vagn16 10 Anmeld indhold Skrevet January 29, 2006 Hej, Ritt har en plan. 5000 boliger til 5.000,- DKK pr. måned - lyder flot men kan det realiseres? Et af kerneargumenterne var at det kan lade sig gøre i Annestad - men det er ikke den opfattelse jeg har, når jeg har kigget lidt. Man skal som regle også have en god bid penge til indskud! Er der nogen her som bor der og kan kaste lidt lys over sagen? vh Pelle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Du kan gå ind på www.annestad.nu og se priser på samtlige lejligheder der sælges. Derefter kan du omregne priserne til DKK, og se om det kan lade sig gøre. Svaret er, at det kan lade sig gøre her i landet. Men jeg tvivler på om ikke Ritt og de andre vil presse citronen max, så man ikke direkte kan sammenligne priserne henover sundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Jeg er umiddelbart meget imponeret af prospekterne. Jeg har også kig på Skanska's nybyggeri i Lund - Margretedal2 - http://www.nyahem.skanska.se/ så jeg vil da med det samme spørge - om nogen i dette FANTASTISKE forum her erfaringer med tilsvarende nybyggerier ???????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vagn16 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det er jo både og! De fleste lejligheder ligger imellem 4-6.000 SEK pr. måned - MEN dertil skal lægges et indskud i omegnen af en million SEK - hvilket man jo også skal betale. Umiddelbart vil jeg dømme Ritt ude - langt ude. Hun kan ikke bruge Annestad som eksempel. Nu er det jo de færreste der er på udkig efter en billig bolig der lige har en million liggende. Det er jo forskelligt hvad det koster at finansiere at låne en million, men man kan ikke holde det under 4.000,- pr. måned (3.000,- hvis man tager et turbo F1) - så meget for den billige lejlighed. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sige gøre - hun skal bare ikke bruge Annestad som eksempel. Pelle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 dertil skal lægges et indskud i omegnen af en million SEK - hvilket man jo også skal betale. Den million er for en bostadsrätt - Jeg bor til leje i Annestad, 5400 SEK/måned, 3 måneders husleje i indskud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Henrik - hvor stor er den lejlighed og er det med varme i også? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 den er 52 m2 (meget småt når man kommer fra villa på 140) og huslejen er inkl. vand, varme og tv samt inkl. acontobetaling til el ... jeg har ikke lige regningerne ved hånden, jeg mener at acontoen til elektricitet udgør de 300 af de 5400. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vagn16 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Den million er for en bostadsrätt - Jeg bor til leje i Annestad' date=' 5400 SEK/måned, 3 måneders husleje i indskud.[/quote'] Ok, Henrik - godt at vide. Ritt vil jo også lave en blandet ejerform. men hvad koster en stor lejlighed til en familie pr. måned? Ved du noget om det? Hvis du giver 5 for en på 50 koster en på 100 vel et par tusinde mere? Og så er vi samme prisleje som for en bostadsrätt! Finansieringen skal jo betale på den ene eller den anden måde. Vh Pelle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 jeg ved ikke hvad de andre lejligheder koster som lejelejligheder, men ja, man ligger nok i ca samme prisleje som bostadsrätter: jeg så en mage til min til salg som bostadsrätt - jeg kan ikke huske prisen, men jeg mener det var ca. 900.000 SEK - der var den månedlige afgift (uden lån, self.) ca. 3000,- SEK ... hvis man lægger de 10% af 900.000 kan man vel godt sidde for det samme som jeg betaler i leje. Til gengæld er det noget nemmere (rent økonomisk) at komme ind i en lejelejlighed (ca. 15.000 imod ca. 90.000) og meget nemmere at komme videre fra en lejelejlighed - ikke noget med ejendomsmægler og finde køber osv og have mange penge bundet i lejligheden, det er bare at sige "Jeg flytter om de 3 måneder mit depositum udgør - ses" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 jeg ved ikke hvad de andre lejligheder koster som lejelejligheder, men ja, man ligger nok i ca samme prisleje som bostadsrätter: jeg så en mage til min til salg som bostadsrätt - jeg kan ikke huske prisen, men jeg mener det var ca. 900.000 SEK - der var den månedlige afgift (uden lån, self.) ca. 3000,- SEK ... hvis man lægger de 10% af 900.000 kan man vel godt sidde for det samme som jeg betaler i leje. Til gengæld er det noget nemmere (rent økonomisk) at komme ind i en lejelejlighed (ca. 15.000 imod ca. 90.000) og meget nemmere at komme videre fra en lejelejlighed - ikke noget med ejendomsmægler og finde køber osv og have mange penge bundet i lejligheden, det er bare at sige "Jeg flytter om de 3 måneder mit depositum udgør - ses" Ja og hvad har du så fået for dine penge ud over et tag over hovedet? En bostadrätt kan du tjene penge på uden at gøre noget. Forstår ikke folk lejer med mindre de ikke har råd til at købe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Ja og hvad har du så fået for dine penge ud over et tag over hovedet? En bostadrätt kan du tjene penge på uden at gøre noget. Forstår ikke folk lejer med mindre de ikke har råd til at købe. ...eller ikke har tænkt sig at blive boende særlig længe - det koster trods alt nogle penge at optage et lån. Det koster også at få en ejendomsmægler til at sælge det for en igen ... plus at man "hænger på den" hvis den ikke lige kan sælges til den udflytningsdato man måtte ønske Men helt enig, jeg foretrækker også at købe frem for leje - jeg bor til leje lige pt. fordi mit hus i DK blev solgt med meget kort varsel ... denne lejlighed fik jeg med 1 uges varsel og kan herfra lære områderne i Malmø+omegn at kende inden jeg handler, ligesom jeg kan vente på at der kommer noget som passer 100% til mine ønsker, istedet for at SKULLE købe noget af det der er til salg lige nu og her ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Hvorfor betaler man indskud, det plejer man da ikke i S ? Er det noget nyt ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 indskud, depositum, forudbetalt leje, kald det hvad du vil, jeg ved ikke om det er nyt jeg er lige flyttet herover umiddelbart efter nytår, så jeg ved ikke hva man plejer ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites