göte_børge 0 Anmeld indhold Skrevet January 28, 2006 Ett tips till alla er nyskåningar. Fredrik Lindström, en svensk komiker/språkvetare, har just nu en serie program i SVT under rubriken "Svenska språkmysterier. Sist handlade det om Skånska och där fanns en hel del kopplingar över till Andra Sidan Sundet... Är ni med bredband kan ni se på avsnittet här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35763 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 28, 2006 Disse er "must-see"!! Gb...passa på dom spindlarna i pannan ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Ja, det var en ret interessant udsendelse. Tænk at man skulle høre Skånelands historie fortalt sådan på svensk. Og så bekræftede han lige det jeg plejer at sige. At det er ved Örkelljunga det RIGTIGE Sverige begynder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2006 Og så bekræftede han lige det jeg plejer at sige. At det er ved Örkelljunga det RIGTIGE Sverige begynder.Det er dælme også et dejligt sted. Var deroppe i stuga (ja, som var "dansker-hideout" *g*) - og må sige at der lugter en del mere af Sverige end "hernede". Helt andet tempo, og dejlig atmosfære. Jeg ser frem til, på et tidspunkt, at tage en uge i en eller anden stuga laaangt inde i en skov, laaangt oppe i Sverige. Vågne op til synet af en elg der er blevet nysgerrig, og trisser rundt lige udenfor - ta´ fiskestangen i hånden, og gå 300 m ned til strömmen i baghaven og hive en ørred eller laks - sidde ude om aftenen, og lytte til total stilhed, næsten. Kun afbrudt af skovens lyde (og tonsvis af myg på størrelse med spy-fluer *g*) Alternativt en stuga ude på en af de mange små øer i skærgården...og igen fiske til mine hænder skvatter af ;) Bål om aftenen, grille fisken, bade kl. midnat...og bare ha´ FRED. Et eller andet sted...så er ovenstående nok min romantiske forestilling om det rigtige Sverige. (Om nogen skulle ha´ en stuga der svarer til kriterierne, så hører jeg hjertens gerne fra dem :) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det er også super Gio. Mine forældre har haft sommerhus i Småland (ikke så langt oppe men skøøønt) siden 70-erne og der er ikke noget som at komme derop (rødt træhus naturligvis.165 år gammelt) midt i skoven og slappe af, nyde varmen fra pejsen..........ja en sø i baghaven er der da (ca.500m) men dog ikke laks og ørreder med gedder og aborrer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2006 Det er også super Gio. Mine forældre har haft sommerhus i Småland (ikke så langt oppe men skøøønt) siden 70-erne og der er ikke noget som at komme derop (rødt træhus naturligvis.165 år gammelt) midt i skoven og slappe af' date=' nyde varmen fra pejsen..........ja en sø i baghaven er der da (ca.500m) men dog ikke laks og ørreder med gedder og aborrer.[/quote']*savle*---*drømme* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites