Jump to content
Guest Trinity

Kommentarer til: Total istandsat lejlighed i første række til Øresund

Recommended Posts

Guest jxhab
Fuldstændig enig!! Hvis folk aligevel ikke har tænkt sig købe/ eller slet ikke er interesseret i det man vil sælge!! Hva f.... skriver de så for!! Jeg tror nok mest af nogle af dem du mener, bruger denne side som "kaffeklub"
Helt sikkert og så har folk generelt bare ondt i røven nogen gange og så er der de menensker som føler en trang til at kommentere alles indlæg (nogle mere behjælpelige end andre). Man må tage det sure med det søde, men jeg synes helt klart at Martins approach med at få låst sit indlæg er den rette vej, så slipper han for at høre folks meninger og ligegyldige kommentare omkring ting som slet ikke har med salget at gøre. Og så er det jo fint Gio har flyttet tråden så vi andre kan koge suppe på den =) I øvrigt.. Held og lykke med salget Martin :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var aldrig sket hvis man skulle være registreret for at skrive indlæg herinde.. :rolleye:
Hørt, det bakker jeg op til fulde. Det ville også hjælpe moderatorne lidt. Det med en gæst skriver er noget useriøst uigennemtænkt, og kan stortset ikke anvendes på andre seriøse debatsites som scanianet absolut er blevet. Det dæmmer op for junk som folk ikke gider læse, trådene "taber sporet" og det er iøvrigt en af årsagerne til at jeg tit ikke gider læse ret meget herinde. "Folk" magter simpelthen bare ikke at styre det selv. Fu*k hvor er jeg træt af de der hurtige lynkommentarer overalt, hvissse personer ser det jo som en daglig pligt at lægge en post ind i samtlige tråde en gang om dagen.... uanset indholdets seriøsitet..
ThomasO (og andre): Det kan godt være det er mig der er galt på den (correct me if I'm wrong Persson). Jeg opfattede Persson's kommentar som en joke, da der netop ikke er en eneste ikke-registreret der har kommenteret Trinity's indlæg. Så vidt jeg husker, så har Persson altid været fortaler for at registrering ikke skulle være nødvendigt her på sitet. Og med hans lunefulde humor, ja så tror jeg bare det var en joke. Eller måske er det bare mig, der altid ser det komiske i det tragiske :scared: I øvrigt 100% enig med jer andre i, at registrering bør være obligatorisk for at poste indlæg, men det har vi jo travet rundt i, i 1½ år snart.
Fu*k hvor er jeg træt af de der hurtige lynkommentarer overalt' date= hvissse personer ser det jo som en daglig pligt at lægge en post ind i samtlige tråde en gang om dagen.... uanset indholdets seriøsitet..
Mener du Gio? :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mener du Gio? :laugh:
Du elsker bare at drille...høhø Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg poster meget. Det meste er on-topic, og noget er flaf til "kaffeklubben". Men jeg hygger mig sgu´ herinde. Hvis jeg ikke gjorde dét, så var jeg her heller ikke. Længere er den egentlig ikke :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Bare lige til info....... Så det er slået fast ÈN gang for alle her.... Jeg sagde ikke den var for dyr.... Jeg sammenlignede bare den månedlige ydelse med hvad man kunne få i eget hus... Ikke andet. Så jeres bullshit og rygklappen kan i satme gå et andet sted hen med... Magen til tuderi skal man kigge længe efter.... Set i sammenligningens lys, skulle man måske skrue ambitionerne ned, hvad angår profit og prøve at se en del mere jordnært på det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Bare lige til info....... Så det er slået fast ÈN gang for alle her.... Jeg sagde ikke den var for dyr.... Jeg sammenlignede bare den månedlige ydelse med hvad man kunne få i eget hus... Ikke andet. Så jeres bullshit og rygklappen kan i satme gå et andet sted hen med... Magen til tuderi skal man kigge længe efter.... Set i sammenligningens lys, skulle man måske skrue ambitionerne ned, hvad angår profit og prøve at se en del mere jordnært på det...
Det var nok heller ikke det som var problemet. Jeg tror mere folk blev irriteret over du skulle kommentere et salg som du ikke var interesseret. I jeg ringer heller ikke til sælgeren i den blå avis for at fortælle om noget bedre, billigere, dårligere osv. Hvis folk ønsker at bo i en lejlighed til 2.6 millioner, er det nok fordi de ikke er interesseret i at bo i et hus .. og hvis folk vil bo på ön og med havudsigt, så må man jo betale hvad det koster. Jeg forstår godt folk bliver irritereret, hvis man ønsker at sælge noget skal man da have lov til det og ikke høre på alle mulige kommentare om alternativer og hvad ved jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Polle

Helt ærligt.....enhver boligkøber vil da (forhåbentlig) gøre sammenligninger med andre boliger, så synes det er helt ok at der kommer nogle tal bordet. Mange (danskere) der evt. ønsker at flytte til Sverige har da ret til at vide hvad de ellers kan få for deres penge, medmindre det er hensigten at de netop IKKE skal vide det. Så kan man ikke tåle at der sættes spørgsmål ved ting man sætter til salg i et åbent forum så må man sgu smutte andetsteds hen istedetfor at benytte forum som 'gratis' salgsredskab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasO (og andre): Det kan godt være det er mig der er galt på den (correct me if I'm wrong Persson). Jeg opfattede Persson's kommentar som en joke, da der netop ikke er en eneste ikke-registreret der har kommenteret Trinity's indlæg. Så vidt jeg husker, så har Persson altid været fortaler for at registrering ikke skulle være nødvendigt her på sitet. Og med hans lunefulde humor, ja så tror jeg bare det var en joke.
Bingo - rendyrket ironi og en snert af sarkasme, men kun en snert. Min opfattelse omkring registrering >< ingen registrering på sunddebat, er kun blevet forstærket igennem de sidste mange måneder. Og dette må jo siges at understøtte teorien om at selv registrerede brugere hurtigt kan få fyldt seriøse tråde op, med ligegyldigt og forvirrende spam. Jeg vil da gerne flage lidt for forslaget om at få oprettet nogle regler istedet for hele tiden at ynke omkring 'nødvendigheden' af registreringer. Men godt gennemskuet Toft, det må jo koste en kold fadbamse ved lejlighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt ærligt.....enhver boligkøber vil da (forhåbentlig) gøre sammenligninger med andre boliger, så synes det er helt ok at der kommer nogle tal bordet. Mange (danskere) der evt. ønsker at flytte til Sverige har da ret til at vide hvad de ellers kan få for deres penge, medmindre det er hensigten at de netop IKKE skal vide det. Så kan man ikke tåle at der sættes spørgsmål ved ting man sætter til salg i et åbent forum så må man sgu smutte andetsteds hen istedetfor at benytte forum som 'gratis' salgsredskab
Jeg er enig i at dette er et åbent forum for alle. Da det er meget forskelligt hvad folk kan om økonomi og kan få for deres penge, ser jeg ikke noget forkert i der diskuteres i dette tema. Om der så kommer nogle tal på bordet er vel kun godt, eller? Bare det sker i en ordentlig og neutral tone. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Guest

Køb & Salg er sgu da ikke en diskutionstråd. Den handler om ....... køb & salg. Er man ikke interesseret, så spring det over. Jeg tror aldrig der er nogle der har ændret priser pga. jeres bedrevidende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg er enig i at dette er et åbent forum for alle. Da det er meget forskelligt hvad folk kan om økonomi og kan få for deres penge' date=' ser jeg ikke noget forkert i der diskuteres i dette tema. Om der så kommer nogle tal på bordet er vel kun godt, eller? Bare det sker i en ordentlig og neutral tone. :)[/quote'] Det er jeg ikke enig med dig i. Det betyder jo at hver gang folk sætter noget til salg, om det er en bil eller noget andet, så skal man finde sig i folk sidder og finder prisalternativer og poster i samme tråd. Det holder jo ikke. Tag nu bare f.eks niw som sætter sin BMW til salg. Ville det være rimligt hvis han skulle sidde og finde sig i folk sad og postede billigere alternativer (og dem findes der jo mange af). Som gæsten skrev, hvis man ikke vil købe eller har spørgsmål til det der bliver sat til salg, bør man holde sig fra at kommentere salget. Ja det er jo et frit forum men det er jo tidsspilde for sælger at skulle læse alle mulige kommentare til noget som jo reelt er ret simpelt.. Købt eller Solgt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser intet galt i at kommentere en salgsannonce herinde - under forudsætning at man rent faktisk kan tilføre noget til tråden. Tilgengæld syntes jeg at man bør tænke sig godt om, inden man poster en kommentar. * bringer kommentaren noget givtigt til annoncen for enten sælger eller evt køber ? * en kommentar over hvad man ellers kunne få for pengene er spild af alles tid, sælger er ret ligeglad - og køber ved bedst hvad han/hun/de har lyst til at bruge deres penge på * sammenligninger med andre tilbud er ret farlige, for du sammenligner udfra parametre der oftest ikke er mulige at sidestille, og hvorfor skal lige du være den der diktere hvilke parametre der skal være fokus på ? Omvendt syntes jeg ikke at vi skal til at låse køb/salg trådene.. Men måske kan Steen lave et køb/salg board hvor folk kan sætte deres ting til salg, evt. for et lille beløb ?! (så kan vi måske få lidt mere fart ;-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg ikke enig med dig i. Det betyder jo at hver gang folk sætter noget til salg, om det er en bil eller noget andet, så skal man finde sig i folk sidder og finder prisalternativer og poster i samme tråd. Det holder jo ikke. Tag nu bare f.eks niw som sætter sin BMW til salg. Ville det være rimligt hvis han skulle sidde og finde sig i folk sad og postede billigere alternativer (og dem findes der jo mange af). Som gæsten skrev, hvis man ikke vil købe eller har spørgsmål til det der bliver sat til salg, bør man holde sig fra at kommentere salget. Ja det er jo et frit forum men det er jo tidsspilde for sælger at skulle læse alle mulige kommentare til noget som jo reelt er ret simpelt.. Købt eller Solgt..
Sådan skal det nemlig være, det er uhørt belastende at folk kommer med alle mulige og for det meste negative ting omkring salget. Det må være op til folk selv at undersøge, hvad det koster og hvad de ellers kan få for pengene. Det er kun god skik at komme med spørgsmål vedr. salget... www.vagcars.dk har nogle fine retningslinier hvad det angår man måske kunne bruge. Dem ved jeg at Supermule også kender. Ikke at hænge ham ud, han var bare lige lidt meget fremme i skoene i denne tråd... Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er stadig i noget der hedder Øresundsdebat. Om sælger ikke har lyst til at der kommenteres og debatteres åbent i et frit forum, må han ved oprettelsen af tråden gøre opmærksom på dette. Det er egoistisk at folk selv skal sejle deres egen sø. Alle kan ikke være eksperter på alle områder. Og dette forum er et perfekt sted til at udbrede kendskab/viden og dermed lære. Problemet er nok bare at det kan være svært for alle ikke at blive nærtagende...Og at folk ikke skriver i en "venlig tone". Dette er ja absolut irriterende... :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Vi er stadig i noget der hedder Øresundsdebat. Om sælger ikke har lyst til at der kommenteres og debatteres åbent i et frit forum' date=' må han ved oprettelsen af tråden gøre opmærksom på dette. Det er egoistisk at folk selv skal sejle deres egen sø. Alle kan ikke være eksperter på alle områder. Og dette forum er et perfekt sted til at udbrede kendskab/viden og dermed lære. Problemet er nok bare at det kan være svært for alle ikke at blive nærtagende...Og at folk ikke skriver i en "venlig tone". Dette er ja absolut irriterende... :-)[/quote'] Vi kunne ikke være mere enige. Men det er jo surt at se at noget man sætter til salg bliver gjort til en debatklub. Hvis jeg sælger en blå kasse, så er folk da velkommen til at stille mig spørgsmål om størrelsen osv. Men det er da lidt irriterende hvis jeg skal se alle mulige indlæg i samme tråd om at man kan få en rød kasse til den halve pris eller måske helt utraditionelt en grøn kasse som er dobbelt så stor til samme pris. Ja dette er et debatforum og det synes jeg da at der er massere af, men køb og salgs ting er jo typisk rent lige ud af landevejen og hvis nogen sætter noget til salg så er det jo fordi de gerne vil sælge et produkt de har og derfor kan det jo være både irriterende og ligegyldigt for en der sælger en motorcykel , kan få at vide at man kan købe en bil i stedet eller hvad ved jeg. Det er en hårfin grænse og ja man må jo bare prøve sig frem. Men kunne man ikke bare opsumere det til at hvis man ikke har nogen interesse i at købe det folk har sat til salg, hvorfor så kommentere på det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne jo sagtens have valgt at slette indlæggene fra Martins oprindelige tråd - men det gjorde jeg ikke. Istedet flyttede jeg dem herind, så folk fortsat kunne debattere. Jeg bryder mig ikke om censur - og slet ikke på et debatforum. Men stadig, så skal der være visse simple retningslinier (skrevne som u-skrevne). At Martin sætter sin lejlighed til salg herinde, opfatter jeg som et "godkendt"-stempel. Et tegn på at sunddebatten har muligheder, og til trods for at folk slår sig i tøjret, stadig er et seriøst sted at søge information. Også om der evt. skulle være en lejlighed til salg. Og sådan ser jeg det helst forblive. Lad folk sælge deres ting i fred - stil spørgmål hvis du er interesseret - lad være, hvis du ikke kan bidrage med noget til gavn for sælger. Hvis sælgers produkt er iorden, og prisen er rigtig, ja så skal det nok også blive solgt. Uagtet hvad andre folk mener. Sådan fungerer verden nu engang. Vi kan ikke alle være lige kloge og heldige - men det mindste vi kan forlange af os selv, er at undersøge tilsvarende produkter inden vi køber. Alt andet ville, i min verden, være dumt. Så tro ikke folk ikke ved hvad de kigger på og evt. byder på. De skal nok være om sig. Og hvis de ikke er, så har de lært lektien til næste gang. C´est la vie. Summa summarum: Lad sælger faldbyde sin vare, og eventuel køber stille spørgsmål - i fred. SKAL det diskuteres, så gør det i en anden tråd. Det var så min mening..ja det var så :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites