Jump to content
Merethe

FYI: Svensk for danskere

Recommended Posts

Jeg er netop blevet gjort bekendt med at man planerer at starte et svenskkursus op i uge 6 - fik følgende mail og tænkte at der kunne være andre som er interesseret i at snakke med svenskerne på deres eget sprog :) : För en tid sedan fick vi en förfrågan av dig angående en cirkel i ”Svenska för danskar”. Vi planerar starta va 6 och onsdagar kl. 18.00. Pris 535:- för 20 studietimmar uppdelat på 10 ggr exkl. studiematerial Om du fortfarande är intresserad är du välkommen med din anmälan. Glöm ej att vi behöver även din adress, postnr och telefon. ABF-Malmö Inger Egardsson Tel. 040-352427

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt tænkt! :th2: Det er lige noget for mig (er ved at være flov over at jeg ikke kan forstå min nabo :flov: ) Skal man bare maile til dem om at man gerne vil holdsættes eller vil der komme tilmeldig på deres hjemmeside?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hej Jeg har fulgt det hold sidste år.. (dvs jeg holdt op efter et par gange). Det er skam hyggeligt nok men udbyttet var fra mit synspunkt yderst sparsomt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt et hold "svensk for danskere-nybörjare" på Folkuniversitetet. Jeg synes det var rigtig godt. Selvom jeg måske var mere vant til det svenske sprog i forvejen end de andre, synes jeg nu alligevel, at jeg fik meget ud af det. Jeg kan kun anbefale alle danskere herovre at tage på et sådan kursus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte sjovt nok om, hvad de ville gøre ved, at folk sikkert ikke er på samme niveau og fik at vide at de ville prøve at tilrettelægge undervisningen så den kommer til at passe til alle.... (svært!) Mit eneste alternativ er studieskolen i København, men eftersom det jo ikke kun er for danskere i sverige kunne man forestille sig at folks udgangspunkter/ønsker er endnu mere forskellige end her i SE - bare en tanke... :) Vil desuden hellere gå i mit "nærområde", så man måske kan lære lidt flere mennesker at kende herovre.... Malene: Du skal nok bare sende en mail eller ringe for at komme på holdet. Tror dog også at det senere kommer på deres hjemmeside....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er netop blevet gjort bekendt med at man planerer at starte et svenskkursus op i uge 6 - fik følgende mail og tænkte at der kunne være andre som er interesseret i at snakke med svenskerne på deres eget sprog :) : För en tid sedan fick vi en förfrågan av dig angående en cirkel i ”Svenska för danskar”. Vi planerar starta va 6 och onsdagar kl. 18.00. Pris 535:- för 20 studietimmar uppdelat på 10 ggr exkl. studiematerial Om du fortfarande är intresserad är du välkommen med din anmälan. Glöm ej att vi behöver även din adress, postnr och telefon. ABF-Malmö Inger Egardsson Tel. 040-352427
Hmm. er det så i malmø helsingborg eller ystad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hmm. er det så i malmø helsingborg eller ystad?
Det kursus der nævnes her er i Malmø...eller det vil jeg tro, det er samme kontaktperson som jeg mailede med i sin tid. Det er sådan lidt AOF aftenkursus regi..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Men skal hilse og sige fra en svensker at hvis deres svensk kurser er ligeså dårlige som deres dansk kurser, kan det sq være lige meget:)
Uden af udlevere nogen så er det, så vidt jeg er orienteret samme underviser.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damn det havde jeg sku lige overset;) Men skal hilse og sige fra en svensker at hvis deres svensk kurser er ligeså dårlige som deres dansk kurser, kan det sq være lige meget:)
Jamen...så laver vi da bare vores egne. Endnu en undskyldning for at drikke kaffe, spise kransekage, snakke om biler og gulvlægning. Der skal bare være nogen der tager nogle svenskere med ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen...så laver vi da bare vores egne. Endnu en undskyldning for at drikke kaffe' date=' spise kransekage, snakke om biler og gulvlægning. Der skal bare være nogen der tager nogle svenskere med ;)[/quote'] Så laver vi nogle stiv drinks og så går det hele meget bedre :laugh: Og hvis i er rigtigt flinke så tænder vi op i pejsen :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så laver vi nogle stiv drinks og så går det hele meget bedre :laugh: Og hvis i er rigtigt flinke så tænder vi op i pejsen :scared:
Mimse..for fanden...er jeg en åben bog!!? :th2: Pejsen er fin nok - hvis jeg bare ikke skal sidde klods op af den *g*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites