Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2007 Det lyder ikke rigtigt. Her er et klip fra Øresunddirekt http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8420 --- klip --- 4: Find dit lægehus Hvis man bliver syg, er den første kontakt med det svenske sundhedssystem et lægehus, kaldet "vårdcentral". Grænsegængere - dvs. personer, der bor i det ene land og arbejder i det andet - kan selv vælge i hvilket land de vil behandles. Dette gælder både for akut og planlagt behandling. ----- Prøv evt at kontakte ØresundDirekt enten Kbh eller Malmö. Det har jo ikke noget at gøre med om du kan blive reg. eller ej! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2007 Det har jo ikke noget at gøre med om du kan blive reg. eller ej! Undskyld - jeg havde misforstået dagen. Jeg troede det handlede om at få refunderet betaling for behandlinger. Det lyder som endnu en forhindring ved integrationen. Har du beskrevet dine problemer mere faktuelt overfor Öresundsborger-bestyrelsen? Det vil være oplagt at have den sag med i morgen til ÖresundsHearing og møde med ministeren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2007 Undskyld - jeg havde misforstået dagen. Jeg troede det handlede om at få refunderet betaling for behandlinger. Det lyder som endnu en forhindring ved integrationen. Har du beskrevet dine problemer mere faktuelt overfor Öresundsborger-bestyrelsen? Det vil være oplagt at have den sag med i morgen til ÖresundsHearing og møde med ministeren. Det er det også, men også at du ikke kan blive reg. hos fk.se når du har en dansk arbejdsgiver, du kan godt få refunderet penge siger de nu! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2007 Det er det også' date=' men også at du ikke kan blive reg. hos fk.se når du har en dansk arbejdsgiver, du kan godt få refunderet penge siger de nu![/quote'] Jamen Thomas, jeg kan kun gratulere :th2: Jeg har forøvrigt talt med Indenrigsmin. i går vedr. tilskud fra DK ved behandling Sverige. Jeg fik det forventede svar og også det svar jeg mener er det rigtige. Ved behandling og som bosiddende i S ydes der tilskud via FS (svensk personnr. opgives) og ved behandlig i DK ydes der tilskud fra Den offentlige Sygesikring (det særlige sygesikringsbevis, grænsegængerbevis, det gule papkort eller hvad du ellers lyster at kalde det). Det er da også den mest naturlige måde at gøre det på og den letteste for os. Meeen vi må nok belave os på at gi´ div. svenske behandlere et lille kursus i social sikring fra tid anden;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites