skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet January 22, 2006 Jeg kan forstå at der er mange lufthavnsfolk herinde. Hvor mange ? Sas folk eller ? Mekanikere ? Eller ? Kom frit frem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Alm PA fra Servisair(snart nyt navn). Har ca. 6 andre kollegaer fra landside herovre, som jeg kender til. Derudover bor der en del af vores rampemænd herovre. Men der er helt klart en del fra lufthavnen, hvis man bare ser på dem som tager toget hver dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Servisair nyt navn ? Er det gamle Novair ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Nej Servisair kommer vist til også til at hedde Pernauille el lign, er bare lidt træt efter julefrokost og kaosdag i lufthavnen. Folk er ik altid lige forestående over for vejrsituationen Tror ik det er det gamle Novair , det er måske Novia i dag. Har ik været i lufthavnen så længe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Henning Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Er det rigitg at man som medbarbejder i Sevisair ofte har nogle vanvittige lange vagter ? Fx. 5-19 ? Eller 5-17 og hvor det ofte forventes at man tager overarbejde ? Hvordan er arbejdesforholdene ellers ? God løn ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg arbejdede i Novia for nogle år siden som portør. Lønnen var god. Mener jeg fik omkring 150 kr i timen. Arbejdstiderne var meget skiftende, jeg var på del-tid(minimum 65 timer i mdr), så de fleste af mine vagter lå om eftermiddagen/aften og så nattevagter. Nattervagterne gav gode tillæg, og det var begrænset hvor meget man lavede, så vidt jeg husker, det er næsten kun charterflyvere der lander om natten. Jeg var egentlig rigtig glad for mit arbejde, men jeg arbejdede der mens 11. sept. skete, så der var ikke lige udsigt til at jeg kunne stige i timer lige forløbig, da alle flyselskaber blev ramt hårdt den dag så jeg blev nødt til at finde noget andet der gav bedre, da økonomien ikke hang sammen, desværre. Men jo, der er rigtig mange goder ved at jobbe derude, hvor billige flybilletter vel nok er den bedste. Og så er det altså også fedt at arbejde et sted, hvor du er omringet af fly, i hvert fald hvis man er lidt interesseret i fly :) Mange hilsner Martin Ps: Hvad angår overarbejde, så er det så godt lønnet, så man skal være et skarn for ikke at takke ja til det derude :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Ja, hvis ikke det var så usikker en branche, så var jeg også vendt tilbage til lufthavnen... Dog har jeg det svært med kun at blive tilbudt en 65 timers kontrakt. Man er jo ikke teenagebarn længere, men har en familie at forsørge.... Så det spiller ikke en skid.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Jeg arbejdede i Novia for nogle år siden som portør. Lønnen var god. Mener jeg fik omkring 150 kr i timen. Arbejdstiderne var meget skiftende, jeg var på del-tid(minimum 65 timer i mdr), så de fleste af mine vagter lå om eftermiddagen/aften og så nattevagter. Nattervagterne gav gode tillæg, og det var begrænset hvor meget man lavede, så vidt jeg husker, det er næsten kun charterflyvere der lander om natten. Jeg var egentlig rigtig glad for mit arbejde, men jeg arbejdede der mens 11. sept. skete, så der var ikke lige udsigt til at jeg kunne stige i timer lige forløbig, da alle flyselskaber blev ramt hårdt den dag så jeg blev nødt til at finde noget andet der gav bedre, da økonomien ikke hang sammen, desværre. Men jo, der er rigtig mange goder ved at jobbe derude, hvor billige flybilletter vel nok er den bedste. Og så er det altså også fedt at arbejde et sted, hvor du er omringet af fly, i hvert fald hvis man er lidt interesseret i fly :) Mange hilsner Martin Ps: Hvad angår overarbejde, så er det så godt lønnet, så man skal være et skarn for ikke at takke ja til det derude :th2: Kan ikke sige andet end at i SGS som er en del af SAS, er overarbejdsbetalingen lousy! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2006 Til Brian. Arbejdede du i Novia også? Og evt. hvornår? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Er det rigitg at man som medbarbejder i Sevisair ofte har nogle vanvittige lange vagter ? Fx. 5-19 ? Eller 5-17 og hvor det ofte forventes at man tager overarbejde ? Hvordan er arbejdesforholdene ellers ? God løn ? De kan max skiftlægge 13 timer, man det sker at folk siger ja til længere vagter, det længste var vist 19 timer. Sådan er det blandt PA'erne, men jeg mener også at rampen har nogle temmelige lange vagter. Der findes dog også korte vagter på 4 timer. så hellere arbejde 13 timer en dag og få en ekstra fridag. Det forventes ikke, at man tager overarbejde, men f.eks. sådan nogle kaosdage med is og sne, bliver de fleste gerne ekstra for også at hjælpe kollegerne, når man bliver bedt om det. Hvis man bliver kaldt ind på en fridag som fuldtid, er det næsten dobbeltår i løn, så det er ok. Selve timelønnen er ikke den bedste (SAS er bedre lønnet). Startede selv som deltid (garanteret 78 timer), men endte alligevel altid omkring de 150 timer om mnd. Vedr. arbejdsforholdene. Hvis man sammenligner med SAS er vi dårligere stillet mht til pauser mv. Rampemændene har det vist også rimelig hårdt. Men det er jo ens kolleger samt selve stemningen i lufthavnen, der gør at det hele ikke virker så slemt, når man er på arbejde. Mht. billige flybilletter, er der ikke så mange goder der som tidligere pga flyselskaberne er så hårdt presset, så det kan være lige så billigt at købe en ok-billet som en id. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Ex-SAS data, vi blev sålda till CSC, men jobbar fortfarande mot SAS. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 23, 2006 Nej.... Andet steds...... Til Brian. Arbejdede du i Novia også? Og evt. hvornår? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2006 Ydermere er der også en del CPH ansatte fra alt imellem Rengøring, Markservice og Security... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Kan se det er lang tid siden folk har skrevet her i tråden. Men flytter til Annestad her til november og er mekaniker i SAS. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Velkommen til Velkommen til det Svenske ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Velkommen til Annestad, dejligt sted I min opgang er vi 3 der arbejder i lufthavnen! En stewardesse (Sterling) og to fra Naviair (mig, bla. ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Jeg kunne sgu godt bruge en god kontakt derude vedr evt job..... Nogen der kan trylle lidt viden frem om, hvorhenne man kan "springe" køen over??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Lad være med at gå igennem security Men det er nok relevant at spørge hvilket job du leder efter? Lufthavnen er en stor arbejdsplads, Danmarks største hvis jeg ikke tager fejl. Kan henvise til min arbejdsplads: www.naviair.dk - der i hvert fald jobopslag til tider, mange forskellige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Jamen hvis du er flymekaniker, så mangler vi lige pt 28stk, så der kan du godt få job :th2: Til jer der arbejder i lufthavnen. Er der nogen af jer der arbejder fast nathold?? mere hvis man så kunne kører sammen. Jeg arbejder i de ulige uger og har fri i de lige.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Mangler de evt voksenlærninge???? For så er jeg frisk...:) Jamen hvis du er flymekaniker, så mangler vi lige pt 28stk, så der kan du godt få job :th2: Til jer der arbejder i lufthavnen. Er der nogen af jer der arbejder fast nathold?? mere hvis man så kunne kører sammen. Jeg arbejder i de ulige uger og har fri i de lige.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Ha ha, de tager desværre ikke voksenlærlinge:sick: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Skidt.... Kunne sgu godt tænke mig at komme retur til lufthavnen.... Har alle former for kørekort pånær kat A. Har fået kursus i kørsel på manøvreområde, truck, ADR (det store), u name it..... Er ferm til pc'ere i alle afskygninger og hovedet sidder heller ikke skævt.....:) Ha ha' date=' de tager desværre ikke voksenlærlinge:sick:[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites