Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 Området hedder Rosengård - og det er en by-del, ikke et boligkompleks (sådan lyder det ofte, når folk omtaler det). Ergo er det delt op i flere mindre områder - nogle belastede og andre ikke. Få nu de facts på plads. Rosengård-området er bare blevet stemplet over én kam, desværre. Ja jeg mindes da også der er noget der hedder Gamle-Rosengård som ligner et Villa område? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2006 Ja jeg mindes da også der er noget der hedder Gamle-Rosengård som ligner et Villa område?Præcis. Det er også en del af Rosengård. Ældre villakvarter, som det kunne se ud i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Vill även passa på att rada upp "topplistan" Fridhem Bellevue Rörsjöstaden Ribersborg Västra Hamnen Slottstaden Gamla Väster Delar av innerstan Jeg forstår ikke helt ovennævnte - skulle det ift. tråden iøvrigt være "farligt" at bo på Vestre Hamnen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Jeg forstår ikke helt ovennævnte - skulle det ift. tråden iøvrigt være "farligt" at bo på Vestre Hamnen ? Der er jo både Måger man kan få i hovedet og alt muligt! Meget Farligt sted! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Der er jo både Måger man kan få i hovedet og alt muligt! Meget Farligt sted! Og man kan falde og brække noget, fordi man glor på det modsatte køn som soler sig, i stedet for at se sig for! Eller man kan blive skoldet af kaffen på caféerne. Eller drukne i havet under badning! Et helt igennem livsfarligt kvarter at opholde sig i:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Jeg forstår ikke helt ovennævnte - skulle det ift. tråden iøvrigt være "farligt" at bo på Vestre Hamnen ? Kan det skyldes antallet af indbrud i biler/lejligheder ? Der er vel noget der trækker mere end andet ... Har ingen ide om det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Jeg bor der .... næsten Nu bor jeg i Applegården (tror jeg det hedder) :D Det ligger sådan umiddelbart over på den anden side af hovedvejen. Jeg får dog rosengård nyt, så det er nok en del af det. Det korte og lange er dog, at jeg aldrig har oplevet det mindste bøvl, på min side af vejen. Den eneste jeg oplever er larm fra småbørn der leger på legepladesen. Det skal dog siges at der bor mange med anden etnisk baggrund, men det er jo personlig om man ser det som et problem Med andre ord, slet ikke så farligt som nogen går rundt og tror. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Tror det er en misforståelse. Skånepåg skriver "Vill även passa på att rada upp "topplistan" " og de steder han nævner ligner sq mere de fede steder at bo i Malmö end de belastet. Men bortset fra det kunne jeg godt forestille mig at Västra Hamn kunne være en magnet for indbrudstyve, da der er en del lejeligheder med pæne møbler, gode TV og alt i alt en del velhavende mennesker. Men ren spekulation fra min side :) Var til polterabend i Västra Hamn for et par år siden. På vej ned til stationen, lige ud for Torso'n, kommer der 2 knægte på en 16-17 år og beder pænt om vores penge og mobiltelefon. Heldigvis var vi 5 danske drenge på gammel dansk og øl, så de fik en kindhest istedet. Men det det kunne jo være sket hvor som helst :). Men det er det eneste jeg nogensinde har været udsat for i Malmö, så ligemeget hvad man læser i avisen så betragter jeg det sq som en ret sikker by, - lige meget om man færdes i Västra Hamn eller Rosengården Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Hvor der er penge, er der afskum. Sådan er det bare - og jo rigere et område ér, jo flere fluer tiltrækker området ved mørkets frembrud. Malmö er sveriges tredjestørste by, og har derfor alle fordele og ulemper som en sådan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Men det er det eneste jeg nogensinde har været udsat for i Malmö' date=' så ligemeget hvad man læser i avisen så betragter jeg det sq som en ret sikker by, - lige meget om man færdes i Västra Hamn eller Rosengården[/quote'] Jeg er helt enig, jeg har dinglet godt stiv hjem fra flere steder i byen kl ???? om natten uden nogen problemer what so ever.......ihvertfald så vidt jeg kan huske:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Malmö er sveriges tredjestørste by' date=' og har derfor alle fordele og ulemper som en sådan.[/quote'] Off-topic: Hvor mange indbyggere er der egentligt i Malmø? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Off-topic: Hvor mange indbyggere er der egentligt i Malmø? En 270.000 stykker ifølge malmo.se. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 En 270.000 stykker ifølge malmo.se. Oki... troede der var flere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Off-topic: Hvor mange indbyggere er der egentligt i Malmø? 1. Stockholm 1.253.309 Stockholms län Södermanland, Uppland 2. Göteborg 515.253 Västra Götalands län Västergötland, Bohuslän 3. Malmö 261.549 Skåne län Skåne 4. Uppsala 127.734 Uppsala län Uppland 5. Västerås 107.194 Västmanlands län Västmanland 6. Örebro 98.573 Örebro län Närke 7. Linköping 96.732 Östergötlands län Östergötland 8. Helsingborg 91.025 Skåne län Skåne 9. Jönköping 83.202 Jönköpings län Småland 10. Norrköping 82.903 Östergötlands län Östergötland 11. Lund 76.263 Skåne län Skåne 12. Umeå 74.005 Västerbottens län Västerbotten 13. Gävle 68.635 Gävleborgs län Gästrikland 14. Borås 63.223 Västra Götalands län Västergötland 15. Södertälje 59.977 Stockholms län Södermanland 16. Eskilstuna 59.016 Södermanlands län Södermanland 17. Täby 58.123 Stockholms län Uppland 18. Karlstad 57.779 Värmlands län Värmland 19. Halmstad 55.658 Hallands län Halland 20. Växjö 53.607 Kronobergs län Småland 21. Sundsvall 48.463 Västernorrlands län Medelpad 22. Luleå 45.551 Norrbottens län Norrbotten 23. Trollhättan 44.522 Västra Götalands län Västergötland 24. Östersund 42.940 Jämtlands län Jämtland 25. Borlänge 38.757 Dalarnas län Dalarna 26. Upplands Väsby 36.535 Stockholms län Uppland 27. Tumba 35.780 Stockholms län Södermanland 28. Falun 35.385 Dalarnas län Dalarna 29. Kalmar 34.745 Kalmar län Småland 30. Skövde 32.639 Västra Götalands län Västergötland 31. Karlskrona 32.309 Blekinge län Blekinge 32. Kristianstad 32.188 Skåne län Skåne 33. Lidingö 30.930 Stockholms län Uppland 34. Skellefteå 30.839 Västerbottens län Västerbotten 35. Uddevalla 30.283 Västra Götalands län Västergötland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Kan det skyldes antallet af indbrud i biler/lejligheder ? Nope - det ser man ikke hér ude... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Nope - det ser man ikke hér ude... Ok, så har jeg ingen ide om hvorfor det ligger så højt. Men, omvendt.. Jeg ser heller aldrig noget her hvor jeg bor, men det udelukker jo ikke noget som helst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Pleeeease! Skånepåg skrev: Vill även passa på att rada upp "topplistan" - det betyder "vil også lige benytte lejligheden til at anføre "toplisten"" med andre ord byens bedste kvarterer. Fridhem Bellevue Rörsjöstaden Ribersborg Västra Hamnen Slottstaden Gamla Väster Delar av innerstan Det er altså ikke problemområder, men det modsatte. Det er der hvor de rige bor, og hvor alt er godt og fredeligt. Fattaru.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Det er altså ikke problemområder, men det modsatte. Det er der hvor de rige bor, og hvor alt er godt og fredeligt. OK - fandt en lejlighed til ingen penge i Slottstaden, så derfor det uddybende spørgsmål... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Meccs 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Pleeeease! Skånepåg skrev: Vill även passa på att rada upp "topplistan" - det betyder "vil også lige benytte lejligheden til at anføre "toplisten"" med andre ord byens bedste kvarterer. Fridhem Bellevue Rörsjöstaden Ribersborg Västra Hamnen Slottstaden Gamla Väster Delar av innerstan Det er altså ikke problemområder, men det modsatte. Det er der hvor de rige bor, og hvor alt er godt og fredeligt. Fattaru.. :) Hvor fanden er Rosengård så henne? Tror dit svenske er ved at være lidt rustent sømand. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Hvor fanden er Rosengård så henne? Tror dit svenske er ved at være lidt rustent sømand. ;) Øh ? Det tilhører vel næppe et af de dyreste område, endsige et af de "bedre" områder ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Blomstre som en rosengård skal de øde vange Øh ? Det tilhører vel næppe et af de dyreste område' date=' endsige et af de "bedre" områder ?[/quote'] Jeg tror, Meccs benyttede sig af et retorisk greb, der kaldes ironi, og som man helst bør undgå ved dagtemperaturer over 25 grader. ;) Det indirekte budskab var vist, at Rosengård egentlig burde være på listen over byens bedste kvarterer, da Meccs aldrig personligt er blevet overfaldet af en indvandrerbande der, og statistikken derfor lyver. :) Og hvordan med dæk, hvorfor står der mon navne på dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Meccs 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2006 Jeg tror' date=' Meccs benyttede sig af et retorisk greb, der kaldes ironi, og som man helst bør undgå ved dagtemperaturer over 25 grader. ;) Det indirekte budskab var vist, at Rosengård [b']egentlig burde være på listen over byens bedste kvarterer, da Meccs aldrig personligt er blevet overfaldet af en indvandrerbande der, og statistikken derfor lyver. :) Og hvordan med dæk, hvorfor står der mon navne på dem? Ja, det er sjovt som temperaturen har indflydelse på mængden af lettere fraværende indlæg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2006 Jeg boede der i 2 år. Ingen indbrud i bilen, ingen indbrud i lejligheden. Jeg har 1 gang!!111!!! set glasskår på jorden ved siden af en bil. Rosengården har sit dårlige ry pga LEJEBOLIGOMRÅDET - som er beliggende SYD for Amiralsgatan. Nord for Amiralsgatan, hvor så bostadsrätterne er beliggende er alt fryd og gammen. Nåja, det er beton men beboerne tager vare om deres område som enhver anden boligejer ville gøre :) Børnevenlige områder, grønne haver gode veldrevne foreninger osv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites