hr.w 10 Anmeld indhold Skrevet January 16, 2006 Goddaw forum. Jeg selv og min hustru er endnu ikke flyttet til Sverige, men kigger MEGET i øjeblikket. Derfor surfer jeg lidt rundt - og dette forum er umiddelbart det mest aktive. Vi har kigget flere steder, men overvejer seriøst Lund som fremtidig base. Er der andre fra Lund - eller nogle der vil give deres besyv med om optimale steder at bo ?? (Og jo - jeg surfer lige nu rundt, så hvis der er tidligere tråde om dette emne modtager jeg gerne links) mvh Jørgen Wassmann Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 (Og jo - jeg surfer lige nu rundt, så hvis der er tidligere tråde om dette emne modtager jeg gerne links) mvh Jørgen Wassmann Der er nu ingen grund til at poste det samme emne i flere tråde. Søge funktionen ville sikkert kunne hjælpe dig til at se om der er andre tråde om dette emne. Lund kan jeg ikke guide dig i. Men det optimale område for dig om din kone er svært at sige. De råd du kan få er nok mere generelle om hvad "resten" gerne vil have. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Tak brizz.. Jamen mht. min bedre halvdel; hun er selvstændig, og vil fortsætte hermed - med de kunder hun nu engang har i DK. Eneste krav fra hendes side er 2MB ADSL som minimum. Ja og så ved jeg faktisk ikke rigtig - hvordan skal man gøre med hendes danske mobilnummer ?? skal man fortsætte med det - eller starte med et nyt svensk nummer - eller noget tredje ?? Alle gode ideer modtages gerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Lund er en dejlig by, men tror sgu snart det er Sveriges dyreste by.... :( Du kan få 1Gbit, hvis du bor de rigtige steder i Lund. Mange ting i byen er langt foran resten i Sverige mht teknologi osv. Mht mobilnumre, så er min kone og jeg også selvstændige begge to. Vi har både dansk og svensk mobilnummer. Desuden har vi også dansk nummer via IP telefoni. Når vi kører over broen, slukker vi vores danske tlf og så omstiller den automatisk til det svenske nummer.... Så koster det ingenting at du bliver ringet op... :) Er vi hjemme, så omstiller vi telefonerne til vores danske IP nummer, således at folk der ringer ikke skal betale takst til Sverige...;) Er der mere, så spørger du bare!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 M.h.t. mobil nummer, prøv at få fat i en 3 mobil. Kan bruges både i DK og SE, til samme takst, sålænge man er indenfor deres net. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Lund er en dejlig by, men tror sgu snart det er Sveriges dyreste by.... :( Du kan få 1Gbit, hvis du bor de rigtige steder i Lund. Mange ting i byen er langt foran resten i Sverige mht teknologi osv. Mht mobilnumre, så er min kone og jeg også selvstændige begge to. Vi har både dansk og svensk mobilnummer. Desuden har vi også dansk nummer via IP telefoni. Når vi kører over broen, slukker vi vores danske tlf og så omstiller den automatisk til det svenske nummer.... Så koster det ingenting at du bliver ringet op... :) Er vi hjemme, så omstiller vi telefonerne til vores danske IP nummer, således at folk der ringer ikke skal betale takst til Sverige...;) Er der mere, så spørger du bare!! Det lyder lidt for godt til at være sandt!!! jeg tror sq ikke på at det ikke koster dig noget at du omstiller din mobil til et svensk nummer! Du betaler da for viderestillingen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Nej Thomas.... Det gør jeg ikke.... Når du omstiller ALLE opkald uden at den skal roame efter tlf først, så betaler man ikke.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Nej Thomas.... Det gør jeg ikke.... Når du omstiller ALLE opkald uden at den skal roame efter tlf først' date=' så betaler man ikke....[/quote'] Hej Brian, Nu spørger jeg nok temmeligt dumt - men således må det så være... Jeg bliver bare meget nysgerrig i hvorledes I kører jeres firmaer telefonisk. Betyder det at I har 2 telefoner hver (en svensk og en dansk eller...?). Kæresten og jeg går lige nu og kigger på hvordan vi bedst løser problemet med danske kunder som ringer til dansk nummer mens vi er i Sverige. Vi har kigget på 3 og så vidt vi kan gennemskue er det en god deal... eller? Hvad er det nu lige I gør? På forhånd tak :) Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 .... også herfra Hej til Brian. Lad os hører - det er jo guld, det der !!!! 3 løsningen er ellers også den, der er tættest på i mine øjne - men det lyder jo ganske genialt med bare at kunne slukke - kræver det så det er fx. TDC i Danmark og noget specielt i Sverige eller hvad ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Jamen... Her er setup'et. Vi har 2 danske mobilnumre... ét til hvert firma. Så har vi 2 svenske mobilnumre. Når vi kører over broen omstiller vi vores tlf til de svenske numre... Det kræver naturligvis 4 telefoner. 2 til de danske numre og 2 til de svenske.... Hvis vi er hjemme, bliver de omstillet til vores danske IP tlf nummer vi har hos Redspot.dk. Så ringer folk til lokaltakst og ikke til udlandstakst.... Håber det kunne bruges.... Jeg er ikke så meget for 3. Så jeg vil hellere bare ha' 2 tlf.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Tak Brian! Det er absolut noget jeg lige må fremlægge for herren herhjemme :) Smil, Winnie Og forresten også hej til dig hr. w... vi deler jo det smukke bogstav W ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Husk det kræver 2 tlf til hver.... En smule mere omstændeligt end 3, men så skal du ikke tænke over hvilket net du er på.... Det er den løsning der virker bedst for os, som det er lige nu.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Hej Brian, Jeg vil forsøge at huske ;) Det er super godt at høre hvordan I gør det - så er der ihvertfald noget at overveje. Specielt fordi det ikke ser ud som om at 3 (correct me if I'm wrong) dækker i f.eks. USA (hvilket er lidt kikset da min kæreste rejser derover med jævne mellemrum). Tak igen :) Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2006 Med hensyn til 3 er vi ganske godt tilfredse - det fungerer fint og de holder hvad de lover med hensyn til samme pris både i DK og SE. Vigtigt er et dog at tegne et abonnement i det land hvor du oftest ringer til/bliver ringet op fra. Bor man i SE og skal ringe mest med danske numre kræver det noget familie eller andet der kan tegne abonnementet da de ikke vil tegne abonnement når man bor i udlandet. Deres service har vi indtil videre (8 mdr) oplevet som ganske fin, og de har nu endelig fået en abonnementsform hvor det faste beløb man indbetaler til abonnement'et kan bruges til alt - og ikke kun tale (dvs man kan også sende SMS, købe andre services hos dem osv for det faste månedsbeløb). Mht til 3 i USA - se her http://www.3.dk/templates/PageIframe.aspx?id=3900 og vælg USA. De roamer på T-Mobile, AT&T, Cingular Wireless. Og nej - jeg er ikke provisionslønnet hos 3 ;) Men syntes blot løsningen om samme takst både i DK og SE er en rigtig god løsning! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Mht til 3 i USA - se her http://www.3.dk/templates/PageIframe.aspx?id=3900 og vælg USA. De roamer på T-Mobile, AT&T, Cingular Wireless. Og nej - jeg er ikke provisionslønnet hos 3 ;) Men syntes blot løsningen om samme takst både i DK og SE er en rigtig god løsning! Hej Lars, Tak for linket - det havde vi ikke set. Jeg synes at 3 virker særdeles konkurrence dygtige når det kommer til priser. 12 kr i minuttet fra USA fremfor hele 18.75 som vi "åbenbart" betaler nu hos Sonofon - det kan man da kalde en forskel... Jeg kan også lide idéen om 0-på-3. Det er blot om at gennemskue det hele inden beslutningen tages :) Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Hr W. Vi bor i Lund og har boet her siden sommeren 2002 så lidt kender vi da til byen, faktisk så bliver dette nok en lille kärlighedserkläring til vor by Lund. Lund er en pragtfuld by der faktisk har alt men frem for alt er det en by med et stort pulserende liv, der dog aftager lidt i sommermånederne, hvor de studerende er väk. Livet kommer ved at der er nästen 30.000 studerende på universitetet hver år, dertil kommer lidt mere end 15.000 ansatte samme sted. Erhvervslivet er også präget af höjteknologi blandt andet forskerparken Ideon det sted der udkläkker flest innovative firmaer i Sverige (det irriterer Stockholmerne meget). Grundet alle ovennävnte sturenter er det et mangefold af kulturaktiviteter i byen hele tiden. Hvert efterår starter der studenter fra mere end 150 forskellige nationer, så det er et multisamfund men i akademisk retning. Vi Lundaboere bor her med stolthed da det er en by med en enorm historie, for eksempel så blev Lund valgt af Hanover biskoppen til at blive det förste bispesäde i Norden, fordi den var mest hellig med sine 25 kirker inden for 1½ kvadratkilometer!!. Biskoppen i Lund lavede senere så et bispesäde i Roskilde samt i Trondheim. Biskoppen i Roskilde var så senere den der stiftede havnepladsen Kjöpenhamn, men det er jo et nyere fänomen. Medens at jeg skriver dette kaster jeg lige et blik over mod Köbenhavn der er frost diset så jeg kan ikke se så langt i dag, men sidst det var klart kan jeg huske at den by da ser meget pän ud i betragtning af at den er nyere end vores by her. (Supermule har set vores udsigt) Tilbage igen, da Domkirken i Lund skulle bygges så var der 2 konkurrerende arkitekter der ville lave den, den ene vandt og det er det der er der i dag (med lidt modifikationer). Men taberen ville ikke lade sig slå ud han ville se sin kirke opfört og det blev den, og det er i dag Ribe domkirke. Lund er den by i Sverige der har den störste stigning pr. km. I syd er der lavt og i nord ligger byen höjt, jeg bor selv i Nord på 4. sal med udsigt over hele öresund, fra Malmö og op nordover ud over den skånske slette, det er flot og fedt at se når vi sidder og griller på teressen. Men men i jorden ligger også flere dramaer blandt andet i 1676, slaget ved lund, hvor danskerne fik täv, faktisk er der faldet over 5.000 danske soldater i dette område, så det er lidt af en dansker gravplads, men sådan er der så meget. Ja man bliver opslugt af byen men der er mange gode naboer her, der er en enorm masse Doktorander så der er mange interesser der kan diskuteres. Lund er en Akademisk by til forskel fra vor naboby värftarbejderbyen Malmö hvor mange en underbetalt arbejder har måttet gå sulten i seng i gamle dage. Mamlö er dog ved at rejse sig nu men der der er et stykke vej endnu för den har samme charme, kultur og tilträkning som Lund. Ja jeg er vild med Lund og historierne kan du selv läse mere om på http://www.ts.skane.se/ Kolde fakta er at der er 50 minutters körsel i bil til rådhuspladsen i Köbenhavn. Håber at det hjalp lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Ja der er ikke noget bedre end at kunne se horisonten når man står på balkongen..... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elpedro 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Jvf Supermules ret lækre løsning, lige et (sikkert) dumt spørgsmål: - Når nogen ringer til den slukkede danske og viderestilles til den svenske, hvem betaler så for udenlandsopkaldet? Hvis personen der ringer gør det, kan man jo pludselig risikere at betale takst til Nigeria hvis nogen laver det samme trik og viderestiller til Afrika ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Det er den der ringer op der betaler.... Når man omstiller ALLE opkald, så roamer tlf ikke... Og ja, omstiller man til Afrika, så er det sur røv..... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Virker lidt underligt.. Normalt når man ringer til en mobiltelefon er man altid sikker på kun at betale almindelig takst til mobiltelefoner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Nej Mikkel. Ikke når du vælger at omstille ALLE opkald.... Så roamer tlf ikke.... Så viderestiller den bare. Det gøres af operatøren... Vi bruger det også når vi er i frankrig. Så køber vi et taletidskort og omstiller til det nr... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2006 Jamen du har da helt sikkert ret, det virker bare ulogisk på mig. Som eksemplet var, så ville det da være superærgeligt med en viderestilling til et eller andet afrikansk land eller lignende, når man bare ringer til et dansk mobilnummer og så få en regning på 100-vis af kroner.. det burde bare ikke ske. Nej Mikkel. Ikke når du vælger at omstille ALLE opkald.... Så roamer tlf ikke.... Så viderestiller den bare. Det gøres af operatøren... Vi bruger det også når vi er i frankrig. Så køber vi et taletidskort og omstiller til det nr... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 Ellers er svenske Vodafone måske en mulighed, de har samme pris på opkald, både i sevrige, og ved roaming. Mener det er 69 SEK øre i minuttet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 Ellers er svenske Vodafone måske en mulighed' date=' de har samme pris på opkald, både i sevrige, og ved roaming. Mener det er 69 SEK øre i minuttet[/quote']Det lyder bestemt forkert. Har du et link? Vodafone er normalt tudsedyr... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2006 Det lyder bestemt forkert. Har du et link? Vodafone er normalt tudsedyr... Og værsgo: http://www.vodafone.se/110.jsp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites