kpc1983 10 Anmeld indhold Skrevet November 22, 2005 Hej med jer....! Har kigget lidt på en lejlighed i Annested...! Ville lige høre om der er nogle der har erfaringer med stedet (altså bor der, eller har gjort)...? Vi har kigget på: Etape 7 - Vagnshjulet 27 - Lejlighed 106 Ang. det så så jeg der er noget der hedder: "Årligt beløb" Er det huslejen samlet på et år...! Så de Næsten 56000SEK. er 45000DKK pr. år i leje så det er omkring 3700DKK pr.mdr...? Er det helt rigtig forstået...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Virkelig ingen der ved noget om det her...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Virkelig ingen der ved noget om det her...? Jo sikkert men du har jo lige lagt dit spm på sent igår:) Jeg aner intet om Annestad ud over der skulle være solgt over 40% af lejlighederne til danskere. For det andet så vil jeg skyde på at det beløb du skriver om ER den afgift du skal betale til bostadsretforeningen. Dvs din "husleje" bliver den plus det du skal betale til lån i banken for køb af selve bostadsretten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Det er helt korrekt. Det årlige beløb er bare afgiften til foreningen, ganget med 12. Men den månedlige afgift er så vidt jeg husker også skrevet derinde. Jeg bor selv i Annestad og er meget gald for at bo der. Vil anbefale du tager ud og kigger på det. Lejlighederne er lækre og generelt godt indrettet. Ting du skal være opmærksom på. Hvor tæt kommer din lejlighed til at ligge på motorvejen. Eller nærmere betegnet jernbanen. Hos mig er vi nu vant til toget, men godstogene larmer rigtig meget:-( Og vi bor lidt længere inde, end etape 7. Jo der er mange danskere, men det virker ikke som en ghetto. Men vi er også kun 2 danskere i min opgang. Men tag herud og kig. Helene i prøvelejligheden er rigtig nem at snakke med. Og kan fortælle dig alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Det er helt korrekt. Det årlige beløb er bare afgiften til foreningen, ganget med 12. Men den månedlige afgift er så vidt jeg husker også skrevet derinde. Jeg bor selv i Annestad og er meget gald for at bo der. Vil anbefale du tager ud og kigger på det. Lejlighederne er lækre og generelt godt indrettet. Ting du skal være opmærksom på. Hvor tæt kommer din lejlighed til at ligge på motorvejen. Eller nærmere betegnet jernbanen. Hos mig er vi nu vant til toget, men godstogene larmer rigtig meget:-( Og vi bor lidt længere inde, end etape 7. Jo der er mange danskere, men det virker ikke som en ghetto. Men vi er også kun 2 danskere i min opgang. Men tag herud og kig. Helene i prøvelejligheden er rigtig nem at snakke med. Og kan fortælle dig alt. Dvs. at jeg betaler= Den årlige afgift til bostadsretforeningen, og så er der det Månedlige beløb. som jeg betaler i "leje"..? Så er det da en halvdør omgang. Ved godt at det er nyt. Hvad betaler du ca. for det hele om måneden derude...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Dvs. at jeg betaler= Den årlige afgift til bostadsretforeningen, og så er der det Månedlige beløb. som jeg betaler i "leje"..? Så er det da en halvdør omgang. Ved godt at det er nyt. Hvad betaler du ca. for det hele om måneden derude...? Årlig afgift = månedlig afgift x 12 Derudover skal der betales for et evt. boliglån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Et eksempel fra Etape 7 Vagnshjulet 27. Lejlighed 001, 3V, 82,5 kvm. Koster om måneden: 4744 SEK plus det det koster at låne 1.415.618 SEK i banken. Med mindre du har 1,4 mio sek så koster den kun 4744 sek om måneden. Hvad det koster at låne 1,4 sek skal du tale med banken om eller selv beregne et ca beløb på f.eks www.sbab.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Et eksempel fra Etape 7 Vagnshjulet 27. Lejlighed 001, 3V, 82,5 kvm. Koster om måneden: 4744 SEK plus det det koster at låne 1.415.618 SEK i banken. Med mindre du har 1,4 mio sek så koster den kun 4744 sek om måneden. Hvad det koster at låne 1,4 sek skal du tale med banken om eller selv beregne et ca beløb på f.eks www.sbab.se Okay...! Nu forstår jeg det :D TAK for det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg er ikke enig i, at det ikke er en "ghetto". Ikke noget ondt i det for jeg kender en del der bor derude, men prøv at læg mærke til typerne der bor der inden du køber/lejer.... Kamphunde, guldkæder, tattoo's m.v. Som sagt intet ondt ment herfra, men det er da værd at vide hvis man ikke er til den slags naboer :) Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg er ikke enig i, at det ikke er en "ghetto". Ikke noget ondt i det for jeg kender en del der bor derude, men prøv at læg mærke til typerne der bor der inden du køber/lejer.... Kamphunde, guldkæder, tattoo's m.v. Som sagt intet ondt ment herfra, men det er da værd at vide hvis man ikke er til den slags naboer :) Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket!Du har ikke lige nogle objekter til salg derude for tiden, kan jeg forstå.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Nej og vil heller ikke have nogen til salg derude :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Kamphunde, guldkæder, tattoo's m.v. Som sagt intet ondt ment herfra, men det er da værd at vide hvis man ikke er til den slags naboer :) Da hellere det end fyre med smørhår, lyserøde trøjer og små wannebe skødehunde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Da hellere det end fyre med smørhår' date=' lyserøde trøjer og små wannebe skødehunde. [/quote'] haha.. klasse.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg er ikke enig i, at det ikke er en "ghetto". Ikke noget ondt i det for jeg kender en del der bor derude, men prøv at læg mærke til typerne der bor der inden du køber/lejer.... Kamphunde, guldkæder, tattoo's m.v. Som sagt intet ondt ment herfra, men det er da værd at vide hvis man ikke er til den slags naboer :) Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket! Jeg kan kun give dig ret ! vi bor ikke langt derfra og er mildest talt ikke begejstrede for udviklingen, specielt fordi de skoler og børnehaver vi skal bruge ligger ikke langt derfra i Bunkeflostrand Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg er ikke enig i, at det ikke er en "ghetto". Ikke noget ondt i det for jeg kender en del der bor derude, men prøv at læg mærke til typerne der bor der inden du køber/lejer.... Kamphunde, guldkæder, tattoo's m.v. Som sagt intet ondt ment herfra, men det er da værd at vide hvis man ikke er til den slags naboer :) Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket! Trinity, du får det til at lyde som den rene rocker ghetto... Er du sikker på du ikke får puttet et par fine mennesker i bås fordi de har tatoo... Jeg kender et par stykker derude der kunne passe på din beskrivelse, hvis man vel og mærke kiggede med min fars øjne... men han lever også efter devisen tatoo=kriminel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket! Der er jo nok en grund til at det er billigt ;) , jeg har også kigget på lejl. derude men kom hurtigt væk fra det da de eneste jeg mødte var danskere, og det var "lædervest" typer, så kunne jeg sgu ligeså godt flytte til amager. hvad er der i vejen med lyserødetrøje, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Den Lille Havfrue 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Da hellere det end fyre med smørhår' date=' lyserøde trøjer og små wannebe skødehunde. [/quote'] Ved mødet med fætter smørhår kan fyrene i det mindste kun få ondt i bagdelen hvis man kigger lidt "forkert" - Istedet for at miste sine tænder, hvilket jo selvfølgelig ikke er så slemt nu hvor tandlægerne er billigere herovre men stadig lidt belastende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Kæft en gang pis den her tråd nu har udviklet sig til.. Den nye "uuuha Rosengård tråd" lyder det nærmest til.. Havde faktisk skrevet et helt andet indlæg her, som jeg har valgt at slette igen. Men jeg fik da skrevet min mening om, skal jeg sige...lidt af hvert, som så ikke blev offentliggjort (og heldigvis for det). Jeg vil nøjes med at gå ud og brække min frokost op igen, og så fortsætte her på job.. Hold da kæft drenge, for en gang generaliserende fordomsfyldt angst pladder :sick: :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Tja jeg skrev netop at der intet ondt var ment i det herfra. Og skrev intet om kriminelle heller så vidt jeg husker. Og alt det der med at putte folk i bås... Sådan en gang crap. Jeg har selv tattoo's og endda flere af slagsen. Dog bliver jeg bliver puttet i bås pga. min eks-kærestes hund... C'mon... Det er da ikke mig der går over gevind her? Jeg skrev sågar, at jeg har en del venner der bor i Annestad. Også de hører ind under den "kategori" jeg beskrev, men ingen af dem er kriminelle. Så lad nu lige være med, at lade æg'et blive til ti høns :) Kunne måske bare være relevant at nævne når nu der bliver spurgt til området... Og som en anden i tråden her skrev er der som altid en grund til når noget er billigt. Om man kan lide det eller ej er en hel anden snak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Nej Trinity, jeg skrev at "du fik det til at lyde som en rocker ghetto".. jeg mener bare du prædiker altid om at man skal lade janteloven blive i Danmark. Kunne vi så ikke blive enige om at sætte Fordoms-Per af i Kastrup med det samme også? Noget for noget.. Og iøvrigt til jer andre, hvis I vil undgå "lædervestyper" i Annestad, "perkere" i Rosengården, sigøjnere i Oxie så pas lige på med at flytte til Sverige. Der er fuld af svenskere, de lugter af øl, larmer, taler ufattelig dårligt dansk og spiser köttbuller surstrømning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Desuden er det også værd at vide, at den første etape står overfor en stor renovering inden længe efteresom byggekvaliteten er ekstremt dårlig og byggeriet er sunket! Sammenholdt med dette: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3472&highlight=nyt+gulv kan det jo være Trinity har bare lidt ret ? Jeg kender en enkelt derude, og han var vist blevet lovet der ikke ville blive bygget foran hans ejendom. Det ødelagde lidt af udsigt.... Jeg tror det var 2-3 uger efter han flyttede ind at de begyndte at planere og sætte fundament lige foran bygningen. Men, bortset fra det ser lejlighederne da fine ud. Personligt syntes jeg det er for langt ude (gider ikke bo alene, midt på en mark) og kun for danskere der alligevel ikke ville flytte til Sverige, men det er jo bare min mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Jeg syntes nu ikke Annestad er så forskelligt fra det betonbyggeri man finder ud på Ön, der minder om de gamle bunkere fra krigen stablet ovenpå hinanden. Og hvad de suspekte typer angår, så tror jeg nu at man finder Baune og Co uanset i hvilket lejlighedskompleks man befinder sig i, ligesom man finder hippier, alfonser, ejendomsmæglere og andet rakkerpak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sulajma 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Næ hov, stop lige... God aften til alle, Nu håber jeg altså jeg gør det rigtigt, det er første gang jeg logger på og kunne simpelt hen ikke sidde den noget løsslupne debat om Annestad overhørig....hmmm...om ikke andet kan jeg og I jo altid tage det som en lille begynder-test...men hvor om alt er føler jeg, (da jeg bor i Annestad og har gjort det siden i sommer), at det er både min ret og pligt til at oplyse om Annesteads fortræffeligheder Jeg gad heller ikke bo her hvis jeg var alene...no way, så skulle jeg da ind til Mammelø og gå og kigge lidt på alle de søde mennesker og spilde tiden på cafeer og bifture.....(åghhh...jeg savner nu bifture....) Men altså Annestad er landligt, hyggeligt, billigt, narturrigt og det er tæt på vores allesammens vigtige færdselsåre, nemlig gaten til hverdagen for os der pendler hver dag til København. Her er ingen latterlig trafik om morgenen, her er masser af lokal-samfund (synger selv i et kor i Bunkeflostrand), tæt på indkøb, skole, bibliotek osv., osv...Og den der diskussion om den ene type frem for den anden eller om man vælger at klæ sig med dødt hud fra et stort dyr der ruller sig i jord hver dag eller ej, kan jeg altså ikke rigtig ta alvorligt...altså helt ærligt SÅ GROW SGU DA OP!!! Men altså nå det så er sagt, så glæder jeg mig da til at det bliver en lille smule grønnere i området, og jeg måske kan holde op med at referere til mit hjem som en mellemting imellem "bygplatsen" og "the wild west" fordi her er så bart og vestenvinden får rørerne i altanerne til at hyle og tude...he he...nå, men hvor om alt er, så vil jeg altså lige give et skud for Annestad. Jeg og min kæreste er meget glade for at bo her, og vores naboer hilser pænt og ingen har endnu ikke hold mig up med en smith&wesson eller noget andet i den kaliber. Sammenholdt med dette: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3472&highlight=nyt+gulv kan det jo være Trinity har bare lidt ret ? Jeg kender en enkelt derude, og han var vist blevet lovet der ikke ville blive bygget foran hans ejendom. Det ødelagde lidt af udsigt.... Jeg tror det var 2-3 uger efter han flyttede ind at de begyndte at planere og sætte fundament lige foran bygningen. Men, bortset fra det ser lejlighederne da fine ud. Personligt syntes jeg det er for langt ude (gider ikke bo alene, midt på en mark) og kun for danskere der alligevel ikke ville flytte til Sverige, men det er jo bare min mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2005 Har ikke været på sunddebatten siden mit sidste indlæg i denne tråd, og da jeg så logger på igen. Ser jeg tråden har udviklet sig noget "mærkeligt". Kan kun give Sulajma ret i, at der er mange fortræffeligheder herude i Annestad. Føler faktisk stedet og området nedgjordt. Og jeg er oven i købet den samme som skal have lavet gulv. Dem der bygger Annestad, har været meget hjælpsomme med det, og det er jo kun mennesker. Vi kan alle lave fejl. Mht forskellige typer herude så er der jo alle slags. Tror egentlig kun jeg har set to personer herude, som er skaldet, har hund og tattoer. Hvem ved, måske det er den samme, som bare er gået rundt om bloken. Jeg boede på Vesterbro inden jeg kom herover. Men der er jo kun narkomaner, alkoholikere og kriminelle. Eller er det ikke ved at blive trendy. Man skal ikke dømme folk på deres udseende, eller hvor de bor. Helt ærligt folkens. Det er da et hyggeligt sted her i Annestad. Jeg føler det ikke som en ghetto, og mht om det er fordi jeg egentlig ikke vil flytte til Sverige. Så kan det da ikke være meget mere forkert. Vi skal jo bare alle starte et sted i denne verden. Det var mit sure opstød. Mon ikke når Annestad bliver færdig bygget, nok skal blive et område, hvad vi alle oplevet et godt sammehold og gode naboer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Morten K Anmeld indhold Besvaret November 30, 2005 "Tror egentlig kun jeg har set to personer herude, som er skaldet, har hund og tattoer. Hvem ved, måske det er den samme, som bare er gået rundt om bloken." -> ha ha ha Annestad er nu et dejligt sted, 14 minutter til lufthavnen i kastrup og den der med ghetto det er da helt hen i vejret. /Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites