willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2005 Godt så, der er nok af emner vi kan tage fat på, og vi bør være nok til at lave lidt brainstorming, så jeg foreslår derfor at vi mødes på et rimeligt centralt sted for at tale om hvordan vi kommer videre med en "Öresundsbro pendlerforening". Et forslag er den kommende weekend - lørdag kl. 14 på en café i Malmö? Eller er der nogen der vil invitere til kaffe & brainstorming? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2005 Jeg er på Lördag kl.14. Jeg er ikke så kendt i Malmö så jeg vedikke lige hvor vi kan mödes. Jeg har kontaktet den för omtalte "gamle" pendlerforening via mail. Så må vi se om jeg hörer noget fra dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2005 Jeg er der også gerne lørdag, nævn bare en café Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Jeg kan desværre ikke lørdag da jeg er på job ,men ser frem til at høre et referat.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Interessen er heller ikke minimal fra min side. Jeg har ikke mulighed for at deltage i arrangementet lørdag, da jeg er i fædre-landet. Ser frem til at høre hvad i finder ud af - og glæder mig til den stiftende generalforsamling med tilhørende fika :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 hmm drenge, og piger:-) Lørdag var et forslag til en dag og et tidspunkt hvor vi kunne mødes:-) Jeg har ikke så store planer at de ikke kan skydes lidt, men jeg kan bare ikke mellem d. 15/12 - 22/12. Så sig frem hvis der er andre dage der passer bedre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Undskyld jeg bryder ind "mellem dato fastsættelse", men jeg er med også :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 lytter lige med her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2005 Kreativiteten blomstrede lidt til AC Milan - S04... Jeg har snatchet lidt fra nettet, og tilføjet lidt hist og pist, så her er et udkast til et "partiprogram"... Öresundsbro Pendlerforening arbejder blandt andet for: * At opnå administrative og prismæssige fordele for pendlere. * At forbedre forhold for pendlere - Pladsmæssige forhold i Øresundstog. - Bedre forbindelse mellem Malmö central og KBH H. ( Flere afgange) - Parkeringsforhold ved Svågertorp, samt Malmö central. - Brooverfart for Bil & MC. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vedtægter for Öresundsbro Pendlerforening. § 1: Foreningens navn og hjemsted. Foreningens navn er: Öresundsbro Pendlerforening. Foreningens hjemsted er Skåne län, og dens adresse er formandens. § 2: Foreningens formål. Foreningens formål er at varetage de overordnede befordringsmæssige interesser for personer, som på grund af deres arbejde eller uddannelse pendler mellem Skåne län og Danmark, eller udlandet, og i den forbindelse at virke som trafikpolitisk kontaktorgan for disse pendlere. § 3: Medlemsret. Enhver, der går ind for foreningens formål og er personlig myndig, kan optages som medlem. Foreninger og virksomheder kan optages som kollektive medlemmer. § 4: Medlemsbidrag. Kontingentet for enkeltmedlemmer, husstande, støttemedlemmer og kollektive medlemmer for det efterfølgende regnskabsår fastsættes på den årlige generalforsamling. § 5: Ordinær generalforsamling. Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved almindeligt stemmeflertal blandt de fremmødte medlemmer. Stemmeret med 1 stemme på generalforsamlingen har enkeltmedlemmer og husstande, som omfattes af ét medlemskab. Kollektive medlemskaber har 1 stemme. Der kan stemmes ved fuldmagt. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i xx måned på en lørdag eller søndag med følgende dagsorden: 1. Valg af dirigent. 2. Aflæggelse af beretning. 3. Aflæggelse af regnskab. 4. Drøftelse af økonomi og fastsættelse af kontingent for det efterfølgende regnskabsår. 5. Behandling af indkomne forslag. 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant. 7. Valg af revisor og af revisorsuppleant. 8. Eventuelt. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være bestyrelsen i hænde senest den 15. i måneden før generalforsamlingen. Indkaldelse skal ske gennem dagspressen eller ved udsendelse af skriftlig indkaldelse direkte til medlemmerne pr. post eller e-mail med mindst 14 dages varsel og med angivelse af tid og sted for generalforsamlingens afholdelse. § 6: Ekstraordinær generalforsamling. Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes af bestyrelsen, når mindst xx% af medlemmerne skriftligt har begæret dette. Ekstraordinær generalforsamling skal, ligesom ordinær generalforsamling, afholdes på en lørdag eller søndag. Ved en ekstraordinær generalforsamling gælder de samme regler om stemmeret som ved en ordinær generalforsamling, jf. § 5. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske gennem dagspressen eller ved udsendelse af skriftlig indkaldelse direkte til medlemmerne med mindst 14 dages varsel. Af indkaldelsen skal fremgå tid, sted samt baggrund og emne for den ekstraordinære generalforsamling. § 7: Bestyrelsen. Bestyrelsen består af x medlemmer og x suppleanter, som vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. I lige år vælges 3 bestyrelsesmedlemmer samt 1 suppleant, og i ulige år vælges 2 bestyrelsesmedlemmer samt 1 suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig senest 8 dage efter hvert valg. Bestyrelsen godkender selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er ansvarlig for disponering af foreningens økonomiske ramme og må ikke disponere ud over den foreliggende kassebeholdning. Bestyrelsen tegnes af formanden, og i tilfælde af formandens fravær, næstformanden. Økonomisk tegnes foreningen af kassereren eller formanden. Der kan meddeles prokura. § 8: Revisor. Hvert år vælges 1 revisor og 1 revisorsuppleant på den ordinære generalforsamling § 9: Regnskabet. Regnskabsåret følger kalenderåret. Revideret regnskab fremlægges på den ordinære, årlige generalforsamling. § 10: Eksklusion og anden udelukkelse fra foreningen. Et medlem, som modarbejder foreningens interesser, kan ekskluderes efter bestyrelsens bestemmelse, men den pågældende har ret til at forelægge deres sag til endelig afgørelse på den førstkommende, ordinære generalforsamling. Medlemmer, som ikke efter 2 skriftlige påkrav med mindst 14 dages mellemrum betaler deres skyldige kontingent, mister deres medlemskab. § 11: Vedtægtsændring. Til gennemførelse af ændring af foreningens vedtægter kræves, at 2/3 af de fremmødte medlemmer på en ordinær generalforsamling stemmer for ændringen, der forinden skal have været offentliggjort skriftligt sammen med dagsordenen ved udsendelse til medlemmerne. § 12: Opløsning af foreningen. Beslutning om opløsning af foreningen kræver 2/3 flertal blandt de fremmødte medlemmer på den ordinære generalforsamling. Den således vedtagne beslutning skal efterfølgende bekræftes ligeledes med 2/3 flertal blandt de fremmødte medlemmer på en ekstraordinær generalfor*samling, der skal afholdes tidligst 2 og senest 4 uger derefter. Ved foreningens opløsning træffes på den ekstraordinære generalforsamling endvidere beslutning om anvendelse af foreningens midler, der skal tilstræbes anvendt i overensstem*melse med foreningens formål. § 13: Foreningens stiftelse. Ovenstående vedtægter er godkendt og stadfæstet af den stiftende generalforsamling afholdt i XXX den XX. Det blev samtidigt vedtaget, at foreningens første regnskabsår løber fra stiftelsesdagen den XX og indtil den XX. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Det lyder som om der er styr på sagerne Willerup. Jeg er helt klart med Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Ja, Thumbs up! :) En lille sidebemærkning: Læste forresten i et nyhedsbrev fra Øresundskonsortiet, at man er ved at indføre nyt EDB system, som skulle komme forbrugerne til gode med bedre og mere fleksible betalingsløsninger. Man forventede at det ville være på plads 2. kvartal 2006. Så det lyder som om der er spændende nyt i vente. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Læg mærke til de fremhævede ord i quote´n:En lille sidebemærkning: Læste forresten i et nyhedsbrev fra Øresundskonsortiet' date=' at [b']man er ved at indføre nyt EDB system, som skulle komme forbrugerne til gode med bedre og mere fleksible betalingsløsninger. Man forventede at det ville være på plads 2. kvartal 2006.Min begejstring lader bestemt vente på sig. Den vil se "money on the table", før den moonwalk´er igennem betalingsanlægget på Lernacken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2005 Det kan ikke lade sig gøre at skrive til den gamle pendler foreningen, mailet kommer tilbage så den er vel død. Hvad blev vi enige om med datoen ?? Willerup !! Du har styr på det, herligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2005 Jeg antager at når der ikke kommer flere kommentarer, så er det fordi jeg er selveste personificeringen af gud på jord, og derfor har fået nedfældet en perfekt Lex willerup? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2005 Læg mærke til de fremhævede ord i quote´n:Min begejstring lader bestemt vente på sig. Den vil se "money on the table"' date=' før den moonwalk´er igennem betalingsanlægget på Lernacken. [/quote'] Heh heh heh :D Kan godt se din pointe, når jeg nu læser mit indlæg igen med de rette passager fremhævet :D Men vi må bare krydse fingre jo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2005 Jeg antager at når der ikke kommer flere kommentarer' date=' så er det fordi jeg er selveste personificeringen af gud på jord, og derfor har fået nedfældet en perfekt Lex willerup?[/quote'] Jeg har meget travlt på mit arbejde i øjeblikket, men jeg kigger det gerne mere grundigt igennem når jeg får lidt luft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2005 Jeg antager at når der ikke kommer flere kommentarer' date=' så er det fordi jeg er selveste personificeringen af gud på jord, og derfor har fået nedfældet en perfekt Lex willerup?[/quote'] Så så, nu ikke blasfemisk. Når det nu er sagt, er det er det faktisk et rigtig godt stykke dokument du har fået nedfældet der. Imponerende :) Med den i hånden, kan vi da ikke gå helt galt i byen med hensyn til vores snarlige erobringstogt af broen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2005 Kan vi få forslag om en möde dato ? Mellem jul og nytår f.esk. ? Eller 1 Januar kl 800 ? Nej vi må beslutte noget ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Gad godt vide hvorfor der skal betales kontigent, er det en pengemaskine i skal til at lave??? Jeg troede at foreningen her var baseret på frivillig basis! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 En forening skal selvfølgelig ikke være en pengemaskine. Men et gammelt ordsprog siger at "det koster penge at tjene penge" Sådan er det! Der vil altid være udgifter forbundet med at hente rabatter og fordele ind til medlemmerne, post, telefon, lidt forplejning på bestyrelsesmøder, kaffe osv. Arbejdstiden skal du nok få uden beregning, det må være frivilligt basis den er baseret på. Jeg syntes ikke at man kan forvente at andre mennesker løber og laver alt arbejdet for dig gratis. Livet er jo ikke en gavebod! Er du klar over at din købmand også tjener penge på dig? Det gør han dels fordi han har husleje, varme, el, vand, forsikringer, ansatte + meget mere. Moralen er at der skal være økonomi til at en forening skal kunne løbe rundt. Og skal jeg være passivt medlem (altså bare sidde og høste fordelene), ja så må jeg jo gøre op med mig selv om kontigentet er det værd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Ja det lyder jo fornuftigt nok! Men er det ikke bare at fastsætte en dato, og så dem der er interesede og kan de kommer? For skal alle dem med der gerne vil, men ikke lige kan den dag, så bliver det jo aldrig til noget! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Ja det lyder jo fornuftigt nok! Men er det ikke bare at fastsætte en dato, og så dem der er interesede og kan de kommer? For skal alle dem med der gerne vil, men ikke lige kan den dag, så bliver det jo aldrig til noget! Tjah, personligt kunne jeg godt ønske mig at der var en lidt større opbakning. Hvis jeg skal ud og øve pression på vegne af en pendler forening, så vil det være lidt mere lækkert at have 2000 medlemmer frem for 20:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Tjah, personligt kunne jeg godt ønske mig at der var en lidt større opbakning. Hvis jeg skal ud og øve pression på vegne af en pendler forening, så vil det være lidt mere lækkert at have 2000 medlemmer frem for 20:-) Ja det kan du jo have ret i, men det er jo ikke alle der har tid lyst til at at være aktive, og dem der gerne vil har måske svært ved at finde sammen om en dag der passer. For 3 år siden prøvede vi det samme, masser af fok der ville være med, men da vi skulle mødes dukkede der 3 op? Så det faldt lidt i vandet;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Ja men så lad os (de få der måtte være) mødes, og lave en slagplan, for hvordan tingene kan køre! Så kan vi jo altid finde ud hvem der kontakter hvilke potentielle leverandører, osv. Men jeg må give ret i at der ikke er den helt store entuiasme at spore på selve forumet. Da jeg prøvede vedr benzinrabatter, at skaffe folk nok var der kun 10 tilbagemeldinger. DET ER SGU FOR LIDT! Men jeg har en tyrkertro på at hvis vi få der gider lave noget benarbejde, stabler nogle fede rabataftaler på benene, Så skal alle sofavælgerne nok komme frem. Eks.: I mit gamle firma havde vi en aftale med bla. Metax/Shell om 1 kr i rabat pr. tanket liter diesel, rabatten var på dagsprisen og ikke standerprisen. dvs var der priskrig med -60 øre, ja så fik vi kun 40 øre på standerprisen. Men hvem vil ikke gerne have en sådan aftale med de kilometer vi kører? Ydermere havde vi aftaler med tøjforretninger, engros indkøbsaftaler på dagligdagsvarer, Engros aftaler på elartikler osv. Og hvis der ikke er andre sofavælgere der vil være med på legen, så lad os da selv tage lidt rabatter i land. Og jeg er da sikker på at jeg også har 8-10 venner der gerne vil tiltuske sig lidt rabat et eller andet sted. Med andre ord så behøver dette jo ikke kun at være for de få her på sitet. "Når man har stået 8 år i lære som jyde, har man vel lært at prutte om prisen - jow jow" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2005 Jeg vil gerne være med, men jeg tror nu først at det er muligt reelt at stable noget sammen efter nytår.... alle folk har jo travlt her i december.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites