Jump to content
juliedenise

At sælge privat??

Recommended Posts

Der flere ting du skal gøre selv når du ikke har en egendomsmægler til det: 1. Find en villig køber og aftal en pris. 2. Sørg undervejs for at køber har mulighed for at undersøge lejligheden grundigt og giv køber kopier af foreningens regnskab. 3. Gå ned i boghandleren og køb 3 stk. standardkontrakter til salg af bostadsrätt (en til dig, en til køber og en til foreningen). 4. Udfyld kontrakten, underskriv og få f.eks. 10% procent i handpenning (depositum). 5. Send en ansøgning til bestyrelsen om købers indtrædelse i foreningen. (hør med din forening hvordan man gør). 6. Lav en kvittering til køber hvor alle beløb (handpenning og restbeløb) står på og tag med i banken på overdragelsesdagen. 7. Aftal med din og købers bank en overtagelsesdato. Din bank skal være klar til at indløse panten i lejligheden samtidig som pengene bliver overført fra køber. (man mødes typisk i købers bank og får dem til at faxe til din bank). 8. Nu skal I skrives ud af foreningen og køber skal skrives ind. Her må i igen høre med bestyrelsen hvordan det plejer at gå til. Held og lykke :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der flere ting du skal gøre selv når du ikke har en egendomsmægler til det: 1. Find en villig køber og aftal en pris. 2. Sørg undervejs for at køber har mulighed for at undersøge lejligheden grundigt og giv køber kopier af foreningens regnskab. 3. Gå ned i boghandleren og køb 3 stk. standardkontrakter til salg af bostadsrätt (en til dig, en til køber og en til foreningen). 4. Udfyld kontrakten, underskriv og få f.eks. 10% procent i handpenning (depositum). 5. Send en ansøgning til bestyrelsen om købers indtrædelse i foreningen. (hør med din forening hvordan man gør). 6. Lav en kvittering til køber hvor alle beløb (handpenning og restbeløb) står på og tag med i banken på overdragelsesdagen. 7. Aftal med din og købers bank en overtagelsesdato. Din bank skal være klar til at indløse panten i lejligheden samtidig som pengene bliver overført fra køber. (man mødes typisk i købers bank og får dem til at faxe til din bank). 8. Nu skal I skrives ud af foreningen og køber skal skrives ind. Her må i igen høre med bestyrelsen hvordan det plejer at gå til. Held og lykke :thumbup:
tak for svaret det var jo alt hvad jeg skal bruge :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

erfaringer med et sælge selv - gode som dårlige? Hej! Vi skal til at sælge vores lejlighed. Vi har tænkt os at gøre det privat for at spare den høje provision mæglerne tager (25.000!!). Men hvad er jeres erfaringer med at sælge privat? Dårlige? Gode? Jeg har lige haft besøg af en mægler (for at vurdere lejligheden), og hun sagde at hun fraråede at sælge selv (selvfølgelig), fordi det var et for stort ansvar... Selvfølgelig siger hun det - men er der noget om det? KH Helle. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ja, så er lejligheden solgt. Køber kommer kl 15.30 og skriver under på papirerne. Vi blev jo kontaktet af en mægler, der gerne ville sælge lejligheden, hvor vi så alligevel ville få de 519 000 vi har sat den til, og det så bare lagde salæret oveni prisen. Jeg snakkede så med mæglerne i dag kl 11. Kl 12 kom hun med en køber (som alligevel skulle se på lejlighed i bygningen) og kl 14 ringede mægler og sagde at køberne gerne ville have vores lejlighed, og kommer og skriver under kl 15.30. Så det var sgu en hurtig handel. Så hvis der er nogen der mangler nogle standardkontrakter til salg af lejlighed, så ligger vi inde med 3 stk. I kan købe dem for 50 kr, vi gav selv 103,50 SEK ;) KH Helle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej jeg skal også sælge min lejlighed privat men tror ikke jeg kan klare papir arbejdet selv er der nogen der kender en billig ejendomsmælger som vil gøre det har skrevet til sanni men der er ingen svar nogen andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej jeg vil også undgå papir arbejdet..er der nogen der kender en mægler der vil hjælpe med salgsarbejdet.
Ja, det vil de fleste mäglere (alle?). Det er bare at ringe rundt, de billigste tager vel 5000 SEK. (afhängig af hvor meget papirarbejde de skal lave selvfölgelig)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej jeg vil også undgå papir arbejdet..er der nogen der kender en mægler der vil hjælpe med salgsarbejdet.
Hej Emre Jeg fik min ordnet hos ham her... Super flink mand... http://www.dagensmaklare.com/HTML/Kontakt.html Hans arbejdsplads er hjemme hos ham. :) Så gå ikke fortvivlet rundt hvis du ser en masse huse... Den er god nok. Han tager 3000SEK (det gjorde han for 6mdr siden) Det er i øvrigt Sanni som i sin tid anbefalede ham. Jeg kan kun sige det samme :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Emre Jeg fik min ordnet hos ham her... Super flink mand... http://www.dagensmaklare.com/HTML/Kontakt.html Hans arbejdsplads er hjemme hos ham. :) Så gå ikke fortvivlet rundt hvis du ser en masse huse... Den er god nok. Han tager 3000SEK (det gjorde han for 6mdr siden) Det er i øvrigt Sanni som i sin tid anbefalede ham. Jeg kan kun sige det samme :)
okay takker.jeg skal først have mit andelsbolig vurderet og dernæst kontakter jer ham hvis køberen er seriøs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han har desværre sat firmaet på standby og vil ikke skrive flere kontrakter. Findes der andre der kan gøre det for en billig penge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dil: Jeg har en standart kontrakt jeg kan sende til dig, smid mig en PB Jeg ved at John som tidligere er omtalt herinde kan gøre det for 10.000 SEK.... (kan ikke lige finde link) Men det er jo også en slags penge.... for ja, ingen ting?:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites