Jump to content
Guest Laura

Til läge i sverige

Recommended Posts

Guest Laura

Hej, er der nogle der kan fortälle mig hvordan det svenske system fungere. Altså når man skal til lägen, så skal man jo betale for at blive undersögt. Men hvad så når man bliver närmere undersögt, altså röngen osv. skal man så også betale for det? Og hvis man er under behandling, skal man så betale hver gang man tager til lägen?' Hva så hvis man bliver henvist til en specialläge, skal man så betale igen? Håber der er nogle der kan forklare mig det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Laura
du betaler for hver konsultation. Det er besparende for staten ;)
Skal lige väre sikker på t jeg har forstået det rigtigt, altså jeg skal bare betale de 100-300 kr. for hver gang jeg tager til lägen, og slet ikke andet eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Skal lige väre sikker på t jeg har forstået det rigtigt' date=' altså jeg skal bare betale de 100-300 kr. for hver gang jeg tager til lägen, og slet ikke andet eller hvad?[/quote'] Ja såvidt som jeg har forstået og gjort så betaler man ved hver konsultation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så et max for hvor meget du skal betale på årsbasis, som jeg ikke lige husker - men du får sådan et kort første gang. Hvis du betaler AM-bidrag i Danmark har du ret til dansk lægehjælp, du skal have et sygesikringsbevis fra din fraflytningskommune.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er ihvertfald også sådan jeg har forstået det. Men hvis ens danske gule gränsegänger sygesikringskort stadig er gyldig, kan man i princippet stadig benytte sig af det, selvom man ikke arbejder i dk?
Dét kort har ingen funktion i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstod også på min fraflytter kommune at det KUN gælder i danmark' date=' og vist indenfor arbejdstid, den sidste del tror jeg dog hun selv misforstod, hehe...[/quote']Alle andre EØS-aftale-steder* end Sverige, jeps. Dét med arbejdstiden er en and. Sig hun skal drikke mindre kaffe i arbejdstiden ;) (*EØS (Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde) er betegnelsen for den samarbejdsaftale, som er indgået mellem alle EU-landene samt Norge, Island og Liechtenstein.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites