Jump to content
skallstorp

Öresundsbro pendlerforening

Recommended Posts

Guest ThomasO

Ja det kan du jo have ret i' date=' men det er jo ikke alle der har tid lyst til at at være aktive, og dem der gerne vil har måske svært ved at finde sammen om en dag der passer. For 3 år siden prøvede vi det samme, masser af fok der ville være med, men da vi skulle mødes dukkede der 3 op? Så det faldt lidt i vandet;)
Thomas vi var altså 5 personer. Vincent, dig , Swoop, Lone og mig. Hvis vi tænker på det samme. Men ok set ud fra i boede i samme lejlighed er det jo også næsten rigtigt med 3. Alle Dengang havde Vincent fat i den der anden PÖS forening, og de havde et aktivitetsniveau der dårligt kunne måles puls på. Der var vist kun en uinteresseret formand og en webside. Har simpelthen ikke tid til at hjælpe, men vil gerne støtte op omkring initiativet. Vi skal vel heller ikke sidde i bestyrelsen allesammen. Et kontigent og de forslag der er lagt op til indtil videre, de har også min opbakning. Hvis vi vil noget som pendlere, eks henvende os til broen, medier, politikkere m.v. så kan vi stå stærkt som fælles organisation med mange medlemmer. Kommer det først op at køre, skal folk nok komme til. Spændende projekt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler ikke om mangel på aktive i en pendlerforening, men om manglende tilkendegivelser sådan generelt... Denne tråd, som er lidt over en uge gammel, har haft over 1000 hits og der er lidt over 20 som har tilkendegivet at det kunne være interessant, og det er sq ikke meget:-/ Som Michael Rasmussen, også nævner, så er det ikke den store entusiasme der er at spore, og det er da lidt underligt med tanke på den seneste tids tilkendegivelser om mangler ved togdriften mellem Malmö C - Kbh. H. Anyway, jeg er stadig klar til lidt aktivt foreningsabejde... Om det så er 20 eller 2000...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme her willerup' date=' hvornår har du tid. så sæt en dato. Jeg er selvstændig, så jeg passer det bare ind. Dog er jeg i Rusland 27 dec. til 12 jan.[/quote'] hmm, ja og jeg holder ferie resten af året... Hvis det skal være i år, så må vil hellere komme i gang. for jeg tager afsted på fredag. Tirsdag eller onsdag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er klar torsdag' date=' sæt tid og sted![/quote'] Jeg antager at vi begge er på SE siden af broen, så jeg kan da prøve at bevæge mig til Eslöv:-) Jeg skal lige have undersøgt hvornår der går et tog mod Eslöv, inden jeg kommer med et tidspunkt, men sådan hen ad formiddagen11-12 tiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder hyggeligt med Eslöv' date=' men vi er faktisk nogen der arbejder til hverdag, så vil det ikke väre mere realistisk i en weekend i Januar ?[/quote'] Du må undskylde at MR og jeg har taget en beslutning om at mødes og drøfte sagerne, men jeg var af den antagelse at vi (MR og jeg) kunne sætte gang i projektet ved at mødes og drøfte sagerne, måske endda fastlægge en lille handlingsplan og dermed fremlægge noget andet og konkret for de "hungrende masser". Det er selvfølgelig din idé, hvorfor jeg kan forstå din interesse i at deltage i et indledende møde, jeg vil derfor forholde mig afventende indtil du fastsætter en dato.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke begyndt at pendle men jeg spurgte Øresundbroen omkring hvis man holder ferie eller er væk i en uge - de siger det bare er ærgeligt man kan ikke holde pause i sit abonnement. Kan det virkelig passe? - Hvad gør i andre? Det ville være en oplagt ting at forhandle med dem om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu er jeg ikke begyndt at pendle men jeg spurgte Øresundbroen omkring hvis man holder ferie eller er væk i en uge - de siger det bare er ærgeligt man kan ikke holde pause i sit abonnement. Kan det virkelig passe? - Hvad gør i andre? Det ville være en oplagt ting at forhandle med dem om.
Ja man kan desværre ikke sætte det på pause, eller hvis man ikke når at bruge alle sine 50 ture, så er det også surt, der biver ikke overført noget. Jeg er nu mere rystet over at det er næsten lige så dyrt (hvad jeg kan forstå) at få pendlerkort til toget ?!? som det er til bilen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er nu mere rystet over at det er næsten lige så dyrt (hvad jeg kan forstå) at få pendlerkort til toget ?!? som det er til bilen?
??? 50 ture over broen i bil koster 2590 kr. - og pendlertogkort fra Malmø til København koster 1310 kr. (og der kan du tage toget lige så meget gange du vil) Er det lige så dyrt? (en forskel på 1280 kr.+ du kun må tage bilen 50 gange)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites