Jump to content
Gio

Dyrt at bo i Danmark (...man kan undres)

Recommended Posts

Det er dyrt at bo i Danmark. Så dyrt, at Danmark nu er det næstdyreste land i Europa at slå sig ned i, når man ser på boligudgifter. Det skriver Idag - Industriens Dagblad. Kun i Sverige skal man bruge flere penge på at bo. (huh? red.) Her udgør boligudgifterne 29,4 procent af det samlede forbrug. Ud af det samlede danske forbrug går 27,8 procent til husleje, el, varme og lignende, hvilket er et pænt stykke over EU-gennemsnittet på 21,3 procent. Det viser tal fra EU's statistiske kontor Eurostat. - Det er velkendt, at danskere har en høj standard, når det gælder boliger, og vi bruger derfor en stor del af budgettet på vores boliger, siger professor og overvismand Peter Birch Sørensen. Derudover påpeger han, at vores skattesystem i mange år har favoriseret boliginvesteringer på bekostning af aktive erhvervsinvesteringer, hvilket han ikke mener er hensigtsmæssigt, skriver Idag. De fem dyreste boliglande i EU: 1. Sverige 2. Danmark 3. Slovakiet 4. Finland 5. Polen De fem billigste boliglande: 1. Malta 2. Portugal 3. Cypern 4. Spanien 5. Litauen Kilde: http://www.home.dk/get/706417.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
DKun i Sverige skal man bruge flere penge på at bo. (huh? red.) Har det mon ikke noget at gøre med lavere lønninger ? Altså, det er jo ikke i kr & øre at DK er det dyreste land, men i procenter af indkomsten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har det mon ikke noget at gøre med lavere lønninger ? Altså, det er jo ikke i kr & øre at DK er det dyreste land, men i procenter af indkomsten.
Jo, det har det jo nok. Men det forklarer artiklen jo ikke noget om. Ikke specielt dybdeborende og informerende...så derfor postede jeg drønnerten herinde, for at få lidt debat om emnet. Jeg er godt klar over at svenskernes lønninger oftest er lavere end de danske. Men systemet fungerer jo en kende anderledes herovre, grundet reglerne på arbejdsgiver-området, sociale sikringer igennem denne osv. Men at Sverige skulle være det dyreste land i EU at bo i...dét var jeg overrasket over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Men at Sverige skulle være det dyreste land i EU at bo i...dét var jeg overrasket over.
Du blev ikke mere overrasket over at Slovakiet er nummer 3 ?? Det handler vist mere om indtægt, end om udgifter i kr & øre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites