MRoderick 10 Anmeld indhold Skrevet January 19, 2006 Halløjtaler! Nu er tiden kommet for at jeg skal lave min egen Svenske virksomhed. Jeg arbejder som freelance webprogrammør og skal ikke have nogen ansatte i min virksomhed. Jeg ville gerne bruge https://www.foretagsregistrering.se/ til at registrere mig, men løb så ind i et spørgsmål, jeg ikke helt kan gennemskue. Vad vill du göra? Registrera företag och skydda namn - Jeps Ansöka om F-skatt - Jeps, det vil være min eneste indtægtskilde Ansöka om FA-skatt - Nej Anmäla företaget som arbetsgivare - Nej Ansöka om registrering till moms - Eh? "Om du är skattskyldig enligt mervärdesskattelagen (ML) ska du anmäla dig för registrering hos Skatteverket." Er jeg det? Jeg kommer ikke til at sælge fysiske varer, kun serviceydelser iform af mine timer. Min danske virksomhed er naturligvist momsregistreret, men det er jo at sammenligne æbler og pærer. Skal jeg registrere mig til moms eller ikke? Nåja, og nu jeg er ved det ... er der nogen der kender en god revisor i Malmø? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Det är moms på tjänster också, tyvärr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 En måde at gøre tingene på.... Ét firmai dk og ét firma i se.... Derefter et holdingsselskab i Monaco.... Ergo kommer du ikke til at bekattes af dit overskud i virksomheden. Du trækker for det første et evt underskud fra i skat og dernæst er det dit holdingsseskab der skal afholde skatten af overskuddet.... Fordi det ligger i Monaco, så betaler man ikke skat.... Alternativt kan du placere det i Luxembourg. Der betales så 10% i skat af overskud.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Ja der findes mange sjove konstruktioner - men fælles for dem alle er at svensker/danskere ikke må have selskaber sjove steder uden at opgive det. Tyvärr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Du må da gerne oprette og drive et selsskab i Monaco..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Det är moms på tjänster också' date=' tyvärr.[/quote'] Tak, det var bare det jeg havde brug for at vide :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 En måde at gøre tingene på.... Ét firmai dk og ét firma i se.... Derefter et holdingsselskab i Monaco.... Ergo kommer du ikke til at bekattes af dit overskud i virksomheden. Du trækker for det første et evt underskud fra i skat og dernæst er det dit holdingsseskab der skal afholde skatten af overskuddet.... Fordi det ligger i Monaco, så betaler man ikke skat.... Alternativt kan du placere det i Luxembourg. Der betales så 10% i skat af overskud.... Et dansk ApS eller A/S og det tilsvarende svenske AB vil da altid være skattepligtig af deres overskud i hhv. Danmark og Sverige. Du kan udlodde evt. overskud til et moderselskab og derved føre pengene ud af landet. Ved evt. reinvesteringer kan man så slippe for skat af fortjeneste ved at placere penge i lande med lav beskatning. Hvis du ved hjælp af managementaftaler, royalties eller lignende vil sørge for at dit danske og svenske selskab giver underskud (flytter alt overskud til fx. Monaco eller andre skatteparadiser ofte kaldet off-shore selskaber) kommer man pludselig ind i reglerne for transfer pricing og armslængdeprincippet. Dette er SKATs helt store ligningsmæssig objekt for tiden, hvorfor jeg vil anbefale man sikre sig nogle gode revisorer og advokater til at udfærdige de relevante dokumenter til indberetning mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 En måde at gøre tingene på.... Ét firmai dk og ét firma i se.... Derefter et holdingsselskab i Monaco.... Ergo kommer du ikke til at bekattes af dit overskud i virksomheden. Du trækker for det første et evt underskud fra i skat og dernæst er det dit holdingsseskab der skal afholde skatten af overskuddet.... Fordi det ligger i Monaco, så betaler man ikke skat.... Alternativt kan du placere det i Luxembourg. Der betales så 10% i skat af overskud....Sæt lige kanonerne ind i kosteskabet igen, Mule...hehe Vi snakker om en enkeltmandsvirksomhed - ikke Skånska Diamonds AB ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Haha ja ok.... Kan godt se det nu..... Men så stikker jeg lige piben ind i 5 minutter..... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATECH2 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2006 Revisor - Malmö Hej MRoderick! Du spørger efter en god revisor - tjaae, hvad er en god revisor? En som stopper en når man bliver for vild og er ved at sætte alt over styr - eller en som reder trådene ud bagefter :) Spøg til side, da vi startede vores virksomhed op fik vi fat i en revisor ved navn Benny Åsberg - en stille og rolig fyr i starten/midten af 50'erne, som lige havde svar på rede hånd om det meste, forstår "lagom" dansk, er vellidt af Skatteverket, og som gerne ville "investere" lidt af sin tid i en underlig lille dansk familie som gerne ville have eget firma i skattetyngede Sverige. Han er som sådan ikke særlig proaktiv, men gør et godt stykke arbejde og er inde i alle reglerne. Han kan også "finde ud af" at lave din private deklaration, men er ikke inde i deciderede dansk-svenske skatteforhold. Men her har du jo ekspertpanelet i forummet her Vigtigt - han koster ikke en national formue om året......! Han nås på tel. 040 42 00 82. Du kan altid hilse ham fra os - firmanavnet er i toppen af indlægget. God fornøjelse. Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Ikke ikke registreret Anmeld indhold Besvaret January 20, 2006 En måde at gøre tingene på.... Ét firmai dk og ét firma i se.... Derefter et holdingsselskab i Monaco.... Ergo kommer du ikke til at bekattes af dit overskud i virksomheden. Du trækker for det første et evt underskud fra i skat og dernæst er det dit holdingsseskab der skal afholde skatten af overskuddet.... Fordi det ligger i Monaco, så betaler man ikke skat.... Alternativt kan du placere det i Luxembourg. Der betales så 10% i skat af overskud.... Sig mig lige engang er du ramt af en gal sygdom der indebærer at du skal kommentere alle indlæg med din åbenlyse mangel på indsigt og trang til at ytre dig om alt? Hold dig dog væk fra emner (de fleste) som du ikke ved noget om, det gør det noget mere overskueligt og interessant for andre, at læse og debattere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2006 Sig mig lige engang er du ramt af en gal sygdom der indebærer at du skal kommentere alle indlæg med din åbenlyse mangel på indsigt og trang til at ytre dig om alt? Hold dig dog væk fra emner (de fleste) som du ikke ved noget om, det gør det noget mere overskueligt og interessant for andre, at læse og debattere. Rolig nu, dér... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PeterN 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2006 Overvej iøvrigt om du har brug for at beskytte virksomhedsnavnet, eller det er ligegyldigt for dig. Det koster også penge. Overvej dernæst om du, på en sådan konstruktion, overhovedet har behov for en revisor. Dine omkostninger og indtægter vil jo formentlig ligge på ganske få bilag - fradragsreglerne findes på www.skatteverket.se. Husk at en god revisor koster jo hvad han er værd og din bogføring må være til at overskue. Folk der har forstand på rigtig svære selskabskonstruktioner koster iøvrigt rigtig meget:-) Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites