Jump to content
Guest Supermule

De Brænder Vores Flag!

Recommended Posts

Guest jxhab
Det er jo direkte dobbeltmoralsk at lade sig krænke af et syumbol også skide på at andre krænkes af deres symboler. Hvis vi i danmark er så frie, hvorfor tør vi ikke fornærme de stærke? Er vi dem der slår den lille stakkel og blærer os over hvor stærke vi er?
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener eingin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg antager ALLE der skriver herinde kender lovgivningen omkring hvad der er tilladt og ikke tilladt at ytre sig om i offentlige fora. Jeg antager tillige at ALLE er klar over hvem det går ud over hvis der skrives noget på Steens debatforum der ikke overholder lovgivningen. Fortsat god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo direkte dobbeltmoralsk at lade sig krænke af et syumbol også skide på at andre krænkes af deres symboler. Hvis vi i danmark er så frie, hvorfor tør vi ikke fornærme de stærke? Er vi dem der slår den lille stakkel og blærer os over hvor stærke vi er?
Nu skal man huske på at Muhammed er blevet portrætteret som han måske kunne se ud.... Han er ikke blevet fremvist en hverken nedgørende, seksuelt stødende eller på anden måde krænkende vis. Problemet er noget så tåbelig, at man ifølge koranen ikke må portrættere Muhammed, hvilket også er fint nok - hvis man altså lever efter Koranens principper!! Hvad mener du med at fornærme de stærke?? Synes at alle bliver fornærmet dagligt i debatten i Danmark, men forklar dig gerne yderligere... Vil lige slutte af med, at denne problematik bunder i folk som ikke kan/gider sætte sig ind i andre folks religion... Én ting er at man åbenbart ikke længere kan leve efter de danske værdier i Danmark, noget andet er at herboende (i Danmark) muslimer ikke kan indrette sig efter det samfund de lever i og åbenbart ikke kan sætte sig ind i "humoren" bag billederne......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg antager ALLE der skriver herinde kender lovgivningen omkring hvad der er tilladt og ikke tilladt at ytre sig om i offentlige fora. Jeg antager tillige at ALLE er klar over hvem det går ud over hvis der skrives noget på Steens debatforum der ikke overholder lovgivningen. Fortsat god dag.
Nå ja det er en god pointe moerke. Er der egentlig en anden lovgivning omkring ytringsfrihed osv i forhold til danmark. Jeg kender den ikke specifikt, men nu er jeg nu heller ikke så nervøs for mine udtalelse er i strid med nogen lovgivning eller er særlig krækende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu skal man huske på at Muhammed er blevet portrætteret som han måske kunne se ud.... Han er ikke blevet fremvist en hverken nedgørende, seksuelt stødende eller på anden måde krænkende vis. Problemet er noget så tåbelig, at man ifølge koranen ikke må portrættere Muhammed, hvilket også er fint nok - hvis man altså lever efter Koranens principper!!
Mjah jeg ved ikke hvad du finder krænkende, men et af billederne er af Muhammed med en bombe i turbanen.. Det handler jo ikke om at leve efter en religions principper eller love, men om at repsektere hinanden. Man er jo fuldstændig blåøjet hvis man ikke forstår at visse ting har konsekvenser og ikke fordi jeg støtter sanktioner eller voldelige aktioner mod danskere eller muslimer, men man må jo respektere hinanden og Jyllandsposten er jo ikke en virksomhed med medarbejdere der ikke ved hvad der foregår ude i verden og derfor bør de også vide bedre. Der er ingen herinde der kan overbevise mig om at Jyllandsposten ikke var klar over hvad de gik ind til da de startede denne her affære. Det er ikke Jyllandspostens skyld at der findes tåber som angriber folk og brænder flag af, men det er Jyllandspostens skyld at de ikke overvjede deres publikationer nærmere og især ikke vil stå til ansvar for hvad de har trykt. Ytringsfriheden er noget vi skal værne om, men det som Jyllandsposten har startet, har ikke noget med ytringsfrihed at gøre, det er tegn på manglende respekt og et dybere ønske om at provokere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt - der er sgu da ingen der overhovedet kan forestille sig at fordi man bringer nogle billeder i en avis i DK, så skal folk frygte for deres liv på gaderne i Saudi Arabien, fabrikker må lukke osv osv. Ej heller at herboende muslimer tager ned og sviner DK til. Hvordan f..... skal man kunne forudse det ? Det man kunne forudse er vel en debat I DK med muslimerne om hvilket land DE NU BOR I og hvilke normer der gælder her. Og at Danmark ikke tør fornærme de stærke - det tror jeg nu ikke at kineserne er helt enige i, eller USA, eller Grækenland, eller Frankrig (og nu Saudi arabien - men de er måske ikke store ???) eller andre som har været trukket gennem diverse debatter i EU, FN osv af Danmark. Dagligt bliver mennesker slået ihjel af selvmordsbombere, fordi det er den måde man klare tingene på der. Det gør vi ikke i DK. Vi ytrer os eller stævner modstandere hvis de overtræder loven. JP og DK har ingenting at undskylde, men derimod en masse at være stolt af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grundet loven om "Hetz mot folkgrupp" som er gældende her i Sverige, så har jeg været nødsaget til at redigere/slette et par indlæg. Ellers risikerer Steen en straffesag. Ellers synes jeg det er en god debat/tråd - men hold den venligst på et sagligt plan. INGEN racistiske udtalelser eller nedgøren af religioner og kulturer. Løber tråden af sporet, så bliver den lukket. ....fortsæt :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Helt ærligt - der er sgu da ingen der overhovedet kan forestille sig at fordi man bringer nogle billeder i en avis i DK, så skal folk frygte for deres liv på gaderne i Saudi Arabien, fabrikker må lukke osv osv. Ej heller at herboende muslimer tager ned og sviner DK til. Hvordan f..... skal man kunne forudse det ? Det man kunne forudse er vel en debat I DK med muslimerne om hvilket land DE NU BOR I og hvilke normer der gælder her. Og at Danmark ikke tør fornærme de stærke - det tror jeg nu ikke at kineserne er helt enige i, eller USA, eller Grækenland, eller Frankrig (og nu Saudi arabien - men de er måske ikke store ???) eller andre som har været trukket gennem diverse debatter i EU, FN osv af Danmark. Dagligt bliver mennesker slået ihjel af selvmordsbombere, fordi det er den måde man klare tingene på der. Det gør vi ikke i DK. Vi ytrer os eller stævner modstandere hvis de overtræder loven. JP og DK har ingenting at undskylde, men derimod en masse at være stolt af.
Det lyder til at du blander nogle ting sammen. For det første så rådførte Jyllandsposten sig med nogle "eksperter" før de valgte at trykke billederne, for at finde ud af hvordan tingene ville blive modtaget. En af disse "eksperter" frarådede dem at trykke billederne, med henblik på den dedikering muslimere har til deres religion. For det andet, så skriver du at det er forudbestemt for muslimerne der bor i Danmark at debatere om emenet. Men nu er det jo sådan at Islam ikke kun er en religion som muslimer i Danmark sværger til og derfor er et hvert hån mod Islam jo noget som rammer Muslimer over hele verden. I sær lande som i mellemøsten, hvor hovedparten af indbyggerne jo er muslimer. Lige som jøder i Tyskland og andre steder i verden, bliver hysteriske når Prins Harry optræder i Nazi uniform til en fastalavn fest. Dette her handler ikke om Danmark og slet ikke om selvmordsbombere. Vi kan ikke sætte os ind i hvorfor nogle springer sig selv i luften i kampen om et land og dette skal da slet ikke sammenlignes med en krise som denne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Grundet loven om "Hetz mot folkgrupp" som er gældende her i Sverige, så har jeg været nødsaget til at redigere/slette et par indlæg. Ellers risikerer Steen en straffesag. Ellers synes jeg det er en god debat/tråd - men hold den venligst på et sagligt plan. INGEN racistiske udtalelser eller nedgøren af religioner og kulturer. Løber tråden af sporet, så bliver den lukket. ....fortsæt :thumbup:
Gio.. Nu har jeg ikke kigget, men står der hvilke emner der er lagt under denne lov. Altså er teksten erstattet med noget ala "i henhold til Hetz mot Folkgrupp" osv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio.. Nu har jeg ikke kigget' date=' men står der hvilke emner der er lagt under denne lov. Altså er teksten erstattet med noget ala "i henhold til Hetz mot Folkgrupp" osv?[/quote']Link og uddrag af loven har været sticky under "Fri Debat" i et stykke tid. Nej, jeg har ikke henvist til lov-teksten e.l. ved hver editering/sletning. Til generel opfriskning, så er banditten her: Til ren og skær info - og også fordi det er nødvendigt at håndhæve nedenstående herinde. Ytringsfriheden i Sverige er ikke helt den samme som i DK:
  • 8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter. Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet. Lag (2002:800).

Fra loven om "Hets mot folkgrupp": http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/1...M#AVD2KAP16PAR8

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal man huske på at Muhammed er blevet portrætteret som han måske kunne se ud.... Han er ikke blevet fremvist en hverken nedgørende, seksuelt stødende eller på anden måde krænkende vis. Problemet er noget så tåbelig, at man ifølge koranen ikke må portrættere Muhammed, hvilket også er fint nok - hvis man altså lever efter Koranens principper!! Hvad mener du med at fornærme de stærke?? Synes at alle bliver fornærmet dagligt i debatten i Danmark, men forklar dig gerne yderligere... Vil lige slutte af med, at denne problematik bunder i folk som ikke kan/gider sætte sig ind i andre folks religion... Én ting er at man åbenbart ikke længere kan leve efter de danske værdier i Danmark, noget andet er at herboende (i Danmark) muslimer ikke kan indrette sig efter det samfund de lever i og åbenbart ikke kan sætte sig ind i "humoren" bag billederne......
Nu er jeg for at man tegner muhammed og brænder en hvilken som helst flag af. Jeg synes folk skal gøre som de har lyst til og mærke friheden. Men den danske regerings stilling til tingene var lidt provokerende. Regeringen burde fortælle klart og tydligt at det ikke er deres officielle politik og de tag afstand. Dette betyder ikke at man ikke må tegne muhammed. Dette betyder at man respektere andre mennesker og ikke skider på dem fordi de ikke er ligeså stærke som USA.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu er jeg for at man tegner muhammed og brænder en hvilken som helst flag af. Jeg synes folk skal gøre som de har lyst til og mærke friheden. Men den danske regerings stilling til tingene var lidt provokerende. Regeringen burde fortælle klart og tydligt at det ikke er deres officielle politik og de tag afstand. Dette betyder ikke at man ikke må tegne muhammed. Dette betyder at man respektere andre mennesker og ikke skider på dem fordi de ikke er ligeså stærke som USA.
Hvorfor er USA nænvnt i denne her sammenhæng. Det amerikanske flag bliver hyppigt brændt af i mellemøsten, men jeg synes ikke man skal bruge sin ytringsfrihed til at provokere andre folk eller krænke folks tro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige set på BBC at en af JP's tegninger skulle forestille profeten som en gris. Jeg mener at kunne huske at det var en af de tegninger Islamisk Trossamfund havde medbragt og ikke en af JP's illustrationer. Der er for meget fejl-info i denne sag og det har "danskere" i Danmark en stor andel i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu har jeg lige set på BBC at en af JP's tegninger skulle forestille profeten som en gris. Jeg mener at kunne huske at det var en af de tegninger Islamisk Trossamfund havde medbragt og ikke en af JP's illustrationer. Der er for meget fejl-info i denne sag og det har "danskere" i Danmark en stor andel i.
Nu har jeg ikke lige adgang til de tegninger der kommer fra JP. Men i kølvandet på alle de her historier, var der faktisk flere muslimer som modtog breve, tegninger og trusler fra anonyme mennesker og det kan jo være nogle af dem eller måske nogen de har fundet på..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og kigget på de billeder der lå på eb hjemmeside(http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=329877) Nu har jeg ikke set de orginale tegninger men jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at JP har bragt billeder af en arabisk person der bliver analt overfaldet af en hund som der er blandt de billeder der er blevet brugt som bevis mod JP og DK. Men hvis det er tilfællet så kan jeg sku godt forstå at der er folk der bliver sure det er at gå LANGT over grænsen. Jeg tror at de fleste mennesker godt kan se at det er forkert og tager afstand til det. Men hvis folk drager ud i verden med billeder der har intet med sagen at gøre for at bevist skabe et had mod andre det kan gøre mig sur..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg havde håbet på en sober og fornuftig debat om JP´s bommert - men det lader til enkelte ikke kan styre de krigeriske skrivemuskler. Sidste advarsel!...og med henvisning til: http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=58814&postcount=35
Gio hvem er det som ikke kan styre sig, det ville være rart med en henstilling, så vedkommende incl. migselv ved hvem det er og derefter kan ændre sin skrivestil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio hvem er det som ikke kan styre sig' date=' det ville være rart med en henstilling, så vedkommende incl. migselv ved hvem det er og derefter kan ændre sin skrivestil?[/quote']Kikkomaniac gik over stregen...og dit indlæg blev slettet samtidig, da du quote´de hans. Og dit ville ikke gi´ mening uden du quote´de hans indlæg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mon scenen med afbrændingen er blevet til ? Det er nok ikke sådan at et kamerahold tilfældigvis kom forbi og opdagede afbrændingen. Hvor får man lige fat i et nyt dansk flag dernede ? Og hvor er det pudsigt at der lige var et kamerahold på første parket. Der har da været en flok journalister dernede med det ene formål at få en scene som denne båndet, og hvor let er det lige ? 1 stk flag købt i kbh's lufthavn og en dunk benzin til en 10'er. En skål ris til ham der holder flaget og ham det antænder det. Herefter har du en scene som med sikkerhed er gået hele verden rundt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hvordan mon scenen med afbrændingen er blevet til ? Det er nok ikke sådan at et kamerahold tilfældigvis kom forbi og opdagede afbrændingen. Hvor får man lige fat i et nyt dansk flag dernede ? Og hvor er det pudsigt at der lige var et kamerahold på første parket. Der har da været en flok journalister dernede med det ene formål at få en scene som denne båndet, og hvor let er det lige ? 1 stk flag købt i kbh's lufthavn og en dunk benzin til en 10'er. En skål ris til ham der holder flaget og ham det antænder det. Herefter har du en scene som med sikkerhed er gået hele verden rundt
Det tror jeg du har helt ret i. Pressen og meiderne er jo nogle forfærdelige nogen og desværre sjældent særlig objektive. Det hjælper jo at poste til ilden hvis man kan få nogle bedre billeder ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kikkomaniac gik over stregen...og dit indlæg blev slettet samtidig' date=' da du quote´de hans. Og dit ville ikke gi´ mening uden du quote´de hans indlæg :)[/quote'] Helt Fint :-) .. Godt du skriver det, for jeg er ved at miste overblikket lidt i denne her diskussion =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt Fint :-) .. Godt du skriver det' date=' for jeg er ved at miste overblikket lidt i denne her diskussion =)[/quote']Jeg forstår dig fuldt ud...og jeg følger også udviklingen nøje. Havde jeg ikke siddet herhjemme med varm kaffe indenfor rækkevidde, så var tråden nok blevet fjernet/låst allerede. Men nu har jeg tiden...så fint nok. :p Men spørgsmålet er om Steen har lige så meget tolerance som mig. Jeg kan ikke garantere at tråden ikke bliver knaldet senere. Det er trods alt hans ryg der skal lægge hud til eventuelle senere pisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det virker ærlig talt også lidt tåbeligt at boykotte danske pizzarier, som laver pizzaer udfra danske råvare, men ja okay jeg skal selvfølgelig ikke stille mig som dommer i denne her sag. Men det er tæt på at være lige så sjovt at læse, som når man ser en venstreorieret gut stå og bræge omkring blokering multinationale virksomheder, samtidig med at vedkommende tager en slurk af sin coca-cola og tænder en Prince

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ender vel med at ekstreme islamister sprænger Jyllandsposten i luften' date=' eller hvad ved jeg. Sagen er jo allerede ramt et plan hvor der skal en undskyldning til før der kommer ro over det, så kan man jo frygte for hvad der sker hvis der ikke kommer en undskyldning. Jeg syntes der er nok problemer med Terror i forvejen, det er sgu ikke særlig smart at Jyllandsposten ligefrem udråber DK som nyt Terrormål..[/quote'] Så vi skal undertrykke vores ytringsfrihed og lade os styre af nogen muslimer? Nej det tror jeg ikke vi skal!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites