larscph 18 Anmeld indhold Skrevet December 6, 2005 Vi har haft en del problemer med vores bredband hos Telia det sidste relativt langt stykke tid... Forbindelsen havde for vane at være nede det meste af aftenen, i weeekend'en om dagen fungerede det fint - men om aftenen heller ikke. Meget mærkeligt. Det var ganske enkelt forbindelsen til centralen, der gik ned (DSL lampen slukkede, og re-connect efter lidt tid. 2 minutter senere gik den så ned igen). Det kunne så ske i to timer - og så virkede den i en time uden problemer. Godt så, det blev selvfølgelig fejlmeldt, og Telia mente at der var "störninger" på linjen og ud med en tekniker. Han kom selvfølgelig en dag vi ikke var hjemme, men lagde besked om at der ikke var nogen problemer. Men det var der, stadig samme problem. Ringede igen og aftalte tid hvor han kunne komme ind i huset. Han var her så i går... Kiggede på ledninger og koblede de stik fra vi ikke bruger, kørte igen - det virkede jo fint - som det plejer at gøre om dagen. Om aftenen var det selvfølglig galt igen. Så ringer jeg til Telia igen i dag! Taler med en flinker fyr om hvad der virker og ikke virker og efter lidt parlamenteren spørger han om vi har udendørsbelysning (!!) - og ja, det har vi jo selvfølgelig i og med at vi bor på landet. "Ja, ..." - for de havde altså set før at sparepærer kunne forårsage forstyrrelser i bredbandsforbindelsen (!!) så jeg kunne eventuelt prøve at slukke dem. Hvis jeg havde nogen blinkende lysbånd eller andet der blinkede, kunne det også være det.. (red.: det har de ikke). Under dagen går man jo så og tænker lidt, jaaeh - problemerne på linjen begyndte faktisk da det begyndte at blive tidligt mørkt. Og den dér pære ved stalden har for vane en gang imellem at tænde om dagen selv om det er relativt lyst, og en sjælden gang gik forbindelsen også ned om dagen i weekend'en. Vel hjemme igen her i eftermiddag.. Slukker for netop dén ene pære... Og nu har forbindelsen kørt uden nedbrud lige siden!! Det er måske nok lige tidligt nok at drage konklusionener, men alligevel - det er påfaldende at det pludselig virker igen. Såeeh.. Er der problemer med dit bredband.. Husk at checke din sparepære... Hrm.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Det er godt nok det mest underlige jeg nogen sinde har hørt:-) Men congrats med at i nu har Inet:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Vanvittigt!! det fatter jeg slet ikke:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Jeg fatter det til gengæld godt. Jeg har tidligere arbejdet for Compaq, og der var problemer med sparepærerne. De virker lidt ala lysstofrør, og de giver noget støj på el-nettet. For compaq bevirkede det at maskinerne startede af sig selv, da de havde "wake on lan". Den er altså god nok. Sparepære og net .... no good Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Jeg fatter det til gengæld godt. Jeg har tidligere arbejdet for Compaq, og der var problemer med sparepærerne. De virker lidt ala lysstofrør, og de giver noget støj på el-nettet. For compaq bevirkede det at maskinerne startede af sig selv, da de havde "wake on lan". Den er altså god nok. Sparepære og net .... no good Men hvis de er godkendt, af dem der nu godkender sådan noget, så bør de ikke udsende så meget støj at det påvirker omkringliggende installationer, eller tager jeg fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Men hvis de er godkendt' date=' af dem der nu godkender sådan noget, så bør de ikke udsende så meget støj at det påvirker omkringliggende installationer, eller tager jeg fejl?[/quote'] Det kan man jo så diskutere. Måske netværket er for følsomt ? Hønen eller ægget. Jeg tror iøvrigt det samme gør sig gældene for lysstofrør. Det sender vel per defination 50Hz på nettet, men ved faktisk ikke hvad de ellers sender. Noget kunne jo tyde på en svag strøm, som kan virkede forstyrende. Jeg aner det, men det er bare et gæt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Jaeh - for det første bor vi nok lige på grænsen af hvor langt man kan trække sådan en ADSL forbindelse (Telia leverer max 512 kbit/s up til os), så skal der nok mindre til at ødelægge signalet. Desuden var (er) det sådan nogen lavprispærer fra Harald Billigbras som har den egenskab at de tænder automatisk når mørket falder på. Når de er tændt kan man så se at de med en relativt hyppig frekvens slukker meget kortvarigt (de giver et kort blink) - sikkert for at "se" om det skulle være blevet lyst. Det er nok nogen skodpærer, vi købte tre - den ene er bare tændt konstant selv om det er højlys dag! Nu har jeg skruet et par andre sparepærer i (nogen Osram uden lyssensor jeg havde liggende) - no probs - og vores net kørte hele aftenen/natten uden ét eneste udfald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 J det er squ pudsigt.. men jeg kan styre lyset på vores touchdæmpere ved at røre i en gryde på vores induktionskogeplade!! stik den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Hahahahahahahahahahahahahahaha Kan du også styre konen sådan der?`???????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Hahahahahahahahahahahahahahaha Kan du også styre konen sådan der?`???????? Hvis man kan det skal jeg lige have model og mærke :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Det kan jeg squ godt nok ikke, men det andet er meget irriterende, samtidig har vi en touch lampe som lever sit eget liv, men kun når den sidder i en bestemt kontakt, så gør den lige hvad der passer den :slukker ,skruer op , skruer ned det hele i en pærevælling. Jeg har målt på kontakter og der er normal spænding, vi har ikke nogen frekvensomformer nær os, jeg fatter det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Er lampen den rigtigt jordet????? Hvis der ikke er "jord" i kontakten kan det være problemet. Et andet problem kan være at det er en Herstal lampe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Er lampen den rigtigt jordet????? Hvis der ikke er "jord" i kontakten kan det være problemet. Et andet problem kan være at det er en Herstal lampe. Hvad er problemet med Herstal lamper? Vi har en touch herstal lampe, der som andre skriver, til tider lever sit eget liv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Et af mine familiemedlemmer arbejder i en inspiration isenkræmmer i dk. ca 30-40% af alle solgte Herstal lamper skal retur kort tid efter køb pga de lever netop deres eget liv. Eller efter et kort stykke tid overhovedet ikke fungerer. Så køber du (en ellers flot designet) Herstal så husk at gemme kvitteringen med garantien på. Iflg. dk købelov er der 2 års garanti på nykøb og 1 år hvis den skulle være købt brugt. Jeg har endnu ikke oplevet at eje en Herstal uden problemer! Og så at sige 90% af dem jeg kender der har eller har haft herstal, ja de har også haft problemerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Herstal burde måske tænke på at bruge begrebet "levende lys...med et smil" lidt mere ;) Jeg har selv Herstal hist og her, og har ikke haft andre problemer end en lampe der ikke virkede fra starten. Men set med realistiske øjne, så er der jo nok en grund til at du kan købe Herstal alle vegne. Inklusive Fakta o.l. Designet er lækkert...men kvaliteten følger åbenbart ikke med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 jamen det er en herstal , hvad er problemet med dem ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 jamen det er en herstal ' date=' hvad er problemet med dem ?[/quote'] Deres kvalitetskontrol er bare ikke den bedste. Jeg har også haft et par trafo'er fra dem med problemer. Den ene stod af (ingen lys) og den anden var også "selv"-regulerende. Lamperne fejler jo til gengæld ingen ting! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hardrock 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Hej.. Vi har købt hus i Bunkeflostrand.. Og vi kan sagtens genkende pære-problemerne!.. Vi brugte i starten danske pærer, men HFI-relæet, slog fra hele tiden, så prøvede vi med svenske el-sparepærer og problemet forsatte, nu har vi skiftet til normale svenske pærer og nu er problemerne forsvundet. Meget underligt.. /René Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2005 Det er jo spare pærer netop fordi de hele tiden bliver slukket af HFI og diverse. På den måde er de besparende :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites