Guest Supermule Anmeld indhold Skrevet January 29, 2006 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332539 http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417158/ Selvom jeg ikke bor i DK mere, så er jeg dansker i sjæl og blod..... Nu er de satme gået LANGT over stregen......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 yes, vi er i krig boykot muslimske grønthandlere, pizzariaer, taxaer osv. Videregiv denne opfordring til alle og BOYKOT NU! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest POlle Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 yes' date=' vi er i krig boykot muslimske grønthandlere, pizzariaer, taxaer osv. Videregiv denne opfordring til alle og BOYKOT NU![/quote'] Tank ikke hos Q8 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
oleskyum 0 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Ja ytringsfriheden har vundet, og i morgen kan vi hente den billige cola i kiosken. Hvad mon grunden er til, at så mange gerne ser konfontration og ikke samarbejde? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 det der er det sygeste af hele denne specifikke "sag" er at det er danske muslimer der har rejst rundt dernede med totalt overdrevne beskrivelser, mange flere og barskere tegninger, og pisket hele denne stemning op fra bunden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eingin 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 BRÆNDTE det danske flag ?? Nu er jeg sikker på at i forstå muslimernes følelse af krænkelse :D PS: Hvis man er for ytringsfrihed så må man også finde sig i at ens flag brliver brændt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328422 http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=330235 http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=329877 jeg forstår godt de er krænkede dernede, og nu er det for sent at forklare hele befolkninger at "der var lidt om sagen men slet ikke så meget som i tror" ..."Nååh, okay så er DK iorden igen"? Gid det var så vel. det viser sig her nogen tid senere, at Pia kan have haft ret i sine tidligere udtalelser - at så kimen til en omfattende regional boykot af danske varer må da være tæt på landsforrædderi? --------- Bemærk i denne skriftlige kommunikationsform uden blink i øjet mv, at der kan være gjort brug af ironi/sarkasme i enkelte passager i disse indlæg -------- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Lad mig starte med at sige, jeg er på ingen måde racist eller fremmedfjendsk - Vi er alle lige indtil den dag vi overskrider reglerne i det land vi har valgt at bo i! Hvis vi ikke kan indfinde os med de love og regler der er her i SE, ja så må vi skride hjem igen på en enkelt billet. Det samme mener jeg gælder for alle andre (indvandrere) UD hvis du ikke kan lide lugten i bageriet.... Vi lever i et demokratisk land med ytringsfrihed, og kan man ikke leve med ytringsfriheden, så må man jo slippe bistanden og rejse hjem til oprindelseslandet. Det er desvære et faktum at størstedelen af de danske muslimer er på overførselsindkomst! De arbejdspladser der så måtte blive ledige i DK kan jo så udfyldes af andre der godt kan leve under det frie demokrati. Så ender det hele nok ud i at der ikke er mistet så meget alligevel:-) Men det viser jo lidt om hvor latterligt at nogle forskruede befolkningsgrupper kan opføre sig! GUD BEVARE ATEISMEN Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 BRÆNDTE det danske flag ?? Nu er jeg sikker på at i forstå muslimernes følelse af krænkelse :D PS: Hvis man er for ytringsfrihed så må man også finde sig i at ens flag brliver brændt.... Og når folk bliver tortureret i Mellemøsten, så er det selvfølgeligt også iorden i DK, så kan vi jo selv mærke hvordan det føles... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Det er desvære et faktum at størstedelen af de danske muslimer er på overførselsindkomst! Årh pjat, det koster kun staten 36 Mia. i øjeblikket!! Der er råd til langt mere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
oleskyum 0 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Jeg kan have mine bange anelser, hvor mon de ekstreme islamister slår til næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Hvad med at starte med Jyllandsposten. De blev anbefalet ikke at poste de billeder af mohammed og hvorfor så gøre det. Ytringsfrihed javist, men for en hver pris og hvad var formålet? Nu kan vi så sidde og kigge tilbage på at Arla lukker deres fabrikker ned i mellemøsten og fyrer medarbejdere både i Danmark og i Mellemøsten. Denne her "krise" rammer jo selv muslimerne, det skal de nok se. Men jeg synes man burde starte derhjemme og så kigge på Jyllandsposten. Det er jo ikke forsjov at DI prøver at tvinge Jyllandsposten i tale og til at undskylde, det er jo fordi DI kan se at man er tvunget til at lukke produktioner ned. At man brænder flag af, ja det er sgu sørgeligt men jeg må indrømme der skal mere til at bringe mit pis i kog, i hvert fald overfor de få muslimer som tyr til at brænde flag af. Jeg synes det er endnu værre at der er en dansk avis, som føler sådan en trang til at provokere at de ikke vil se konsekvenserne i øjnene. Vi har ytringfrihed i Danmark og heldigvis for det, men man må være villig at acceptere de konsekvenser der følger med når man udtaler sig og i sær når man udtaler sig om ting som er hellige overfor andre. Vi kan alle være enige om at man må sige hvad man har lyst til, men det gør jo ikke noget at man overvejer sine kampe og især overvejer hvilken konsekvens det medføre. Nuvel. Man kunne også starte med at sige at det er pudsigt at det netop er Saudi-Arabien der startede balladen igen. Især oven på den kritik de har fået for håndtering af deres sikkerhed omkring folkevandringer til mekka hvor der jo som sagt blev trampet en masse mennesker ihjel. Jeg synes man skal overveje hvem man peger fingre af til at starte med :-) .. og nej jeg synes ikke det er fedt at se ens flag blive brændt af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Tank ikke hos Q8 Hvad med ikke at tanke noget benzin eller bruge noget olie? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Ja ytringsfriheden har vundet, og i morgen kan vi hente den billige cola i kiosken. Hvad mon grunden er til, at så mange gerne ser konfontration og ikke samarbejde? Helt enig.. Jyllandsposten har helt sikkert ytringsfriheden på deres side, men hvorfor (som jeg tidligere har skrevet) ikke tænke over de konsekvenser der følger med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det ender vel med at ekstreme islamister sprænger Jyllandsposten i luften, eller hvad ved jeg. Sagen er jo allerede ramt et plan hvor der skal en undskyldning til før der kommer ro over det, så kan man jo frygte for hvad der sker hvis der ikke kommer en undskyldning. Jeg syntes der er nok problemer med Terror i forvejen, det er sgu ikke særlig smart at Jyllandsposten ligefrem udråber DK som nyt Terrormål.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Skide være med et flag det er kun lavet af stof. Det er da være når en befolkningsgruppe begynder med noget så primitivt som vold og trusler. Se eksempelvis her http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3560736 Primitive mennesker ser altid den voldelige løsning som et udgangspunkt. Det er fordi de ikke har en intilligens der rækker længere i en mundtlig debat. Ja det rækker bare begge veje. Jeg synes det er langt mere kvalmende at se en avis stå med hænderne oppe og sige "hov dette her havde vi ikke regnet med" det er lige som at se en fodboldspiller der står med armene uskyldigt oppe i vejret efter han lige har grovtaklet en spiller. Hvorfor overhovedet bringe de billeder i første om gang. Vi er jo også nogen som bliver lige så tossede over at se nazi symboler forskellige steder eller andre nedgørende ting. Nu er det jo ikke alle indvandre der er en udgift for Danmark eller andre lande. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det ender vel med at ekstreme islamister sprænger Jyllandsposten i luften' date=' eller hvad ved jeg. Sagen er jo allerede ramt et plan hvor der skal en undskyldning til før der kommer ro over det, så kan man jo frygte for hvad der sker hvis der ikke kommer en undskyldning. Jeg syntes der er nok problemer med Terror i forvejen, det er sgu ikke særlig smart at Jyllandsposten ligefrem udråber DK som nyt Terrormål..[/quote'] Ja jeg er enig. Det er en af konsekvenserne. Og lad mig lige understrege at hvis der sker noget i Danmark, så må de jo være uintelligente mennesker der gør det og det er dybt at foragte og langt fra noget jeg håber på. Den danske delegation af muslimer som rejse rundt har et forklaringsproblem, især overfor de foreninger som de talte med, jeg har lagt fra set en noget så provokerende udtalelse som da imamen Abo Laban sagde "På den måde kan man sige, at listen viser sandheden plus moms." Udover Jyllandsposten, må de danske mulismer jo stå med et forklaringsproblem overfor de mennesker som nu mister deres job og det være sig både i Danmark og i mellemøsten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 I glemmer bare at det IKKE er de 12 tegninger i Jyllandsposten (som mange regeringsmedlemmer i arabiske lande ikke kan se det problematiske i) men derimod den danske delegation af muslimer der har rejst rundt dernede med stærkt overdreven beskrivelse af hvad jyllandsposten har bragt (bl.a. en bedende muslim der tages analt af en hund under fredagsbøn - dette har IKKE været i jyllandsposten men er af mange udråbt som en af de tegninger der har bragt harmen frem) og med historier om hvordan danskere i almindelighed forfølger alle muslimer i DK, hvordan islam er lagt for had i den daglige debat ... og med en selvopfundet liste med ca. 30 ikke-eksisterende dansk-muslimske organisationer som "opbakning" til rundrejsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Nu skrev jeg ikke alle indvandrere var en udgift, men størsteparten. Deri er der en forskel! Og tag ikke fejl, nogle af mine venner og bekendte er af anden oprindelse end europæisk. Men de har valgt at leve under de love og regler vi har her i landene. Men det er da fuldstændigt forskruet i denne verden. kritiserer du en muslim eller eksempelvis en med en anden hudfarve, ja så er du straks racist og skal bankes og slås ihjel, helst på samme tid. Kritiserer du og jeg hinanden, ja så kan vi jo lade være med tale sammen mere. Og dermed holde os langt væk fra hinanden! Eller er der måske nogle at der mener at vi alle skulle have lov til at have skydevåben, så vi kunne skyde naboen hver gang man bliver uvenner? Så er det jo netop at vi bliver primitive. Ja vi skal alle respektere andre mennesker, og når det så engang imellem sker at respekten forsvinder, så må man holde sig væk fra hinanden! Men tro mig - Jeg har INGEN respekt for primitive mennesker uanset nationalitet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 I glemmer bare at det IKKE er de 12 tegninger i Jyllandsposten (som mange regeringsmedlemmer i arabiske lande ikke kan se det problematiske i) men derimod den danske delegation af muslimer der har rejst rundt dernede med stærkt overdreven beskrivelse af hvad jyllandsposten har bragt (bl.a. en bedende muslim der tages analt af en hund under fredagsbøn - dette har IKKE været i jyllandsposten men er af mange udråbt som en af de tegninger der har bragt harmen frem) og med historier om hvordan danskere i almindelighed forfølger alle muslimer i DK' date=' hvordan islam er lagt for had i den daglige debat ... og med en selvopfundet liste med ca. 30 ikke-eksisterende dansk-muslimske organisationer som "opbakning" til rundrejsen[/quote'] Til den slags mennesker der har lavet denne slags undergravende virksomhed - UD Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Og her mener jeg i øvrigt ikke dem fra Jyllandsposten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Sagen omkring de 12 tegninger udsprang af at en unavngiven forfatter ikke kunne finde tegnere der ville illustrere hans bog som forholdte sig kritisk til Koranen. Derfor ville JP vise at ingen skulle være bange for at ytre sig frit i DK. Og sagen viser jo netop at de havde ret, for hvis sagen får lov at eskalere yderligere, ender det desværre nok med at nogen kommer til skade. Så er det jeg siger som den ateist jeg er, DET ER FUCKIN' 12 TEGNINGER, lever vi i middelalderen eller hvad? Næste gang der bliver skrevet eller afbildet noget i en avis som jeg føler mig krænket over, så kræver jeg sgu' også en undskyldning fra højeste sted... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 I glemmer bare at det IKKE er de 12 tegninger i Jyllandsposten (som mange regeringsmedlemmer i arabiske lande ikke kan se det problematiske i) men derimod den danske delegation af muslimer der har rejst rundt dernede med stærkt overdreven beskrivelse af hvad jyllandsposten har bragt (bl.a. en bedende muslim der tages analt af en hund under fredagsbøn - dette har IKKE været i jyllandsposten men er af mange udråbt som en af de tegninger der har bragt harmen frem) og med historier om hvordan danskere i almindelighed forfølger alle muslimer i DK' date=' hvordan islam er lagt for had i den daglige debat ... og med en selvopfundet liste med ca. 30 ikke-eksisterende dansk-muslimske organisationer som "opbakning" til rundrejsen[/quote'] Der er en der læser Ekstrabladet ;) .. Jeg er enig med dig i at deres fortolkning er dybt overdrevet og det skal nok få konsekvenser for dem selv, men de ville jo aldrig være rejst derned for at få støtte til deres sag hvis Jyllandsposten havde valgt ikke at bringe de billeder. Husk nu på denne her sag starter med at en række tegnere ikke tør bidrage til en bog fordi det i ISLAM er forbudt at afbillede profeten mohammed. Derefter tager Jyllandsposten sagen op og i ytringsfrihedens tegn og i det hele taget uden at overveje noget som helst trykker de en masse billeder der viser profeten i forskellige situationer. Islam er jo ikke kendt for at have billeder af deres profeter og guder, som kristendommen er og derfor rammer dette her langt hårdere for muslimer og hvor hårdt og krænkende det måtte være for muslimer, er jo svært for os at sætte os ind i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 De er så ufatteligt primitive' date=' og 1000 år bagud med udviklingen i forhold til den vestlige verden. Det må være sørgeligt at blive hjernevasket fra dag et man bliver født, og være tvunget til at leve et liv efter en latterlig bog og ikke sin hjerne! Det ville også klæde alle muslimer at rejse hjem for good og brænde nogle flere flag af, så fremt de ikke kan respektere ytringsfriheden i danmark. Vågn dog op tudefjæs, det er år 2006 :-([/quote'] Jeg synes det er lidt primitivt at der hele tiden snakkes om at folk "skal rejse hjem" .. Udover den delegation af muslimer der har rejst rundt i mellemøsten, så har jeg svært ved at forstå hvorfor vi skal indblande en generel holdning til at alle muslimer skal rejse hjem eller alle muslimer er på bistand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eingin 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Og når folk bliver tortureret i Mellemøsten' date=' så er det selvfølgeligt også iorden i DK, så kan vi jo selv mærke hvordan det føles...[/quote'] Det er jo direkte dobbeltmoralsk at lade sig krænke af et syumbol også skide på at andre krænkes af deres symboler. Hvis vi i danmark er så frie, hvorfor tør vi ikke fornærme de stærke? Er vi dem der slår den lille stakkel og blærer os over hvor stærke vi er? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites