Guest carspar Anmeld indhold Skrevet November 17, 2005 Her er Nordisk Råds (Poul Schlütters) bud på Gränsehindringer. http://www.norden.org/pub/ovrigt/ovrigt/sk/ANP2005773.pdf Mener i også at det er de problemer der er eller skal vi (selvfölgelig som danskere) brokke os? Skriv din mening her. Jeg har för brokket mig til ham. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2005 Jeg synes det må være vidunderligt for Poul Schlüter, at han her i sin livsaften har skabt mulighed for, at bornholmske kæledyr kan rejse i transit gennem Sverige. Det fremgår med al ønskelig tydelighed af denne lille rapport, at der ikke bliver ændret et komma i en eneste regel i et eneste nordisk land, og forestillingen om, at man kunne give borgere i regionen visse rettigheder såsom for eksempel valgfrihed i forhold til arbejdsmarked, social forsikring, skat, politisk indflydelse etc. ligger de implicerede politikere fjernt. Stemmeretsproblematikken er ikke nævnt med et ord. I stedet for at regulere, vil man informere sig igennem regel- og lovjunglen. Foreløbig har Nordisk Råd eller hvad det er til stor glæde for sig selv brugt nogle millioner på en hjemmeside, hvor man kan læse de nordiske landes skatteregler på alle de forskellige nordiske sprog. Det var liiige hvad vi stod og manglede. Försäljning af småhus nu også på norsk. Tak Schlüter. I stedet for for eksempel at tillempe Miethe-dommen og give valgfrihed om, hvor man vil stå til rådighed for arbjdsmarkedet, vil man også her ikke ændre et komma. Til gengæld vil man ofre nogle millioner på endnu en hjemmeside, hvor man kan søge job i flere lande. Liiige hvad vi står og mangler. I øvrigt pudsigt, at Poul Schlüter bruger krudt på dette med pengeoverførsler. Det er i dag et ikke-eksisterende problem. Ambitionsniveauet er jo så lavt, at det er lammende. Man fatter ikke, de gider holde møder, når de alligevel ikke har nogen intentioner om at gøre noget fornuftigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret November 17, 2005 Det er lige mine ord, det er fan.. spild af penge og tid hvis de ikke snart tager hul på nogle af de rigtige problemer. I Rigsdagen har de foreslået at der bör etableres en fälles Ösesundsregionsminister, jeg mailede til pågäldende ledomot, med henvisning til Nordisk råds arbejde, at de skulle pröve at inddrage, nogle af dem, der ingen stemmeret har til hverken Rigsdagen eller Folketinget, da det er om det er dem, der har problemerne men ingen rettigheder. Det nytter ikke längere at der sidder en masse (som Poul Schlütter og lignende) og diskuterer floskler uden at vide hvad der egentlig foregår og hvad der egentligt er problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites