Sach 10 Anmeld indhold Skrevet January 5, 2006 Okay dumt spørgsmål. Umiddelbart kan jeg jo ser fra tidligere tråde, at det er dyrt at gå i byen i Malmö, så jeg ville bare lige høre om man skal regne med ca. det dobbelte af hvad man normalt bruger i Kbh? Kan ik lide øl, så jeg må ty til den hårde vare, hvis I f.eks. har en ca. pris på en Long Island Icetea, så jeg kan se, hvor mange penge jeg skal have med i weekenden. Tør ik lige at have kortet med. På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Du hentyder nok til historierne om Palle og Toft´s faste plads på Skeppsbron ;) De havde såmænd brugt de samme penge, hvis det var i København eller en anden større by i DK. Jeg synes ikke det er dyrere at gå i byen herovre. For det meste er der mere end 2cl sprut i en drink (de bruger sjældent målebæger), og så skal du også lige trække 20% af prisen, når du sætter udgiften op imod den tilsvarende danske. Go´ tur! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Dyrer at gå i byen i Malmö, errrh?!? Regn som tommelfingeregel med at bar priserne er det samme som i KBH, men du sparer så 20% i SE pga valuta forskellen. En drink koster måske 90 dkk i KBH, og så koster den så ca. 90 sek i SE. Som Gio nævner, så er det normalt at en drink i SE indeholder 4 cl sprut, og den kan du toppe op til 6 cl for lidt flere kroner. I DK står bartenderne altid og gør sig meget umage for at der ikke kommer en dråbe mere i drinken, ud over hvad du har bestilt (2 eller 4 cl). I SE er det min erfaring at en drink "smager af noget", selv om du bare køber 4 cl udgaven, som lige så ofte indeholder 5 cl, da der ikke altid bruges målebæger. Skal den være med turbo, så får man ligeledes ofte 7 cl, i stedet for 6 cl sprut i drinken. Aldrig har jeg følt mig snydt her i SE, til gengæld er det generelt billigere her, end i KBH :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Jeg har også været i byen et par gange i Helsingborg, der var priserne og mængden man fik også yderst rimelige. Mvh Leon og god tur Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael-R1 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 En flaske sprut + div til at blande med koster typisk mellem 1000 og 1200 sv.kr. her i malmø, men det kan sagtens betale sig + du får godt med opmærksomhed!! I Dk koster den vel mellem 500 og 1000 afhængig af hvor man går ud!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Tak for svarene :th2: Det er jo nogle garvede folk vi har herinde, så det er altid rart med lidt hjælp. Hvem ved måske render vi ind i nogle herinde fra på lørdag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Tak for svarene :th2: Det er jo nogle garvede folk vi har herinde, så det er altid rart med lidt hjælp. Hvem ved måske render vi ind i nogle herinde fra på lørdag? Hvis du sætter en gul lap bag på frakken, hvor der står Sunddebat.com skal nok sige til hvis vi ser dig! ; ) Spøg til side. Jeg synes generelt man møder en del danskere når man går i byen herovre. En enkelt gang mødte jeg tilmed en fuld stodder der, da han hørte min ven og jeg var danskere, begyndt at mumle noget i stil med: mfff, I err danskere? Ssssndddddddddddebat, kender I den? God tur! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Guess who ... Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 En enkelt gang mødte jeg tilmed en fuld stodder der, da han hørte min ven og jeg var danskere, begyndt at mumle noget i stil med: mfff, I err danskere? Ssssndddddddddddebat, kender I den? Det skal I ikke ta' jer af... Gio kan bare ikke tale rent når han er i byen... hehehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 I kan skam nok genkende os, hvis der bliver talt om lufthavnen - men ok der er jo temmelig mange, som arbejder dér. Det er jo en hel minikoloni :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2006 Er der nogen der ved hvor mange lufthavns folk her egentlig er herinde ? Er det hovedsagelig Sas folk ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2006 Er der nogen der ved hvor mange lufthavns folk her egentlig er herinde ? Er det hovedsagelig Sas folk ? Dit spørgsmål burde vel egentlig have sin egen tråd ;) Eftersom der arbejder omkring 22.000 mennesker i CPH, så er det rimelig nærliggende at vi er mange der er flyttet til SE, da man ud over alle de åbenlyse fordele, så også har det meget nemt til og fra arbejde :th2: Personligt er jeg ligeglad med hvem og hvor mange andre herinde fra, der arbejder inden for hegnet, da jeg ikke kender alle de folk alligevel, og sikkert heller ikke kommer til det (i hvert fald ikke på baggrund af at man arbejder i lufthavnen).. Jeg mener, om folk jeg ikke kender arbejder i lufthavnen, det er vist lige så vigtigt for mig, som at vide hvilken stor/dyr bil, folk jeg ikke kender, de kører i. No offence, men det er jo så bare min holdning, sådan skrevet med et smil på læben (i et fiasko forsøg på ikke at virke så pisse arrogant) ;) Nåh, jeg må hen i opladeren, jeg skal desværre på arbejde i morgen tidlig.. Godt der ikke er så langt på arbejde :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2006 Toft, det var ikke for at danne "gruppe" det er bare ofte at det kommer op i forskellige situationer, som denne f.eks. Så bliver man jo bare nysgerrig for der er jo mange kan man fornemme. Og selvfölgelig er det närliggende at der kommer mange derfra. Jeg tänker også på at det egentlig er lidt fjollet at folk arbejder när hinanden og måske ikke ved det. Bilen kunne jo väre gået i stykker en dag og så har man måske behov for at köre sammen. Skal jeg starte en tråd eller vil det väre at gruppere os ? Det behöver jo ikke at väre diskutioner om Airbus kontra Boeing. F.eks ved jeg at der skal en masse mekanikere ud i Sas og det bliver ikke let at finde nyt, hvis det skulle blive nogen herfra kunne det jo blive en hjälp, eller er det for personligt ?? Skyd lös. Jeg ved ikke hvor personligt dette forum skal blive ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites