Jump to content
Admin

Server kapacitet

Recommended Posts

Guest Palle...
Jeg har en fornemmelse af at min har nået loftet.
Sjovt, den fornemmelse har jeg også :D Den er ikke helt stabil i øjeblikket, hva ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Har du gjort som GIO sagde tidligere :rolleyes: : At købe masser af RAM ? Hmmmm-----

• Måske udvide din pagingfile ?
  • Står der noget i eventloggen ?
  • Sidst og ikke mindst på sigt - købe noget rigtigt Serversoftware som kører ordenligt, den her kører stadigt på en XP Workstation ikk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et tip, som kan holde sagerne kørende lidt ud i tiden, men som ikke er tilfredsstillende på sigt: Sæt din maskine til at genstarte automatisk hvert X antal timer. Så får du "rydet op" og frigjort evt. processer der står og lækker/hænger. RAM er vigtigt i den her sammenhæng - men lige så vigtig er ordentlig software. Har du tjekket for opdateringer til både OS og vBulletin?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke finde ud af at bruge linux. Har prøvet adskillige gange. Der er nogen der bevidst har "stresset" serveren. Denne IP adresse er nu bannet.
Hva´ faen, Steen....er der nogen der har DDoS´et dig!? :surprise: Hvad har du af firewall/security på serveren/forbindelsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke, endnu, en ørn til *nix/*nux-lignende hejs. Men jeg gi´r med glæde en hjælpende hånd, hvis jeg kan være til assistance. At debatten holder sig kørende så tæt på 99% af årets 365 dage er i manges interesse. Inklusive min :) Forslag: Vi laver en "sunddebat-se®ver-get-togethe®"-dag, med 'nørder' én masse - og så får vi dén server-ged barberet. Selvfølgelig i selskab med lige dele pizza og koffein-holdige drikke! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Har du gjort som GIO sagde tidligere :rolleyes: : At købe masser af RAM ? Hmmmm-----
  • Måske udvide din pagingfile ?
  • Står der noget i eventloggen ?
  • Sidst og ikke mindst på sigt - købe noget rigtigt Serversoftware som kører ordenligt, den her kører stadigt på en XP Workstation ikk?

Helt enig med Thomas og Gio.. Hvis den kører Windows XP, så se om du kan komme over på noget server software,som nogen har forslået. Enten Linux eller Windows 2003. Windows XP håndtere dårligt flere tråde end Windows 2003. Sikkert noget du ved i forvejen, men blot et godt tip.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den firewall der er indbygget i routeren og den fungerer normalt fint. Ang. serversoftware så er jeg altså ikke nørd nok til Linux og rig nok til Server 2003. Jeg kender sidstnævnte godt, da vi har 3 servere med den kørende på arbejdet, men jeg kan ikke engang finde ud af hvad jeg skal betale for en licens. Jeg synes det er fuldstændigt vildt så mange forskellige licenser der er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg bruger den firewall der er indbygget i routeren og den fungerer normalt fint. Ang. serversoftware så er jeg altså ikke nørd nok til Linux og rig nok til Server 2003. Jeg kender sidstnævnte godt, da vi har 3 servere med den kørende på arbejdet, men jeg kan ikke engang finde ud af hvad jeg skal betale for en licens. Jeg synes det er fuldstændigt vildt så mange forskellige licenser der er.
Jeg tror også linux er det bedste alternativ til at drive forummet, ellers skal du oprette en paypal konto eller post giro og bede folk og støtte til en Server 2003 Licens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Bluee: Er det dig eller ham der skal drifte den. Steen: Regn med omkring 5000kr for en 2003server licens. Måske der er nogen herinde der kan købe en billigere, igennem arbejdet. Er der ikke en sælger iblandt os. Support: Ellers kommer man langt på serverguider.dk. Ja medlemskab koster penge, men en server IT-konsulent koster mellem 1400-1600kr i timen, så hvad betyder 895 kr årligt for rigtig god dokumentation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Support: Ellers kommer man langt på serverguider.dk. Ja medlemskab koster penge, men en server IT-konsulent koster mellem 1400-1600kr i timen, så hvad betyder 895 kr årligt for rigtig god dokumentation.
Helt enig. Plus man kan sige at springet fra Windows XP til Windows 2003 minimalt hvad angår forandringer osv, end skift fra Win32 til Linux er . Men et performance skub, burde man sagtens kunne opleve og så er det mit indtryk at Server 2003 er rigtig stabilt, men det er XP vel egentlig også, så længe det ikke skal fungere som server =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Sjovt. På arbejdet købte vi en HP server MED Server 2003 software for 5000' date='- :confused:[/quote'] Sikkert en samkøbsaftale eller en OEM aftale. Men jeg kender heller ikke prisen på Softwaren, men du kan prøve at høre ude fra dit arbejde eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Selvfølgelig er det "pludseligt billigere" når du køber hardware, man skulle jo nødigt vælge noget andet end dem når man skal til at installere. Egentligt noget værre svineri, for det er et rent hyr at få dem til at excludere operativsystemet i pakkeprisen, hvis man vil købe uden OEM.:mad: Ja prøv igennem dit arbejde, især hvis i forhandler produktet i forvejen. Man skal generelt ikke følge en listepris hvis man kan slippe for det, ud og lede blandt venner og bekendte. Der findes altid nogen, som der kan købe en fuld licens væsenligt billigere igennem en indkøbsaftale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites