Jump to content
APGraph

Fartkontrol

Recommended Posts

Jeg blev i 2004 fotograferet i dk (dansk indregistreret bil) efter at de flere gange havde sendt billeder og div trusler og skrivelser til mig privat i dk fandt de først i år ud af at jeg boede i Sverige, hvorefter jeg af den lokale landsherif i dk fik at vide at så var det for svært at forfølge sagen, når der kun var tale om 2000 dkr. Så højst sandsynligt ville man droppe sagen, ellers ville jeg høre noget inden for 1 mdr. og det er nu 4 mdr. siden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min svigerinde blev hevet op til polisen i Skurup og spurgt om det var hende på billedet fra det Danske overvågnings kamera' date=' og da hun bekräftede det så var det bare at betale.[/quote'] Fik hun en svensk fartbøde i Sverige, af svensk politi, for en overtrædelse i Danmark? Eller har det danske politi allieret sig med svenskerne, for at få identiceret førerne af svenske biler? Mvh Daniel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min svigerinde blev hevet op til polisen i Skurup og spurgt om det var hende på billedet fra det Danske overvågnings kamera' date=' og da hun bekräftede det så var det bare at betale.[/quote'] Hun kunne jo bare lade være med at møde op hos Polisen! Hun er ikke forpligtet til den slags i Sverige, og det svenske politi efterforsker ikke sagen yderligere, hvis du ikke dukker op!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hun kunne jo bare lade være med at møde op hos Polisen! Hun er ikke forpligtet til den slags i Sverige' date=' og det svenske politi efterforsker ikke sagen yderligere, hvis du ikke dukker op![/quote'] Jeg har lige fået et brev fra Svenske politi hvor de beder mig om at kontakt dem per telefon da jeg er blevet fotograferet av automatisk trafikkontrol i Danmark. Homer & Supermule mener "lade være med at møde op.." Er der nogen som har fået samme brev og kontakted ikke politi?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. det er flere måneder siden nu der skete ikke noget. Jeg vil ikke opfordre til det. Jeg kontaktede dem ikke fordi brevet desværre forsvandt. Da jeg så efterfølgende ringede til politistationen i malmø kunne de ikke hjælpe mig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bøde i Fotofælde Jeg har oplevet det samme, blev 22.Marts blitzet i Allerød med en min. hastighed på 65 km/t, hvor politiet hævdede der var/er byzone dvs. 50 km/t. Jeg var noget overrasket, jeg var temlig sikker på jeg ikke havde passeret en sådan byzone tavle. Så da jeg havde fået fri fra arbejde kørte jeg ruten ind i Allerød igen, og jeg passerede ikke nogen sådan byzone tavle. Nu ville jeg så vente på hvad der ville ske. Efter et par uger, kom der så et brev fra policen hvor man skulle ringe til stationen. Jeg tænkete at det måtte jeg hellere, jeg havde læst her at de ikke måtte sende billeder ud, og at hvis man ikke havde mulighed for at komme ned på stationen så ville måske droppe det. Ha ha,de sagde at de ville ringe en aften jeg var hjemme,også komme forbi og vise mig billedet. Jeg tænkte så at jeg kunne lade være med at tage telefonen, så ville de nok droppe det. Men nej, en aften kom de så og bankede på, og jeg kunne ikke nægte at det var mig på billedet, men jeg afgav så forklaring om at der ikke var skiltet med nogen byzone tavle der. De skrev det hele ned og sendte det retur til Danmark. Så troede jeg at jeg havde hørt det sidste om den sag, men nej, jeg fik et brev om at der skam var byzone tavler på alle infaldsveje til Allerød og at der ikke behøvede stå skilte når der var en general hastighedszone og bla. bla. Jeg ringede så til Allerød nærpoliti for at få dem til bekræfte at der ikke var nogen byzone tavle, Det ville de gerne og dagen efter bekræftigede de at der manglede en tavle, de kunne ikke sige hvorfor el. hvornår den var taget ned. Men det kunne være pga. vejarbejde (udvidelse af vejen under jernbanen). Nu troede jeg at sagen ville blive droppet når nu politiet kunne bekræftige min påstand. men endnu en gang nej, jeg blev nød til at køre til Roskilde ret (i arbejdstiden) Jeg forklarede mit synspunkt, men dommeren kunne/ville ikke afgøre sagen uden af nogle flere vidner blev afhørt. Altså blev der indkaldt til et nyt retsmøde Ved andet retsmøde, blev den politi mand der havde siddet og luret inde i sin kassevogn afhørt. Han måtte så forklare over for dommeren at han ikke havde checket om der var opsat nogen byzone tavle, da den jo "burde" være der og der var jo mange veje som man kunne komme ad, ind til Allerød. Jeg og anklageren havde så vores afslutende procedyre Dommeren kunne ikke afsige dom på stedet, men vil overveje sagen i en uge. Jeg kunne så nøjes med at ringe til retten ugen efter for at høre resultatet. Ugen efter blev jeg så endelig Frikendt Da dommeren ikke fandt det bevist at jeg havde kørt 65 km/t i en byzone Tak for det :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites