Jump to content
cf05

Rabat ved køb af fabriksny bil

Recommended Posts

Har du overvejet at købe ny i DK uden afgift, og tage den med til S. De koster som regel mindre i DK (uden afgift) end de gør i S, netop for at undgå at miste for mange kunder, pga. den høje afgift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Har du overvejet at købe ny i DK uden afgift, og tage den med til S.
Kan være vanskeligt at udføre i praksis, idet de svenske synsmyndigheder kan finde på at forlange en svensk typegodkendelse. Kender et tilfælde fra Skåneområdet med en Audi A4 1.8 T...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange forhandlere i dk sælger jævnligt biler til svenskere og kender derfor forretningsgangen og er behjælpelige, således at de endda kan ordne papirarbejde osv så du henter bilen i danmark med svenske plader monteret. Jeg har lavet en del arbejde for Ford i Danmark hvor dette var en normal procedure. Så hvis Ford kan være servicemindede så kan andre forhandlere vel også! Eks.: Hvis jeg ville købe en mondeo, så sørgede Ford i dk for papirarbejde osv. og jeg hentede bilen som var det en dansk indregistreret/købt - nu blot som svensk indregistreret/købt. Priserne i dk er lavere grundet den høje bilskat som de bliver belagt med i dk, så har eksportørene valgt at give ekstraordinære rabatter til Danmark. Med henhold til ekstraudstyr, så blev fuldt udstyrede biler (fra Ford) tit solgt til rabatpriser i dk, som var det en skrabet model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Med henhold til ekstraudstyr, så blev fuldt udstyrede biler (fra Ford) tit solgt til rabatpriser i dk, som var det en skrabet model.
Kender man jo - flådeejermodeller ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet at "importere" fra Danmark, men synes det er mere enkelt at handle i Sverige og der er stadig nogle steder en bil fra udlandet automatisk kan stille en dårligere (syn, gensalg, forsikring). Indtil videre har jeg fået et afslag på små 10% på listepriserne i Sverige, så differencen begynder at forsvinde, især hvis man også medregner de 15000-20000 jeg får i forsikringstilskud over 3 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sammenlignet med hvad en bil med tilsvarende udstyr koster hos en svensk forhandler, kommer jeg til at spare ca 60K, ved at importere fra DK - for mig kan det betale sig.:) /Anders
og hvilken er det? bare så man har lidt at sammenligne med. for det er næppe en fiat punto 1.2 du sparer 60K på. og er det 60 skr eller dkr?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og hvilken er det? bare så man har lidt at sammenligne med. for det er næppe en fiat punto 1.2 du sparer 60K på. og er det 60 skr eller dkr?
Sorry - Det er en Alfa 159 2.4 JTDm pris DK ca 240.000 DKK inkl. ekstraudstyr pris S ca 300.000 DKK med samme udstyr Begge priser inkl. 25% moms. /Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt en Citroen C8 2,2. Listeprisen, fuldt udstyret var 309.000 SEK og jeg fik den til 298.000 SEK. Dertil fik jeg nogle gitre, måtter, michelin vinterdæk og hjul, garmin navigation, DVD afspiller og for 2000 kr film ialt ca 30.000 kr udstyr. Og så er bilen udstyret med ALT undtagen soltag og xenon. Og jeg mener ALT. Min Kia Picanto kostede 97.900 SEK og her fik jeg ingen rabat, men vinterdæk og hjul for 1.000 SEK. Ifølge de forhandlere jeg kender, så er rabatten nemmere at få på dyrere vogne end på billige vogne. Og så er nogen mærker mere agressive end andre med at smide udstyr i bilerne til ingen penge, for at få markedsandele. Jeg har dog lige hørt at Saab er kommet med en ny 1,9 diesel som er billig og hvor udstyret heller ingenting koster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Sorry - Det er en Alfa 159 2.4 JTDm Pris DK ca 240.000 DKK inkl. ekstraudstyr pris S ca 300.000 DKK med samme udstyr Begge priser inkl. 25% moms.
Jep - har lige været hos Hersild og Heggov, der sælger mange biler til Sverige. Hvad skal man lægge til den danske pris, for at bilen er køreklar m/plader i Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep - har lige været hos Hersild og Heggov, der sælger mange biler til Sverige. Hvad skal man lægge til den danske pris, for at bilen er køreklar m/plader i Sverige?
Det er peanuts Mogens, "ursprungskontroll", skrotningsafgift og et sæt plader, ca 2K, så er man kørende.:th2: Er bilen ny momses den i S. Den svenske Alfa/Fiat generalagent tager nogle, efter svenske forhold, meget høje priser for deres biler, derfor smutter en del svenskere over sundet når der skal handles ny Alfa. /Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det er peanuts Mogens, "ursprungskontroll", skrotningsafgift og et sæt plader, ca 2K, så er man kørende.:th2:
Ah det er vist ikke helt rigtigt... Så skal bilen være mindst et ½ år gammel og mindst 6.000 km
Er bilen ny momses den i S.
OK - så smutter der noget dér

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah det er vist ikke helt rigtigt... Så skal bilen være mindst et ½ år gammel og mindst 6.000 km OK - så smutter der noget dér
Ikke hvis der er betalt dansk eller Svensk moms på den Ps i Glemmer bare på Alfa gir de 3 års fri service og det halve til forsikringen :):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har lige købet en Saab 1.9 tid i sverige, og fik en god rabat og masse af udstyre. Grundprisen i danmark og sverige var ca. den samme. i sverige er der Två års nybilsgaranti og Tre års vagnskadegaranti.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ps i Glemmer bare på Alfa gir de 3 års fri service og det halve til forsikringen :):)
Den ordning er forlængst ophørt. Desuden beholder jeg ikke mine biler mere end 1- 2 år - gider ikke køre rundt i en gammel øse.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja nedladende over for hvad andre har kan man altid være' date=' godt jeg ikke skal købe bil af dig.[/quote'] Nu var det skrevet som en JOKE og havde også sat en smilies efter.. Og nej det kommer du nok aldrig til da vi ikke sälger nye biler :):) Ps hvordan kan jeg väre det når jeg ikke ved hvad du köre i.. og det er jo dig selv der skriver ( gider ikke køre rundt i en gammel øse )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites