Jump to content
Guest ThomasO

Bezinskatteoprør

Recommended Posts

Guest Supermule

Benzin Kørsel ca. 9000km om måneden... Forbrug svinger mellem 15 0g 4 km pr liter.... Men regn med ca. 1000 liter pr måned...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi kan jo se om vi kan skrabe nok sammen som er villige til at lægge deres indkøb sammen, så giv mig en mail hvis du er intresseret. Og ser det ud til at vi er nok der vil indgå en aftale, så handler jeg den gerne igennem, hvor vi kan få det billigst. Jeg skal vide om du/i kører diesel/bensin og hvor mange kilometer estimeret årligt, og hvor meget du/i kører på literen i gennemsnit. SKRIV KUN HVIS DU ER INTRESSERET jeg gider ikke bruge min tid på noget ligegyldigt gas.
Der iøvrigt i en anden tråd snakket om en lignende "forening" bare med forsikringer, men i givet fald vil en sådan forening jo kunne bruges til alting...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er korrekt Claus, og her har jeg også lagt et indlæg. Men lad os tage lidt af gangen, her tror jeg vi har et fint sted at starte - lige nu har jeg 5 meldinger og sammenlagt årlig km 547000 blandet bensin/diesel. Tænk på en vognmand med eks. 10 eksport lastvogne, han har et årligt kørselsforbrug på ca 3-4.000.000 km derfor opnår de nogle dejligt høje rabatter hos selskaberne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i den lavere ende, som det ser ud p.t. Omkring 20.000 km/årligt - gns. 7 km/l = ca. 2857,1428571428571428571428571429 liter/år (jeps...tallet er rigtigt - men decimalerne var mest for at være "sjov" ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nåååååååh ok Gio. Jeg troede bare de havde ændret display på alle benzinstandere i Sverige, så de kunne vise 24 decimaler....Pyha... ;) Du er en bandit.... Siger Dolph.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er i den lavere ende, som det ser ud p.t. Omkring 20.000 km/årligt - gns. 7 km/l = ca. 2857,1428571428571428571428571429 liter/år (jeps...tallet er rigtigt - men decimalerne var mest for at være "sjov" ;))
Øøhm, 7 km/l i snit for sådan en A4 der?! :confused: Kører du så aldrig ud af Malmö by, eller hvordan bærer du dig ad med at få snittet der ned?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Øøhm, 7 km/l i snit for sådan en A4 der?! :confused:
A4, 2.4l V6 ... passer nok meget godt :th2: Retter lige i mit indlæg... så tror da fa'en der ikke er noget plads bagi ! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
A6' date=' 2.4l V6 ... passer nok meget godt :th2:[/quote'] Bortset fra det så er en A6 :flov: , så lyder det stadig vildt. Gio's bil burde vel nærmere køre 7 km/l i byen, og så 10 km/l i snit. Den nye M5 har 10 ben med ca. 3 gange så mange hk som Gio's A6, men de har så åbenbart samme snit på ca. 7 km/l :th2: Nåh, men jeg kan vel også være ligeglad, sorry..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Bortset fra det så er en A6 :flov: , så lyder det stadig vildt. Gio's bil burde vel nærmere køre 7 km/l i byen, og så 10 km/l i snit. Den nye M5 har 10 ben med ca. 3 gange så mange hk som Gio's A6, men de har så åbenbart samme snit på ca. 7 km/l :th2: Nåh, men jeg kan vel også være ligeglad, sorry..
hehe...hvis man regner lidt på størrelse, hk osv osv... så 7 km/l sgu dårligere end min astro ... Det MÅ da være mere end 7 km/l :rolleye: ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja en krone sparet er en krone tjent som man siger i Jylland...tror jeg :rolleyes: Jeg er også frisk hvis du kan få det skruet sammen. Cirka 25.000 km om året ved 11,5 km/l = 2173 liter, håber ikke det behøver at være så nøjagtigt som Gio´s udregning ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bortset fra det så er en A6 :flov: , så lyder det stadig vildt. Gio's bil burde vel nærmere køre 7 km/l i byen, og så 10 km/l i snit. Den nye M5 har 10 ben med ca. 3 gange så mange hk som Gio's A6, men de har så åbenbart samme snit på ca. 7 km/l :th2: Nåh, men jeg kan vel også være ligeglad, sorry..
A4...men det er jo en mindre detalje :p Det der sluger benz er bykørslen - og der er den til gengæld også ekstremt tørstig. Men indtil videre kan jeg kun forholde mig til hvad computeren siger (og dem skal man tage lidt med et gran salt til tider. En lettere slidt/beskidt MAF-sensor i indsugningen kan let give sjove målinger på FIS´et...for ikke at tale om underlig opførsel når den rigtig begynder at fejle :scared:), da jeg ikke har tanket nok gange til at danne mig et menneskeligt "gefühl".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Vi er med hvis det kan gälde både i Dk og Se. Vi körer 5.000 mil om året og med 5,4 liter pr. 10 mil, = 18,5 km/liter på dansk. Det er Diesel og den er jo lige nu billigst i Dk og har väret det det sidste 3/4 år. Det giver ca. 2700 liter om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Troede du kørte Skoda Fabia RS???

Til Michael Rasmussen ... Jeg har sendt dig en mail. Kører godt 50.000 km årligt - p.t. alene på benzin - i snit nok 13 km/l - næste pendler-bil bliver en diesel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Troede du kørte Skoda Fabia RS???
Det var dengang ... Prisen på brugte diesel-biler med en dårlig miljø-klassificering vil snart rasle nedad - det er jeg i det mindste overbevist om. Derfor brænder jeg for tiden benzin af ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? nu er jeg fortabt.... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites