Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2007 Nej I er ikke enige. Det der står i pjecen er, at arbejdsgiveren kan trække momsen når medarbejderen samtidig yder en egenbetaling. Hvis din arbejdsgiver eksempelvis betaler din brobizz på kr. 2.000 kan virksomheden trække kr. 400 i moms og dermed bliver nettoudgiften for virksomheden kr. 1.600. For at du kan godtgøre virksomheden udgiften skal du betale kr. 2.000 til virksomheden, da der skal betales moms af egenbetalingen (kr. 400 i salgsmoms). Dermed bliver nettoudgiften for virksomheden kr. 0. Hvis du kun betaler kr. 1.600, får virksomheden ikke dækket udgifterne til brobizz pga. momsen. Hvis du har en smart løsning på ovenstående hører jeg gerne om den Jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert - men min arbejdsgiver må jo på et eller andet tidspunkt, have undersøgt 'lovligheden' af den benyttede praksis. Men den aftale jeg har fået med min arbejdsgiver vedr. betaling af brobizz, er baseret på samme type aftale jeg tidligere havde med min ADSL aftale (før den nuværende TDC administreret, og før medarbejderbredbånd) - da jeg boede i DK. Den moms som min arbejdsgiver får tilbage - sender de videre tilbage til fx mig. Dvs. at mit månedlige beløb er fratrukket momsen - i forskud. En alternativ løsning kunne jo være at jeg betalte det fulde beløb hver måned, og én gang om året fik momsen retur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2007 Den moms som min arbejdsgiver får tilbage - sender de videre tilbage til fx mig. Dvs. at mit månedlige beløb er fratrukket momsen - i forskud. En alternativ løsning kunne jo være at jeg betalte det fulde beløb hver måned, og én gang om året fik momsen retur. Rene, er det så svært at fatte, at du som almindelig lønmodtager normalt IKKE kan få fradrag i momsen. Desuden kan bredbånd og brobizz ikke sammenlignes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2008 Opsamling Hej. Har læst alle gamle indlæg vedr. arbejdsgiver betalt brobizz. Jeg vil høre om der er nogle der kan opsumerer vedr. nedenstående. 1: Er bruttolønnedgangen den gennemsnitlige udgift til brobizz inkl. eller ekskl. moms. ? 2: Hvad hvis det forventede forbrug ikke holder stik. + / - pr. år. ? 3: Skal ordningen starte pr. 1 Januar i et år eller kan den starte over hele året. ? På forhånd tak. for hjælpen. Mvh Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Hej. Har læst alle gamle indlæg vedr. arbejdsgiver betalt brobizz. Jeg vil høre om der er nogle der kan opsumerer vedr. nedenstående. 1: Er bruttolønnedgangen den gennemsnitlige udgift til brobizz inkl. eller ekskl. moms. ? 2: Hvad hvis det forventede forbrug ikke holder stik. + / - pr. år. ? 3: Skal ordningen starte pr. 1 Januar i et år eller kan den starte over hele året. ? På forhånd tak. for hjælpen. Mvh Tim 1: Ved jeg ikke - godt spørgsmål!! 2: Du må aftale med din arbejdsgiver hvad I gør med hensyn til regulering 3: Min ordning starter 1. marts 08 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites