larscph 18 Anmeld indhold Skrevet November 25, 2005 Kan det virkelig have sin rigtighed, at man ikke er at betragte som begrænset skattepligtig og skal høre under Skat*Øresund når man "kun" modtager SU stipendier? Den besked har fruen lige fået fra SkatteCenter Holbæk da hun ringede for at blive overflyttet?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2005 Hov... Tråden skulle jo ligge under SKAT.. Kan den flyttes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2005 Kan det virkelig have sin rigtighed, at man ikke er at betragte som begrænset skattepligtig og skal høre under Skat*Øresund når man "kun" modtager SU stipendier? Den besked har fruen lige fået fra SkatteCenter Holbæk da hun ringede for at blive overflyttet?! Fruen er begrænset skattepligtig og betaler skat af sin SU til Danmark, men hvis hun ikke har erhvervsindkomst - den slags, der betales ATP af - er hun ikke grænsegænger. Hvis det er et kriterie for at høre under SkatØresund, at man er grænsegænger, så kan Holbæk Kommune have ret. Jeg ved ikke, om det er et kriterie, jeg er ikke selv grænsegænger, så jeg er lidt på udebane. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2005 Hmm.. Tak Nils.. :) Efter at have ringet til Skat en 7-8 gange på deres nye smarte hovednummer og blevet stillet om til eksotiske steder som Skatteregion Århus (!?) - men først talt med SkatØresund og siden Holbæk og så Øresund igen i tilfældig rækkefølge, fandt man ud af at det: 1 - er valgfrit om hun bliver i Holbæk eller flytter til Øresund. Valgte det sidste 2 - at det var rigtigt at man ikke skulle betale kirkeskat+holbækskat, men derimod satsen som begrænset skattepligtige også betaler (som var en smule lavere end Holbæks, jo). Under alle omstændigheder er det dén sats, der skal bruges. 3 - det er ufattelig så meget tid man kan bruge på at blive stillet om til den/de rigtige personer hos skattevæsenet. Men så blev der styr på det...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søren Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2015 Men hvis du modtager legater i som dansk statsborger i Sverige kan du få dem skattefrit. Mvh. Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites