Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 13, 2005 M: Jamen så velkommen til Sverige Thanx - har glædet os vildt siden beslutningen blev taget :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 SÅ er det klaret, og bilen er synet - ingen problem. Nu mangler vi så blot nummerpladerne... Jeg skal efter modtagelse af nr. plade og reg. bevis anmelde bilen på www.vv.se (skriver Lars til mig) -> er det mon hér: https://secure1.ore.vv.se/bilregistretdirekt/BestKMark_1.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Nej - du skal her https://secure1.ore.vv.se/bilregistretdirekt/Pastallning_1.asp Den anden side er vist hvis du skal genbestille kontrolmærket (hvis nogen skulle være "kommet til" at skrabe det fx). Forsikringen skal være aktiv før det virker, men det virker så også umiddelbart. Da jeg skulle påställe min bil virkede det ikke pga inaktiv forsikring. Så ringede jeg til min forsikring, der aktiverede forsikringen - to minutter senere kunne jeg påställe bilen på siden ovenfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Nej - du skal her https://secure1.ore.vv.se/bilregistretdirekt/Pastallning_1.asp OK - tak for det. Så mangler vi blot pladerne... Forsikringen skal være aktiv før det virker, men det virker så også umiddelbart. Da jeg skulle påställe min bil virkede det ikke pga inaktiv forsikring. Så ringede jeg til min forsikring, der aktiverede forsikringen - to minutter senere kunne jeg påställe bilen på siden ovenfor. Ja, den forsikring arbejder jeg pt. lidt med - 13.000 kr for min bil virker for mig vildt ift. de "kår", jeg kommer fra i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Ja' date=' den forsikring arbejder jeg pt. lidt med - 13.000 kr for min bil virker for mig vildt ift. de "kår", jeg kommer fra i DK...[/quote'] Av-av.. Det lyder lidt voldsomt imo. Nu afhænger det jo af hvor i bor osv, men jeg er da en sjat under 10.000 sek for samme med 5000 sek i selvrisko på kasko'en og plusdækning (bil ved skader, lav selvrisiko på glas, osv) uden kilometer begrænsning (hos IF). 31 år og billigste trin. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Av-av.. Det lyder lidt voldsomt imo. Nu afhænger det jo af hvor i bor osv, men jeg er da en sjat under 10.000 sek for samme med 5000 sek i selvrisko på kasko'en og plusdækning (bil ved skader, lav selvrisiko på glas, osv) uden kilometer begrænsning (hos IF). 31 år og billigste trin. Som sagt - forhandler pt. Vi bor på Vestre hamn i Malmö og da der er aflåst garage kan det ikke vælre noget problem at få den længere ned. Prisen jeg nævnte var inkl. "Bilextra", men det skal jeg ikke ha' (6.000 kr selvrisiko, 49 år, skadesløs fortid) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Ja, den forsikring arbejder jeg pt. lidt med - 13.000 kr for min bil virker for mig vildt ift. de "kår", jeg kommer fra i DK... Det er vildt det er mere end jeg bet for min M5, hvilket selvskab er det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 14, 2005 Det er vildt det er mere end jeg bet for min M5, hvilket selvskab er det ? IF-forsikring - og præmien er ikke okay. Nu bor du jo ikke i selve Malmö, som ér væsentligt dyrere, som jeg forstår det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2005 IF-forsikring - og præmien er ikke okay. Nu bor du jo ikke i selve Malmö, som ér væsentligt dyrere, som jeg forstår det... Nej men boede der inden vi flyttede herud, og det var det stadigvæk billigere ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 15, 2005 Nej men boede der inden vi flyttede herud, og det var det stadigvæk billigere ! Utroligt, men der er ikke så meget at gøre ved det - de vil ikke give sig en tomme. Jeg får max. rabat, fri km, lav glas og bil ved skade for 13.000 kr. Vanvittigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2005 Mogens, prøv Trygg-Hansa en gang. Dem har vi valgt- de har en meget fornuftig indboforsikring også (som giver 10% rabat på bilen). http://www.trygghansa.se/ Af de 7-8 selskaber vi tog kontakt til, var de ved "første" tilbudsgivning 3.000 billigere end næstbilligste (ved godt at vi måske har været heldige, og fået fat på en af de "flinke" medarbejdere, men det er da et forsøg værd). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 19, 2005 Mogens, prøv Trygg-Hansa en gang. Af de 7-8 selskaber vi tog kontakt til, var de ved "første" tilbudsgivning 3.000 billigere end næstbilligste (ved godt at vi måske har været heldige, og fået fat på en af de "flinke" medarbejdere, men det er da et forsøg værd). Tak for det! Eet af problemerne er min boligform, som hos IF giver en markant præmienedsættelse (3.000 kr), hvis man har villa. Dét har jeg valgt fra - jeg bor i bostadsrätt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 19, 2005 OK - tak for det. Så mangler vi blot pladerne... Sådan - det hele kørte som i olie. Her kunne man sgu lære noget i DK ! Må jeg takker alle implicerede for den hjælp, jeg har modtaget :th2: God Jul til alle :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Sådan - det hele kørte som i olie. Næsten - jeg mangler stadig mærkaten til den bagerste nr.-plade. Jeg har den midlertidige, men mangler stadig den endelige - og uret tikker jo mod sidste dato ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Hvis du har betalt vägskatten skal den nok komme :) Ellers ring til dem og sig du savner den... Det er lidt sjovt faktisk, betalingsdato er altid primo den måned hvor gyldigheden ophører, så betaler man som de beder om kører man en uges tid uden gyldig mærkat. (fx. min udløb her med årsskiftet, forfald for vejskatten var 2. januar, jeg får først en ny mærkat sidst denne/først næste uge). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Hvis du har betalt vägskatten Se dét var et godt spørgsmål ! Jeg har betalt alt det, der er fremsendt (skrotningsafgift, fordonsskatt og afgifter frem til februar 2006) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Godt... Det var fordonsskat jeg tænkte på.. ;) Det er den plus at bilen er synet der vist nok udløser det lille skrabemærke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Godt... Det var fordonsskat jeg tænkte på.. ;) Det er den plus at bilen er synet der vist nok udløser det lille skrabemærke Dét, der undrar mig, ér, at fordonsskatten er begrænset til og med januar 2006. "Normalt" ville man jo sende bilejeren en opkrævning for et helt eller halvt år, IMO... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Ikke på diesel - jeg får en opkrævning for 4 mdr ad gangen (jan-apr, maj-aug, sep-dec) - den første opkrævning jeg fik var også for en kortere periode, derefter kom så en opkrævning for de flg. 4 mdr. Det har vist noget at gøre med hvor meget det drejer sig om, vores gamle Citroen Saxo 1.4i koster cirka 700 kroner om året - og den kommer som én stor opkrævning! *G* Men ja, det er nok fedtværk - man skal sætte nyt skrabelod på bilen 3 gange om året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Ikke på diesel - jeg får en opkrævning for 4 mdr ad gangen (jan-apr, maj-aug, sep-dec) - den første opkrævning jeg fik var også for en kortere periode, derefter kom så en opkrævning for de flg. 4 mdr. Det har vist noget at gøre med hvor meget det drejer sig om, vores gamle Citroen Saxo 1.4i koster cirka 700 kroner om året - og den kommer som én stor opkrævning! Fino - så er jeg beroliget. Min bekymring gælder jo ift. hverdagen, hvor de i øjeblikket stopper "gud" og hver mand ved passage af betalingsanlæget. Jeg gider ikke ha' problemer på dén front, når nu alt tilsyneladende ér iorden. Mappen er iøvrigt fyldt med kvitteringer, hvis de skulle stoppe mig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Min bekymring gælder jo ift. hverdagen' date=' hvor de i øjeblikket stopper "gud" og hver mand ved passage af betalingsanlæget.[/quote']Gør de dét? Synes da ikke de er "værre" end de plejer (læs: meget sjældent) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Gør de dét? De sidste 2 dage har de stoppet ham foran mig og ladet mig køre igennem... Synes da ikke de er "værre" end de plejer (læs: meget sjældent) Tja' - for en nybegynder som mig har jeg registreret et skifte i mønstret... Husk nu den blå del (og KUN den blå) af registreringsbeviset også. Jow jow... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 Tja' - for en nybegynder som mig har jeg registreret et skifte i mønstret...Det er fordi du er "ny"...jeg var også lidt små-paranoid i starten. Ikke at jeg havde en grund til det - men det er vel bare frygten for at blive hevet ind, når man lige nøjagtig har tudse-travlt - og de splitter hele bilen ad, fordi de mistænker mig for at smugle små kinesere i udstødningen...eller noget *g* Efter kort tid, så er du vant til spørgsmålene om hvor du skal hen, hvor du kommer fra og hvor du bor. Og KUN når du kører IND i Sverige. På den anden side, mod DK, er der jo ikke engang et told-hus de kan stå i ;) Hvad skulle vi også smugle!? Pripps? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 De sidste 2 dage har de stoppet ham foran mig og ladet mig køre igennem... Det er på grund af bilen... Max respekt for den fra toldernes side - så de tør ikke røre dig! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret January 5, 2006 De sidste 2 dage har de stoppet ham foran mig og ladet mig køre igennem... Tja' - for en nybegynder som mig har jeg registreret et skifte i mønstret... Det er vist den klassiske danske holdning til politi og toldere..selvom man har 110% rent mel i posen så får man stadig stress på når de stopper en. Du vænner dig hurtigt til det. Jeg er blevet stoppet et par enkelte gange, men det ender altid med et "heysan" også bliver jeg vinket videre. Blot eeen enkelt gang blev jeg spurgt hvor jeg skulle hen. Mit svar "hem självklart" var nok... Men det kan jo være Gio ser mere suspekt ud end jeg:rolleyes: siden han bliver spurgt om så meget supplerende..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites