Birgitte 10 Anmeld indhold Skrevet November 29, 2005 Er der nogen der har erfaring med at få svenske p-piller? Kan jeg bare ringe til en vilk. læge og få en recept eller skal man bestille en tid? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Du måste träffa en läkare och få ett recept. Pillerna i sig är desamma som i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Du skal ringe til närmeste Vårdcentral, og få en tid hos en läge, det er det samme som et lägehus i Danmark. Der kan du så få P-Piller. Hvis du vil kan du ansöge om ar få en famileläge som derefter vil väre den du henvender dig til. Slå op på http://www.skane.se/templates/Application.aspx?id=102667 Og find din vårdcentral. Held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Eller skaffa dig en gynekolog. När jag bodde i Malmö gick jag på Läkarhuset Ellenbogen. Så fixar de provtagningar och allt annat också. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Er der ikke noget med at danske recepter også virker i sverige, syntes jeg har hørt det et sted! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Streton 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Er der ikke noget med at danske recepter også virker i sverige' date=' syntes jeg har hørt det et sted![/quote'] Det har du ret i. Danske recepter kan sagtens bruges i SE. Dog er det ikke sikkert at medicinene hedder det sammen eller kan fås på Svenske apoteker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 huh.. Heidi ringede faktisk til vårdcentralen i Eslöv for det samme, men fik at vide at hun skulle kontakte barnmutterskemottagningen?? Er det løgn og latin - for syn's altså det lød noget spacy at man ikke får det hos lægen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Barnmorskemottagningen....inget enkelt ord ens om man är svensk! Man kan visst få det hos läkaren, men ofta så hänvisas man till b-rnmossemut-ta-en, eller vad den nu hette :-) ifall det är en mindre ort och det inte finns speciella gynekologer. Allmänläkare i SE är inte lika "allmäna" som i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 Mohlin> Ahh.. OK! Mange tak for forklaringen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2005 Husk at få din læge i DK til at skrive flere recepter i stedet for 1 med 4 afhæntninger på et år. Der kan blive problemer når man står der 2.gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2005 Få din læge til at lave recept på p-piller for 1 år. Det gjorde min kone. P-piller er væsentlig billigere i Sverige og de fås også i maxi pak (mener de hed yasmin og at der var til 13 mdr). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hydrazin 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2005 Jeg går hos en barnmorska (en ældre dansk mand der hedder Bjarne - verden er lille) på den lokale vårdcentrals mödravård-afdeling. Den første gang så skal de lige finde ud af hvad den type p-piller du har fået i DK hedder i SE og om de overhovedet fåes. Jeg fik Diane Mite i DK men de fandtes ikke her så nu tager jeg Yasmin. Nu ringer jeg så bare en gang om året og får recepten sendt med posten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annika 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2005 Euromedicin Jeg køber mine p-piller (Yasmin) via euromedicin. Jeg ved ikke om det er billigere end i Sverige, jeg giver 175 kr. for 3 måneder og sparer en halvtredser ift. at købe dem i DK. Du får bare din læge til at bestille dem hos euromedicin i stedet for at lave en recept til apoteket. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad I giver for Yasmin her i Sverige, for kan der spares flere penge, så er jeg klar :) Annika Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2005 Yasmin - til i alt 13 mdr - kostede i går 390 sek på apoteket i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2006 Jeg køber mine p-piller (Yasmin) via euromedicin. Jeg ved ikke om det er billigere end i Sverige, jeg giver 175 kr. for 3 måneder og sparer en halvtredser ift. at købe dem i DK. Du får bare din læge til at bestille dem hos euromedicin i stedet for at lave en recept til apoteket. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad I giver for Yasmin her i Sverige, for kan der spares flere penge, så er jeg klar :) Annika Annika> Jeg fik at vide at euromedicin ikke kunne sende til Sverige, får du dem til at sende til en dansk adresse eller hur? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annika 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 De bliver sendt til min adresse i Malmø, du skal bare få lægen til at gøre opmærksom på, at din adresse er i Sverige, så er der ingen problemer. Men nu har jeg fundet ud af det er langt billigere at købe den i Sverige, så euromedicin skal kun bruges hvis jeg igen flytter til DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Helle 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Hej Jeg har fået p-piller hos barnmorskan på Värnhem. Der kan man komme uanmeldt i deres åbningstid (som jeg ikke kan huske hvornår er). Det fungerer helt fint. Husk bare at medbringe svensk id. Det har jeg ikke gjort, men min barnmorska sagde at det SKULLE jeg have med næste gang. VH Helle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites