Jump to content
Birgitte

P-Piller

Recommended Posts

Guest carspar

Du skal ringe til närmeste Vårdcentral, og få en tid hos en läge, det er det samme som et lägehus i Danmark. Der kan du så få P-Piller. Hvis du vil kan du ansöge om ar få en famileläge som derefter vil väre den du henvender dig til. Slå op på http://www.skane.se/templates/Application.aspx?id=102667 Og find din vårdcentral. Held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke noget med at danske recepter også virker i sverige' date=' syntes jeg har hørt det et sted![/quote'] Det har du ret i. Danske recepter kan sagtens bruges i SE. Dog er det ikke sikkert at medicinene hedder det sammen eller kan fås på Svenske apoteker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

huh.. Heidi ringede faktisk til vårdcentralen i Eslöv for det samme, men fik at vide at hun skulle kontakte barnmutterskemottagningen?? Er det løgn og latin - for syn's altså det lød noget spacy at man ikke får det hos lægen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Barnmorskemottagningen....inget enkelt ord ens om man är svensk! Man kan visst få det hos läkaren, men ofta så hänvisas man till b-rnmossemut-ta-en, eller vad den nu hette :-) ifall det är en mindre ort och det inte finns speciella gynekologer. Allmänläkare i SE är inte lika "allmäna" som i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går hos en barnmorska (en ældre dansk mand der hedder Bjarne - verden er lille) på den lokale vårdcentrals mödravård-afdeling. Den første gang så skal de lige finde ud af hvad den type p-piller du har fået i DK hedder i SE og om de overhovedet fåes. Jeg fik Diane Mite i DK men de fandtes ikke her så nu tager jeg Yasmin. Nu ringer jeg så bare en gang om året og får recepten sendt med posten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Euromedicin Jeg køber mine p-piller (Yasmin) via euromedicin. Jeg ved ikke om det er billigere end i Sverige, jeg giver 175 kr. for 3 måneder og sparer en halvtredser ift. at købe dem i DK. Du får bare din læge til at bestille dem hos euromedicin i stedet for at lave en recept til apoteket. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad I giver for Yasmin her i Sverige, for kan der spares flere penge, så er jeg klar :) Annika

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg køber mine p-piller (Yasmin) via euromedicin. Jeg ved ikke om det er billigere end i Sverige, jeg giver 175 kr. for 3 måneder og sparer en halvtredser ift. at købe dem i DK. Du får bare din læge til at bestille dem hos euromedicin i stedet for at lave en recept til apoteket. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad I giver for Yasmin her i Sverige, for kan der spares flere penge, så er jeg klar :) Annika
Annika> Jeg fik at vide at euromedicin ikke kunne sende til Sverige, får du dem til at sende til en dansk adresse eller hur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De bliver sendt til min adresse i Malmø, du skal bare få lægen til at gøre opmærksom på, at din adresse er i Sverige, så er der ingen problemer. Men nu har jeg fundet ud af det er langt billigere at købe den i Sverige, så euromedicin skal kun bruges hvis jeg igen flytter til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg har fået p-piller hos barnmorskan på Värnhem. Der kan man komme uanmeldt i deres åbningstid (som jeg ikke kan huske hvornår er). Det fungerer helt fint. Husk bare at medbringe svensk id. Det har jeg ikke gjort, men min barnmorska sagde at det SKULLE jeg have med næste gang. VH Helle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites