Jump to content
Stoney

Svenske plader uden svensk CPR?

Recommended Posts

Bilen kan ikke forsikres i Sverige før du har et cpr-nummer (eller et midlertidigt fiktivt, måske) Du kan dog ikke få den i trafik før du har svensk adresse og cpr-nummer. Du kan sagtens købe bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Bilen kan ikke forsikres i Sverige før du har et cpr-nummer (eller et midlertidigt fiktivt, måske)
Nej, den kan ikke forsikres - har lige været hele møllen igennem.
Du kan sagtens købe bilen.
Men får umiddelbart et problem med syn og med pladerne - det kræver i princippet et personnummer på selve synsdagen... (ikke for at booke en tid)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' den kan ikke forsikres - har lige været hele møllen igennem.[/quote']Super...var også en kende skeptisk omkring min egen udtalelse ;) Men at købe den av-ställd og parkere den hjemme i garagen er der ikke noget problem i. Den må bare ikke trille så meget som en meter af sig selv (på offentlig vej), før den føres af en "svensker".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvad skriver de på reg. papirene når de ikke kan skrive et person nr på. Så den kan overdrages til ham ?? Han findes jo ikke i systemet ?
http://www.vv.se/templates/page3____11295.aspx quote: "Ska du sälja ditt fordon till någon som är bosatt i ett annat EU-/EES-land? Om man säljer ett begagnat fordon till en person bosatt i annat EU-/EES-land, rekommenderar vi att en tillfällig registrering görs. Säljaren ska då anmäla att fordonet ska avregistreras samtidigt som köparen ansöker om en tillfällig registrering. Köparen ska vara permanent bosatt i utlandet för att kunna beviljas denna typ av registrering. Den kan även beviljas för oregistrerade men begagnade fordon. Vägverket beviljar dock inte tillfällig registrering om • fordonet inte får användas på grund av obetalda skatter eller avgifter • senaste kontrollbesiktningen är gjord för mer än 12 månader sedan, eller • fordonet har ett körförbud eller ett föreläggande (dvs. skyldighet enligt lag) om kontrollbesiktning. /endquote

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg lejede en bil (gammel primera, regulær og driftsstabil, 1200/uge) mens jeg fik styr på formaliteterne - så slipper man for besværet omkring manglende personnummer og at rette eventuelle midlertidige rundt omkring efterfølgende. Formaliteterne klarede jeg på 1½ uge umiddelbart efter nytår, hvor både dk og se kontorer havde haft julelukket. der hvor jeg købte bil registrerede han overdragelsen pr. telefon, man skal bare have ordnet en forsikring så kan man køre derfra. Forsikring kan også ordnes om formiddagen og være gyldig samme dag - jeg fik tilbud gennem insplanet (beskrevet mange andre steder herinde) og når man har besluttet hvilket tilbud man evt. vil benytte accepterer man dette og så mailer de en bekræftelse på forsikringen - gældende fra samme dag hvis man ønsker dette. Jeg blev ringet op ca 10 minutter efter min internetforespørgsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites