt som muslimer føler sig krænket. Vi kan ikke sætte os ind i den følelse og derfor kan vi jo heller ikke forstå hvorfor folk reagere som de gør. Jeg synes bestemt heller ikke tegningerne er krænkende overfor migselv, men det kan jeg jo ikke sige på vegne af de millioner af muslimer som tror på islam og tror på deres profet muhammed. Jeg synes det er langt mere hyklerisk at man som nyhedsmedie, konsekvent vælger at skrive hvad som helst uden at tænke over de konsekvenser det måtte have (nu har de sagt undskyld, så lad os håbe der sker noget på det diplomatiske niveau). Ytringsfrihed er noget vi skal værne om, men vi skal huske på at ting har en konsekvens om vi kan lide det eller ej. Ytringsfrihed giver ikke en carte blanche til at svine folk til eller fornærme folkeslag eller religioner uden det har en konsekvens. Hvis Johnny nede i Greve får bank af en flok invandre, så er der jo nok ikke nogen som stiller sig måbende op og tænker guuud det havde vi aldrig regnet med. Vi skal ikke trues til at tie, men man bør overveje den konsekvens det har for det danske erhvervsliv. Mellemøsten har jo haft et godt forhold til Danmark og danske vare (feta, mælkepulver, smør m.m.) og det er jo på trods af de rabiale muslimer og imamer som ønsker en anden dagsorden i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Vis mig en krænket muslim Jxhab. Jeg ser kun politiske aktivister på alle niveauer' date=' der er "professionelt krænkede" på andres vegne.[/quote'] Mjah jeg kan nok ikke lige få nogle til at udtale sig på sundebatten, men ellers er der jo muslimer som Naser Khader som jo har udtalt at han ikke finder tegningerne krænkende på sig selv som muslim, men han ved der er andre som finder dem krænkende og at de gerne må være krænket men de selv skal stå frem. Jeg tror ikke det kun er et spørgsmål om professionel krænkelse. Der findes jo også kristne som bliver fornærmet eller krænket hvis man bander i deres hus og det må de selvfølgelig have lov til at og det er i deres ret at være krænket. I øvrigt et ret godt interview med ovenstående omkring et alternativt muslimsk netværk han har stiftet: http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Andet/2006/01/24/114135.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Er de krænkede over den måde vi lever på i Skandinavien kan de rejse hjem til jordhulen.... Kan de ikke li' lugten i bageriet, kan de finde deres brød andet steds... Simple as that!!!!!! :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Er de krænkede over den måde vi lever på i Skandinavien kan de rejse hjem til jordhulen.... Kan de ikke li' lugten i bageriet, kan de finde deres brød andet steds... Simple as that!!!!!! :(
En lige så ekstemistisk logik som dem der brænder flag af, det er fint nok du ikke har respekt for andre folks religion end din egen, men nu handler det jo heller ikke om dig desværre, for så ville tingene jo være langt mere simple ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg er ateist..... tror ikke på at gud eksisterer. Spørg den lille pædofilmishandlede pige i Tønder om hun tror der er en Gud i himlen..... Var han så god, ville der nok ikke være ondt til i verden vel.... Jo mere man sidder og diskuterer frem og tilbage, tager ting i betragtning osv, jo mere uoverskueligt bliver det at tage en beslutning.... Derfor gælder om at kunne sortere får fra geder og så iøvrigt se nøgternt på tingene.... Jeg har boet i Saudi i 2 år.... Dernede ser man ikke nuanceret på tingene. Deres holdning til vesterlændinge er simpel.... Kan du ikke indordne dig, så er du uønsket i landet.... Såre simpelt! Den holdning burde vi også indtage.... Af flere årsager.... Vejen til beslutning bliver langt kortere og derved langt mere effektiv. Ingen sidde'n i rundkreds med the og boller her, men bare til sagen.... Kan man ikke indordne sig, så må man videre.....

En lige så ekstemistisk logik som dem der brænder flag af' date=' det er fint nok du ikke har respekt for andre folks religion end din egen, men nu handler det jo heller ikke om dig desværre, for så ville tingene jo være langt mere simple ;)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg er ateist..... tror ikke på at gud eksisterer. Spørg den lille pædofilmishandlede pige i Tønder om hun tror der er en Gud i himlen..... Var han så god, ville der nok ikke være ondt til i verden vel.... Jo mere man sidder og diskuterer frem og tilbage, tager ting i betragtning osv, jo mere uoverskueligt bliver det at tage en beslutning.... Derfor gælder om at kunne sortere får fra geder og så iøvrigt se nøgternt på tingene.... Jeg har boet i Saudi i 2 år.... Dernede ser man ikke nuanceret på tingene. Deres holdning til vesterlændinge er simpel.... Kan du ikke indordne dig, så er du uønsket i landet.... Såre simpelt! Den holdning burde vi også indtage.... Af flere årsager.... Vejen til beslutning bliver langt kortere og derved langt mere effektiv. Ingen sidde'n i rundkreds med the og boller her, men bare til sagen.... Kan man ikke indordne sig, så må man videre.....
Jeg er glad for du ikke misforstod mig, for jeg kan forstå på dig at det enten er sort eller hvidt. Men heldigvis lever vi jo i et demokrati med den omdiskuterede ytringsfrihed, som man jo ikke lever med i Suadi-Arabien og det er det som jeg kan forstå på dig du gerne vil have indført i Danmark? Alle gør hvad man siger og hvis nogen stiller spørgsmål tegn eller tænker anderledes så er det ud? er det korrekt forstået?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er glad for du ikke misforstod mig, for jeg kan forstå på dig at det enten er sort eller hvidt. Men heldigvis lever vi jo i et demokrati med den omdiskuterede ytringsfrihed, som man jo ikke lever med i Suadi-Arabien og det er det som jeg kan forstå på dig du gerne vil have indført i Danmark? Alle gør hvad man siger og hvis nogen stiller spørgsmål tegn eller tænker anderledes så er det ud? er det korrekt forstået?
Den er da helt fin, med mig. Hvis det er sådan Saudi(som det tidligere er beskrevet her i tråden). Så kan jeg blot ikke forstå, hvorfor man i Saudi ikke respekterer den danske kultur. Og absolut vil påtvinge os deres levenormer og kultur. Hvis dansken satte sig lige så meget på bagbenene, kunne det være at de forstod det - Nej de ville nok hellere i krig med brugen af diverse terrornetværk osv.............. Der er jo ikke nogle andre lande der føler sig trådt over tæerne, på denne måde, hvis der bliver skrevet noget negativt om deres religion. Se eks. på dem der hver eneste dag året rundt i danmark, banker på din dør for at overbevise dig om en anden religiøs overbevisning end den du har i dag! Hvor mange andre religioner tror du der er i Saudi? Hvor mange kirker tror du der er i saudi? Hvor mange gravsteder (som vi kender dem) tror du der er i saudi? Hvor mange rettigheder tror du at du som udlænding har i saudi? I det hele taget mener jeg at folk her i europa lever under meget positive FRIE forhold. Måske er det for meget frihed der gives, og så kan tilflyttere ikke administrere denne form for frihed. Så måske det var bedst at have begrænset frihed for tilflyttere indtil man havde tilpasset sig den nye kultur og var klar til at leve med den på godt og ondt. Det samme gælder jo for mig selv når jeg som tilflytter skal tilpasse mig selv her i Sverige. Og det samme gjaldt for et af mine familiemedlemmer, da han flyttede til Spanien. Du må indordne dig eller forsvinde!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Den er da helt fin, med mig. Hvis det er sådan Saudi(som det tidligere er beskrevet her i tråden). Så kan jeg blot ikke forstå, hvorfor man i Saudi ikke respekterer den danske kultur. Og absolut vil påtvinge os deres levenormer og kultur. Hvis dansken satte sig lige så meget på bagbenene, kunne det være at de forstod det - Nej de ville nok hellere i krig med brugen af diverse terrornetværk osv.............. Der er jo ikke nogle andre lande der føler sig trådt over tæerne, på denne måde, hvis der bliver skrevet noget negativt om deres religion. Se eks. på dem der hver eneste dag året rundt i danmark, banker på din dør for at overbevise dig om en anden religiøs overbevisning end den du har i dag! Hvor mange andre religioner tror du der er i Saudi? Hvor mange kirker tror du der er i saudi? Hvor mange gravsteder (som vi kender dem) tror du der er i saudi? Hvor mange rettigheder tror du at du som udlænding har i saudi? I det hele taget mener jeg at folk her i europa lever under meget positive FRIE forhold. Måske er det for meget frihed der gives, og så kan tilflyttere ikke administrere denne form for frihed. Så måske det var bedst at have begrænset frihed for tilflyttere indtil man havde tilpasset sig den nye kultur og var klar til at leve med den på godt og ondt. Det samme gælder jo for mig selv når jeg som tilflytter skal tilpasse mig selv her i Sverige. Og det samme gjaldt for et af mine familiemedlemmer, da han flyttede til Spanien. Du må indordne dig eller forsvinde!
Nu har jeg ikke boet i Saudi-Arabien som Supermule så det kan jeg ikke svare på. Men ja Saudi-Arabien er jo ikke kendt for et land der går forrest hvad angår kvinderettigheder og ytringsfrihed, så det var derfor jeg spurgte om det var sådan nogle tilstande man vil have i Danmark og det tolker jeg dit svar lidt som om at det er. Der er intet i mellem, det er kun sort på hvidt og hvis du vil fortolke eller diskutere, så må du gøre det et andet sted. Alternativt forslår du en indskrænkende ytringsfrihed for folk indtil man har fået sluset dem ind i systemet, det forstår jeg slet ikke hvordan du kan administrere og hvem som så skal bedømme hvornår folk er parate til det ansvar der måtte følge med.. Ja det er lidt irriterende at muslimske imamer som bor i danmark nu nyder godt af ytringsfriheden og samtidig prøver at indskrænke den eller ændre den dagsorden vi har i Danmark, men sådan er det jo. Ytringsfriehden gælder jo for alle, om man er muslim eller kristen eller hvad man nu måtte være. JA det handler om at respektere hinanden og JA jeg mener også det handler om at tænke på de konsekvenser der måtte følge i kølvandet på sine udtalelser, hvor rabiale og hvor ekstreme de måtte være. Husk på at der jo også findes muslimer som modarbejder ekstremister og imamer i Danmark og andre steder i verden og derfor er tingene måske ikke altid helt så sorte eller hvide. Der følger et ansvar med den frihed vi har og det kan nogle bedre beherske end andre, desværre gælder det ikke kun nogle få rabiale og ekstreme muslimer. Næh der findes skam også massere af Danskere som et blevet opfostret med denne gave, som langtfra kan finde ud af beherske den...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk på at der jo også findes muslimer som modarbejder ekstremister og imamer i Danmark og andre steder i verden og derfor er tingene måske ikke altid helt så sorte eller hvide. Det er så dem jeg siger at der har indordnet sig efter en ny livsstil! Og sort hvid, det er vist mange år siden medierne begyndte at komme i farver. Kan man ikke se verden i farver, ja så må det være en kedelig verden at leve i! Men det er sjovt at det lige er muslimer der er problemer med i størstedelen af denne verden, for blot at nævne nogle få lande: Frankrig, Tyskland, Belgien, Rusland, og jeg kunne blive ved. Min kritik går ikke på en befolkningsgrupper som muslimer generelt, da det sikkert kun er en minoritetgruppe der gør livet surt for de andre. Fordi vi har kriminelle typer i Danmark er det jo ikke ensbetydende med at vi alle er kriminelle voldstyper. Så derfor se venligst dette indlæg som en kritik over de enkeltpersoner der ødelægger det for alle andre. Og de enkeltpersoner burde have en enkeltbillet hjem!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Husk på at der jo også findes muslimer som modarbejder ekstremister og imamer i Danmark og andre steder i verden og derfor er tingene måske ikke altid helt så sorte eller hvide. Det er så dem jeg siger at der har indordnet sig efter en ny livsstil! Og sort hvid, det er vist mange år siden medierne begyndte at komme i farver. Kan man ikke se verden i farver, ja så må det være en kedelig verden at leve i! Men det er sjovt at det lige er muslimer der er problemer med i størstedelen af denne verden, for blot at nævne nogle få lande: Frankrig, Tyskland, Belgien, Rusland, og jeg kunne blive ved. Min kritik går ikke på en befolkningsgrupper som muslimer generelt, da det sikkert kun er en minoritetgruppe der gør livet surt for de andre. Fordi vi har kriminelle typer i Danmark er det jo ikke ensbetydende med at vi alle er kriminelle voldstyper. Så derfor se venligst dette indlæg som en kritik over de enkeltpersoner der ødelægger det for alle andre. Og de enkeltpersoner burde have en enkeltbillet hjem!
Det er jeg enig med dig i. De må ikke danske statsborgere der laver ballade bør udvises, enig. Men nu skriver du jo at se er sjovt at se det er muslimerne der er det største problem i andre lande og dermed generalisere du jo netop en hel religion. Der er også andre der er problemer med, se nu bare i Nordirland eller Indien osv osv. Eller forskellige stammer i Afrika som slagter i hianden. Ja hverken er ikke sort eller hvid, der er massere af nuancer og det er jo netop min pointe. Tingene er ikke altid a) eller b) nogen gange er der flere punkter og ting man skal tage i betragtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg enig med dig i. De må ikke danske statsborgere der laver ballade bør udvises' date=' enig. Men nu skriver du jo at se er sjovt at se det er muslimerne der er det største problem i andre lande og dermed generalisere du jo netop en hel religion. Der er også andre der er problemer med, se nu bare i Nordirland eller Indien osv osv. Eller forskellige stammer i Afrika som slagter i hianden. Ja hverken er ikke sort eller hvid, der er massere af nuancer og det er jo netop min pointe. Tingene er ikke altid a) eller b) nogen gange er der flere punkter og ting man skal tage i betragtning.[/quote'] Det er et faktum at der er flest "oplyste" problemer med muslimer i medierne. Og læg mærke til at der også findes mange afrikanske stater der er muslimske. Jeg tager udgangspunkt i at hvis jeg ikke kan indordne mig, så kan jeg jo vælge at rejse hjem til mit eget land, eller sætte mig og tude indtil der er nok der har fået medlidenhed med mig. Den sidste løsning er i mine øjne den dårligste. Der er kun et menneske i denne verden der kan bestemme hvem og hvad du skal blive til, og det er dig selv. Kan man ikke indse dette - så var en lukket anstalt måske en meget god forudsætning. Jeg er helt fast i min holdning om at man må indordne sig efter det land man bor i. Der var vel også en grund til at man flytter til netop et andet land? Se nu bare på eks. Malmö! Hvor stor en del af den muslimske indvandring er i arbejde, og hvor stor en del er på overførselsindkomst. Prøv så at lave den samme sammeligning med anden religion (eks. danske kristne) Hvad bliver dit resultat? Prøv så også at lave en statestik på samme måde, over kriminaliteten, hvad bliver så dit resultat? For mig er fakta udregnet og ligger helt klart. (Uden for debat tråden her - mener jeg iøvrigt også at de pædofile svin i sønderjylland skulle have skåret testiklerne af med en smørkniv, for derefter at forbløde på en øde ø. Hov der var vist også muslimer indvolveret, var der ikke en 6-7 stykker - foruden de danske kristne)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites