Jump to content
JubA/S

Eltilslutning / Elektricitet

Recommended Posts

Fidusen ved Kundkraft er jo, at man slipper for at shoppe rundt. Den aftale, de har fundet til en, gælder for et år, hvor prisen så ikke kan ændres af leverandøren. Hvis man ikke foretager sig noget, så sørger Kundkraft for hvert år at opsige aftalen og sende den i ny licitation. Man kommer altså ikke ud for at bide på nogle lokkepriser og så blive hængende, når prisen bliver sat op igen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hört Niels Rigtige invandrere her i Sverige bruger Kundkraft. Jeg har brugt dem i ca. 1½ år og er tilfreds. I fremtiden skal jeg også have elvarme og så fortsätter jeg med dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, nu med EL - Måske skulle det ind under en af de andre grupper/emner i start menuen, istedet for man som "garvet" bruger må bruger søge funktionen for at finde noget om "el" eller "elektricitet"... Evt. under Bolig, eller IT og teknologi... eller noget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forresten, nu med EL - Måske skulle det ind under en af de andre grupper/emner i start menuen, istedet for man som "garvet" bruger må bruger søge funktionen for at finde noget om "el" eller "elektricitet"... Evt. under Bolig, eller IT og teknologi... eller noget!
Flyttes til "indkøb".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har rörligt' date=' så prisen skifter hver måned. Du kan jo se på [url']www.kundkraft.se , hvilke priser, de har opnået gennem licitationen. Husk at du sparer den årsafgift vedr. forbruget, som Eon opkræver (sammen med 37 andre opfindsomme punkter på regningen.) :)
Det er da smart!! Kan jeg melde mig til allerede nu, uden at have et personnummer. Vi overtager lejligheden d. 1. november så det ville jo være rart hvis det var på plads. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Don't rush the good things

Det er da smart!! Kan jeg melde mig til allerede nu, uden at have et personnummer. Vi overtager lejligheden d. 1. november så det ville jo være rart hvis det var på plads. På forhånd tak.
Vent til I er flyttet ind og har fået en netleverandør og el-leverandør (den samme). Det bliver meget nemmere. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mmmm... Og se nu her... Mildt efterår trykker el-priserne 01-12-2006 08:55 Uffe Hansen Høje temperatur og mange regnbyger gør det endnu billigere for virksomheder at få el til maskinparken end tidligere forventet. Prisen for strøm er trykket i bund af det usædvanligt milde efterår. På den nordiske el-børs Nord Pool er kursen sat mod årets laveste pris for en kilowatt-time. Spotprisen i Sverige er i øjeblikket på 31 svenske øre, skriver N24. Plusgrader og meget nedbør har således fyldt vandreserverne og gjordt det muligt at producere energi meget lavere end normalt. Dermed er prisen mere end halveret fra årsrekorden på 71 øre. Det usædvanlige understreges i, at væksten i energireserverne er 231 pct. af det normale for denne årstid. Faldet vil især gavne erhvervslivet, skriver N24, fordi deres priser er mere direkte styret af spotpriserne. De private husstande er dog knapt så begunstiget. ------- 1.12.2006 -> 34,97 eur/MWh - laveste i år. Bare bliv dér - så bliver man rigtig, rigtig glad for at have valgt rörlig elpris... :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kundkraft blev det også fra min side af. Fik så en mail hvor der stod følgende "Upphandlingen av 12 månaders rörligt elavtal med leveransstart den 1 februari är nu avslutad. Resultatet blev 1.74 öre/kWh som påslag på spotpriset, exklusive 2006 års energiskatt (26.1 eller 20.1* öre/kWh år) och moms (25%) . Till detta kommer den lagstadgade elcertifikatavgiften på f.n. 2.80 öre/kWh exklusive moms. Avgiften för elcertifikat kan förändras under avtalsperioden. Kostnaden för nätabonnemang och överföringsavgifter faktureras liksom tidigare av din nätägare E.ON Elnät Sverige AB" Jeg kan ikke gennemskue min endelig KW/h pris. Er der nogen der kan se den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"Upphandlingen av 12 månaders rörligt elavtal med leveransstart den 1 februari är nu avslutad. Resultatet blev 1.74 öre/kWh som påslag på spotpriset' date= exklusive 2006 års energiskatt (26.1 eller 20.1* öre/kWh år) och moms (25%) . Till detta kommer den lagstadgade elcertifikatavgiften på f.n. 2.80 öre/kWh exklusive moms. Avgiften för elcertifikat kan förändras under avtalsperioden. Kostnaden för nätabonnemang och överföringsavgifter faktureras liksom tidigare av din nätägare E.ON Elnät Sverige AB" Jeg kan ikke gennemskue min endelig KW/h pris. Er der nogen der kan se den?
Den vil være variabel da du har valgt rörlig elpris. Jeg vil tro, at de opgør en gennemsnitspris per måned som du så betaler for det forbrug du har haft i den pågældende måned. Du betaler 26.1 øre/kWh i energiskatt - den lave takst er kun gældende i nogen af de nordlige län. Så det må være (spotpris + 1,74 øre + 26,1 øre + 2,80 øre) + moms per kWh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du betaler 26.1 øre/kWh i energiskatt - den lave takst er kun gældende i nogen af de nordlige län. Så det må være (spotpris + 1' date='74 øre + 26,1 øre + 2,80 øre) + moms per kWh.[/quote'] Plus nogle og 30 øre til Eon for at tranportere strømmen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Plus nogle og 30 øre til Eon for at tranportere strømmen
Korrekt ja, eller det samme til Kreab herude hvor jeg bor. For fuldstændighedens skyld: Det koster desuden et årsabonnement for at være tilsluttet elnettet - for 3 x 20A giver jeg 2.425 kr/årligt. Jeg giver dog så kun 6,2 øre pr kWh i transmissionsafgift. I perioden 1. November til 31. Marts koster det i tidsrummet 06-22 28,2 øre pr kWh. Alt i alt er det så stadig meget billigere at købe el heroppe end i Danmark!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Håber det er det rigtige valg med rörlig pris.
Jeg skal ikke kunne sige, om rörlig er det rigtige valg, men set over de seneste fem år har det i hvert fald været det billigste valg. Ansvarsfralæggelse: Historisk afkast garanterer ikke fremtidigt afkast. :cool: :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal ikke kunne sige, om rörlig er det rigtige valg, men set over de seneste fem år har det i hvert fald været det billigste valg. Ansvarsfralæggelse: Historisk afkast garanterer ikke fremtidigt afkast. :cool: :cool:
Some win, some loose. Sådan er det bare. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites