Guest Peter J Anmeld indhold Skrevet January 22, 2006 Jeg har omkring DKK 400.000 - 450.000 og kommer til at køre ca. 40.000 km årligt. Lad det ikke være nogen hemmelighed, jeg gider ikke noget diskret med en stor motor..."Danskerne" skal vide at dette er en "Herre øse" og ikke tage fejl af hvad jeg køre i:-) Afskrivningen skal være fornuftig og i ny og næ skal jeg have plads til to små under, det skal ikke være en 2.sæders. Jeg overvejer noget så forskelligt som en 911 evt. TARGA, Touareg V10, Ny RS4, men helst AVANT når den kommer, BMW 645 evt. cab. CAB over broen i sommervejr er simpelthen det fedeste og så ind gennem byen til arbejde...men det er desværre kun nogle mdr. om året. Jeg syntes også det er en fed fornemmelse at kører i en fed 4X4 og igen en roadster.... JA - jeg er skrup forvirret.......Hvilke biler i denne kategori jeg man passe på, når jeg forventer at have den i 2-3 år og kører 40.000 årligt?? Her tænker jeg både på afskrivning, brændstof og service?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg kan varmt anbefale en som min : Hyundai Getz ! Men välg en med 1,6 motor ! Og med alle de penge kan du jo köbe 4 stk i forskellige farver, så kan du jo bytte alt efter humör ! God fornöjelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Desvärre kan man ikke få den som cab, men der er 4 dejlige vinduer der kan åbnes samtidig fra förersiden, og det er elektrisk så det er bare lige at trykke på en knap, smart ikke ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Med de biler nu nævner går man nok ikke op i brændstofforbruget... Husk også at tænke forsikring i øvrigt, specielt hvis du bor i byen kan det være rigtig dyrt at være hurtigt kørende. I øvrigt - hvis du netop IKKE vil ha' noget diskret med stor motor skal du da gå udenom RS4'eren? Touareg... Nah... Der kører så mange store gulplade 4WD'ere rundt i København så den faldet nok også lige meget ind i gadebilledet. Hvis det skal være en 4WD'er så er det vel en Cayenne Turbo du skal ha'... Er kriteriet en se-mig-her-kommer-jeg-vogn så ville jeg af dem du nævner vælge BMW 645 - dem er der dælme ikke mange af på vejene og det er en top-lækker bil. Ellers 911'eren er jo også en klassisk og lækker *****-magnet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
D.D. 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Har du overvejet en Mercedes s-classe fra 2003 og frem, de holder godt i pris. Eller en CLS350 eller 500... Eller hvis det skal være lidt stort, så en Hummer 2 eller 3?? Skriv lige når du har besluttet dig... Held og lykke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg ville nok kigge efter en RS6'er eller en Cayenne Turbo.... Det er dem der står på listen over mine næste biler.... Især Cayenne Turbo er en dårlig investering pt, da Turbo S lige er kommet.... De falder MEGET hurtigt i pris pt.... Har lige set en forhandler i Skåne sætte en ned med 130.000kr.................... Så for min del bliver det en RS6'er.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Peter J Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Haha....Jeg køber kun en Hyundai Getz, hvis jeg vælger en Cayenne/Toureg/Q7....Så skal det være mig en fornøjelse at TROMLE over den:-) En af mine bekendte købte en ny RS6 i Sverige og ville af med den 1,5 år senere...Forhandleren ville ikke engang tage den tilbage og han endte med at tabe 300.000 danske!!!! Hvad med den kommende ny S6 V10......Skal jeg have en Audi SKAL det være med den nye GRILL foran..Den er sgu flot!! I har ret angående 4x4 og gule plader....Det er blevet en "commodity" car...men ok, en Cayenne Turbo lettere brugt, eller måske den nye Q7!!?? Hvis jeg køber en 911 Targa fra 04´ca 15000km og kører 100.000 km de næste 2-3 år....Vurderer I jeg taber kassen?? Det er ok med et pænt tab, da jeg kører mange "erhvers" kilometer. Dvs. jeg får netto 5-6.000 i kørselstilskud + et godt bruttotilskud. Jeg gider bare ikke give 450.000 for en 911 og 2 år efter kun få fx. 200.000 for den.... Men jeg kender ikke Porsche og konsekvensen af mange km. Mercedes betyder det ikke det vilde og ja CLS = Mums!! Nå..over og surfe videre på mobile.de:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 For 450.000 DKK finder man vist hverken en Cayanne Turbo eller en ny Audi RS4 (som er meget diskret med stor motor). Persoligt vil jeg vælge en CLS 500 eller BMW 645. Begge biler kan findes inden for dit budget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Peter J: så er der kun en vej.... Ned til Autoperformance.. Da jeg ikke selv har så dyre biler... Hvis du ikke vil ha en rigtig Racer ( Viper ) http://www.auto-haus.se/Auto-show.asp?ID=105 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
D.D. 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 En vw phaeton W12... Den er ikke så dyr, og minder meget om den nye audi a8.. Jeg synes bare, at du skal passe på når du skal ud og køre mht. arbejdet (nu ved jeg ikke hvad du laver), og komme kørende i en porsche? Vil det være passende, er det ikke for flabet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Er kriteriet en se-mig-her-kommer-jeg-vogn så ville jeg af dem du nævner vælge BMW 645 - dem er der dælme ikke mange af på vejene og det er en top-lækker bil. Ellers 911'eren er jo også en klassisk og lækker *****-magnet 40.000 km om året er desværre for mange km til, at du kan gøre dit forehavende til en rimelig pris. Uanset hvad vil den lækre bil falde drastisk i pris. Det fantastiske ultimative valg ville være en Ferrari 355 - det "fornuftige en Audi RS4. Jeg ville gerne prøve begge og ender nok med Audi'en, når min '03 BMW 530d Touring steptronic skal sælges ultimo 2006 -> medmindre jeg _må_ prøve at eje en BMW 535d. Kigger på een dagligt i garagen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Peter J. Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 En vw phaeton W12... Den er ikke så dyr, og minder meget om den nye audi a8.. Jeg synes bare, at du skal passe på når du skal ud og køre mht. arbejdet (nu ved jeg ikke hvad du laver), og komme kørende i en porsche? Vil det være passende, er det ikke for flabet? Jeg sælger softwareløsninger til store virksomheder og indtil videre har jeg været god til at parkere "langt" væk og et par enkelte gange har jeg "simuleret" at jeg var på vej ind i en tilfældig bil:-).....hvor latterligt ikke!!...Man må sgu da selv bestemme hvad man bruger sine penge til...janteloven siger jeg bare!! Og for 450.000 danske får man ikke en skid i DK...Hvis man er heldig en ny Passat 1,9 tdi 105HK.....Hurraaaa:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg ville starte med noget a'la denne: http://www.blocket.se/vi/6707161.htm?ca=23_11_s, sætte resten af pengene i bankaktier - og når den bliver for kedelig, fortsætte til den nye S6 eller RS6 når den dukker op... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg ville starte med noget a'la denne: http://www.blocket.se/vi/6707161.htm?ca=23_11_s' date= sætte resten af pengene i bankaktier - og når den bliver for kedelig, fortsætte til den nye S6 eller RS6 når den dukker op... :D homer er det din? for hvis det er så for vi lavet bil det samme sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 homer er det din? for hvis det er så for vi lavet bil det samme sted. Jeps, det er min - endnu... Det er forhåbentlig ikke hos DinBil i Malmö du får lavet bil?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeps' date=' det er min - endnu... Det er forhåbentlig ikke hos DinBil i Malmö du får lavet bil?? [/quote'] nej nej det er i valby, så ihvertfald en magen til din holde der ude her forleden dag, og min ven som er mekker der mulede noget om et tændrør til 1300kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 nej nej det er valby' date=' så ihvertfald en magen til din holde der ude her forleden dag, og min ven som er mekker der mulede noget om et tændrør til 1300kr.[/quote'] Jo, den er god nok.... Den skulle lige friskes op her ved vintertide... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jo' date=' den er god nok.... Den skulle lige friskes op her ved vintertide...[/quote'] okay så jeg kun en ting at sige til din bil :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Jeg har en 911 som jeg kører ca 25k km med om året - og jeg er konsulent. Min offentlige kunder glor lidt, og så smiler de meget når de ser de svenske plader. Ingen problemer der indtil videre. Når den skal skiftes næste gang, så bliver det klart en '02-'04 911 cab i speed yellow :-) Økonomi - tja. Lige meget hvilken stor bil, så er det ikke fornuftigt. Især ikke med masser af km på den. Men jeg får også betalt erhvervskm, så slag på tasken er at det hele er udgiftsneutralt i den anden ende. 911'eren kører ca 8.5 km/l (målt hen over mine 20k km indtil nu) og næsten alle de gamle 911'ere har haft en bundgrænse for hvor meget de sælges for. I DK kostede en gammel 911'er med maaaaaasser af km aldrig under 250k - nærmere 350k. Det kommer dog længere ned for de nye, da der er produceret en del flere. Men det er og vil altid være drengedrømmen - og derfor er der altid nogen som vil betale for den. Smid en mail hvis du vil vide mere! Jeg ved i hvertefald hvad jeg ville gøre i din situation!! :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Jeps' date=' det er min - endnu... Det er forhåbentlig ikke hos DinBil i Malmö du får lavet bil?? [/quote'] En lille sidebemærkning .. Din Bil I Malmö skal man så ikke bruge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 En lille sidebemærkning .. Din Bil I Malmö skal man så ikke bruge? NEJ!! Mage til tåbelige amatører skal man lede længe efter!!! Jeg bruger hellere SMC på Amager - lidt dyrere, men ordentlig service og de holder hvad de lover! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 NEJ!! Mage til tåbelige amatører skal man lede længe efter!!! Jeg bruger hellere SMC på Amager - lidt dyrere' date=' men ordentlig service og de holder hvad de lover![/quote'] Godt godt, jeg prøver SMC amger når det bliver aktuelt. Min nyindkøbte bil har været serviceret hos Din Bil i Göteborg og jeg vil gerne forsætte med en autoriseret, så SMC er måske et godt valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Ved godt det ikke er lige rundt om hjørnet men har selv kørt til Tommelilla hos VW deroppe. SUPER service! Mine forældre har også købt begge deres deroppe og ingen tvivl om deres tilfredshed der. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Chevrolet Corvette C5 Targa ala http://www.mobile.de/SID97q-L9qiGeY2-M4mDvYxNg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1138019783A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B35%81W-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_yclrdsO~BSRA6D1100B17D5600AGCPKWHinPublicA2A0A0A0GschwarzD1998A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=16&bereich=pkw&id=11111111194873778& Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Jeg ville helt klart vælge en RS6'er..... uden tvivl!!! Den er diskret, men kender man lidt til biler, så ved man hvad der røg forbi... ;) Der er heller ikke meget på vejen der hænger på. Der kan let hentes 500hk med en chip og så går den altså også over 300..... Der er plads til konen, ungerne og hunden.... Hvad mere kan man forlange????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites