sohl 10 Anmeld indhold Skrevet December 27, 2005 Vi har netop bestilt ID-kort. Det forudsætter 4 ting. 1) Personbevis Udstedes af skatteverket - bestilles på www.skatteverket.se bliver sendt til den bopæl man er "folkbokförd" på. Bemærk, personbeviset må max være en måned gammelt. 2) Et pasfoto - hovedet skal være lidt på skrå - og et øre skal kunne ses & billedet må ikke være for lyst. 3) "Intyga" - Mindst 1 "troværdig" person, som kan bekræfte "intyga" at man er den man siger at man er. Her kommer så det vanskelige. Den der "intyga" skal være i besiddelse af et SE personbevis!! 4) SEK 300,- Leveringstid forventes at være 3 uger. Da vi ikke kende nogle der allerede var i besiddelse af et SE personbevis, prøvede vi en del krumspring, for at forklare os ud af den. Intet hjalp. Til sidst fandt vi på, at gå tilbage til den bank hvor vi havde oprettet vores bostadslån. Her var der ingen problemer. Prøver du ved SE kasseservice, uden at have en "intyga" med der er i besiddelse af et SE personbevis – kommer du ikke videre. (Du skal have et personbevis hvis du skal i kontakt med det Svenske sundhedsvæsen, i vores tilfælde, fødsel (värdcentralen)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2005 Mærkeligt... jeg har også lige bestilt men skulle kun betale 250 sek.... troede ikke der var forskel på den slags... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2005 Mærkeligt... jeg har også lige bestilt men skulle kun betale 250 sek.... troede ikke der var forskel på den slags...Jeg betalte også 250,- i Nordea. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eingin 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2005 Prisen kommer an på hvor man får den fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2005 Hvad giver ID-kortet, som personbeviset ikke kan bruges til (udover adgang til disco hvis man kun har dun, men er 21) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2005 ID-kortet indeholder billed - det gør dit personbevis ikke. Ergo er ID-kortet gyldig legitimation i bl.a. pengesager. Betaler du eks. med VISA-kort i en butik, så kan de ofte finde på at spørge efter legitimation...og så fremdeles. Med andre ord - det er rart at ha´. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Kan dansk/svensk kørekort ikke bruges i den situation? Er der andre fordele ved dette ID kort? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Ja, man kan få udleveret sine bankforsendelser fra posten. Her er det ikke altid ok med et dansk pas, svensk cpr, lejekontrakt mv. De ville ikke en gang godtage et bevis på, at jeg havde bestilt ID-kort (hvilket tog ca. 4 uger at få leveret) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest guest Anmeld indhold Besvaret January 1, 2006 ang, ID hvis man ikke gider rende rundt med så mange ID etc. kan man bare bytte sit kørekort DK ud med et svensk. det er også EU-kort og fungerer som ID. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Melissa Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Du kan skifte dit danske körekort, ud til en svensk i länsstyrelsen. Ved ikk lige helt hvor de ligger, der ligger ihvertfald en i malmö et eller andet sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2006 Det svenske personnummerbevis? Er det det man får tilsendt efter nogle uger herovre? Perfekt man lige kan få lavet et nyt.. Fik min taske med lånepapirer og det bevis stjålet på hovedbanen og troede jeg skulle igennem en krig for at få det igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ejepsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2006 Hvor skal man gå hen for at få fat i dette id-kort? (ud over Nordea) Jeg var i föreningsbanken i dag for at høre nærmere om at oprette en konto og kvinden bag skranken VILLE se et sådan id-kort (ikke pas eller kørekort) - det var lidt overranskende efter hvad jeg kan forstå andre her på forummet har gjort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 hvorfor så ikke vælge en anden bank der er lidt mere kundeservice mindet? Der bliver bla. nævnt Svenska kassa service som ligger i forskellige storcentre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 Hvor skal man gå hen for at få fat i dette id-kort? (ud over Nordea) Jeg var i föreningsbanken i dag for at høre nærmere om at oprette en konto og kvinden bag skranken VILLE se et sådan id-kort (ikke pas eller kørekort) - det var lidt overranskende efter hvad jeg kan forstå andre her på forummet har gjort.Du kan netop få det lavet i din bank. Jeg havde heller ikke ID-kortet i starten - men valgte at få det på plads senere. Og dét har jeg ikke fortrudt! hvorfor så ikke vælge en anden bank der er lidt mere kundeservice mindet? Der bliver bla. nævnt Svenska kassa service som ligger i forskellige storcentreSvensk Kassaservice og.....service! Hvordan kan du overhovedet sige de to ting i samme sætning!?? *lol* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 Fordelen med at være sammen med en svensk er at ID i banken ikke er et problem :-). Da hun siger god for mig og det er nok...Så banker ligger meget vægt på anbefalinger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 Gio: Det var nu heller ikke sådan ment. SKS var ment som et andet sted man kunne få lavet kortet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites