Gio 23 Anmeld indhold Skrevet January 10, 2006 Efter flere opfordringer, og senest i forbindelse med Trinity´s salgs-tråd, så genopliver vi lidt snakken vedrørende "tvungen registrering for at poste et indlæg". Afstemningen kommer til at køre præcis 7 dage, og er en "open poll", hvilket vil sige at man kan se hvem der har stemt hvad! -- Gio Moderator & skydeskive ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Efter flere opfordringer, og senest i forbindelse med Trinity´s salgs-tråd, så genopliver vi lidt snakken vedrørende "tvungen registrering for at poste et indlæg". Afstemningen kommer til at køre præcis 7 dage, og er en "open poll", hvilket vil sige at man kan se hvem der har stemt hvad! -- Gio Moderator & skydeskive ;) Jeg tror bløbbet om registrering i forbindelse med Trinitys lejlighed var ironisk ment. Det ironiske ligger i, at registrering ikke forhindrer folks salgsobjekter i at blive kommenteret. Jeg synes hellere - eller osse - vi skulle stemme om, hvorvidt irrelevante indlæg skal straffes med håndsafhugning; en straf som den kendte samfundsanalytiker Supermule foreslår indført for lignende brud på ro og orden. :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Jeg tror bløbbet om registrering i forbindelse med Trinitys lejlighed var ironisk ment. Det ironiske ligger i' date=' at registrering ikke forhindrer folks salgsobjekter i at blive kommenteret.[/quote']Det var nu ikke kun kommentaren i tråden der fyldte bægeret. Jeg har fået flere pm´s fra folk om det samme, plus det faktum at emnet jævnligt er til debat. Så der blev udskrevet valg ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Det er vel mest normalt at man skal registrere sig på debatter nu om dage. Så det vil vel väre en god ide. Nu syntes jeg ikke tonen er så slem herinde, men jeg har set rigtig grimme eksempler andre steder hvor der ikke var noget valg. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Det er vel mest normalt at man skal registrere sig på debatter nu om dage. Så det vil vel väre en god ide. Nu syntes jeg ikke tonen er så slem herinde' date=' men jeg har set rigtig grimme eksempler andre steder hvor der ikke var noget valg.[/quote'] Så har vi første argument på banen for tvangsregistrering: Det er mest normalt. Lykken er at være normal. :th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Så har vi første argument på banen for tvangsregistrering: Det er mest normalt. Lykken er at være normal. :th2: Mjah.. Når nu denne tråd ikke kunne være låst.. Det handler jo ikke om at være normal eller ej. Det handler om hvad folk de poster af indlæg. Hvis man skal bruge 2-5 minutter på at registrere sig, så betyder det højst sandsynligt at brugeren har noget på hjertet eller måske har et inderligt ønske om hjælp. Jeg er bestemt ikke fortaler for at man skal bestemme hvad folk skal poste, men jeg er bestemt fortaler for at man gør sig selv det besvær at registrere sig eller tilmelde sig et forum for at finde ud af hvilke eventuelle retningslinier der måtte være. Og i og med det ikke er et krav, så åbner det op for 2 potentielle risici. a) Som Thomas var inde på. Et desideret ønske om at skade forummet og eller ødelægge det i form af "ondsindet" kode. b) Spam .. Nærmere uddybning behøves vel ikke omkring Spam. c) Chikane, måske personrelateret chikane osv. Vi er sikkert alle fortalere for retfærdighed og frihed osv, men der er jo ingen grund til hvorfor folk som gerne vil bidrage til dette forum ikke bør registrere sig. I hvert fald ingen grund jeg lige umiddelbart kan se. Husk ovennævnte elimineres selvfølgelig ikke med tvungen registrering. Men det handler bare om at gøre det besværligt for dem der er useriøse og dermed sikre at debatten forløber smertefrit for dem som er seriøse. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Det bliver en stor sejr for "Ja-siden" :th2: Man skal være registreret for at afgive sin stemme Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 [sNIP] [sNIP] [sNIP] [sNIP] [sNIP] .. Havde ikke noget på hjertet alligevel Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest gæst Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Det bliver en stor sejr for "Ja-siden" :th2: Man skal være registreret for at afgive sin stemme PIS... Jeg ville ellers have været det første nej Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 PIS... Jeg ville ellers have været det første nej så kan du jo bare registrerer dig og stemme nej. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Jeg ser ingen grund til at det skal være muligt at skrive indlæg uden at være registreret. Hvis folk har noget seriøst på hjerte, hvorfor så ikke stå ved det med sit navn? Desuden er det jo stadig nemt at registrere et navn, som ikke kan spores tilbage til en selv, hvis de ønsker det, men også så dejligt nemt at udelukke dem så. Hvilket vil kræve en del ekstra arbejde, hvis nogen skulle ønske at "gemme" sig i en eventuel Flame-war eller lignende. Så klar stemme for registrering. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Der mangler et radikal "måske eller ved ikke" afkrydsningsfelt ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Jeg ser ingen grund til at det skal være muligt at skrive indlæg uden at være registreret. Hvis folk har noget seriøst på hjerte, hvorfor så ikke stå ved det med sit navn? Desuden er det jo stadig nemt at registrere et navn, som ikke kan spores tilbage til en selv, hvis de ønsker det, men også så dejligt nemt at udelukke dem så. Hvilket vil kræve en del ekstra arbejde, hvis nogen skulle ønske at "gemme" sig i en eventuel Flame-war eller lignende. Så klar stemme for registrering. Det er nemlig rigtigt, Trallende Tudse. Og med tvangsregistrering bliver det meget nemmere at afgøre, hvem man egentlig kommunikerer med. Det kan jo være meget afgørende for, hvordan man belægger sine ord, om det er Den Grinende Frø, Den Hikkende Missekat eller Det Hulkende Pindsvin, man henvender sig til. :) v.h. ZAKZAK17 Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Registrering... yes sir! Jeg stemmer for registrering! Jeg har ikke været med på debatten så forfærdelig længe, men jeg føler at registreringen er med til at danne et billede af os som er herinde og det kan jeg godt lide. Jeg mener også det er en god ting at vise den respekt for hinanden, siden det ikke er muligt at hilse med hånden. Og sidst men ikke mindst synes jeg det giver en fornemmelse af at være en del af noget. Vi har jo alle mindst én ting til fælles her - nemlig vor interesse for livet i Sverige. Det synes jeg er kool at stå ved. Smil, Winnie Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Ja ja ja ja og atter ja :th2: :D Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Det er jo under alle omstændigheder muligt at LÆSE uden at være registreret. Ikke lige som hos HH-pendlerne, hvor man ikke kan se nogen information uden at være registreret :thumbdown Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Jammen så er problemet jo heller ikke så stort. Hvorfor så ikke gøre det Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Jeg er moderator på et forum (www.liveforum.dk) med over 3.000 brugere (ikke alle der er lige aktive). Der har tidligere været mere eller mindre anarkistiske forhold, men det er der nu rettet op på. Der er nu krav om at alle bruger deres rigtige navn, enten i signatur eller som brugernavn og ellers bliver deres konto lukket. Det er selvfølgelig en smule fascistoid (stave?), men det har virket. Det er blevet mere sagligt og tingene kører bedre (færre lukkede/låste tråde med off-topic ting mv). Det har selvfølgelig krævet en masse ekstra arbejde i starten da brugerne skulle vænne sig til det og vi gennemgik hele brugerdatabasen, men med nok 20-30 moderatorer udover administratorerne der ejer forummet, blev det gjort. Nu virker det bedre end før og kræver ikke særligt meget arbejde. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Det er da en komplet tåbelig afstemning - sorry Der fares frem med et påstand om at bare vi kræver registrering for at kunne poste så forsvinder alle problemerne. Det er da årets indtil videre største naivitet (jaja - vi er kun halvvejs i januar *gg*) Så længe der ingen krav sættes til registreringen - Hvis alle kan registrere sig, og der ikke er nogen check overhovedet - hvad er så gevinsten ? Debatens største problem er stadig at Der ikke er nogle regler for at poste herinde Hvad er det så i vil opnå ? At der i stedet for gæst eller lign, er koblet en nyoprettet bruger på som forresten kun laver den ene post - og næste gang opretter han bare endnu en bruger ?? Det er da en gevinst for ... øhhh databasen der bliver unødigt større eller den mere seriøst bruger som rent faktisk hedder Jensen - men som ikke kan hedde det, fordi alt fra Jensen og op til Jensen99999 er optaget af tilfældige en gangs spørgsmåls stillere/spammere. Hvad er det der gør, at et spørgsmål stillet af gæst, er dårligere / mindre seriøst / whatever end et spørgsmål stillet af QWERT112 ?? Hvorfor skal jeg eller alle andre tvinges til at gøres til en del af noget ? Det er da al ære værd, at nogle har behov for at danne sig et billede af sig selv og andre herinde - fint gør det dog, men i behøver vel ikke tvinge andre som ikke har det behov/lyst til det ?? Drop den tåbelige debat om at tvinge folk til at registrere sig, og få dog oprettet et regelsæt således at vores gyldne moderator har et udgangspunkt til at fjerne useriøse eller spammende posts. Eller skal vi ikke lige, mens vi er igang, aftale en nyt hemmeligt håndtryk ? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Det har du da ret i Persson, men det er jo en start ikke? Det er klart at man bør lave et regelsæt, men starten er helt klart at tvinge brugere igennem en registreringsprocess hvor man evt skal aktivere sit medlemsskab. Det handler jo ikke om at begrænse brugeren, men bare at eliminere dem der poster ligegyldige spams osv, det kan man jo se på dem der har registreret sig i forvejen.. Hvorfor har man selv valgt at registrere sig i tidernes morgen. Det er rigtigt at en registreret bruger kan poste lige så meget ligegyldigt pis som en gæst og det kan man jo se herinde allerede (ingen nævnt og ingen glemt). Der er jo ingen tvang, hvis folk ikke har noget på hjertet og gerne vil kigge med på sidelinien kan de jo bare lade være med at registrere sig og hvis de ønsker at være en del af debatten, så må man jo registrere sig lige som man må på alle andre forums. Og ja.. regelsæt kan man ikke komme uden om. Min ide med tvungen registrering var jo at man kunne sende regelsættet med i aktiverings e-mailen, på den måde kunne folk danne sig et indtryk. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Undskyld Persson, men er du ikke gået ud af børnehaven endnu. Hvad er meningen med at oprette sig selv 20 gange og derefter så gå ind og stemme. Jeg tror at du har fået din mening igennem, men er dette ikke lidt barnligt? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Undskyld Persson' date=' men er du ikke gået ud af børnehaven endnu. Hvad er meningen med at oprette sig selv 20 gange og derefter så gå ind og stemme. Jeg tror at du har fået din mening igennem, men er dette ikke lidt barnligt?[/quote'] Om det var 5 - 20 eller 500 er vel underordnet. Pointen er vel at enhver som tror at kravet om registrering giver større sikkerhed, overfor dem som har et ønske om at spamme, være destruktiv eller lave dumme kommentarer uden at blive genkendt, nok skal tage den tankegang kraftigt til revurdering. De 20 brugere (og stemmer) vil nok ret hurtigt blive fjernet af Gio eller Steen. Jeg har jo med vilje ikke gjort det store ud af hemmeliggøre dem. Ikke at det er forbudt iforhold til reglerne på sitet eller afstemningen ?! Jeg er ked af at du lige vælger at opfatte det som barnligt - men jeg må omvendt nok konstatere at jeg nok overlever din hårde dom. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Det har du da ret i Persson, men det er jo en start ikke? Nej, det syntes jeg stadig ikke :) Der har endnu ikke været et behov for at tvinge folk til at registrere sig. Der har været og er et behov for regler. Det tager mindre end 1 minut at registrere en bruger, og der er intet i den proces der garanterer at det ikke er en temporær spam bruger der oprettes. (se tidligere post til/fra Lady81). Lad dog folk der gerne vil være en del af 'sammenholdet' etc registrere sig. Lad dog folk der ønsker et øget funktionalitet registrere sig. Lad dog spammere se deres poster blive fjernet hurtigt og effektivt når de prøver det Men lad dog folk som ikke ønsker at registrere sig, være i fred og ro. Hvis de en sjælden gang imellem eller bare en enkelt gang har behov for at lave en post - so what ? Det bør de da have mulighed for at gøre uden at skulle tvinges til at registrere sig på endnu et forum. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Det bliver en stor sejr for "Ja-siden" :th2: Man skal være registreret for at afgive sin stemme Ja, jeg syntes nu også at det er ret modigt at lave en så seriøs afstemning på et så usikkert udfald. Næste gang burde det nok sikres at kun registrerede brugere der starter på G eller T må stemme :th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Nej, det syntes jeg stadig ikke :) Der har endnu ikke været et behov for at tvinge folk til at registrere sig. Der har været og er et behov for regler. Det tager mindre end 1 minut at registrere en bruger, og der er intet i den proces der garanterer at det ikke er en temporær spam bruger der oprettes. (se tidligere post til/fra Lady81). Lad dog folk der gerne vil være en del af 'sammenholdet' etc registrere sig. Lad dog folk der ønsker et øget funktionalitet registrere sig. Lad dog spammere se deres poster blive fjernet hurtigt og effektivt når de prøver det Men lad dog folk som ikke ønsker at registrere sig, være i fred og ro. Hvis de en sjælden gang imellem eller bare en enkelt gang har behov for at lave en post - so what ? Det bør de da have mulighed for at gøre uden at skulle tvinges til at registrere sig på endnu et forum. Når nu det er så nemt at registrere sig på forummet, hvorfor er det så at det er så besværligt at kræve en registrering før man skriver noget? Hvorfor er det du har så meget imod registrering, udover du ikke mener det hjælper? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites