Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 HØRT!!!!!!!!!!! Så vi skal undertrykke vores ytringsfrihed og lade os styre af nogen muslimer? Nej det tror jeg ikke vi skal! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Helt ærligt - der er sgu da ingen der overhovedet kan forestille sig at fordi man bringer nogle billeder i en avis i DK, så skal folk frygte for deres liv på gaderne i Saudi Arabien, fabrikker må lukke osv osv. Ej heller at herboende muslimer tager ned og sviner DK til. Hvordan f..... skal man kunne forudse det ? Det man kunne forudse er vel en debat I DK med muslimerne om hvilket land DE NU BOR I og hvilke normer der gælder her. Og at Danmark ikke tør fornærme de stærke - det tror jeg nu ikke at kineserne er helt enige i, eller USA, eller Grækenland, eller Frankrig (og nu Saudi arabien - men de er måske ikke store ???) eller andre som har været trukket gennem diverse debatter i EU, FN osv af Danmark. Dagligt bliver mennesker slået ihjel af selvmordsbombere, fordi det er den måde man klare tingene på der. Det gør vi ikke i DK. Vi ytrer os eller stævner modstandere hvis de overtræder loven. JP og DK har ingenting at undskylde, men derimod en masse at være stolt af. Hedder det ikke www.scanianet.dk? Hvad har det så med Sverige at gøre? (OT Iknow) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det er jo nok som infoside til danskere der overvejer at flytte til SE???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Skal vi ikke lige blive enige om at vi har ytringsfrihed under ansvar i Danmark?!?! Derfor kan vi udtale os om næsten alt hvad vi har lyst til, vi skal dog stå til ansvar overfor blandt andet Straffeloven §266b. Det Jyllandspesten gjorde, da de publicerede de tegninger var, at krænke en hel masse muslimer og deres tro. Det er faktisk ulovligt skulle jeg mene, dog har statsadvokaten vist ikke ville rejse anklage indtil videre. Det at boycutte danske varer er en af de ting os forbrugere kan ty til, hvis vi er uenige med ting. Fx. da vi danskere åbenbart syntes det var forkert at Frankrig lavede atomprøvesprængninger på nogle små øer. Der boycuttede man samtlige franske varer og her var politikere endda også indblandet (noget med en idiot og en cykelhjelm). At bevidst provokere 1 milliard muslimer var nok ikke det smarteste at gøre og som andre også har skrevet, så handler det om at have respekt overfor hinandens forskelligheder. Hvis vi respekterede de arabiske lande på ligefod med mange kristne lande, så ville meget af dette været undgået. Derudover, så er jeg personligt ligeglad med tegninger af muhammed, afbrændinger af dannebrog og boycut af danske varer. Dog mener jeg som ansvarlig samfundsborger at Jyllandspesten burde undskylde og hvis de ikke gør det, så burde vi klart få kommunikeret ud, at Danmark ikke støtter tilsvining af andre folks tro ved at køre retssag mod avisen i henhold til Straffeloven §266b. Det kan ikke passe at sådan en respektløshed overfor en anden tro kan blive accepteret. Jeg gider ikke lave analogier, men blot minde om, at man bør respektere hinanden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Walle 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Tja, så blev det Norges tur.. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417384:fid=100300456/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Tja, så blev det Norges tur.. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417384:fid=100300456/ Det var så (blot til info) Magazinet.no der bragte tegningerne for et stykke tid siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Skal vi ikke lige blive enige om at vi har ytringsfrihed under ansvar i Danmark?!?! Derfor kan vi udtale os om næsten alt hvad vi har lyst til, vi skal dog stå til ansvar overfor blandt andet Straffeloven §266b. Det Jyllandspesten gjorde, da de publicerede de tegninger var, at krænke en hel masse muslimer og deres tro. Det er faktisk ulovligt skulle jeg mene, dog har statsadvokaten vist ikke ville rejse anklage indtil videre. Det at boycutte danske varer er en af de ting os forbrugere kan ty til, hvis vi er uenige med ting. Fx. da vi danskere åbenbart syntes det var forkert at Frankrig lavede atomprøvesprængninger på nogle små øer. Der boycuttede man samtlige franske varer og her var politikere endda også indblandet (noget med en idiot og en cykelhjelm). At bevidst provokere 1 milliard muslimer var nok ikke det smarteste at gøre og som andre også har skrevet, så handler det om at have respekt overfor hinandens forskelligheder. Hvis vi respekterede de arabiske lande på ligefod med mange kristne lande, så ville meget af dette været undgået. Derudover, så er jeg personligt ligeglad med tegninger af muhammed, afbrændinger af dannebrog og boycut af danske varer. Dog mener jeg som ansvarlig samfundsborger at Jyllandspesten burde undskylde og hvis de ikke gør det, så burde vi klart få kommunikeret ud, at Danmark ikke støtter tilsvining af andre folks tro ved at køre retssag mod avisen i henhold til Straffeloven §266b. Det kan ikke passe at sådan en respektløshed overfor en anden tro kan blive accepteret. Jeg gider ikke lave analogier, men blot minde om, at man bør respektere hinanden. Godt skrevet, støtter det 110 % Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Tror næppe du kan bruge §266b Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed. Der er ikke noget hånende i de tegninger.... Det er karikaturer af en profet ingen har set.... Ergo må man betragte det som en kunstners fri fantasi.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 http://www.kvp.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=515591 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Giver vi "DK" økonomisks støtte til disse lande ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Tror næppe du kan bruge §266b Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed. Der er ikke noget hånende i de tegninger.... Det er karikaturer af en profet ingen har set.... Ergo må man betragte det som en kunstners fri fantasi.... Det kommer vel an på hvem man er. Som almindelig dansker der er ikke-troende har jeg personligt meget svært ved at forstå hvorfor muslimerne reagere som de gør. Jeg er dog ret sikker på, at muslimerne opfatter det som en hån overfor dem og deres tro. Hvordan det skal opfattes juridisk aner jeg ikke, da jeg primært har forstand på økonomi og ikke jura. Men lad mig citere et indlæg der blev postet på et andet debatforum jeg besøger - det er ikke vildt godt skrevet, men stadig forståeligt: I believe al Muslims who read, viewed or learned about this news were equally saddened, disappointed and disturbed. All criticized such work and felt awful and dismayed about it. Similarly, I do believe that all sane and wise people, I believe, would feel the same about it. The contemporary world is witnessing today great much confusion all over. Innocent blood is being shed. Innocent lives are being harvested by oppression and transgression. We are in utmost need to spread peace, justice and love all over the world. We need to call for the respect and reverence of all Divine and heavenly Messages and Scriptures. By doing so, we would be able to preserve the divine messages and demonstrate love, appreciation and reverence to the Prophets and Messengers of Allah, the Almighty to this world. Hvis alle muslimer føler ovenstående, så har jeg faktisk fuld forståelse for deres reaktioner - så længe de reaktioner ikke inkludere vold og lignende. Jeg mener de har deres fulde ret til at boycutte danske varer så længe de har lyst til - det er da deres ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Hallo - det er på gazastriben de brænder flag!! Det er der jo ikke noget nyt i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Hvis alle muslimer føler ovenstående' date=' så har jeg faktisk fuld forståelse for deres reaktioner - så længe de reaktioner ikke inkludere vold og lignende. Jeg mener de har deres fulde ret til at boycutte danske varer så længe de har lyst til - det er da deres ret.[/quote'] Hvis de så bare holder det til at boycutte varer fra DK er det egentlig også. Det er da rimeligt harmløst ud over det kan koste arbejdspladser osv. Men jeg er bare bange for det ikke bliver ved det, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Hvis de så bare holder det til at boycutte varer fra DK er det egentlig også. Det er da rimeligt harmløst ud over det kan koste arbejdspladser osv. Men jeg er bare bange for det ikke bliver ved det' date=' desværre.[/quote']Seneste udvikling: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=689728/ (Brizz: Den dér drengeklipning kan du godt glemme *g* (hint: boycutte)) :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Personligt mener jeg at Jylland Posten bør komme med en undskyldning, grundet de overraskende reaktioner fra den muslimske verden. Samtidig mener jeg helt klart at statsministeren ikke skal blande sig. Til dem der mener at statministeren skal sige undskyld, så prøv lige at tænk over hvad det egentlig er du mener. Hvis han skal undskylde for det, så får du en regering som styrer hvad medierne må og ikke må skrive. Det vil sige at du vil have en regering, som i den ene sag efter den anden skal være smagsdommer for "hvornår der gåes over stregen" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 (Brizz: Den dér drengeklipning kan du godt glemme *g* (hint: boycutte)) :p Jeg efterabede jo bare som Mrode skrev. Og han er vist den med længst uddannelse så jeg satsede på han stavede rigtigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Jeg efterabede jo bare som Mrode skrev. Og han er vist den med længst uddannelse så jeg satsede på han stavede rigtigt Du har sgu´ ret...jeg fangede den bare ikke dér. Men ok...du er også sjovere at drille! ;) Ej..OT...jeg føjer mig :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 WAS: De brænder vores flag af Du har sgu´ ret...jeg fangede den bare ikke dér. Men ok...du er også sjovere at drille! ;) Ej..OT...jeg føjer mig :D jeg skal nok få dig på et tidspunkt..."sleep with one eye open..." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Bare spørg Jesper om han har et job..... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Bare spørg Jesper om han har et job..... ;)Ser det sådan ud!!? *LOL* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Jeg efterabede jo bare som Mrode skrev. Og han er vist den med længst uddannelse så jeg satsede på han stavede rigtigt Jaja.. jeg ved godt jeg brugte den engelske stavemåde.. gad bare ikke rette det og tænkte jeg ville være konsekvent :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527394/ Så ser det ud til de kommer med noget der minder om en undskyldning.. bliver spændende at se hvordan den bliver taget imod.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Til alle muslimer i DK der er blevet fornærmede. Vi forstår jer og bakker jer op. Gør som jeres ambassadør.Boykot Danmark. Rejs hjem. Det vil Danmark virkelig kunne mærke..... Blot en af de mange SMS der er i omløb! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Skal vi ikke lige blive enige om at vi har ytringsfrihed under ansvar i Danmark?!?! Derfor kan vi udtale os om næsten alt hvad vi har lyst til, vi skal dog stå til ansvar overfor blandt andet Straffeloven §266b. Det Jyllandspesten gjorde, da de publicerede de tegninger var, at krænke en hel masse muslimer og deres tro. Det er faktisk ulovligt skulle jeg mene, dog har statsadvokaten vist ikke ville rejse anklage indtil videre. Det at boycutte danske varer er en af de ting os forbrugere kan ty til, hvis vi er uenige med ting. Fx. da vi danskere åbenbart syntes det var forkert at Frankrig lavede atomprøvesprængninger på nogle små øer. Der boycuttede man samtlige franske varer og her var politikere endda også indblandet (noget med en idiot og en cykelhjelm). At bevidst provokere 1 milliard muslimer var nok ikke det smarteste at gøre og som andre også har skrevet, så handler det om at have respekt overfor hinandens forskelligheder. Hvis vi respekterede de arabiske lande på ligefod med mange kristne lande, så ville meget af dette været undgået. Derudover, så er jeg personligt ligeglad med tegninger af muhammed, afbrændinger af dannebrog og boycut af danske varer. Dog mener jeg som ansvarlig samfundsborger at Jyllandspesten burde undskylde og hvis de ikke gør det, så burde vi klart få kommunikeret ud, at Danmark ikke støtter tilsvining af andre folks tro ved at køre retssag mod avisen i henhold til Straffeloven §266b. Det kan ikke passe at sådan en respektløshed overfor en anden tro kan blive accepteret. Jeg gider ikke lave analogier, men blot minde om, at man bør respektere hinanden. Helt enig. Selvom det ikke straffelovmæssigt er forbudt, så burde man være klogere og i sidste ende respektere hinanden. Set i lyset af den seneste udvikling (Anders Foghs personlige vurdering og udtalelse, JPs undskyldning), så håber jeg at der kommer låg på sagen. Ikke fordi det kun er synd for dem der er blevet krænket, men især for de maskine og fabriksarbejdere der står uden job fordi produktionsvirksomheder som Arla og Novo er tvunger til at skære ned på deres produktion. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Gæst Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527394/ Så ser det ud til de kommer med noget der minder om en undskyldning.. bliver spændende at se hvordan den bliver taget imod.. De har været list sløve i opfattelsen, men mon ikke det er ved at gå op for dem, at hvis danske virksomheder mister milliarder i omsætning - på grund af en boycut, som basalt set skyldes at Jyllandsposten har provokeret minoriteter for at sælge aviser - så kunne de danske virksomheder nok godt finde på at gengælde "tjenesten", ved at flytter deres annoncekroner væk fra Jyllandspostens sider. Arla er jo en af de største annoncører herhjemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites