Jump to content
Gio

Tvungen registrering for at poste indlæg på Sunddebatten?

Recommended Posts

Det er da en komplet tåbelig afstemning - sorry Der fares frem med et påstand om at bare vi kræver registrering for at kunne poste så forsvinder alle problemerne. Det er da årets indtil videre største naivitet (jaja - vi er kun halvvejs i januar *gg*)
Allerede i dine første fem linier er du forkert på den. Vi har ikke påstået at "alle" problemer forsvinder - men derimod at vi har en mulighed for at banne en bruger (på brugenavn samt ip) - og siden du laver sådan noget plader med afstemningen, så kunne vi jo passende afprøve det på dig!? Sikke noget barnligt pladder at lave - og det er endda en underdrivelse. Vi er nogle herinde der trives fint med dét en registreret bruger kan - og vi behøver ikke udnytte systemet for at få vores mening igennem. At du så skal være på tværs, er jo desværre ikke noget nyt. Det er ikke den dybe tallerken vi prøver at opfinde igen - men derimod en måde til at få en god holdeplads i det vi forsøger at gøre med sunddebatten. Hvad forventer du at opnå? En ny sut? Dine meninger er ikke alt-vægtige. Men vil du være en del af en saglig debat, så må du fandme opføre dig ordentligt! Nej...jeg kan ikke afrette afstemningen igen. Jeg er kun almindelig moderator, og har ikke adgang til den del. Måske Steen kan - jeg ved det ikke. Hvorom alting ér, så afføder din karlsmart-facon ekstra arbejde. Hvad er formålet med dét? - set i lyset af hvad det er vi forsøger at opnå herinde. Unødvendigt...må bestemt være ordet der dækker den stemning du pisker op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er flere ting i det jeg ikke kan li' et krav om registrering vil stoppe nogle mennesker i at poste spørgsmål eller kommentarer. Så kan man så argumentere frem og tilbage, om dette så er et tab for dette forum. Min personlige mening er, at jeg hellere vil have at der skal fjernes 10 spam indlæg, end at risikere at tabe et godt indlæg. Min mening. registreringen stopper ikke tåbelige/ligegyldige kommentarer - hvilket vi jo kan se nu, da flertallet af disse foretages af registrerede brugere. Jeg kan acceptere tvang hvis det er nødvendigt og der ikke er andre muligheder for at løse problemerne. Til gengæld kan jeg ikke acceptere unødig tvang, hvilket dette er efter min overbevisning. Jeg har endnu ikke set et argument der taler for tvungen registrering. Selv registrerede brugere kan poste spam og ondsindet kode, og det gør det ikke lettere at spore dem bare fordi de er registrerede. (og vi har da ikke haft nogle af de problemer endnu ?!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk megen lidenskab folk kan investere i at lægge hindringer i vejen for et par stykker, der lige vil stille et spørgsmål i forbifarten. Fis af! Kun for medlemmer! Det er sådan vi vil have det. Egentlige argumenter er det småt med - det er mere en ureflekteret fornemmelse af, at man får orden i tingene ved at registrere folk og stopper alle onde ting, der kan ramme i fremtiden. Lidt som ude i det rigtige samfund uden sammenligning i øvrigt. Hvis man skriver et indlæg som gæst, så er det jo netop fordi, man er det: Gæst. Måske stiller man et spørgsmål, får et svar (eller får ikke noget svar) og vender aldrig tilbage. Hvorfor skulle man så stå som "medlem" på den baggrund? Nogle gæster sætter navn under, mens andre er lige så anonyme som hovedparten af de registrerede, der gemmer sig bag kryptiske dæknavne og avatarer. De registrerede er mest useriøse. Det er ikke den lejlighedsvise gæst, der bryder skrevne og uskrevne regler og bidrager negativt til stemningen. Se nu bare hvordan det fyger med sand i sandkassen - og ikke en eneste gæst. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er nogle herinde der trives fint med dét en registreret bruger kan - og vi behøver ikke udnytte systemet for at få vores mening igennem. At du så skal være på tværs' date=' er jo desværre ikke noget nyt.[/quote'] Der er også flere herinde der trives fint med dét en gæst kan. Hvis det havde været min mening at påvirke selve afstemningen, og udnytte systemet, er jeg ret sikker på at jeg havde oprettet brugerne så de ikke var så let genkendelige - og jeg var helt sikkert ikke stoppet på 20 ;-). Jeg har dyb respekt for at i ikke prøver at opfinde en dyb tallerken, og at i ligesom mig forsøger at gøre sunddebaten et godt sted. At du så igen vælger at definere mit input, som et forsøg på at være på tværs kan jeg så kun beklage. Sutten må du gerne beholde, alt hvad jeg ville opnå var at gøre folk opmærksomme på at den tvungne registrering ikke sætter en stopper for dem som vil. Det er der flere som åbenbart ikke var klar over. Og når i til slut sammenligner stemmerne afgivet af de registrerede brugere, så kan vi nok alle overskue at trække 20 fra nej siden. Ikke at nogen af os tror det gør den store forskel på resultatet. Unødvendigt mener jeg ikke det var, tilgengæld tror jeg nok at din eskalering til 'op pisket stemning' er lidt overdrevent.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jammen så står sunddebatten med det problem mange firmaer står med idag. En IT strategi, :scared: eller bare for debatten et regelsæt, for bruger og coadmins. Det er da fint med coadmins der hænger i baggrunden, men de MÅ sgu være lidt mere offensive. Kongstanken om et åbent forum hvor alle er glade er jo meget godt, men vi mennesker er bare ikke bygget til mentalt at håndtere sådan noget. Jeg kan simpelthen ikke se problemet i at registrere sig som bruger. Vil man ind og hilse på går man jo bare ind, det koster ikke noget. Jeg syntes bare det giver en aura af, at en siteadmin og hans coadmins på en eller anden måde kører det hele lidt mere seriøst. Ellers minder det lidt mere om en stor tagwall.... Persson: Jeg forstår godt hvad du prøver at sige, men jeg kan ud af besvarelserne læse det var uheldigt formuleret. Hvad faen... det skrevne ord er jo ret meget hårdere end det talte. Men du får ikke 100% ret alligevel. Nu er det en principsag :D Ej honest den der med at registrere sig så mange gange og stemme derudad... hvad faen sidder du og laver mand? Hvad gør man så? Jeg skal ikke fortælle Steen hvordan man gør, men jeg kunne foreslå noget jeg så virkede. * Lidt i stil med mrode så jeg et svensk site der var ved at komme ud på et skråplan med 3.000 brugere der postede uden hovede eller hale. * Derfor lagde de hårdt ud med flere co admins. * Alle brugere skulle registreres. * Klare regler for kommercielle interesser, KUN nede i en speciel tråd. (Altså ikke nogen reklamer midt i hus/bil/båd debatten eks.) "Tree strikes and you are out" politik. * Der vil altid være spam, der vil altid komme åndsvage kommentarer... men man behøver ikek acceptere det. * Personligheder af negativ art brugerne imellem... warning + slet... * Der er jo masser af tråde til alt det andet sjove og sådan. - Slutteligt skal lige siges det blev ikke et kæft - trit og retnings site, der opstod bare ikke diskussioner der blev ubehagelige. Så slettede admin tråden og folk blev bedt bruge deres emails eller verbal slås et andet sted. Alle havde fået en hyggelig fælles grænse. Blev sitet så kedeligt... nej det blev muligt at gå ind og finde seriøs info på et specifikt emne, uden at skulle bladre igennem massevis af skideligegyldige kommentarer, fra de folk der har 8 x længere tag end deres indlæg fylder. Blev folk ikke kede af at ikke lige måtte poste en dum bemærkning, næh de syntes allesammen selv det var blevet lidt fragmenteret... Blev brugerne så væk...nej overhovedet ikke, men der er jo mange niveauer af mennesketyper. Nogen gør som der bliver sagt, andre skal altid prøve grænser, andre skriver konstant pladder af sig.... og nogle forstår kun et nej, når de får et slag med en hammer. Scanianet minder om en rodet landhandel, forstår godt der bliver spurgt om de samme ting om og om igen. Det her med det hele skal være åh så frit og uden regler ... ødelagde den holdning ikke en hel generation i 70èrne???? coadmins rydder op... for hvor der er mange mennesker bliver der altid lidt rodet..... Når ja forresten:

Det er ikke den lejlighedsvise gæst, der bryder skrevne og uskrevne regler og bidrager negativt til stemningen. Se nu bare hvordan det fyger med sand i sandkassen - og ikke en eneste gæst.
Det beviser ovenstående påstand, havde scanianet haft den politik, havde denne tråd været stoppet nu, med en venlig henstilling og en tråd der blev slettet måske. Det havde alle sikkert respekteret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På det forum jeg tidligere omtalte har vi følgende regler man accepterer når man tilmelder sig:

Det er vigtigt, at du læser og følger disse regler. Ellers risikerer du at din profil og dine debatindlæg bliver slettet. For at kunne bruge en del af LiveForums funktioner (bl.a. debatten), skal du registrere en profil. I denne profil skal du angive et brugernavn, et kodeord og en gyldig e-mail adresse. Alt hvad du skriver i denne profil er offentligt tilgængeligt. Brugernavn og kodeord virker både på debatten og på resten af LiveForum. Kodeordet opbevares forøvrigt i krypteret form - både i database og cookie, og hverken vi eller andre kan derfor læse dit kodeord. Cookies skal være slået til på din computer, for her gemmes oplysningerne om dit brugernavn og kodeord. Registrering # I din profil skal du angive dit rigtige og fulde navn. Helst som brugernavn og alternativt i din signatur. I øvrigt opfordrer vi til, at du udfylder hele din profil. # Det er vigtigt, at du opgiver din rigtige e-mail adresse, og altid holder den up to date i din profil. Hvis du glemmer dit password, vil det blive sendt til din email adresse. Når du skriver indlæg på debatten # Skriv pænt og opfør dig ordentligt. Personlige angreb, skældsord og fornærmelser er ikke tilladt på LiveForum og vil blive slettet. LiveForums redaktion forbeholder sig naturligvis ret til at slette og redigere i alle indlæg. # Hold dig til emnet. Hvis du vil diskutere andre emner end det oprindelige i en tråd så start en ny tråd. Du kan eventuelt poste et indlæg i den oprindelige tråd, hvor du henviser til den nye. # Post kun dit indlæg i ét forum. Prøv at ramme det mest relevante forum. # Med undtagelse af "Køb og salg" er reklamer ikke tilladt på debatten # Lange signaturer (over to linier) frabedes. Det samme gør "avatar billeder", der ikke forestiller dig selv. # Hvis du har spørgsmål, så se under "Hjælp & spørgsmål" inden du spørger på forummet eller i en email. # Ser du andre brugere overtræde disse regler, så send dem en venlig henstilling i en mail eller en PM. Hjælper det ikke, så kontakt moderatoren for det pågældende debatforum. # Reglerne håndhæves af LiveForums moderatorer ud fra deres personlige vurderinger. Klager over disse kan sendes til redaktion@liveforum.dk. Husk at komme med begrundelser og eksempler. God fornøjelse! Diverse oplysninger: LiveForum Debatten giver dig to muligheder for at ændre dine informationer i din profil: 1. Du kan logge på med brugernavn og password og ændre information i din profil. 2. Hvis du har mistet/glemt dit brugernavn/kodeord, så kig på denne side: Glemt brugernavn/kodeord. Hvis dette ikke hjælper, så skriv til denne mailadresse: redaktion@liveforum.dk. Cookies skal være slået til på din computer (det er de som standard), for her gemmes oplysningerne om dit brugernavn og kodeord. Brugernavn/kodeord virker både på debatten og på resten af LiveForum. Kodeordet opbevares forøvrigt i krypteret form - både i database og cookie, og hverken vi eller andre kan derfor læse/misbruge dette kodeord. Hvis du accepterer ovenstående betingelser og regler så tryk "Jeg Accepterer" ellers tryk "Ellers tak" Husk at oprette dig med dit fulde navn! Ellers læs reglerne igen!
Blot til inspiration.. Der er så enkelte under-fora der har mere specifikke regler som moderatorerne for de fora administrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Persson: Jeg forstår godt hvad du prøver at sige, men jeg kan ud af besvarelserne læse det var uheldigt formuleret. Hvad faen... det skrevne ord er jo ret meget hårdere end det talte. Men du får ikke 100% ret alligevel. Nu er det en principsag :D Ej honest den der med at registrere sig så mange gange og stemme derudad... hvad faen sidder du og laver mand?
Jeg vil ikke have 100% ret :rolleye: Hvis en af os kunne have 100% ret, så ville den anden have 100% fejl - dvs en af os ville være en komplet amøbe, og intet kunne være længere fra sandheden. 20 registreringer tog ca 20 minuter - kald det manglende pause skærm. Hvis jeg ville have brugt det til at influere afstemningen havde det selvfølgeligt have taget lidt længere tid, da jeg skulle sprede email adresserne og skiftet ip adresse løbende undervejs. Men ja, det går da imod drastiske midler - jeg havde desværre ikke noget 'Ja til tvungen registrering flag' jeg kunne brænde af på Trianglen. Det må blive en anden dag. Jeg har fuldt ud forståelse for jeres eksempler for store fora med 3000+ brugere der poster spam, sviner hinanden til og generelt ikke kan holde en god tone. Og det uanset om det er et dansk eller svensk forum :) Men jeg mener også at det i denne sag vil være at skyde gråspurve med katapulter. Jeg ved ikke hvor mange brugere der er på sunddebat'en - men jeg tvivler på at det er 3000 (giv mig et par timer, så er vi der nok :tongue2:). Spam, dårlig kode, person forfølgelse (med undtagelse af Flopperman i ny og næ) etc er så godt som ikke eksisterende. Ja, der er indlæg og folk som en gang imellem har brug for en venlig henstilling og sjældent er der en post som bør slettes. Men det er vel ikke noget som ikke kan håndteres med et regelsæt og en sheriff eller to ?! Tilgengæld hælder jeg mere til at sunddebat forbliver det åbne sted, som alle kan komme til og læse (kan alle ja) og evt poste et spørgsmål uden at skulle registrere sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg mener også at det i denne sag vil være at skyde gråspurve med katapulter. Jeg ved ikke hvor mange brugere der er på sunddebat'en - men jeg tvivler på at det er 3000 (giv mig et par timer, så er vi der nok :tongue2:).
:lol: - der er 635 (inkl. alle dine) jf. medlemslisten :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Og så blev folk så stille..... r94.gifJEG SYNTES STADIGT AT... man skal registreres... Fandme`---- Ret dette indlæg hvis du tør Gio... a1411.gifb94.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nej, det syntes jeg stadig ikke :) Der har endnu ikke været et behov for at tvinge folk til at registrere sig. Der har været og er et behov for regler. Det tager mindre end 1 minut at registrere en bruger, og der er intet i den proces der garanterer at det ikke er en temporær spam bruger der oprettes. (se tidligere post til/fra Lady81). Lad dog folk der gerne vil være en del af 'sammenholdet' etc registrere sig. Lad dog folk der ønsker et øget funktionalitet registrere sig. Lad dog spammere se deres poster blive fjernet hurtigt og effektivt når de prøver det Men lad dog folk som ikke ønsker at registrere sig, være i fred og ro. Hvis de en sjælden gang imellem eller bare en enkelt gang har behov for at lave en post - so what ? Det bør de da have mulighed for at gøre uden at skulle tvinges til at registrere sig på endnu et forum.
Mjah.. Det kan der måske være noget om, men så må man jo kigge på den måde folk bliver registreret på. Skal de aktivere deres medlemskab osv. Ellers er der ikke rigtig noget formål i det. Jeg forstår udemærket din pointe med de få gæster som måske lige har et hurtigt spørgsmål til en ting, min pointe er bare at hvis folk gerne vil bidrage til dette debat forum om det er med spørgsmål eller med svar eller generel chat som der jo heldigvis er massere af plads til, så bør man registrere sig. Det har du jo også selv valgt på et givent tidspunkt og det går jeg udfra var med samme formål? Jeg tror ikke og jeg håber ikke sunddebatten mister medlemmer eller folk der kigger forbi, fordi man skal registere sig. Jeg håber måske at flere vælger at tage sig den tid det koster at registrere sig og det er jo heldigvis kun tid det koster. Og hvis nu alt går galt og aktiviteten daler, kan man jo ændre holdning. Men som Thomas var inde på og som du selv er inde på, så er dette ikke nok i sig selv, hvis der ikke følger nogle generelle regler omkring hvad man må poste. Jeg ved godt det er farligt at skrive ord som "må" herinde fordi folk straks farer i flint over nogle måske skulle bestemme noget over andre, men måske var det en ide? Det må det i hvert fald være siden vi har modratorere herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstår udemærket din pointe med de få gæster som måske lige har et hurtigt spørgsmål til en ting, min pointe er bare at hvis folk gerne vil bidrage til dette debat forum om det er med spørgsmål eller med svar eller generel chat som der jo heldigvis er massere af plads til, så bør man registrere sig. Det har du jo også selv valgt på et givent tidspunkt og det går jeg udfra var med samme formål?
Nej, den del baserer sig 100% på en misforståelse. Jeg fik den tåbelige ide at ifbm overgangen til det nye forum, at det var påkrævet at registrere sig. Men lad bare den glide hen i forglemmelsens dal :o Og det er da fint at folk der gerne vil bidrage til debat forumet registrerer sig - det er jo nok den naturlige udvikling hvis man kommer igen og bliver fanget som os andre. Der er åbenlyse fordele for gengangere i at være registreret - ingen tvivl om det !!!! Men for folk der bare skal have svar på et simpelt spørgsmål eller en hurtig kommentar - så er det 'forhindring' på vejen, som for nogle er nok til at de siger nevermind. Nogle her i debatten lægger op til at der skal være en større proces at registrere sig, med aktiverings mail etc.. og andre holder på at det skal være let og hurtigt for at genere folk mindst muligt. Hvis vi holder fast på den lette løsning, så forhindrer den jo (som jeg jo fik bevidst på min naturligt diplomatiske og gennemtænkte metode) ingenting what-so-ever. Hvis det bliver udviklet til en mere gennemgribende ting at registrere sig, så er der nok en del der vil trække på skuldrene og håbe på at ¨'en eller anden' snart stiller det spørgsmål de mangler svar på. Det er så 'let' at råbe på registrering, og kikker man igennem indlæggende indtil videre - så er der en hulens bunke grunde hvorfor folk kunne tænke sig det. Jeg stiller stadig stort spørgsmål ved, om det reelt er i sunddebat'ens bedste at indføre en tvungen registrering - og jeg fastholder stadig mit NEJ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nej, den del baserer sig 100% på en misforståelse. Jeg fik . Det er så 'let' at råbe på registrering, og kikker man igennem indlæggende indtil videre - så er der en hulens bunke grunde hvorfor folk kunne tænke sig det. Jeg stiller stadig stort spørgsmål ved, om det reelt er i sunddebat'ens bedste at indføre en tvungen registrering - og jeg fastholder stadig mit NEJ.
Point taken.. Jeg er nødvendigvis ikke enig, men hvad det ville jo også være kedeligt hvis alle var enige på et debat forum. Jeg vil ikke koge mere suppe på det her for jeg forstår godt din point =) og så må vi se hvad fremtiden bringer om det enten bliver registreret der kommer som krav eller man får lov at poste som altid =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så blev folk så stille..... r94.gifJEG SYNTES STADIGT AT... man skal registreres... Fandme`---- Ret dette indlæg hvis du tør Gio... a1411.gifb94.gif
Hvof´ skulle jeg ikke turde? ;) Men der er ingen grund til det. Der bliver i forvejen talt med store bogstaver i denne her tråd - og jeg ser ikke ovenstående som andet end humor *s*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men for folk der bare skal have svar på et simpelt spørgsmål eller en hurtig kommentar - så er det 'forhindring' på vejen' date=' som for nogle er nok til at de siger nevermind.[/quote']Så er det åbenbart heller ikke så vigtigt for dem, hvis ikke de gider bruge et par minutter på at oprette en bruger. De kan jo, som gæst, se at vi har en masse at byde på. Flaf inkl. Hvis de er seriøse nok, så reg´er de sig - og så kan de, med tiden, blive lige så "kaffeklub-agtige" som vi andre til tider er. :) Og det skal de være velkomne til. Mikkels idé med et regel-setup á la liveforum.dk er bestemt i den rigtige retning, efter min mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det åbenbart heller ikke så vigtigt for dem, hvis ikke de gider bruge et par minutter på at oprette en bruger. De kan jo, som gæst, se at vi har en masse at byde på. Flaf inkl. Hvis de er seriøse nok, så reg´er de sig - og så kan de, med tiden, blive lige så "kaffeklub-agtige" som vi andre til tider er. :) Og det skal de være velkomne til. Mikkels idé med et regel-setup á la liveforum.dk er bestemt i den rigtige retning, efter min mening.
Og så er vi igen fremme ved det centrale spørgsmål, som vi er så dejligt uenige om. Jeg vil hellere risikere at der bliver postet 10 spam beskeder der skal fjernes, end at risikere at debatten mister et godt spørgsmål eller kommentar fordi der er indført tvungen registrering. Du vil hellere risikere at debatten mister et godt spørgsmål/kommentar end at risikere at der potentielt kan postes 10 spam indlæg du kan/skal slette jvnf reglerne :) Regler for debatten er ønskværdige - det forslag får alle mine stemmer hvis det kommer til det :D Jeg tror ikke at der kan koges meget mere øl på denne sok ?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Regler for debatten er ønskværdige - det forslag får alle mine stemmer hvis det kommer til det :D Jeg tror ikke at der kan koges meget mere øl på denne sok ?!
Vi er enige - vi skal have sat et regelsæt op. Og så er den, umiddelbart, ikke længere. Jeg tager en snak med Steen, og hører ham hvordan, hvor meget og hvorledes. Så vender vi tilbage til emnet, når der kommer noget mere håndgribeligt for dagen. NU skal jeg al´så også i opladeren...*ZzzZzZz*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

69 for 14 imod Steen har lagt hovedet lidt i tænkeboks vedr. regel-sæt - og agter også at indføre tvungen registrering for at poste indlæg herinde. Her og nu, så afventer vi Bossens oplæg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...