Gio 23 Anmeld indhold Skrevet December 30, 2005 Ja..simpelt spørgsmål: Hvordan udtales "J" på svensk? Er det (halv-fonetisk skrevet) "ji-i" eller "jår-d"? Jeps - min nummerplade indeholder et J, og havde lidt svært ved at forklare VV-fyren hvilket bogstav jeg mente *g* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Ja og Johan udtales Joan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Ja..simpelt spørgsmål: Hvordan udtales "J" på svensk? Er det (halv-fonetisk skrevet) "ji-i" eller "jår-d"? Jeps - min nummerplade indeholder et J, og havde lidt svært ved at forklare VV-fyren hvilket bogstav jeg mente *g* Hehe.. Intet imod når jeg skal forsøge at udtale mit svenske personnummer der indeholder hele 3 styk 7-taller i de fire sidste cifre!!! *ARGH* Udover at jeg er født i 74.. såeeeehh.. Jeg er sikker på at det er noget DE gør for at drille de imbicile danske tilflyttere der ikke kan finde ud af at udtale 7 uden at knække tungen.. *GG* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 JiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiSjälvklart...det fandt jeg så også ud af på den hårde måde. Lister du lige udtalen på alfabetet, så jeg undgår slige sager i fremtiden ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Hehe.. Intet imod når jeg skal forsøge at udtale mit svenske personnummer der indeholder hele 3 styk 7-taller i de fire sidste cifre!!! *ARGH* Udover at jeg er født i 74.. såeeeehh..Sjovt...syvtaller har jeg ingen problemer med. Selv udtalen af "Kristianstad" er ved at være på plads. Så kom ikke hér... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Jeg tror faktisk kun at det er "R" som der ellers er problemer med.......noget med at man skal udtale det Rrrrr.........altså rulle med tungen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Ja og Johan udtales Joan ja, ja, ja...........it's all fun and game until some one get's a eye poked out Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Det er nok bare mig der er genetisk fejlkonstrueret siden jeg ikke kan sige SJRUV... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Prøv med "hhvchyy" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 *LOL* Tak, så kom hunden luntende for at undersøge nærmere hva' pokker det var jeg havde gang i..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 *LOL* Tak' date=' så kom hunden luntende for at undersøge nærmere hva' pokker det var jeg havde gang i.....[/quote']*ROFL*....jeg kan sgu´ ikke lade være med at kluk-grine hér... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Heh.. Nix! Det var vist mere en dårlig undskyldning for at lokke mig til at give dem mad så kan de mærkeligste ting pludselig tolkes som "er I sultne?"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Hehe Gio, der er også et "J" i nummerpladen på min bil. Heldigvis (for mig) så fik jeg lyttet rigtig godt efter, da den venlige mand på Bilprovningen i sommers fortalte mig hvilken nummerplade min bil havde fået her i SE. Og der er også et "X" i nummerpladen, som nærmest udtales X'a :) Nåh men Johan, da du jo er svensker, er det så bare mig der hører helt forket når det "J" på svensk, ikke lyder som "Jiiiiiiii", men "Jæ-i" ? Sådan lyder det i mine ører, når ham fra Bilprovningen, og en svensk mekaniker har udtalt min nummerplade Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Självklart...det fandt jeg så også ud af på den hårde måde. Lister du lige udtalen på alfabetet, så jeg undgår slige sager i fremtiden ;) Du bruger ikke briller kan jeg forstå Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Hehe Gio, der er også et "J" i nummerpladen på min bil. Heldigvis (for mig) så fik jeg lyttet rigtig godt efter, da den venlige mand på Bilprovningen i sommers fortalte mig hvilken nummerplade min bil havde fået her i SE. Og der er også et "X" i nummerpladen, som nærmest udtales X'a :) Nåh men Johan, da du jo er svensker, er det så bare mig der hører helt forket når det "J" på svensk, ikke lyder som "Jiiiiiiii", men "Jæ-i" ? Sådan lyder det i mine ører, når ham fra Bilprovningen, og en svensk mekaniker har udtalt min nummerplade Det kan godt være, men de gange at jeg har skulle stave mit navn(som jo ikke er et særligt svensk navn) så har Jiiii virket så de har forstået det. Men skal skulle ikke undre mig at den rigtige udtale er mere i nærheden af Jæ-iiiii Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Det kan godt være' date=' men de gange at jeg har skulle stave mit navn(som jo ikke er et særligt svensk navn) :[/quote'] Syntes da ellers Johan er et MEGET normalt svensk navn http://www.scb.se/templates/tableOrChart____31057.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Syntes da ellers Johan er et MEGET normalt svensk navn http://www.scb.se/templates/tableOrChart____31057.asp Miriam: tror Johan brugte lidt ironi før ;) Yrrk! Skal den tabel forstås sådan, at der render 21.474 mænd rundt her i landet der hedder Inge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Miriam: tror Johan brugte lidt ironi før ;) Yrrk! Skal den tabel forstås sådan, at der render 21.474 mænd rundt her i landet der hedder Inge Ja måske men så fangede jeg den bare ikke lige, for hvorfor har han så problemer med at skulle stave til det hele tiden !! Så var det ironi Johan ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Også sjovt med Y,u og o :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Hehe Gio' date=' der er også et "J" i nummerpladen på min bil. Heldigvis (for mig) så fik jeg lyttet rigtig godt efter, da den venlige mand på Bilprovningen i sommers fortalte mig hvilken nummerplade min bil havde fået her i SE. Og der er også et "X" i nummerpladen, som nærmest udtales X'a :)[/quote']Sjovt...så har vi to bogstaver til fælles *wee* Øhh...glasögon..ehh...nej!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Ja måske men så fangede jeg den bare ikke lige, for hvorfor har han så problemer med at skulle stave til det hele tiden !! Så var det ironi Johan ??? Jaaaa det var......... Jeg tror at Johan er en af de mest normale svenske navne...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Også sjovt med Y' date='u og o :D[/quote'] JA! De tre er komplet umulige for en dansker. Ihvertfald undertegnede. Jeg har ellers trænet med en svensk kollega, men lige meget hjælper det. D'oh! Så vidt jeg kan lure, så udtales et svensk "o" som et dansk "u". Det svenske "u" som et dansk "y" og det svenske "y" kan ikke udtales. Godt det ikke bruges ret meget, det bogstav :-P Det tog mig lidt tid at acceptere at Ruuuuuune, blev til Rrrrrryyyyne.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Hehe Gio' date=' der er også et "J" i nummerpladen på min bil. Heldigvis (for mig) så fik jeg lyttet rigtig godt efter, da den venlige mand på Bilprovningen i sommers fortalte mig hvilken nummerplade min bil havde fået her i SE. Og der er også et "X" i nummerpladen, som nærmest udtales X'a :) [/quote'] ...Det samme gör sig gäldende for Z: = Z´a Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 ...Det samme gör sig gäldende for Z: = Z´aKan vi SÅ få listet det alfabet fonetisk!! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites