Jump to content
Guest Polle

17" eller 19" fladskærm ?

Recommended Posts

Guest Polle

Hvad skal jeg vælge ? Er det så meget federe med 19" eller er det overklill ? Har en gammel 15" CRT som skal udskiftes NU Bruger ikke PC'en til spil, men ser indimellem lidt videoklips/nyheder og selvfølgelig INET og andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut 19" Har selv en 17" Samsung 172T, som jeg er MEGET tilfreds med. Er så glad for at jeg betalte de ekstra penge for 2 år siden ... idag vil jeg gerne have en større skærm ... men det må lige vente et par måneder. Så bliver det så også en 24" Samsung næste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Gæst

Helt klart 19'' Med 19'' kan du helt naturligt køre i en opløsning på 1280x1024 i stedet for 1024x768, som man normalt kører med på mindre skærme. Det vil gøre dit "skrivebord" 66% større. Jeg ved af personlig erfaring, at dette er en gevaldig fordel, hvis man skal arbejde med store regneark fordi det giver bedre overblik. Det større overblik gør det også langt mere behageligt at browse internet sider. Jeg troede ikke selv at det betød særlig meget før jeg selv fik en 19'' skærm og blev meget overrasket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeps, så stort som muligt jeg havde en 19" Samsung 913B, kanon skærm. Men fik så muligheden for at få en 20" Dell Ultrasharp Widescreen :) Link:http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=29083&c=dk&category_id=6198&cs=dkdhs1&image_flag=True&l=da&s=dhs&show_summary=False&page=productlisting.aspx Og den er top nice at spille Call Of Duty 2 på :fight: /Brian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen... Sidder lige og læser nyeste indlæg mens jeg spiser min OTA solgryn :D En anden detalje er måske også at se på om det er VGA eller DVI. Nu har DVI været fremme længe og hvis man vil være lidt fremtidssikret skulle man også kigge efter dette. Nogle skærme kan både VGA og DVI!! En anden vigtig ting som jeg syntes der er værd at nævne er hvilken garanti produkcenten stiller mht pixelfejl! Nogle siger at der må være op til 3 pixelfejl før det betegnes som en "bytter".. Der er da ikke noget mere irreterende end en kostant tændt pixel.. *GRRRR* Nå jeg skal videre i teksten og på arbejde!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Godmorgen... Sidder lige og læser nyeste indlæg mens jeg spiser min OTA solgryn :D En anden detalje er måske også at se på om det er VGA eller DVI. Nu har DVI været fremme længe og hvis man vil være lidt fremtidssikret skulle man også kigge efter dette. Nogle skærme kan både VGA og DVI!! En anden vigtig ting som jeg syntes der er værd at nævne er hvilken garanti produkcenten stiller mht pixelfejl! Nogle siger at der må være op til 3 pixelfejl før det betegnes som en "bytter".. Der er da ikke noget mere irreterende end en kostant tændt pixel.. *GRRRR* Nå jeg skal videre i teksten og på arbejde!!
Jaa det er rigtig skidt med producenters definition af pixel fejl. Der er også nogen som siger at hvis pixel fejlen ikke er inden for et defineret felt på skærmen (dvs i midten), så påregnes det ikke som en pixelfejl. Det bedste råd jeg kan give til skærm udover det med DVI er at den skal have så lille forsinkelse som muligt mht. til opdateringshastigheden på spil osv. 8ms eller mindre er fint fint, men sørg for at teste skærmen lidt. Derudover skal du kigge på farverne, hvis du skal bruge skærmen til andet end at spille på. Skal du f.eks redigere billeder osv, så er det en god ide hvis skærmen har en præcis farvegengivning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det bedste råd jeg kan give til skærm udover det med DVI er at den skal have så lille forsinkelse som muligt mht. til opdateringshastigheden på spil osv. 8ms eller mindre er fint fint, men sørg for at teste skærmen lidt.
Ja, man får langt bedre billede med DVI, eller jeg gør ihvertfald på min Samsung skærm. Farvegengivelsen er helt i top, og selv med en 16 eller 20ms responstid, er der INGEN problemer med at se DVD eller spille spil på den her skærm. Sålænge man ikke vælger de billigste fra Samsung, tror jeg det er et ganske sikkert køb. Man kan jo så overveje om man gider betale for højtalere og usb, eller om man vil have en model uden. Min 172T har højtalere (bruger dem ALDRIG) og ingen usb ting (hvilket ville være dejligt).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites