APGraph 10 Anmeld indhold Skrevet November 30, 2005 Hey så var de der igen, fart kontrol lige ved udgangen af tunnelen når man kommer fra sverige. jeg har medlidenhed med de biler som blev taget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Hey så var de der igen, fart kontrol lige ved udgangen af tunnelen når man kommer fra sverige. jeg har medlidenhed med de biler som blev taget Hvorfor har du medlidenhed, de kan da bare lade være med at køre for stærkt? Anyways, det må være her efter klokken 07:15 at de dukkede op? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 jeg køret forbi ved en 8.20 tiden ja men hvormange køre 90 km/t hele vejen igennem tunnelen, man vil jo også gerne nå på arbejde inden solen går ned igen. og hvor mange ulykker er det lige der sker der hvor de står, som det også er blevet slået fast her på debatten før, så burte de stå omkring skoler, hvor der er seriøs fare for person skader, og ikke de steder hvor de ved at de kan tjæne kassen til deres julefrokost Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 jeg køret forbi ved en 8.20 tiden ja men hvormange køre 90 km/t hele vejen igennem tunnelen, man vil jo også gerne nå på arbejde inden solen går ned igen. og hvor mange ulykker er det lige der sker der hvor de står, som det også er blevet slået fast her på debatten før, så burte de stå omkring skoler, hvor der er seriøs fare for person skader, og ikke de steder hvor de ved at de kan tjæne kassen til deres julefrokost Jaja jeg er enig.. En ting er hvad man skal en anden ting er hvad man gør, men hvis jeg bliver taget for at køre for stærkt, så er det jo surt og så må man betale sin bøde i stedet for at pive. Jeg røver jo heller ikke en bank fordi jeg mangler penge. Eller hvis man kommer for sent på arbejde, må man jo bare stå tidligere op osv osv. Der er ingen legitim grund til at køre stærkere end tilladt, med mindre man kører i en politibil, brandbil eller ambulance (og vel og mærket kører udrykning). Alt andet er på eget ansvar og kan man køre for stærkt så kan man også betale bøden der følger med. Og nej jeg kører heller ikke 90km/t i tunellen og ja jeg er parat til at betale bøden der følger med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Jeg røver jo heller ikke en bank fordi jeg mangler penge. Eller hvis man kommer for sent på arbejde, må man jo bare stå tidligere op osv osv. Der er ingen legitim grund til at køre stærkere end tilladt, med mindre man kører i en politibil, brandbil eller ambulance (og vel og mærket kører udrykning). QUOTE] Enig! Det er jo ikke alle der kan håndtere at køre så stærkt, vi har alle forskelige evner og reaktionstider. Derfor synes jeg, at det er rimeligt at der sættes nogle grænser. Hvad hvis 2 biler kører sammen i tunellen og bryder i brand? Det sker jo af og til i fx. Alperne. God tur! Jette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Ja eller punkterer ved høj fart. Men det er nu ikke så meget farten der genere mig og det er heller ikke noget personligt mod APGraph .. Det der irriterere mig er folks klynkeri over bøder eller klippekort, hvis de bliver taget eller mister deres kørekort. Vi har en lov og den må man jo respektere om man kan lide den eller ej. De mennesker der mener de har lov til at køre for stærkt osv, bliver jo selv lige så harme hvis der f.eks er en person der står og tænder en smøg et sted hvor man ikke må ryge eller når der f.eks står 5 unge og ikke mener de skal betale for deres busbillet. Det er det der pisser mig af.. Hvorfor er det liiige præcis der gør at netop du (ikke møntet på en bestemt person) er en en så vigtig person (med en flot hat lavet af papir), ikke skal følge den lov, alle vi andre skal følge? Det er det der gør mig irriteret. Jeg er hverken hellig eller en der overholder alle love og regler, men hvis jeg bliver straffet for ikke at overholde loven, så må jeg jo tage min straf og betale den bøde det nu koster. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Soap 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Rookie mistake APGraph... Det er moralens vogtere som huserer herinde Kan man se dem når de står der, og nå at bremse ned i tide? jeg køret forbi ved en 8.20 tiden ja men hvormange køre 90 km/t hele vejen igennem tunnelen, man vil jo også gerne nå på arbejde inden solen går ned igen. og hvor mange ulykker er det lige der sker der hvor de står, som det også er blevet slået fast her på debatten før, så burte de stå omkring skoler, hvor der er seriøs fare for person skader, og ikke de steder hvor de ved at de kan tjæne kassen til deres julefrokost Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Ja den dag loven bliver ens for ALLE, så vil jeg følge den, indtil da vil jeg følge min sunde fornuft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Ja det tror jeg på, et lille pip, også bryder det hele løst. jeg så dem først da jeg kørte forbi da jeg overhalede en lastbil hvor de normalt står og skyder, ned i tunnelen. men jeg slå altid fartpiloten fra så man nærmest ruller ud og derved sænker farten, men mindre man ligger på ydersiden af en lastbil :) vil nu stadig mene at tyskland har de bedste regler, da man "bare" skal køre efter forholdene der hvor de ophæver 130 kmt. det skulle de indføre her i DK/SV også skulle der være bøde straf for at køre under 110 i yderbanen, med mindre man er lastbil el. ander som har begrænset hastigheder. Selvfølgelig kan der opstå kø så man må ned i fart Bare min personlige mening, det er vel i alles intresse at vi alle kommer frem hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 EDIT: Set i bagklogskabelsenslys, burde jeg selvfølgelig nok have lade været med at starte en sådan diskussion omkring folks forhold og opfattelse af love og regler i en tråd omkring fartkontrol.. Beklager.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Tror ikke det var fartkontrol i morges - jeg kørte forbi i alt for høj hastighed (havde sq ik set dem), og de stod og hyggesludrede... Kunne ikke se noget fartmålingsudstyr, så måske bare almindelig razzia med kørekortskontrol m.v. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Tror ikke det var fartkontrol i morges - jeg kørte forbi i alt for høj hastighed (havde sq ik set dem)' date=' og de stod og hyggesludrede... Kunne ikke se noget fartmålingsudstyr, så måske bare almindelig razzia med kørekortskontrol m.v.[/quote'] Det var fartkontrol, han stod og gemte sig bag betonvæggen for enden af tunellen.. jeg vidste han var der og kunne stadig ikke se ham før det havde været for sent... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 For mig har det virket....ud af tunnellen mod DK er jeg, pr. definition, nu nede imellem 90 og 100 hver gang. Jeg gider ikke betale de sure penge, bare fordi det er cool at køre hurtigt. Tiden jeg sparer bliver alligevel ædt op inde i City. Så en effekt har kontrollerne da haft. Især efter de begyndte at være der så ofte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 For mig har det virket....ud af tunnellen mod DK er jeg' date=' pr. definition, nu nede imellem 90 og 100 hver gang. Jeg gider ikke betale de sure penge, bare fordi det er cool at køre hurtigt. Tiden jeg sparer bliver alligevel ædt op inde i City.[/quote'] Spændende teori - ikke sikker på, at jeg helt forstår den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Tidsbesparelse ved at køre for stærkt Til almindelig oplysning har jeg regnet lidt på turen gennem tunnelen. Hvis man kører 90 km/t tager det 40 sekunder at køre 1 km. Hvis man kører 120 km/t tager det 30 sekunder at køre 1 km. Hvis man kører 150 km/t tager det 24 sekunder at køre 1 km. Tunnelens officielle længde er 4050 meter - for nemheds skyld vil jeg regne med 4000 meter. Hvis man kører gennem tunnelen med 120 km/t sparer man 40 sekunder i forhold til 90 km/t. Hvis man kører gennem tunnelen med 150 km/t sparer man 64 sekunder i forhold til 90 km/t. Er det det værd??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Gio den tid du har sparet hjemmefra til Kastrup går da ikke tabt i City. Det skulle jo betyde køerne i city blev længere hvis du kører hurtigt fra Malmø til Kastrup end hvis du hold dig under hastighedsbegrænsningen...' Og hold nu op med at være så hellige.. jeg har sgu da ikke ondt af folk der drøner gennem tunnellen med 140 km/t, men det er sgu da surt at blive taget med 104 hvor man må køre 90.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Spændende teori - ikke sikker på' date=' at jeg helt forstår den [/quote']Hvad er det der er svært at forstå? At jeg ikke kører som en gal i tunnellen...eller... *g* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Til almindelig oplysning har jeg regnet lidt på turen gennem tunnelen. Hvis man kører 90 km/t tager det 40 sekunder at køre 1 km. Hvis man kører 120 km/t tager det 30 sekunder at køre 1 km. Hvis man kører 150 km/t tager det 24 sekunder at køre 1 km. Tunnelens officielle længde er 4050 meter - for nemheds skyld vil jeg regne med 4000 meter. Hvis man kører gennem tunnelen med 120 km/t sparer man 40 sekunder i forhold til 90 km/t. Hvis man kører gennem tunnelen med 150 km/t sparer man 64 sekunder i forhold til 90 km/t. Er det det værd??? Pis, så skal jeg til at køre over 200 for at spare nævneværdig tid! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 He he Jønsson Endelig lidt humor :th2: Folk kan vel køre hvad de vil hvis de er klar til at tage koncekvenserne der efter. Indlæget skulle egentlig bare informere folk om at de stod der igen igen. og skal vi ikke gætte på at de står i den anden retning når nu vi alle skal hjem fra arbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Hvad er det der er svært at forstå? At jeg ikke kører som en gal i tunnellen...eller... *g* Prøv lige at læse Moerkes indlæg lige over/under/før det, som jeg quote'r her. Hun har bøjet det i neon for dig ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Hvis man kører gennem tunnelen med 120 km/t sparer man 40 sekunder i forhold til 90 km/t. Hvis man kører gennem tunnelen med 150 km/t sparer man 64 sekunder i forhold til 90 km/t. Er det det værd??? 200 arbejdsdage. mmm. 16.000 sekunder ved 120 km/t, det er 266 minutter eller 4,5 timer. Eller 25.600 sekunder ved 150 km/t, 426 minutter eller 7 timer. Naeh, det er nok lige i underkanten til at det er det værd. Men alligevel lidt sjov at det bliver til en del timer på årsbasis ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Alt under 250 er for snegle.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Prøv lige at læse Moerkes indlæg lige over/under/før det, som jeg quote'r her. Hun har bøjet det i neon for dig ;)Trines indlæg dukkede op imens jeg skrev mit... Og derefter tror jeg larscph gjorde det endnu mere klart med hans udregning. M.h.t. konsekvenser - så er jeg bestemt klar til at tage dem. Jeg har bare ikke råd til det ;) Derfor overholder jeg p.t. fartbegrænsningerne, som oftest... *vinker med min bløde hat* :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Trines indlæg dukkede op imens jeg skrev mit... Og derefter tror jeg larscph gjorde det endnu mere klart med hans udregning. Jep... Man er jo ikke matematisk student og ex-dtu-stud for ingenting ;) Og siden tilegnet mig pædagogisk-forklarende-evner.. hmm.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 Jeg går ind for fri hastighed... Hvorfor legalisere narko bare fordi nogle er afhængige??? Således kan man også legalisere fart... At leve er at rejse.... Med overlydsfart!!!!!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites