Janteploven 10 Anmeld indhold Skrevet December 9, 2005 Hej da jeg ikke har nogen erfaring med denne biltype, vil jeg lige spørge her, da det jo virker til der er god overall kendskab herinde :) Jeg er lidt interesseret i en Gallardo eller F430 og før jeg kommer for meget op at køre over en af disse modeller, vil jeg lige høre om de slet ikke kan køre steder hvor der er fartbumps osv. Vi bor i VH og nedkørslen til parkeringen er også et sted, hvor bilen måske er for upraktisk men jeg tænke, at de måske har taget højde for sådanne situationer i deres design? Vil gerne høre praktiske historier fra ejere af andre exotics.. kan det feks. passe at man ved paddle (F1) gear skiftere ikke kan lave en 3 punkts vending og lignende manøvrer? Måske er denne biltype bare for totalt upraktisk men det er sgu svært at slippe drømmen om sådan en bil!! På forhånd tak! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2005 du kan jo starte med at se på hvordan de klarer det i topgear http://www.dumpalink.com/media/1133778796/Supercars_In_The_City in the end, er der jo kun en løsning. Kør til Lund hos autoprestanda og lån feks deres 360 modena. Kør den hjem til haven og se om den kan komme ind? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Janteploven 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2005 Tak for videoen! Må sige det ser sort ud for mine planer! Jeg er ikke sikker på jeg ville bryde mig om at skulle ringe til autoprestanda og fortælle at deres modena sidder fast i vores kælder hehe men god ide, jeg kan da snuppe nogle mål i det mindste! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2005 www.autoropa.se det er jo nok lidt ligesom at eje en skamsænket bil du skal bare køre sidelæns hen overalt. Du skal nok også lige tage højde for at det koster din højre arm og din først fødte at have sådan nogle små størrelser til service Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Med fare for at få hug af forum politiet, så vover jeg da min pels alligevel. Drag ned til www.autoperformance.se og lån Andreas' 911 turbo. Så kan du opleve, at man både kan få fantastisk sportsbil samtidig med at den er rimelig praktisk. Jeg har endda været i Kalmar på en uges bilferie incl. oppakning, kone og 2 børn i min 911'er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Jeg har engang haft fornøjelsen af at låne en 355'er og havde store problemer med netop føromtalte... Men jeg går da heller ikke ud fra at du skal bruge den som hverdagsbil!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Janteploven 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 www.autoropa.se Du skal nok også lige tage højde for at det koster din højre arm og din først fødte at have sådan nogle små størrelser til service Ja det er er jo endnu en af de skrækkelige ting ved at eje sådan et totalt latterligt køretøj, det er svært at overbevise ens kone/kæreste om de "fordele" sådan en lækker bil giver hehe Med fare for at få hug af forum politiet, så vover jeg da min pels alligevel. Drag ned til www.autoperformance.se og lån Andreas' 911 turbo. Så kan du opleve, at man både kan få fantastisk sportsbil samtidig med at den er rimelig praktisk. Jeg har endda været i Kalmar på en uges bilferie incl. oppakning, kone og 2 børn i min 911'er Lyder spændende, jeg har dog aldrig været så meget til Porsche's sportsvogne men en Cayenne Turbo ville da ikke være helt tosset ;) - Når de skriver "Import direkt från Porsche Zentrum" er det så bare en finere måde at fortælle den ikke er Svensk Såld? Jeg har engang haft fornøjelsen af at låne en 355'er og havde store problemer med netop føromtalte... Men jeg går da heller ikke ud fra at du skal bruge den som hverdagsbil!? Nej det er ikke til hverdagsbil men den ville stadig blive brugt flittigt så den skal ikke have for store problemer med at komme fra kælderen ud på landevejene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2005 Jeg vil sige det på denne måde. Hvis du skal bruge den som hverdags bil og kører meget, ligesom jeg selv (over 40.000 km om året) til mange forskellige steder (jeg er IT konsulent) så ville jeg ikke anbefale dig en så lav bil. Dog skal det siges at jeg altid selv har skamsænket mine biler i bund med gewind undervogn og diverse andre kofangere osv, dog har jeg lidt forskellig opfattelse af hvordan de forskellige biler er. Lige nu kører jeg rundt i en BMW 330 Coupe med M-kit og KW gewind som er skruet helt i bund, men fordi BMWen har sådan en kort snude er det intet problem for mig at køre over diverse bump osv (dog kører jeg stadig skråt for at være sikker det meste af tiden) Jeg ejede før jeg flyttede til Sverige en Citroën Saxo som var skruet helt i bund med den sindsygeste forkofanger (3-4 cm over jorden) og da jeg kører ekstremt meget, må jeg jo også erkende der er blevet smadret et par kofangere. Hvis du f.eks. møder en kat eller lign som løber ud foran, kan du ikke undgå at smadre kofangeren, når den er så lav og samtidig har jeg også prøvet at køre ud til diverse dyrlæger som bor på landet, hvor jeg er blevet nødt til at holde flere km væk, fordi det ikke har været muligt at liste bilen ned af deres nedkørsler etc. Dog er det muligt og klart en federe fornemmelse efter min mening at være HELT tæt på vejen :) ellers må du jo investere i en Enzo, den har en knap til at hæve fronten når du møder et fartbump ;) ved ikke om dette er tilfælde på de andre modeller. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2005 Hej Ja det er helt rigtigt Porschen er langt mere anvendelig, men ikke helt så exotisk og sjælden som de nævnte, men nej du kan ikke komme over de her skole bump, samt nogle almindelige fartbump, visse kant steen, ligsom visse pkældre også kan volde store problemer. Men når man vælger sådan en bil lærer man lynhurtigt hvor man kan kører og ikke, man blive nød til at tage nogle omveje indimellem, det er bare en af charmerne ved at eje de her dyr. Der vil være stæder du bare ikke kan komme og sådan er det, men tænk så bare på hvad du får i stedet for, rene køreroplevelser, lyd og luksus for de få. Så kunne man måske leve med at være lidt mere ops på at lægge mere mærke til vejens udstyr er det ikke det det hedder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites