Fidel's 10 Anmeld indhold Skrevet November 18, 2005 Prøver lige en gang til! Jeg er gravid i uge 30. Min mand og jeg flytter snart til Sverige og så dukker alle disse spørgsmål pludselig op. Dette er mit første barn og jeg er noget fortvivlet om hvordan man bære sig ad med hensyn til barsel, mødregrupper og pasning af børn i Sverige. Det er sådan at jeg skal føde i Danmark og normalt er det jo sådan at ens sundhedsplejerske danner disse mødregrupper. Men hvordan gør man det i Sverige. - Er det det samme? - Og hvad så med kontakt til sundhedsplejerske i Sverige. Hvordan gør man det? Noget helt andet er når man så kommer så langt som til vuggestue eller daggis som det vist hedder skal man så kontakte den kommune man bor i ligesom man gør det i Danmark? Håber i kan hjælpe.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2005 familiehus Hejsa Umiddelbart er jeg ikke støt på nogen decideret mødregruppe her i Sverige. Vi har med begge børn brugt det lokale familiehus. Vores familiehus har åbent 2 gang om ugen - en dag for babyer under 1 år og en dag for alle hvor sundhedsplejersken også har modtagning. Jeg mener det er noget komunalt så det er med at kontakte kommunen eller den person du får som sundhedsplejerske. Held og lykke med det Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sasa 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2005 Vores svenske sundhedsplejerske arrangerte mødregruppe med dem der havde født indenfor ca. 1 måned. Vi mødtes ca. 1 gang om måneden på Barnvårdcentralen sammen med sundhedsplejersken, og så arrangerte vi selv at mødes privat indimellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sasa 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2005 Lige en ting til, husk at skrive jeres barn op til dagis med ´det samme det er født. Barnet kan tidligst komme i dagis når det er et år gammelt, men det kan godt være svært at få plads Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret November 21, 2005 Prøv at hive fat i Miriam herinde, hun havde vist været med i noget mødregruppe, eller ved helt sikkert hvis der eksisterer en. Ellers prøv at søge på mødregruppe herinde, der HAR stået noget.... eller også er det en "lidt senere" danskermødregruppe med lidt større børn og noget socialt også. En rigtig fed ide, der er jo meget at skulle vide på kort tid.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anna 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2005 Her er et link til den danske mødregruppe: http://uk.groups.yahoo.com/group/dk-mor-i-malmoe/ Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest siran Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Vart i Sverige ska ni flytta ? Här i malmö finns många öppna förskolor, ofta har de bebiskafe en dag /vecka för mammor med barn under 1 år, resten av dagarna är för de över 1. Man träffas, fikar, gör roliga aktiviteter m.m Annars brukar de ha mammagrupper, genom Vårdcentralen man tillhör. Vill du ha dagis till ditt barn när det är 1 år, så anmäl till ansvarig i området snarast. Ett tips är att ange ett datum tidigare än behovsdatumet. Behöver du plats 1 aug så ange nån datum i juli som behovsdatum, då du går förbi alla i kön som vill ha aug. Man börjar ändå aldrig mitt i sommaren! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites