Jump to content
Mchael Lars Olsen

Höllviken - er der nogen der kender området

Recommended Posts

Hej med jer ... :new: Ja, så fik vi vores bropas og i lørdags var vi (2 x voksne 34 og 40 år samt 3 piger i alderen 3-12) så henne og se på huse og boligområder (påregner at flytte til Juli). Vi synes at Höllviken tilsyneledende virker som et rart sted. (Vi vil gerne bo nær ved vandet = max 5 Km og ikke for langt fra broen) Er der nogen der kender dette område nærmere ?? Spørgsmål ... Bor der mest ældre mennesker eller er der mange par med børn (det vil være godt :-) Er det jeres indtryk at folk er åbne og imødekomne/hjælpsomme overfor tilflyttere. Den der strand der er der, er den en OK badestrand. Ja, det var så det i første omgang. Yderligere kommentarer og erfaringer er yderst velkomne. 1000 tak for et indtil videre ;-) godt forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer ... :new: Ja, så fik vi vores bropas og i lørdags var vi (2 x voksne 34 og 40 år samt 3 piger i alderen 3-12) så henne og se på huse og boligområder (påregner at flytte til Juli). Vi synes at Höllviken tilsyneledende virker som et rart sted. (Vi vil gerne bo nær ved vandet = max 5 Km og ikke for langt fra broen) Er der nogen der kender dette område nærmere ?? Spørgsmål ... Bor der mest ældre mennesker eller er der mange par med børn (det vil være godt :-) Er det jeres indtryk at folk er åbne og imødekomne/hjælpsomme overfor tilflyttere. Den der strand der er der, er den en OK badestrand. Ja, det var så det i første omgang. Yderligere kommentarer og erfaringer er yderst velkomne. 1000 tak for et indtil videre ;-) godt forum.
Det skal blive spændende, hvad i kan finde. Og jeps - Höllviken har fine strande. Et ret besøgt turist-mål i sommersæsonen. http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6llviken Vedr. afstand, så mener www.map24.com at det tager omkring 20 min. fra Falsterbokanalen og til Lernacken (betalingsanlægget). Ca. 26 km.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Er det jeres indtryk at folk er åbne og imødekomne/hjælpsomme overfor tilflyttere.
Jeg kan ikke hjælpe dig med området omkring Höllviken eller andelen af børnefamilier:) Meen omkring hjælpsomhed så har den været helt i top for os. Det gælder såvel bank som mægler og naboer. Næsten alle naboer har stoppet os og hilst os velkommen til. Spurgt interesseret (ikke påtrængende) til hvem vi er, hvorfor vi er flyttet herover og om vi er glade for at bo her. Håber det lykkes for jer. Vi er vildt glade for vores beslutning om at flytte og kan slet ikke forestille os at flytte tilbage til Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

I skal passe lidt på med Höllviken.... På overfladen er det et dejligt sted, men der er HELT dødt i vinterhalvåret. Desuden er mange af husene dernede fugtskadede pga den lave beliggenhed. Grundvandet står cirka 10 cm under jorden...:( Jeg ville kigge en smule længere indei landet, evt. Kämpinge, Räng osv. Jeg vil ikke anbefale at købe noget længere ude end den store rundkørsel ved tanken dernede. Og der lugter MEGET slemt af rådden tang på visse tidspunkter af året....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så et hus med kælder er måske ik' lige sagen ... med mindre man vil have indendørs swimmingpool :) Vi har kigget på noget på samme side som Sandeplanskolan Hvad er HELT dødt ?? Nu var vi der jo i Lørdags og butikkerne havde da åbent og vi så da et par børn, så alle er da ikke væk ;) Stille og roligt er OK, hvis der så er turister om sommeren sker der jo nok lidt der. Råddent tang ja sådan er det jo nogen gange at bo ved vandet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Området er dejligt om sommeren, men absolut ingenting om vinteren... Som sagt ville jeg kigge lidt inde i landet.... Evt i retning fra Höllviken mod Trelleborg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

når Brian siger der er helt dødt, så betyder det helt, helt , heeelt dødt. Generelt er der mere stille i Sverige end i Danmark, og når man kommer væk fra de lidt større byer er der MEGET stille.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer ... Indtil videre tak, for svarene :) ... nu bor vi jo på landet i udkanten af en provinsby, så her er stille i forvejen. Det er OK. Jeg forventer da også at vi, når vi flytter, får en anelse nyere bil :D så kunne vi måske køre derhen hvor der givetvis sker noget ;) Det vi har kigget på ligger der hvor Supermules udemærkede områdeangivelse (og tak for det :)) skær gennem navnet 'Höllviken'.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel ikke mere dødt i Höllviken end i Vellinge, Hököpinge, Tygelsjö og endda Trelleborg og de andre byer som ligger lidt uden for Malmö. Jeg kender ikke standen af boligerne der (mht. grundvandsspejl), men området er okay og badestrandene gode!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nogle venner derude,og de har höj kälder ( dvs at deres 2 börn bor dernede ) og der er ingen vand, eller ikke tang lugt om sommeren.. Man skal et stykke längere ned mod trelleborg för lugten kommer... Ang helt stille... der er da ikke noget så skönt, som når man er i haven og ikke kan höre andet ind fuglesang :):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag är uppvuxen i Falsterbo, och man kan väl jämföra "Näset" (som Höllviken, Ljunghusen och Skanör-Falsterbo kallas) med typ Skagen. Det invaderas på sommaren av turister och sommargäster. Det finns (fanns i varje fall) inga restauranger, eller annat att göra på vintern. Tja, Shakespear är väl öppet förresten? Den stora fördelen är väl att det ligger i Vellinge kommun som har en av landets lägsta kommunskatter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej - vi; kæreste, datter (1,5 år) og steddatter (6 år) bor i Vellinge. Vi er tit forbi Höllviken og det er et skønt sted. Hvis det ikke var for afstanden til broen og priserne (som er en smule højere end længere oppe i Vellinge kommune) så ville vi helt sikkert bo der. Jeg har familie oppe ved Hornbæk og jeg syntes at Höllviken har en snert af det samme. Vildt og smart om sommeren - og stille og tænksomt om vinteren. Der er også lige åbnet en del butikker i centret med ICA´en og flere af dem har åbent om søndagen - så helt "dødt" er der slet ikke. Velkommen hertil :) Linea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i Höllviken på 5 år Hej :laugh: Vi flyttede til Höllviken i 2001 og er meget glade for at bo her. Vi bor i Räng Sand (straks udenfor) i et meget börnevenligt område. Både dagis og skole er godt her og folk er venlige og der er i forvejen mange tilflyttere. Stranden er bare super (1 km fra os) og det tar 25 min. for os at komme til Kastrup. Så vi kan helt sikkert anbefale Höllviken. Mange hilsner Mia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Linea Hvor länge har I boet herovre? Vi bor i Höllviken på 5 år og er glade for det! Mange hilsner Mia[ QUOTE=Linea]Hej - vi; kæreste, datter (1,5 år) og steddatter (6 år) bor i Vellinge. Vi er tit forbi Höllviken og det er et skønt sted. Hvis det ikke var for afstanden til broen og priserne (som er en smule højere end længere oppe i Vellinge kommune) så ville vi helt sikkert bo der. Jeg har familie oppe ved Hornbæk og jeg syntes at Höllviken har en snert af det samme. Vildt og smart om sommeren - og stille og tænksomt om vinteren. Der er også lige åbnet en del butikker i centret med ICA´en og flere af dem har åbent om søndagen - så helt "dødt" er der slet ikke. Velkommen hertil :) Linea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg synes ikke at Höllviken er dödt om vinteren, der er sket meget de sidste par år og stedet er nu mere beboet af helårsboliger. Cafeer og restauranter og butikker er der også flere af nu.....men hvis man vil have "storbyfornemmelsen" så skal man hellere bo i Malmö, helt klart. Vi er superglade for at bo her og synes at her er liv nok! Kh Mia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Miamus, Vi har boet i Sverige siden dec. 2004. Startede på Västra hamnen, indtil vi fandt vores hjem her i Vellinge som vi flyttede til i juni sidste år. Og vi har ikke et minut fortrudt... :love: Hej fra Linea

Hej Linea Hvor länge har I boet herovre? Vi bor i Höllviken på 5 år og er glade for det! Mange hilsner Mia[ QUOTE=Linea]Hej - vi; kæreste, datter (1,5 år) og steddatter (6 år) bor i Vellinge. Vi er tit forbi Höllviken og det er et skønt sted. Hvis det ikke var for afstanden til broen og priserne (som er en smule højere end længere oppe i Vellinge kommune) så ville vi helt sikkert bo der. Jeg har familie oppe ved Hornbæk og jeg syntes at Höllviken har en snert af det samme. Vildt og smart om sommeren - og stille og tænksomt om vinteren. Der er også lige åbnet en del butikker i centret med ICA´en og flere af dem har åbent om søndagen - så helt "dødt" er der slet ikke. Velkommen hertil :) Linea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Höllviken Vi har boet i Höllviken et par aar nu, og er meget glade for det. Jeg synes man faar meget ud af at flytte "forbi rundkörslen" ;-), og i vores enplanshus har vi ikke problemer med fugt (vi kender ingen med saadanne problemer, men vi har heller ikke set mange huse med kälder). Der ER stor forskel paa sommer og vinter - man ser ikke saa meget til naboer etc, om vinteren. Sommeren ER fantastisk, men en gaatur paa stranden om vinteren har ogsaa sin charme. Ja, tang kan lugte, men stranden er perfekt som badestrand. Man skal ikke flytte til Höllviken for at party, men for börnefamilier fungerer det fint (der er f.eks. et udmärket udbud af aktivitetsmuligheder). Der flytter ogsaa rigtigt mange börnefamilier til omraadet, hvilket betyder at Vellinge kommune vil bygge en skole til (i et tiltalende omraade tät ved stranden - det kämper 'pensionisterne' saa imod som om det var et atomkraftvärk der skulle opföres :-( ) Vi har ikke selv erfaring med Sandeplan (vores sön paa 6 aar gaar i börnehaveklasse i St. Hammar skole), men venner med börn i samme alder paa Sandeplan er meget tifredse. Mvh, Leif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Leif Super, at høre fra nogen der bor der :-) Vi var derovre i lørdags, jeg tror der var noget ridestævne eller hvad ... rigtig godt vejr ... og man kan se broen fra nordsiden af halvøen!. Vi er nu sikre på at det skal være i det område og har kontaktet ejendomsmæglere hvor vi har skrevet os på deres interesseliste. Hunden og katten er vaccineret, mødet med banken er sat op, så nu venter vi sådant set bare på huset. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites