cf05 10 Anmeld indhold Skrevet January 23, 2006 Jeg overvejer at købe en fabriksny bil. Hvor meget kan man regne med at få i rabat ift. listepriserne i Sverige? Er der nogle som har erfaringer med det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Kommer an på mærket..... Nogle er villige for at sælge og andre tror skidtet sælger sig selv.... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
D.D. 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Har du overvejet at købe ny i DK uden afgift, og tage den med til S. De koster som regel mindre i DK (uden afgift) end de gør i S, netop for at undgå at miste for mange kunder, pga. den høje afgift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Men mange gange er det uden det samme ekstra udstyr! Danmarks modeller er typisk total skrabede, og regner man udstyret med + de 3 års billigere forsikring, så kan det ikke altid svare sig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Har du overvejet at købe ny i DK uden afgift, og tage den med til S. Kan være vanskeligt at udføre i praksis, idet de svenske synsmyndigheder kan finde på at forlange en svensk typegodkendelse. Kender et tilfælde fra Skåneområdet med en Audi A4 1.8 T... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Mange forhandlere i dk sælger jævnligt biler til svenskere og kender derfor forretningsgangen og er behjælpelige, således at de endda kan ordne papirarbejde osv så du henter bilen i danmark med svenske plader monteret. Jeg har lavet en del arbejde for Ford i Danmark hvor dette var en normal procedure. Så hvis Ford kan være servicemindede så kan andre forhandlere vel også! Eks.: Hvis jeg ville købe en mondeo, så sørgede Ford i dk for papirarbejde osv. og jeg hentede bilen som var det en dansk indregistreret/købt - nu blot som svensk indregistreret/købt. Priserne i dk er lavere grundet den høje bilskat som de bliver belagt med i dk, så har eksportørene valgt at give ekstraordinære rabatter til Danmark. Med henhold til ekstraudstyr, så blev fuldt udstyrede biler (fra Ford) tit solgt til rabatpriser i dk, som var det en skrabet model. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Med henhold til ekstraudstyr, så blev fuldt udstyrede biler (fra Ford) tit solgt til rabatpriser i dk, som var det en skrabet model. Kender man jo - flådeejermodeller ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cf05 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Jeg har overvejet at "importere" fra Danmark, men synes det er mere enkelt at handle i Sverige og der er stadig nogle steder en bil fra udlandet automatisk kan stille en dårligere (syn, gensalg, forsikring). Indtil videre har jeg fået et afslag på små 10% på listepriserne i Sverige, så differencen begynder at forsvinde, især hvis man også medregner de 15000-20000 jeg får i forsikringstilskud over 3 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Sammenlignet med hvad en bil med tilsvarende udstyr koster hos en svensk forhandler, kommer jeg til at spare ca 60K, ved at importere fra DK - for mig kan det betale sig.:) /Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Sammenlignet med hvad en bil med tilsvarende udstyr koster hos en svensk forhandler, kommer jeg til at spare ca 60K, ved at importere fra DK - for mig kan det betale sig.:) /Anders og hvilken er det? bare så man har lidt at sammenligne med. for det er næppe en fiat punto 1.2 du sparer 60K på. og er det 60 skr eller dkr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 og hvilken er det? bare så man har lidt at sammenligne med. for det er næppe en fiat punto 1.2 du sparer 60K på. og er det 60 skr eller dkr? Sorry - Det er en Alfa 159 2.4 JTDm pris DK ca 240.000 DKK inkl. ekstraudstyr pris S ca 300.000 DKK med samme udstyr Begge priser inkl. 25% moms. /Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Det var sku billigt, jeg har kig på en Mazda 3 1.6 Touring til min søster. Den koster ca 120.000 dkr i både sverige og dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2006 Vi købte sidste år en fabriksny Nissan Almera i Sverige. Det kunne ikke betale sig at importere fra DK, da vi fik et tilbud på ca. 20 % under listeprisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2006 Jeg har lige købt en Citroen C8 2,2. Listeprisen, fuldt udstyret var 309.000 SEK og jeg fik den til 298.000 SEK. Dertil fik jeg nogle gitre, måtter, michelin vinterdæk og hjul, garmin navigation, DVD afspiller og for 2000 kr film ialt ca 30.000 kr udstyr. Og så er bilen udstyret med ALT undtagen soltag og xenon. Og jeg mener ALT. Min Kia Picanto kostede 97.900 SEK og her fik jeg ingen rabat, men vinterdæk og hjul for 1.000 SEK. Ifølge de forhandlere jeg kender, så er rabatten nemmere at få på dyrere vogne end på billige vogne. Og så er nogen mærker mere agressive end andre med at smide udstyr i bilerne til ingen penge, for at få markedsandele. Jeg har dog lige hørt at Saab er kommet med en ny 1,9 diesel som er billig og hvor udstyret heller ingenting koster. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 4, 2007 Sorry - Det er en Alfa 159 2.4 JTDm Pris DK ca 240.000 DKK inkl. ekstraudstyr pris S ca 300.000 DKK med samme udstyr Begge priser inkl. 25% moms. Jep - har lige været hos Hersild og Heggov, der sælger mange biler til Sverige. Hvad skal man lægge til den danske pris, for at bilen er køreklar m/plader i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2007 Jep - har lige været hos Hersild og Heggov, der sælger mange biler til Sverige. Hvad skal man lægge til den danske pris, for at bilen er køreklar m/plader i Sverige? Det er peanuts Mogens, "ursprungskontroll", skrotningsafgift og et sæt plader, ca 2K, så er man kørende.:th2: Er bilen ny momses den i S. Den svenske Alfa/Fiat generalagent tager nogle, efter svenske forhold, meget høje priser for deres biler, derfor smutter en del svenskere over sundet når der skal handles ny Alfa. /Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 4, 2007 Det er peanuts Mogens, "ursprungskontroll", skrotningsafgift og et sæt plader, ca 2K, så er man kørende.:th2: Ah det er vist ikke helt rigtigt... Så skal bilen være mindst et ½ år gammel og mindst 6.000 km Er bilen ny momses den i S. OK - så smutter der noget dér Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Ah det er vist ikke helt rigtigt... Så skal bilen være mindst et ½ år gammel og mindst 6.000 km OK - så smutter der noget dér Ikke hvis der er betalt dansk eller Svensk moms på den Ps i Glemmer bare på Alfa gir de 3 års fri service og det halve til forsikringen :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Ikke hvis der er betalt dansk eller Svensk moms på den Ps i Glemmer bare på Alfa gir de 3 års fri service og det halve til forsikringen :):) He he og på en Alfa løber det jo hurtigt op i 60 k:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ole 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Har lige købet en Saab 1.9 tid i sverige, og fik en god rabat og masse af udstyre. Grundprisen i danmark og sverige var ca. den samme. i sverige er der Två års nybilsgaranti og Tre års vagnskadegaranti. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Två års nybilsgaranti Min bil holdt ellers op med at være ny den dag jeg så en anden bil med nyere nummerplade. Men det kan man altså få en garanti imod Det er faktisk smart. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Ps i Glemmer bare på Alfa gir de 3 års fri service og det halve til forsikringen :):) Den ordning er forlængst ophørt. Desuden beholder jeg ikke mine biler mere end 1- 2 år - gider ikke køre rundt i en gammel øse.;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 gider ikke køre rundt i en gammel øse.;) Så er der vel heller ikke så meget der virker mere ..:):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Så er der vel heller ikke så meget der virker mere ..:):) Tja nedladende over for hvad andre har kan man altid være, godt jeg ikke skal købe bil af dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2007 Tja nedladende over for hvad andre har kan man altid være' date=' godt jeg ikke skal købe bil af dig.[/quote'] Nu var det skrevet som en JOKE og havde også sat en smilies efter.. Og nej det kommer du nok aldrig til da vi ikke sälger nye biler :):) Ps hvordan kan jeg väre det når jeg ikke ved hvad du köre i.. og det er jo dig selv der skriver ( gider ikke køre rundt i en gammel øse ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites