Jump to content
willerup

Indsats mod fup-adresser gav million-gevinst

Recommended Posts

Guest jxhab
Hvis alle betalte og opførte sig som loven foreskriver' date=' så ville der være en del politifolk, dommere, advokater, SKAT-folk osv. som stod uden arbejde. Ergo en masse flere hoveder at forsørge for staten.[/quote'] Tåbeligt argument.. Mon ikke der er brug for dem andre steder? Det er jo ikke fordi vi mangler arbejdspladser ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Skulle man ikke hellere holde sig til at kalde den danske stat for banditterne! Vi lever til trods under EU´s fri bevægelighed. Når staten vil inkassere gør de det med midler der ikke er lovlige for os almindelige borgere/firmaer. Det er som om at staten har udråbt sig selv til eneherskere, og så har vi andre bare at holde kæft, trit og retning som den ønsker det. Undskyld mig men FUCK staten, lige ret til alle, når det gælder om at kræve sine retmæssige tilgodehavender ind! Hvis staten må stjæle, så må den almindelige borger vel også. Som skrevet i tidligere indlæg "lige for lige"
Men hvad er det lige du definere som dit tilgodehavende.. Du skal jo betale skat og afgifter som alle andre. Eller har du i og med du er flyttet til sverige også givet afkald på de fordele der kommer med omkring sygehusvæsen osv.. Man må forstå at man ikke bare lige sådan med ét kan sænke afgift og skatter. Disse ting er med til at finansiere en masse andre ting. Ja det er uretfærdigt og ja det er irriterende at betale meget i skat, men hvis man vil leve under de forhold som dette indbyder til, så må man betale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tåbeligt argument.. Mon ikke der er brug for dem andre steder? Det er jo ikke fordi vi mangler arbejdspladser ..
Nu var det ment med et glimt i øjet, jeg mener bare at hvis de måske max. 500 der snyder med reg-afgiften betalte, så ville det nok ikke gøre den store forskel i andres afgift...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jxhab: Jeg har eget firma i danmark, som af og til (nu aldrig mere) har handlet med mange forskellige statslige instanser. Når jeg skal have mine penge for udført arbejde eller anden leveret ydelse. Ja så bestemmer de hvor lang kredit tid de skal have, selv om du har haft lavet en aftale om betalingsbetingelser på eks. 14 dage - ja så går der nemt 2 mdr. før man får sit tilgodehavende. Og er jeg så grusom (i deres øjne) at jeg sender dem en rykker med højst tilladte rykkergebyr 80 kr + renter - ja så kan jeg da kigge i telefonbogen efter disse gebyrer, for jeg får dem aldrig nogen sinde. Men kommer du til at skylde dem, så har du pænt værsgod at betale gebyrer på 500-1000 kr. Er det retfærdigt? hvis du mener det, ja så undskyld men så mener jeg du er for blåøjet. Ud over det kender jeg ikke ret mange ud over Told&Skat, politi, udlændingestyrelse, folketingsgrupper og div. andre offentlige instanser. Der hvert år igennem de sidste 4-5 år har villet købe eller leje ydelser for det de selv kalder jydske trædollars (SORTE PENGE) men skulle vi andre lave den slags penge ja så vanker der stor bøder, revisioner osv. Med andre ord bestemmer staten også i mange tilfælde selv hvad de vil give for varen. For hvis du vil have ordren, så har de altså eks. kun 5000 at gøre godt med (af de jydske) Og tro mig jeg tør ikke lade være med at lave en faktura eller opgive det på selvangivelsen. Tænk hvis der sidder en emsig lille krage på kontoret hos instansen der ikke var tilfreds med den leverede vare - ja så har du straks revision (har prøvet det) Tro mig det har intet med afgifter at gøre at jeg er harm på det danske system. Jeg kører stadig i dansk indregistreret bil, med alle dertil hørende afgifter. Jeg betaler den skat jeg skal betale. Men dælme heller ikke mer end nødvendigt. Kommer en udlænding til dk, får opholdstilladelse ja så får de sgu også i hoved og røv af dine og mine skattepenge. Jeg går ind for "arbeit mack frei"! Hverken jeg eller min kone har nogensinde modtaget så meget som en 25 øre fra den danske stat. Jeg prøvede en gang for mange år siden fordi jeg skulle være arbejdsløs i 3 mdr. hvor jeg fik beskeden NEJ. Måske jeg skulle have sagt at jeg lige var immigreret til landet, for så ville den danske omsorg ingen ende tage! Så stop alt godtroendehed om det offentlige, de er mennesker som du og jeg - måske være for de prøver at gøre deres bedrageri lovligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I en stille aftenstund læser jeg denne tråd igennem og undrer mig over: 1. Hvor kommer ordet solidaritet ind? 2. Alle rigtige "svanskere" betaler jo til det danske system - med de fordele, som det giver os "svanskere". 3. Vi har vel alle "rent mel i pose"n - og kan derfor lade det danske skattevæsen passe sit arbejde. 4. En del af os er vel også glade for at vore svenske hustruer giver os et ekstra personfradrag? Det kunne en almindelig dansker få ondt i røven af. 5. Enhver svensker - og også en svansker - kan gå ind og se, hvad naboen tjener, betaler i skat og opgiver som formue. Er det stikkermentalitet, man opfordrer til - eller kommer ordet solidaritet frem igen. 6. Småfusk har altid været danskens varemærke, men i spørgsmålet om den dyre bil kommer vi op i den tungere vægtklasse - og her koster det. Havde Brixtofte f. eks. drukket "Pere Medard", var han sikkert død - men ingen havde haft ondt af det, for prisen var ikke høj. 7. Jeg er helt enig med de, som føler sig mistænkeliggjort, men har man igen "rent mel i posen" - so forget the fuzz!!! 8. Hvad er det lige, afstemningen om primære fordele ved at flytte til Sverige viser? Er det ikke noget med en billig bil?? Det havde det sikkert også været, om man var emigreret til Tyskland, men nu er det så tæt på hovedstaden - og derfor lige direkte i Janteloven. 9. Hvad med en streamer i bagruden med teksten: Undskyld min dyre bil, men jeg arbejder i DK - betaler al min skat til DK - har ingen stemmmeret i DK - men ønsker alle danskere, at de også kan få en billigere bil?? 10. Hvem har vi ondt af?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Til jxhab: Jeg har eget firma i danmark, som af og til (nu aldrig mere) har handlet med mange forskellige statslige instanser. Når jeg skal have mine penge for udført arbejde eller anden leveret ydelse. Ja så bestemmer de hvor lang kredit tid de skal have, selv om du har haft lavet en aftale om betalingsbetingelser på eks. 14 dage - ja så går der nemt 2 mdr. før man får sit tilgodehavende. Og er jeg så grusom (i deres øjne) at jeg sender dem en rykker med højst tilladte rykkergebyr 80 kr + renter - ja så kan jeg da kigge i telefonbogen efter disse gebyrer, for jeg får dem aldrig nogen sinde. Men kommer du til at skylde dem, så har du pænt værsgod at betale gebyrer på 500-1000 kr. Er det retfærdigt? hvis du mener det, ja så undskyld men så mener jeg du er for blåøjet. Ud over det kender jeg ikke ret mange ud over Told&Skat, politi, udlændingestyrelse, folketingsgrupper og div. andre offentlige instanser. Der hvert år igennem de sidste 4-5 år har villet købe eller leje ydelser for det de selv kalder jydske trædollars (SORTE PENGE) men skulle vi andre lave den slags penge ja så vanker der stor bøder, revisioner osv. Med andre ord bestemmer staten også i mange tilfælde selv hvad de vil give for varen. For hvis du vil have ordren, så har de altså eks. kun 5000 at gøre godt med (af de jydske) Og tro mig jeg tør ikke lade være med at lave en faktura eller opgive det på selvangivelsen. Tænk hvis der sidder en emsig lille krage på kontoret hos instansen der ikke var tilfreds med den leverede vare - ja så har du straks revision (har prøvet det) Tro mig det har intet med afgifter at gøre at jeg er harm på det danske system. Jeg kører stadig i dansk indregistreret bil, med alle dertil hørende afgifter. Jeg betaler den skat jeg skal betale. Men dælme heller ikke mer end nødvendigt. Kommer en udlænding til dk, får opholdstilladelse ja så får de sgu også i hoved og røv af dine og mine skattepenge. Jeg går ind for "arbeit mack frei"! Hverken jeg eller min kone har nogensinde modtaget så meget som en 25 øre fra den danske stat. Jeg prøvede en gang for mange år siden fordi jeg skulle være arbejdsløs i 3 mdr. hvor jeg fik beskeden NEJ. Måske jeg skulle have sagt at jeg lige var immigreret til landet, for så ville den danske omsorg ingen ende tage! Så stop alt godtroendehed om det offentlige, de er mennesker som du og jeg - måske være for de prøver at gøre deres bedrageri lovligt.
Ja.. Selvstændige har det ikke nemt, jeg kender desværre mange som ryger til torskegilde fordi de er i håndværkerbranchen og derfor må det jo være ligmed rod i regnskabet og det er bestemt ikke fair. Hverken for dig eller andre. Problemet er jo at de med at betale til et system man ikke bruger, er jo lidt lige som en slags indboforsikring eller bilforsikring. Den dag uheldet er ude eller man får børn, så er man måske glad for at man i Danmark kan drage fordel af det system vi har. Det er klart hvis man ikke har gjort brug af systemet, så er det måske mere bittert, jeg har heller aldrig haft brug for det, men det er da ret at vide der findes et sikkerhedsnet og især ret at vide ens børn kan drage fordel af en masse goder fordi man har betalt til "systemet". Jeg ved godt at offentlige medarbejdere er lige så slemme som alle os andre osv, men jeg siger bare at der er en grund til vi betaler til "systemet" og skulle det ændres, ja så ville vi ikke have samme fordele og det kan man jo så vælge om man vil have eller ej. Dvs. så kan vi få brugerbetaling på alt og betale mindre i skat og det gør ikke mig noget, for det tjener jeg nok til at kunne klare, men måske hænger det mindre sammen for den enlige mor eller hvad ved jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu var det ment med et glimt i øjet' date=' jeg mener bare at hvis de måske max. 500 der snyder med reg-afgiften betalte, så ville det nok ikke gøre den store forskel i andres afgift...[/quote'] Helt enig.. Det gør ingen forskel på bundlinien, men det sender et signal. 20 millioner er jo ingen ting i statskassen og de mennesker som blev snuppet er jo nødvendigvis ikke dårligere end alle mulige andre. Mine argumenter var bare mere rettet generelt mod hvorfor man ikke skulle snyde. =) God Jul ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget at vi skal betale skat der generer mig, det er at vores politikere ikke har skyggen af evne til at bestyre disse penge de får. Jeg vil gerne betale til det fælles bedste, men jeg vil ikke betale til et sort hul som politikerene ikke kan / gider lukke. Et eksempel fra min egen verden: Min kommune havde en forholdsvis stor gæld for nogle år siden. Da rådhuset skulle renoveres indkøbte slynglerne cirka 10 fladskærme til receptionen. Det var ikke almindelige fladskærme til de her 1000-2000 kroner stykket, nej det var designer fladskærme (Mermaid skærme) til 7-10.000 kroner stykket. De har muligvis fået rabat i forhold til den almindelige forbruger, men det vil stadig give en regning på 40-70.000 kroner, som skatteyderne betaler. Til sammenligning kan nævnes at der var en skole i kommunen, hvis varmefyr havde kraftig brug for en udskiftning. I et læserbrev fra rektoren blev det vurderet til en regning på cirka 40.000 kroner. Disse mermaid skærme blev i øvrigt tjålet adskillige gange hvorefter kommunen blot erstattede dem (og til sidst fik sikret døren til receptionen). For nu at gøre vanviddet komplet, besøgte jeg kommunen et par måneder efter og så at størstedelen af medarbejderene i receptionen benyttede en ældgammel 14" CRT skærm. Da jeg spurgte hvorfor de ikke brugte mermaid skærmene, fik jeg svaret at de ikke kunne se hvad der stod på skærmen (mermaid skærme har en glasplade foran selve monitoren, så med lys i ryggen fungerer den mere som et spejl end som en skærm). Så er der jo også lige sagen om det droppede spionfly eller hvad det nu drejede sig om... Det var vist omkring en halv milliard der gik op i den blå luft der? Hvorfor skal man betale 60% til en flok inkompetente / ligeglade forvaltere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til supermule: Prisen på computerspil, film og musik har været konstant de sidste 6-7 år. Og det på trods af at piratvirksomhed nok må siges at være boomet i forbindelse med internettets udbredelse. Så de lider såmænd ingen nød. Hvis alle betalte, ville de selskaber blot være det rigere. Det er decideret morsomt når en multimilliard koncern tuder "vi går konkurs hvis piratkopiering fortsætter" og stadig præsenterer et størrere overskud fra år til år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites