Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Nopes - jeg oplevede også nedetid tidligere. Drik noget mere kaffe' date=' Thomas ;)[/quote'] Tror sq jeg er ved at løbe tør efter palles besøg lørdag aften:) Gio kommer du forbi en dealer, må du godt tænke på mig;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Ganske OT...men det er en aftale, Thomas. Jeg skal selv have tanket op i nærmeste fremtid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Gik serveren ned igen idag mellem 15.30 og 16.00 ? Yep, heldigvis har jeg oprettet fjern adgang på den så jeg kunne fixe det på arbejdet. Det har jeg ikke kunnet de andre gange. Steen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Nu har jeg omkonfigureret PHP til at køre .dll istedet for CGI, så må vi se om det ikke hjælper. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Er der nogle af jer nørder der ved noget om hvor meget trafik en enkel server kan klare ? Jeg har en fornemmelse af at min har nået loftet.Trafikken burde ikke have noget med din server at gøre, men er begrænset af båndbredden på din internet-forbindelse. Medmindre din server-puter er æældgammel (eller er hostet på en 100mbit/1gbit linie :p ). Jeg kan ikke finde ud af at bruge linux. Har prøvet adskillige gange. Der er nogen der bevidst har "stresset" serveren. Denne IP adresse er nu bannet.Ærgeligt du ikke kan finde ud af linux, men ellers er der jo et par muligheder: En af nørderne herinde hjælper dig igennem en LAMP-installation (Linux, Apache, MySQL, PHP). Der bliver afleveret en box, hvor på alt er sat op. Der outsources. Så er hardware kravene i hvert fald MEGET mindre (og samme server kan dermed håndtere flere brugere/besøgende), sikkerheden er højere og stabiliteten er i top Hvis "angrebbet" kun kom fra en IP, er der i hvert fald ikke tale om DDoS - højst DoS :) Et sådant angreb er ikke særlig effektivt, så har du overvejet om personen kan have udnyttet et sikkerhedshul? Vil i hvert fald foreslå dig at windows-updat'e og opgradere til nyeste version af Apache (please ikke sig du kører IIS? ), PHP, MySQL og vBulletin, for en sikkerheds skyld... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Steen: Regn med omkring 5000kr for en 2003server licens. Måske der er nogen herinde der kan købe en billigere' date= igennem arbejdet. Er der ikke en sælger iblandt os.http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/overview/web.mspx ca. 2500,- dkr - én web-edition-licens - ingen klient-licenser. Dog skal "limitations" lige nærlæses...måske især afsnittet om MS SQL!? Windows Server 2003, Web Edition, is designed specifically for dedicated Web serving needs, and its functionality has certain limitations as follows: •Although computers running Windows Server 2003, Web Edition, can be members of a Microsoft Active Directory service domain, Windows Server 2003, Web Edition, cannot be a domain controller. Consequently, organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, alone to apply certain management features, including Group Policy, Software Restriction Policies, Remote Installation Services, Microsoft Metadirectory Services, Internet Authentication Service (IAS), and others. •Organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, to deploy enterprise Universal Description, Discovery, and Integration (UDDI) services. UDDI is an essential component for enabling discovery and reuse of XML Web services. •Organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, to deploy Microsoft SQL Server. De forskellige versioner kan sammenlignes hér: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx 180 dages prøveversion kan hentes her: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/trial/evalkit.mspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Hvis "angrebbet" kun kom fra en IP, er der i hvert fald ikke tale om DDoS - højst DoS :)Jo jo...fordi angriberen var multi-skizofren. Eller...nej... ;) En anden ting jeg har lagt mærke til, er at brugere der har været herinde er længe om at "time ud". Ment sådan, at der eksempelvis her og nu kl 12:09 er ikke mindre end 100 aktive brugere logget ind. Disse aktive tråde bruger jo også ressourcer, selvom folk ikke er på sitet længere. Måske en lavere værdi for hvornår disse slippes? Bare en tanke blandt mange... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 En anden ting jeg har lagt mærke til' date=' er at brugere der har været herinde er længe om at "time ud". Ment sådan, at der eksempelvis her og nu kl 12:09 er ikke mindre end [b']100 aktive brugere logget ind. Disse aktive tråde bruger jo også ressourcer, selvom folk ikke er på sitet længere. Måske en lavere værdi for hvornår disse slippes? Bare en tanke blandt mange...Nu ved jeg ikke hvordan vBulletin måler dette tal, men måden jeg ville gøre det på (og også tror vBulletin gør) er at bruge PHP's sessions. De har en expiration-time (som selvfølgelig kan sættes ned), men 100 sessions burde overhovedet ikke være noget problem at håndtere for PHP. Det eneste problem jeg kan se ved dette, er at det giver et forkert billede af hvor mange der er online hvis expiration-time er for høj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Trafikken burde ikke have noget med din server at gøre' date=' men er begrænset af båndbredden på din internet-forbindelse. Medmindre din server-puter er æældgammel (eller er hostet på en 100mbit/1gbit linie :p ).[/quote'] Selvfølgelig er serveren afgørende. Microsoft XP er slet ikke designet til at håndtere lige så mange threads som Micrsoft Windows 2003 server er. Derudover så er webapplikationer mere ram og cpu krævende end andre applikationer. Så vidt jeg husker så kører sådan nogle forums også en form for database og det trækker langt flere system resourcer end båndbrede resourcer (så vidt jeg husker). Deruover så er det sikkert et 100mbit netkort der sidder i maskinen og jeg tvivler på linien er 100mbit rent ud til nettet, så jeg tror ikke det vil ændre noget på båndbreden... Men du har ret, det ville være det billgeste at komme over på en Linux distribution. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Gio, er det et problem, at man ikke logger ud. Jeg har fået at vide, at det behøver man ikke, og derfor logger jeg aldrig ud. Hvorfor? Dovenskab, såmænd. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg logger heller aldrig ud med skal vi göre det? Hvis ja så gör jeg det selvfölgelig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Nu ved jeg ikke hvordan vBulletin måler dette tal' date=' men måden jeg ville gøre det på (og også tror vBulletin gør) er at bruge PHP's sessions. De har en expiration-time (som selvfølgelig kan sættes ned), men 100 sessions burde overhovedet ikke være noget problem at håndtere for PHP. Det eneste problem jeg kan se ved dette, er at det giver et forkert billede af hvor mange der er online hvis expiration-time er for høj.[/quote'] Jeg er ikke så meget inde i det her session halløj. Men tæller sessionen ikke kun så længe browseren er åben? Afhængig af ens brugerflade og skærmstørrelse, så kan det jo godt være nogen har deres browser åben på sunddebat.com i langt tid? Dør den ikke når man lukker browseren eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Selvfølgelig er serveren afgørende. Microsoft XP er slet ikke designet til at håndtere lige så mange threads som Micrsoft Windows 2003 server er. Derudover så er webapplikationer mere ram og cpu krævende end andre applikationer. Deruover så er det sikkert et 100mbit netkort der sidder i maskinen og jeg tvivler på linien er 100mbit rent ud til nettet, så jeg tror ikke det vil ændre noget på båndbreden...Enig - til en hvis grad. XP er på ingen måde egnet som server OS. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor hurtig linie denne server er på, men jeg vil da mene at båndbredden på forbindelsen når sin grænse, før serveren? Og jeg ved ikke helt hvad du mener med netkortet... Ja, det er sikkert et 100mbit netkort, men hvis internet-forbindelsen kun er 2mbit (eller whatever) så er det jo rimelig ligemeget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg er ikke så meget inde i det her session halløj. Men tæller sessionen ikke kun så længe browseren er åben? Afhængig af ens brugerflade og skærmstørrelse, så kan det jo godt være nogen har deres browser åben på sunddebat.com i langt tid? Dør den ikke når man lukker browseren eller?Nej den "dør" ikke med det samme. Når man lukker browseren smider den information om sessions væk, men sørger ikke for at fortælle serveren om det. Derfor har sessions et "udløbs-tidspunkt" på serveren. Når man besøger sider på et site der benytter sessions, bliver session'en fornyet og får et nyt "udløbs-tidspunkt". Hvis man så bare har browseren stående åben på sunddebat i langt tid, vil ens session på et tidspunkt udløbe og hvis man ikke har "auto-login" slået til, vil man skulle logge ind igen. Men nej carspar og ulmus - jeg vil ikke mene det er nødvendigt at logge ud, inden man forlader sunddebat. Så skal man jo også til at indtaste brugernavn/kodeord hver gang man kigger forbi... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Nej det er ikke nødvendigt at logge ud. Der var i starten nogle der brokkede sig over at være blevet logget af, så jeg satte timeout-tiden op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 2500 lyder mere spiseligt. Det er også web versionen vi kører vores websites på (8 domæner) i firmaet. Den virker helt fint. Jeg forstår ikke helt afsnittet med MS SQL, for den ene af vores sites kører ASP/SQL, men resten kører PHP/MySQL. Jeg må indrømme at jeg kunne godt tænke mig en god TS adgang. Det er XP ikke skide god til. http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/overview/web.mspx ca. 2500,- dkr - én web-edition-licens - ingen klient-licenser. Dog skal "limitations" lige nærlæses...måske især afsnittet om MS SQL!? Windows Server 2003, Web Edition, is designed specifically for dedicated Web serving needs, and its functionality has certain limitations as follows: •Although computers running Windows Server 2003, Web Edition, can be members of a Microsoft Active Directory service domain, Windows Server 2003, Web Edition, cannot be a domain controller. Consequently, organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, alone to apply certain management features, including Group Policy, Software Restriction Policies, Remote Installation Services, Microsoft Metadirectory Services, Internet Authentication Service (IAS), and others. •Organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, to deploy enterprise Universal Description, Discovery, and Integration (UDDI) services. UDDI is an essential component for enabling discovery and reuse of XML Web services. •Organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, to deploy Microsoft SQL Server. De forskellige versioner kan sammenlignes hér: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx 180 dages prøveversion kan hentes her: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/trial/evalkit.mspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Den kan vist "fiksfakses" til at køre MS SQL alligevel. Der er garanteret en masse info om det på Nettet. Google er nok stedet at starte ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Nu har jeg omkonfigureret PHP til at køre .dll istedet for CGI' date=' så må vi se om det ikke hjælper.[/quote']Om det har noget med om-konfigureringen at gøre, tja...men jeg synes bestemt at debatten nu er blevet mere "kvik" og svarer hurtigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 ...... Jeg må indrømme at jeg kunne godt tænke mig en god TS adgang. Det er XP ikke skide god til. Der er altså mange alternativer til TS. Men det kommer jo an på hvor meget du gider ofre på det. Vi kører både Remote desktop, SMS, TS, NetOP, PCAnywhere og VNC her på jobbet. Den nye dansk NetOP fra www.Danware.dk er ret hurtig, hvorimod VNC virker lidt forsinket. Men VNC er jo et gratis tool for private og fungerer kanon i forhold til "prisen". Man skal bare huske at Cybercity har lukket for VNC default port, så hvis man skal remote en Cybercity kunde (familie venner og andre der vil supporteres) må man lige ændre på porten. Et godt crossplatform tool. www.vnc.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites