Gio 23 Anmeld indhold Skrevet December 21, 2005 Det er dyrt at bo i Danmark. Så dyrt, at Danmark nu er det næstdyreste land i Europa at slå sig ned i, når man ser på boligudgifter. Det skriver Idag - Industriens Dagblad. Kun i Sverige skal man bruge flere penge på at bo. (huh? red.) Her udgør boligudgifterne 29,4 procent af det samlede forbrug. Ud af det samlede danske forbrug går 27,8 procent til husleje, el, varme og lignende, hvilket er et pænt stykke over EU-gennemsnittet på 21,3 procent. Det viser tal fra EU's statistiske kontor Eurostat. - Det er velkendt, at danskere har en høj standard, når det gælder boliger, og vi bruger derfor en stor del af budgettet på vores boliger, siger professor og overvismand Peter Birch Sørensen. Derudover påpeger han, at vores skattesystem i mange år har favoriseret boliginvesteringer på bekostning af aktive erhvervsinvesteringer, hvilket han ikke mener er hensigtsmæssigt, skriver Idag. De fem dyreste boliglande i EU: 1. Sverige 2. Danmark 3. Slovakiet 4. Finland 5. Polen De fem billigste boliglande: 1. Malta 2. Portugal 3. Cypern 4. Spanien 5. Litauen Kilde: http://www.home.dk/get/706417.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 DKun i Sverige skal man bruge flere penge på at bo. (huh? red.) Har det mon ikke noget at gøre med lavere lønninger ? Altså, det er jo ikke i kr & øre at DK er det dyreste land, men i procenter af indkomsten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 Ja, det var da godt nok mystisk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 Har det mon ikke noget at gøre med lavere lønninger ? Altså, det er jo ikke i kr & øre at DK er det dyreste land, men i procenter af indkomsten.Jo, det har det jo nok. Men det forklarer artiklen jo ikke noget om. Ikke specielt dybdeborende og informerende...så derfor postede jeg drønnerten herinde, for at få lidt debat om emnet. Jeg er godt klar over at svenskernes lønninger oftest er lavere end de danske. Men systemet fungerer jo en kende anderledes herovre, grundet reglerne på arbejdsgiver-området, sociale sikringer igennem denne osv. Men at Sverige skulle være det dyreste land i EU at bo i...dét var jeg overrasket over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 Den har vi da haft oppe at vende før, har vi ikke? Tallene handler ikke om, hvor der er dyrt eller billigt, men om, hvordan folk prioriterer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 København er kåret som den syvende dyrest by i verden at bo i, udregnet på bolig priser, leveomk. etc. etc. så det forstår jeg ikke helt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret December 21, 2005 Men at Sverige skulle være det dyreste land i EU at bo i...dét var jeg overrasket over. Du blev ikke mere overrasket over at Slovakiet er nummer 3 ?? Det handler vist mere om indtægt, end om udgifter i kr & øre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites